Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:55

elenaMM77 schreef:
Kiki1995 schreef:
Veel plezier allemaal! Mijn volgende spaardoel voor Disney is een weekendje met mijn beste vriendin! Daarna doorsparen voor de huwelijksreis in het Disneyhotel! :D


sequoia lodge (bruids) suite, zou ik persoonlijk aanraden.. vele malen goedkoper dan disneyland hotel en zelfs de goedkoopste optie waarin alle voordelen zitten, inclusief de vip fastpass.


Die ga ik onthouden! Huwelijksreis gaat nog wel even duren haha

Weet iemand hoe die VIP plekken bij de Illuminations show werken? Sta je dan echt voor aan? In een afgesloten stukje ofzo?

Anoniem

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:01

Ik meld mij ook. Heb een jaarpas :D

In december heen geweest met vriend en zusje. En begin dit jaar met paps en zusje.

En ga sowieso in oktober weer heen met halloween. En dan gaat er ook een vriendin mee. Aangezien we met korting kaarten kunnen kopen. En mijn vriend kan dankzij mijn zusje gratis het park op. Er moet toch iemand haar duwen ivm de rolstoel.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:07

Hoi allen,

Een vriendin en ik zijn aan het oriënteren om naar Disney te gaan in juni. Nu zitten we te denken om een airbnb te boeken en de tickets los te boeken, dat is waarschijnlijk goedkoper dan wanneer we alles via de Disney site doen. Maar missen we dan dingen als we het op die manier doen zegmaar?

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:10

_Linn_ schreef:
Hoi allen,

Een vriendin en ik zijn aan het oriënteren om naar Disney te gaan in juni. Nu zitten we te denken om een airbnb te boeken en de tickets los te boeken, dat is waarschijnlijk goedkoper dan wanneer we alles via de Disney site doen. Maar missen we dan dingen als we het op die manier doen zegmaar?


Wij hebben het ook gedaan op die manier, en ik vond het ideaal.
Ik ben twee keer naar dezelfde airBNB gegaan omdat die zo goed beviel. Vlakbij de supermarkt, en op tien minuten lopen van een Disneypartnerhotel met gratis shuttlebus.
En de service was (waar wij waren) ook heel erg goed :)

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:55

Ah das fijn om te horen Lienie_F! En mis je dan niet dus echt wat qua voordelen die je mis loopt als je het via de Disney site doet?

Zou je me willen pb’en welk airbnb dat was?

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:39

_Linn_ schreef:
Ah das fijn om te horen Lienie_F! En mis je dan niet dus echt wat qua voordelen die je mis loopt als je het via de Disney site doet?

Zou je me willen pb’en welk airbnb dat was?


PB is verstuurd :)
Het is wel zo positief geworden dat het bijna een reclamespotje is _O-

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:14

Thnx haha!

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:35

Lienie_F schreef:
_Linn_ schreef:
Ah das fijn om te horen Lienie_F! En mis je dan niet dus echt wat qua voordelen die je mis loopt als je het via de Disney site doet?

Zou je me willen pb’en welk airbnb dat was?


PB is verstuurd :)
Het is wel zo positief geworden dat het bijna een reclamespotje is _O-

Maar dat mag, want dat heeft hij verdiend _O-

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:50

Als je de tickets voor de parken los koopt, kan je dan nog wel gratis parkeren bij Disney?

Samy

Berichten: 11078
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:54

_Linn_ schreef:
Als je de tickets voor de parken los koopt, kan je dan nog wel gratis parkeren bij Disney?


Nee, kost 20,- per dag.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:55

Hmm ja dat dacht ik al. En hoeveel kost het als je met een shuttlebus zou gaan?

Samy

Berichten: 11078
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:59

Shuttle is gratis als dat bij het hotel zit ;) Bij mijn partner hotel zit het erbij, dus heb en geen parkeerkosten (maar met jaarkaart heb je die niet) bij Disney en niet bij het hotel.
Ik weet niet hoe het zit als je via airbnb gaat en dan bij een willekeurig hotel in de shuttelbus zou stappen.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:44

Samy schreef:
Shuttle is gratis als dat bij het hotel zit ;) Bij mijn partner hotel zit het erbij, dus heb en geen parkeerkosten (maar met jaarkaart heb je die niet) bij Disney en niet bij het hotel.
Ik weet niet hoe het zit als je via airbnb gaat en dan bij een willekeurig hotel in de shuttelbus zou stappen.


Er wordt naar mijn weten niet gecontroleerd wie er in de bus stapt.
Maar hoe wil je dan van het partnerhotel naar een disneyhotel met shuttle bus? Je komt alleen de parkeerplaats op als je kan aantonen dat je een boeking hebt voor het hotel..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:30

Ik zou dan met de auto gaan! 10 minuten lopen lijkt niks maar je hebt dan al een paar uur gelopen. Ik vond die paar minuten naar de auto al lang. :=

Samy

Berichten: 11078
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:46

Paris_ schreef:
Samy schreef:
Shuttle is gratis als dat bij het hotel zit ;) Bij mijn partner hotel zit het erbij, dus heb en geen parkeerkosten (maar met jaarkaart heb je die niet) bij Disney en niet bij het hotel.
Ik weet niet hoe het zit als je via airbnb gaat en dan bij een willekeurig hotel in de shuttelbus zou stappen.


