Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:14

Jildau schreef:
Ik persoonlijk heb aan een halve dag studio’s wel genoeg. Vorige maand ook 2 dagen geweest en zijn even naar de studio’s geweest en toen weer terug naar het gewone park. Als je helemaal Marvel fan bent kan je daar denk ik wel langer blijven.


Hier hetzelfde, ik besteed daar niet zoveel tijd. Mist ook wat sfeer vind ik. Die ironman achtbaan is wel echt tof! En The tower of terror.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:32

Ik had inderdaad al eens gelezen dat je bij studio's van minder tijd besteed over het algemeen. Daarom gaan we ook de 2e dag omdat we dan maar tot een uur of 17u er zullen zijn.
Ook willen we kijken of we die dag in een hotel of disney village kunnen ontbijten ofzo. Even kijken wat er nog beschikbaar is want wij zijn altijd lekker laat met plannen wat we nu eigenlijk willen doen :')

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:48

Ontbijt doe ik bij star bucks. Rest is te duur :') Nee, ik schrok wel echt van de prijzen. Het is echt duurder dan bijvoorbeeld Efteling. Wij nemen zo veel mogelijk zelf mee

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:14

Ja het gaat zeker heel duur worden, maar daar heb ik me al op ingesteld :7 .
Als het dan ook prima van kwaliteit is en de beleving top dan kan ik daar wel mee leven voor die ene keer dat wij gaan :+ .

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:26

Wij hebben ook altijd genoeg aan een halve dag Studios.

Ik ben er op ingesteld dat het duur is en let niet zo op de uitgaven als ik in Disney ben maar bijna €60 voor een ontbijt voor 2 personen in het hotel vond ik wel erg veel. Bij de Earl of Sandwich hebben wij ook prima ontbeten.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:40

Vroeg me vooral af of de beleving het waard is om ergens in een thema restaurant te gaan eten.
Genoeg prima plekken waar je een broodje kan halen inderdaad, dus dat kan altijd nog.

Heb je in een halve dag wel veel attracties gehad ivm wachtrijen?
In andere parken ben je er vaak lang omdat je in 3 uur net in 3 of 4 attracties bent geweest.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:43

De ontbijtrestaurants in de hotels vind ik qua thema niet heel bijzonder. De restaurants in Disney Village gaan 's ochtends pas best laat open (misschien dat ze nu eerder opengaan, wij gaan altijd in rustigere periodes). Je hebt in het park ook een character breakfast. Dit hebben wij de laatste keer in Animal Kingdom (Disney World) gedaan en vond ik het geld wel waard maar dat was voornamelijk omdat onze peuter het echt fantastisch vond <3

Het Studios park heeft weinig attracties dus in een halve dag kom je zelfs met wachtrijen een heel eind.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:17

Ik ben heel benieuwd!
Lees wel dat er vanaf volgende week weer stakingen zullen zijn, dus ik vrees dat er minder shows te zien gaan zijn. Maar hopelijk hebben we toch een leuke tijd met de attracties :j

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:31

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:09

Ze hebben inderdaad maandag het ea aangekondigd. Hoop dat het de dagen erna mee valt, maar we gaan het gewoon ervaren. Meer kunnen we niet doen :) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:11

Ik hoop dat jullie mooi weer hebben, want ze voorspellen veel regen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:24

Het zit inderdaad niet mee _O- . Maar goed, ik heb liever wat regen dan 30+ graden, komt wel goed :) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:35

Wij waren er een tijd geleden toen het ook iets van 30 graden was :=
Gelukkig hadden ze wel overal vernevelaars hangen. Dat was echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:07

Wij zijn er nu 3 dagen.

Gisteren is onze rugzak gestolen tijdens de parade _-:( zat gelukkig enkel water in.
Maar het gebeurt dus gewoon :) kwam een dame om af te leiden (heel opdringerig plek willen innemen), en wellicht terwijl gewoon uit de kinderwagen gegraaid.

Verder echt een heerlijke ervaring.
Wij verblijven in het Newport Bay Club hotel, heerlijk buffet. Zowel ontbijt als diner. Het eten heeft wat slechte reviews maar wij vonden het echt zeker in orde. Ook de andere eetgelegenheden in het park zijn een aanrader.

