London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:05

Ja, dat dacht ik al wel. In NY zijn automobilisten het ook niet gewend en slaan zo de fietsers over de deur.
Het is wel prettig met mijn fotografieplannen (en een voetblessure (hielspoor)).


Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:06

NY vond ik ook verschrikkelijk als fietser, maar London is dan ook nog es in tegengestelde richting :+

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Lien_
Berichten: 2484
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:40

Fietsen op bepaalde routes is prima te doen mocht je dat willen. TfL heeft fietsroutemappen en je kunt online ook wel wat vinden. Zoals bijv van Westminster richting Tower Hill is de CS2 geloof ik en dat is een volledig aparte fietsstrook en super makkelijk. Het enige linke daar is de toeristen die de verkeerde kant op kijken en dan voor je fiets stappen :)) Er zijn een paar andere Cycle Superhighways maar sommige zijn een beetje bagger, zoals van Aldgate naar Stratford is het grotendeels een blauwe lijn op de weg en daar rijden ze als gekken :+ en de meeste bruggen zijn slecht naar sowieso zijn Westminster bridge en Blackfriars bridge wel prima per fiets.
Er zijn ook quiet routes die je kunt nemen :j maar door het echte centrum gaan zou ik idd niet aanraden tenzij je zelfverzekerd bent én gewend bent dat alles links rijdt. Als je echt wil is het prima te doen, zijn genoeg andere gekken fietsers :)
Ik fiets juist graag, zelfs hier, no way dat ik met warm weer in de Central (heating) line ga :))

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:32

Ik voel me echt een verwende prinses als ik dit zo lees hahaha. Maar ik boek toch elke keer een hotel met 2 persoonskamer voor manlief en mezelf. No ffffing way dat ik in een hostel ga slapen - dan ben ik maar verwend, lol. Ik snap dat het voor velen misschien een geld kwestie is ook, maar wij weten altijd ruim van te voren wanneer we gaan dus tijd zat om geld aan de kant te leggen. En sommige hebben er ook geen moeite mee om dan met anderen op een kamer te slapen ofzo, maar da's gewoon echt niet ons ding.

In September ga ik met m'n zusje - voor hara de eerste keer - en ook al zullen we dan niet veel op de kamer zijn omdat we heel veel gaan doen, ik boek fijn weer een hotelletje voor ons - ze deelt dit keer de kosten met me dus dat scheelt ook weer haha. Als ik 's avonds terug kom van sightseeing e.d. wil ik gewoon privacy hebben, eigen badkamer en gewoon rustig kunnen slapen. Ook fijn dat we zonder problemen onze gekochte spulletjes kwijt komen zonder dat anderen er bij in de buurt kunnen komen.

Wij slapen altijd in de wijk Kensington overigens. Hebben daar nu 3 verschillende hotels geprobeerd door de jaren heen, waar we allemaal wel tevreden over waren. Lexham Gardens blijft onze favoriet. Voor ons goed betaalbaar en een nette kamer. Verder is het niet heel lang reizen naar West End bv. met de Underground, liggen we haast om de hoek van verschillende musea en vind ik het overall een hele gezellige buurt.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:35

Hm ja ik vind het voordeel aan hostels dat je vaak op goede locaties zit voor minder geld dan je zou betalen voor een hotel en dat je ook nog eens wat leuke mensen ontmoet (als je dat wil) als je in je eentje reist. Een goede vriendin van mij woont in Londen en als ik haar even ga opzoeken wil ik liever geen geld aan een duur hotel uitgeven, meer gewoon een plek om te slapen en m'n spullen even kwijt te kunnen.

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:43

Jaa ik snap dat een hostel dan zeker weten voorkeur heeft! Ik ga meestal maar 1x per jaar - en dan eigenlijk altijd met mijn man - en weet het ruim van te voren, dus het zijn geen 'even' bezoekjes dan voor ons bv. Als je vaker op en neer gaat, zou ik ook niet elke keer een hotel willen boeken want dan wordt het echt een heel duur grapje.

