Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:01

Ik ben van donderdag t/m gisteren geweest. Het was weer super. Was alweer 5 jaar geleden dat ik er was geweest.

Alleen jammer dat er nu ook zoveel kapot was. De Rock'n Rollercoaster in het kleine park was doordeweeks gesloten en alleen in het weekend open. In het grote park was de Indiana Jones gesloten wegens onderhoud (wisten we wel van te voren). Zaterdag was de Space Mountain kapot en vrijdag zagen we de BTM stil staan. Mensen moesten uitstappen en terug lopen. Zaterdag stonden we in de rij voor de BTM (gelukkig wel met fastpass!) toen deze kapot ging. We waren bijna aan de beurt. Toen zagen we mensen met rode vesten (hulpdiensten?) iemand uit de attractie halen maar het zou ook kunnen dat die man ''gewoon'' invalide was.

We hebben een leuk weekend gehad maar het had beter gekund.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:43

Jammer dat er zoveel dicht was. Zo te lezen ook juist de achtbanen. Daar zijn er al niet zoveel van in DLP en de Studio's.

Was het druk? Volgens mij vielen de Halloween versieringen ook best tegen.

Booooo
Berichten: 6520
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:26

In december is het een jaar geleden dat ik ben geweest, zou weer wel terug willen :D

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:44

mbkaatje schreef:
Jammer dat er zoveel dicht was. Zo te lezen ook juist de achtbanen. Daar zijn er al niet zoveel van in DLP en de Studio's.

Was het druk? Volgens mij vielen de Halloween versieringen ook best tegen.

Precies wat je zegt. Ik vond het jammer want dat zijn jĂșist de attracties waar ik graag in ga.

Halloween was inderdaad ook magertjes. We zijn al een paar keer met Halloween geweest maar het lijkt elke keer minder te worden!

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:48

Ik ben net terug uit Disney World :D
Daar hebben ze een paar avonden Mickey's not so scary halloween party :))
Zijn we ook naartoe geweest en dat was erg leuk!!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:36

Oe, gaaf! Heb je echt een pretparkenreis gemaakt?
Lijkt me schitterend om een keer te doen. Er zijn daar zoveel pretparken, Universal studio's lijken me ook heel leuk.

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:49

Helaas... Seaworld, Universal etc hebben we niet bezocht!
Van de 10 dagen hebben we 8 dagen Disney gedaan, 2 dagen per park :D
Andere dagen zijn we gaan shoppen in de vele malls!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:16

Klinkt super. Mooi om mee te maken lijkt me.

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:50

Disney's Animal Kingdom is echt geweldig!!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 02:13

Er zijn misschien plannen om ook snel naar Florida te gaan *\o/*

Zou nog gaver zijn als Disneyland Parijs hihi :P

Maar hangt er van af hoe snel vriendlief en ik een huis hebben :=



DenK4ever, gaaf hoor! Kon je je ook 2 dagen lang in Epcot vermaken? Dat lijkt me een park waar je snel uit gegeken bent..
En hoe hebben jullie dat gedaan met vervoer en verblijf??

Zelf ben ik vooral benieuwd naar Animal Kingdom, en dan met name de duurste achtbaan ter wereld, expedition everest..
En de Pirates of the caribbean in Magic Kingdom.
Maar stiekem ben ik meer benieuwd naar de andere parken die er in de 'omgeving' te vinden zijn... Island of Adventure en Busch Gardens bv...


Nja, eerst Zondag maar weer eens richting het Zwarte Woud rijden, weer 5.5 uur in de auto, pff.... Maar heb er weer lekker zin an, lekker achterin in de Silverstar, de gehele rit een vlieg gevoel, keiveel airtime.. Rondjes blue fire.... Cocktails drinken in Hotel Colosseo :+: zucht...
En heb de twijfel om een abonnement voor Europapark te kopen.. Maar moet even zien of ik die wel ' er uit' haal... 5 bezoekjes... maar mag ook 1x per jaar gratis met Efteling abbo... en wie weet volgend jaar met personeelspas?! Aangezien ik een sollicitatie bij de Efteling heb lopen..
Dus dilemma dilemma.... :P Nog even kijken naar de extra privileges, die heeft Disneyland Parijs heel veel voor abbo houders..

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:21

_Marjon_ schreef:
DenK4ever, gaaf hoor! Kon je je ook 2 dagen lang in Epcot vermaken? Dat lijkt me een park waar je snel uit gegeken bent..
En hoe hebben jullie dat gedaan met vervoer en verblijf??


Epcot is idd wel het minst leuke park :o
Maar toch is twee dagen goed gelukt! In de werelden was er food & wine festival dus dat was wel wat druk, maar qua atracties is in Epcot Soaring echt geweldig!

Wij hadden de conplete reis geboekt via American Estates. Auto huur zat daarbij en een 6 persoons villa in Kissimmee.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:28

Iedereen heeft daar toch weer andere ideeen over wat je leuk vindt. Nu ga ik wel graag in achtbanen, maar mijn vriend niet, dus dan ga je andere dingen doen. Mij lijkt Epcot juist wel een park waar ik me meerdere dagen zou kunnen vermaken.
Bush Garden zou ik om die reden dan ook overslaan denk ik en Seaworld trekt me niet. Ik hou er niet zo van.