Zwembad is ongelooflijk welkom nu want het is inderdaad heet hier momenteel.. met kleine kinderen nauwelijks vol te houden in de middag. Een beetje regen lijkt me niet onwenselijk :) veel attracties hebben gelukkig ook een overdekte wachtrij.

Iemand gaf als tip om op voorhand een looproute uit te stippelen, dat zou echt handig zijn. Wij kwamen onvoorbereid en dan loop je de eerste dag inderdaad een beetje van hot naar her :o

De avondshow is echt genieten. Inderdaad sommige mensen gaan om 20u al klaarzitten maar dat lijkt me absurd. Als je er niet van houdt om in een mensenmassa te eindigen blijf dan vooral aan de zijkanten zodat je snel weg kunt ;)

Veel plezier!

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:33

Als je bij de avondshow. In het prieeltje bij het station gaat staan. Dus vlakbij de in/uitgang, heb je een top plek. En daar zijn wij een keer een half uur voor de show begint gaan staan. En je loopt voor de menigte aan weer weg Afbeelding
Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:59

Jeetje wat balen Robin! Gelukkig geen waardevolle spullen weg.

Goed ook de tips van het uitstippelen en de plek voor de eindshow.
Dat eerste zei een vriendin van mij ook al die er eerder dit jaar was. Je kunt er heerlijk rondslenteren natuurlijk :D .

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:52

Dat visrestaurant bij New Port vond ik ook echt lekker! Schrok beetje van de reviews maar ik kwam ruimte te kort in mijn maag :') we hebben daar gegeten met de verloving

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:53

Wat rot dat jullie bestolen zijn! Gelukkig geen waardevolle spullen kwijt, maar je veiligheidsgevoel krijgt wel een opdonder.
Wij vonden het eten in Newport Bay ook echt prima te doen!

paddington

Berichten: 2470
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:47

Ik sprak jaren geleden een Nederlandse staigere in het hotel Santé Fe en er word door " bendes" in Disneyland mensen bestolen.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:58

Wij komen net terug van 3 dagen Disney! Wat was het heet...dat heeft ons echt wel beetje opgebroken, maar evengoed ontzettend genoten.
We sliepen in Sequoia Lodge, daar ook 2x ontbijtbuffet en 1x dinerbuffet op, was echt helemaal prima!
2 dagen een paar uurtjes in studios geweest. Eerste dag was er bij veel attracties storing, dus toen alleen in avengers achtbaan en tower of terror geweest. Die laatste was iets te heftig voor de kinderen (9 en 10) en vloog toen ook nog in storing waardoor we een kwartier hebben vastgezeten. Toen waren we er wel ff klaar mee :+
Volgende dag terug gekomen voor Ratatouille en Crushs coaster beiden erg lange wachttijd maar echt favoriet bij ons <3

Ik heb me trouwens wel echt geergerd aan het opdringerige voordringen dat regelmatig gebeurt. Worden kinderen vooruit gestuurd die zogenaamd om hun papa roepen, en dan mama erachter aan. Of over de hekken klimmen, gebeurt ook heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:36

Cayenne schreef:
Wat rot dat jullie bestolen zijn! Gelukkig geen waardevolle spullen kwijt, maar je veiligheidsgevoel krijgt wel een opdonder.
Wij vonden het eten in Newport Bay ook echt prima te doen!


Inderdaad, sinds dat moment waren we echt heel de tijd op onze hoede.

We hebben bijzonder veel geluk gehad, want dat rugzakje was wel degelijk de rugzak waar de hele tijd onze kostbaarheden in zaten (telefoons, sleutels, geld, noem maar op). Alleen op dat moment was alles per toeval er weer uit, we hadden onze telefoon op zak, zonnebrillen op, geld had m'n vriend, autosleutels in de hotelkamer gelaten etc. Echt wat een GELUK!

Mijn vriend droeg de rugzak altijd, de hele tijd. Tijdens de parade werd onze peuter wat moeilijk en nam hij haar op zijn schouders.