Maar manlief en ik hebben toch wel graag privacy en ik koop me altijd suf daar, dus ik moet ook spullen kwijt a/h eind van de dag hahaha.
En ik maak zo ook praatjes met mensen daar, maar voor mij is het sociaal gezien geen prioriteit om mensen te ontmoeten in hostels e.d. dus dat vind ik dan ook prima zo.

Da's inderdaad voor iedereen anders. Ligt eraan waarvoor je gaat, hoelang je gaat, wat je budget is, etc.
Wij zijn zelf ontzettend tevreden over de wijk Kensington.
Ik weet ondertussen prima waar ik vanuit daar overal naartoe kan en hoelang ik er ongeveer over bezig ben.
Ook liggen we op loopafstand van national history museum and science museum waar ik met m'n zusje ook naartoe wil in September,
dus dat is voor ons ook weer prima dan.

Moet zeggen dat ik ook huiverig ben met het boeken van andere hotels in nog populairdere wijken, of het uberhaupt proberen van hostels
omdat je niet weet wat je krijgt en we het al meegemaakt hebben dat we flink teleurgesteld zijn geweest met onze kamer
doordat ze het vooraf vaak mooier laten uitzien als het is en je dan toch de volle pond betaald.
Deze wijk en hotels wat we geprobeerd hebben zijn voor ons nu 'vertrouwd' dus dan blijf ik daar ook wel bij.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Berdien
Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:32

Wat betreft het fietsen in Londen, da's best een dingetje. Maar er is ook een tussenweg, en dat is een fietstoer doen :D Hebben wij jaren geleden ook gedaan. Krijg je een gids mee, en die laat je de hoogtepunten én verborgen stukjes in Londen zien. Echt heel erg leuk om te doen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:16

Ik denk dat je een getrouwd koppel ook niet kan vergelijken met een student :) Natuurlijk wil je dan privacy, maar je zit dan ook in een andere levensfase. Ik ging vroeger ook altijd naar hostels maar nu met mijn vriend gaan we ook liever naar een goed hotel. Maar we werken nu allebei dus dat is gewoon anders dan wanneer je nog studeert.

Mijn tante en oom wonen sinds vorig jaar in Londen dus dat is gemakkelijk, nu hebben we altijd een privekamer in centrum Londen. :D

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:23

Met een partner zou ik een hostel indd ook weer minder snel doen.

Berdien, ja, dat is ook wel leuk! En krijg je ook wat geschiedenis erbij.
Ik denk dat ik zelf redelijk wat verborgen plekjes heb gevonden, dus vandaar dat ik een fiets overweeg. Ik ga me helemaal lam fotograferen maar heb een beetje een voetblessure.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:18

F_Orumster schreef:
Het kost me £31 pppn incl ontbijt. Dus vrij scherp, denk ik?


Ik hoorde net dat dit incl dinner is. Indiaas hostel, dus lekker eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:07

Ik had in mn up in Londen een appartement toen, was ook heerlijk (en van de zaak :+ ) bij Russell Square.

Boekte als student ook altijd een hotel, ook in mn uppie. Ik ben echt niet geschikt voor groepszalen, maar sowieso niet voor plekken waar vreemde mensen contact met je willen, daar heb ik geen behoefte aan op reis _O- (ook waarom ik geen groepsreizen doe, ga voor mezelf op reis, niet voor al die anderen :+ )

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:03

Kies ik precies het weekend uit dat prins Harry gaat trouwen. Hopelijk maakt dat Londen niet voller dan vol.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:04

Ze trouwen niet in London, dus ik hoop ook dat het meevalt :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Cowboy55
Berichten: 8421
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:05

F_Orumster schreef:
Kies ik precies het weekend uit dat prins Harry gaat trouwen. Hopelijk maakt dat Londen niet voller dan vol.