Er wordt naar mijn weten niet gecontroleerd wie er in de bus stapt.
Maar hoe wil je dan van het partnerhotel naar een disneyhotel met shuttle bus? Je komt alleen de parkeerplaats op als je kan aantonen dat je een boeking hebt voor het hotel..


Ik heb een boeking bij het hotel :) dus kan vanaf daar instappen, de eerste dag gaan we met de shuttle de andere 2 kunnen we met de auto, want dan is de jaarkaart geactiveerd en is het “gratis” parkeren.

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:31

Shuttlebus is gratis, en ook minder ver lopen dan naar de parkeerplaats :')

Wij liepen van onze airbnb gewoon naar het dichtstbijzijnde partnerhotel en stapten daar in. Niemand die er naar keek. En sowieso deden velen dat, want bij terugkomst gingen er opvallend weinig het hotel binnen :+

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:42

Hmmm een jaarpas is inderdaad ook goedkoper en dan zit het parkeren er ook bij. Nice!

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:50

_Linn_ schreef:
Hmmm een jaarpas is inderdaad ook goedkoper en dan zit het parkeren er ook bij. Nice!


Moet je wel even opletten dat de goedkoopste jaarpas twee dagen na activering geldig is, dus als je meteen het park in wilt zou ik die niet nemen. Die van 189 kun je wel meteen de dag erna erin.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:20

Ja nouja we bestellen het gewoon van tevoren, denk tegelijk met de airbnb want die moet toch wel echt op datum gereserveerd worden. Gaat dan wel meteen het jaar in maar dat maakt niet uit, we gaan dan in juni.
Is het na dat jaar dan ook klaar? Wordt niet stilzwijgend verlengd ofzo?

Samy

Berichten: 11078
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:37

https://www.discoverthemagic.nl/disneyl ... rten-paris

Deze tijdelijke Jaarpas dient op de eerste dag van het bezoek en vóór het verstrijken van de termijn, zoals vermeld op de tijdelijke Jaarpas (zijnde 6 maanden beginnend op de dag van de goedkeuring van de aankoop), omgewisseld te worden tegen de definitieve Jaarpas. Dit kan in het Jaarpasbureau, gelegen naast het Kasteel van Doornroosje in het Disneyland® Park.
Nadat we je bestelling hebben ontvangen, duurt het tot 25 werkdagen voordat je Jaarpas bij jou toekomt.


Citaat:
Bij de aanschaf van een jaarkaart ga je een éénmalig contract aan dat automatisch afloopt. Als bestaande jaarkaarthouder kun je er voor kiezen om je jaarkaart te verlengen. Een verlenging kan in het resort zelf worden geregeld bij Bureau Passeport Annuel of per post.

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:43

De geldigheid van de jaarpas gaat pas in op de dag dat je hem in het park zelf laat activeren. En de goedkoopste pas kun je er daarna dua twee dagen niet in. Wij maakten dezelfde denkfout als jullie, en moesten hem ter plekke upgraden omdat anders de halve vakantie al voorbij was, vandaar dat ik even waarschuw.

En via de Nederlandse site van disneyland is het niet mogelijk om een jaarpas te printen, via de duitse of de Belgische wel.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:23

Ooh ja wij zouden dan de twee na goedkoopste nemen zegmaar omdat daar ook parkeren bij zit. Maar is het dan aan te raden om het dan pas in het park zelf te kopen die jaarpas? Aangezien je het dan dus niet hier kan printen enz.? Maar dat betekent dan dat je niet eerst kan parkeren die eerste dag aangezien je die eerste dag de pas dan nog niet hebt.

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:31

Je kunt wel hier printen, als je de site op de Belgische versie zet. Verder werkt dat gewoon hetzelfde.

Bij het park kopen is niet slim denk ik, want dan moet je eerst in de rij bij de kassa, en vervolgens weer bij het jaarkaartengebouw. Als je print kun je daarmee meteen door de pascontrole, dus dat scheelt weer. (Wij wilden kortingskaartjes hebben bij de kassa, en er stond zelfs maar één persoon voor ons, maar heeft ruim een half uur geduurd. De kassa overslaan is dus aan te bevelen)

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:53

Ah thnx voor de tips allemaal!

Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:56

Jaaaaa ik ga in november weer !!
Gekozen voor om doordeweeks te gaan van 20 tot 22 november, de keuze voor het hotel is gevallen op hotel santa fe. en we gaan de heenreis met de trein en de terugreis met vliegtuig!

Alleen nog even voor 11 april boeken ivm. vroegboek korting !

Nu alweer intens veel zin in :):)