Rugzak in de kinderwagen gelegd, en toen, niet zo heel veel later, dook die vrouw op. Echt uit het niets.

Wij stonden op een plek met héél veel ruimte om ons heen. Achter ons was alles leeg. En toch moest ze dringen en duwen alsof ze in een gigantische massa zat.

Ze had geen kinderen, geen vrienden, geen familie en was al een jaar of 40. Ze wilde wel echt héél héél graag naar de prinsessen kijken >;) Ze kon prima achter de kinderen kijken, het is immers een gigantische stoet en mijn dochter is maar 1m30, dus eigenlijk was het overduidelijk... maar gewoon niet bij stilgestaan op dat moment :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:41

paddington schreef:
Ik sprak jaren geleden een Nederlandse staigere in het hotel Santé Fe en er word door " bendes" in Disneyland mensen bestolen.


Dit denken wij ook. Mijn vriend merkte op dat er in de middag bepaalde mensen buiten staan te wachten en proberen tickets over te kopen van parkverlaters. Een kleine investering natuurlijk om daarna buit te maken.

Tijdens de parade van 17u45 is het bijzonder makkelijk om je slag te slaan. Iedereen staat netjes op een rij en niemand kijkt nog achterom.

Wij hadden echt het gevoel dat we gewoon geobserveerd waren geweest want ze moeten hebben gezien dat die rugzak eerst gedragen werd.
Een tas met luiers en melkpoeder laten ze volledig voor wat het is, die konden we makkelijk een uur in de kinderwagen achterlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:45

Laura82 schreef:
Wij komen net terug van 3 dagen Disney! Wat was het heet...dat heeft ons echt wel beetje opgebroken, maar evengoed ontzettend genoten.
We sliepen in Sequoia Lodge, daar ook 2x ontbijtbuffet en 1x dinerbuffet op, was echt helemaal prima!
2 dagen een paar uurtjes in studios geweest. Eerste dag was er bij veel attracties storing, dus toen alleen in avengers achtbaan en tower of terror geweest. Die laatste was iets te heftig voor de kinderen (9 en 10) en vloog toen ook nog in storing waardoor we een kwartier hebben vastgezeten. Toen waren we er wel ff klaar mee :+
Volgende dag terug gekomen voor Ratatouille en Crushs coaster beiden erg lange wachttijd maar echt favoriet bij ons <3

Ik heb me trouwens wel echt geergerd aan het opdringerige voordringen dat regelmatig gebeurt. Worden kinderen vooruit gestuurd die zogenaamd om hun papa roepen, en dan mama erachter aan. Of over de hekken klimmen, gebeurt ook heel veel.


Die hitte was inderdaad té -O-
Gaaf dat je in de Crushs Coaster bent geweest, dat is ons niet gelukt! Wachttijd liep op tot 80min toen wij er waren.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:52

Ja hij stond op 60 min toen wij aansloten maar wij hebben uiteindelijk ook zo'n 80 min gewacht.

Wat zijn die gasten ook brutaal en uitgekookt zeg... ik heb ook mensen rond zien hangen die duidelijk niet zoveel goede bedoelingen hadden. Gelukkig dat het er uiteindelijk alleen een fles water was in jullie rugzak, al is het nog steeds een nare ervaring.

Anoniem

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:19

Het leek me wel écht een leuke attractie! Binnen enkele jaren willen we nog een keer gaan, dan doen we hem sowieso. Zijn de kinderen ook weer wat ouder :)
Misschien is het minder lang aanschuiven tijdens het Magic Hour?
Het staat in ieder geval op de bucket list! :D

Inderdaad een nare ervaring :j vooral de eerste seconden schrokken we omdat we toen nog dachten dat we onze belangrijkste spullen kwijt waren. Toen we ontdekten dat we alles op zak hadden waren we écht heel vrolijk en opgelucht :D dus het heeft de pret gelukkig niet kunnen drukken!

Verder als eettip in het topic, ik vond in de Studio's de verschillende "landenkraampjes" erg leuk. Daar kon je voor ongeveer € 6,00 een specialiteit van dat land eten. Gezellig, lekker en leuk.