Nah...... :roll: zal slechts het evenement van het millenium tot nu toe zijn. Peanuts.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:09

Indd op Windsor. Ik denk wel dat ik sfeer ga meeproeven in een leuk cafeetje, onder het mom van once in a lifetime (tenzij Harry nog s trouwt :+), tenzij ik bij mijn plan blijf een muziekstuk bij te wonen om dat tijdstip.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:57

Ik ga Hamilton kijken in West End, dus ik denk niet dat ik iets live zal kunnen volgend :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:15

Ik heb samen met mijn zus 2 jaar geleden in een hostel gezetten bij Russel Square in een prive kamer met wc en douche voor €50,00 per nacht voor 2 personen en voor Londense begrippen was de kamer heerlijk ruim.

Enige nadeel was dat de kamer op de 3e verdieping lag en best een klim was met onze shopping bags.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:38

Ik hou van Russell Square :D

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 04:14

Me to! :D

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:37

Dat os een leuk adres om te onthouden!

Ik wil jullie op het hart drukken voorzichtig te zijn en alert te zijn op scooters. Ik ben zaterdagmiddag beroofd van mijn (dure) camera. Meestal grissen ze telefoons uit handen, voor mij zijn ze helaas van de scooter afgesprongen en me achterna gerend. Ze kunnen zelfs café's binnenkomen om laptops enzo mee te nemen.

Als je googled op 'moped gangs' , vind je nogal wat. Ik had er graag vantevoren over willen weten, dus ik wil jullie bij deze waarschuwen.

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:49

F_Orumster schreef:
Dat os een leuk adres om te onthouden!

Ik wil jullie op het hart drukken voorzichtig te zijn en alert te zijn op scooters. Ik ben zaterdagmiddag beroofd van mijn (dure) camera. Meestal grissen ze telefoons uit handen, voor mij zijn ze helaas van de scooter afgesprongen en me achterna gerend. Ze kunnen zelfs café's binnenkomen om laptops enzo mee te nemen.

Als je googled op 'moped gangs' , vind je nogal wat. Ik had er graag vantevoren over willen weten, dus ik wil jullie bij deze waarschuwen.


Ohh first; bedankt voor de tip.
second; wat erg dat je dit overkomen is zeg!! Ik ga al jaren naar London, maar gelukkig is het me nog nooit overkomen.
Ik ga iig aankomende September goed opletten. Ik neem dan niet m'n spiegelreflex mee maar sta idd wel regelmatig met de telefoon open en bloot foto's te maken.
- niet dat ze daar veel aan hebben, want m'n iphone is wel gaar haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:27

Ik vind het bizar dat er weinig gerucht aan wordt gegeven want het gebeurt dus ontzettend veel. Dan had ik misschien vaker de camera in de tas gestopt, alerter geweest op scooters (al zijn ze zo snel dat dat niet meer uitmaakt denk ik). Qua straat zou ik deze zo weer inlopen, het was een lieflijk buurtje op een namiddag en de bewoners zijn zich kapot geschrokken. De kapper kwam naar buiten gerend met schort en schaar nog bij.

Ik ben boos dat ze succes hebben en dit alleen maar aanmoedigt.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 22-05-18 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:27

Oh wow wat naar! Had dat nog nooit gezien of gehoord, en ik ga toch erg vaak naar London. Wij hadden een fijn weekend. Af en toe wat sleuren met mijn rolstoel maar staff en mensen waren heel behulpzaam. De Hamilton musical is ook zeker een aanrader, al moet je je tickets heel lang op voorhand kopen.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:32


cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:40

whoa die stats!!
Ik hoor het idd dan nu ook pas voor het eerst, terwijl ik er al jaren kom.
Ik ga er iig wel bewuster op letten nu.
Grote camera gaat dan sowieso niet mee dus dat scheelt hopelijk al, maar ook met de telefoon maar goed gaan opletten.
Normaal sta ik er inderdaad niet echt heel bewust bij stil.
Wel dat ik de beurs niet op de rug in de rugzak heb zitten ofzo.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje en 8 bezoekers