Wat ik wel absoluut zou willen zien is het Harry Potter gedeelte in Universal's. Helaas schijnt het wel steeds heel druk te zijn.

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:32

Dat laatste is ook de reden dat we die overgeslagen hebben :o
Ik wilde er wel heel graag naartoe, maar de rest van de groep twijfelde al en toen ik las over de drukte in het Harry Potter gedeelte (wat maar een klein deel van Universal is) heb ik besloten m'n geld aan andere dingen uit te geven :P

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:00

Hallo dames,

Ben nu 2 x geweest en wil volgend voorjaar nog een keer gaan met de kids. Ben even kwijt of het nu veel uitmaakt waar je boekt, de site van disney zelf of bijv. OAD ?
Maakt het qua prijzen nog veel uit ?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:30

DenK4ever schreef:
Dat laatste is ook de reden dat we die overgeslagen hebben :o
Ik wilde er wel heel graag naartoe, maar de rest van de groep twijfelde al en toen ik las over de drukte in het Harry Potter gedeelte (wat maar een klein deel van Universal is) heb ik besloten m'n geld aan andere dingen uit te geven :P


De rest van Universal lijkt me ook wel leuk. Dus ik denk dat ik het toch perse zou willen zien.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:31

curly2day schreef:
Hallo dames,

Ben nu 2 x geweest en wil volgend voorjaar nog een keer gaan met de kids. Ben even kwijt of het nu veel uitmaakt waar je boekt, de site van disney zelf of bijv. OAD ?
Maakt het qua prijzen nog veel uit ?


De eerste keer heb ik rechtstreeks bij Disney geboekt, maar dat kon alleen met een creditcard. De tweede keer heb ik via OAD geboekt, volgens mij maakte dat wat prijs betreft niet veel uit en dat kon op rekening.
Het is allebei goed bevallen.

Guusje1

Berichten: 1901
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:40

Hoi!
Ik ga dus komende zondag voor 5 dagen naar disney. Maar nu had mijn schoonmoeder erover dat je in t disneyhotel en t park geen eten en drinken mee mag nemen. In t park zelf kan ik me dat voorstellen, maar t hotel?
Kan iemand mij vertellen wat je wel en niet mee mag nemen? :)
Ik zag al wel op de vorige pagina's iets over tassencontrole in t park?

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:42

nou in het park zag ik ook genoeg mensen eten en drinken van hun eigen bij zich hebben dus denk niet dat ze daar zo streng op zijn

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:56

Heb gisteren een verslag gelezen van mensen die naar Universal Island of Adventure geweest waren, en om 9 uur 's ochtends stond daar al al 90 minuten wachten voor Harry Potter & the forbinnen yourney.. Maar het schijnt echt het wachten waard te zijn!


Bij Disneyland Parijs doen ze wel tassen controle maar je mag gewoon eten en drinken meenemen hoor. Vroeger was dit geloof ik wel zo dat je niks mee mocht nemen..

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:09

Dat hoor ik ook over the forbidden journey. Een collega van mij is er geweest en die was er ook echt helemaal vol van.

In London worden de studio's wel geopend waar Harry Potter is opgenomen, dat schijnt ook wel erg leuk te worden. Wacht eerste even ervaringen af, maar anders ga er wel over denken om daar misschien heen te gaan, in combinatie met een paar dagen London.

Guusje1

Berichten: 1901
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:02

Oke bedankt, maar dan mag je dat toch ook wel gewoon meenemen naar t hotel??

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:13

In welk hotel zit je? Wij logeerden in Hotel New York en we hebben op een avond broodjes gehaald bij Earl of Sandwich en die hebben we lekker op de kamer opgegeten. Lijkt me geen probleem dus.

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:22

Geen probleem hoor als je drinken of eten in het park mee neemt zolang het maar geen koelbxen oid zijn.
Ik heb ook nooit problemen onder vonden van eten of drinken op het hotel kamer.

Maar mbkaatje je moet echt een keer naar Londen gaan hoor :))

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:41

Ha ha, aan mij ligt het niet hoor. Maar vriendlief denkt er helaas anders over. Mijn vriend komt uit Ierland en heeft niet zo'n fijn gevoel bij Engeland, komt nog door de Engelse bezetting. Nu is dat al heeeeel lang geleden. Maar minder lang geleden moest hij een keer via Londen vliegen naar Ierland en werd hij er tussenuit gepikt. Dat was in de tijd dat er veel aanslagen door de Ira werden gepleegd.

Maar goed, de laatste jaren is het rustig gelukkig en hij kent hier heel veel londenaren. Dus ik ben hem een beetje aan het kneden. Ik wil namelijk best heel graag een keer naar Londen en zeker nu je de HP studio's open gaan. Lijkt me super leuk om te zien.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:26

Is dat Earl of Sandwich wat? Toen ik er voor het laatst was, was het nog niet open...