Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:56

Wat een nare moord, bah. Hoorde het pas gisteravond.

Heb hier al een poosje niet zo veel gepost, wel meegelezen. Voor ons is het ook al bijna zo ver, nog 3,5 week! *\o/*

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:43

Spannend! :D Naar welk deel van Curacao ga je? :P

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:35

We zitten in het Chogogo, Jan Thielbaai geloof ik? Maar we zijn in principe maar 5 dagen op Curacao, en de rest van de vakantie wordt ook niet echt een zonvakantie, dus gaan denk ik 1 dagje naar Willemstad en de rest lekker een beetje genieten van het weer.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:16

Hoop dat jullie het in die 5 dagen dan droog houden :D
Afgelopen weken soms dagen gehad dat het echt keihard stortregende. Echt hoosbuien :P

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:34

Serieus? En wij maar denken dat het daar zulk mooi weer is altijd :')

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:18

Leuk een curacao topic!
Ik ga een week naar curacao en ben op zoek naar een appartement voor 2 personen. Liefst met aparte slaapkamer, keuken en zwembad.
Heeft iemand een tip voor een leuk betaalbaar appartement?
En welke deel van curacao is leuk? We gaan een auto huren dus we kunnen in principe makkelijk overal naar toe.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:42

Ligt er aan wanneer je gaat...
Ik ga altijd hier naar toe http://www.coralestatevillas.com/ en ik wil dus nooit meer wat anders.

Ik vind dit ook de mooie kant van het eiland. Lekker dichtbij Cas Abou en Porto Marie..( mijn favoriete stranden).
Leuk om ook naar Boca Grandi te gaan.
Ik heb dan ook niet zoveel met Willemstad, voor een dag is het leuk. Maar de rest lig ik lekker niets te doen en vooral te genieten van hoe mooi het er is..

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:53

@_Tamara: ja hahah ik dacht ook dat dat nu wel niet zou zijn (geen regenseizoen) xD Maar waren behoorlijke hoosbuien! Gelukkig niet iedere dag hoor ;) Grootste deel van de dagen zijn super lekker! bijna altijd 31 graden. Gevoelstemperatuur verschilt alleen door bewolking of wind.
Vandaag stond er ontzettend veel wind. Mijn stage is aan zee, en de golven waren super hoog/klotsten tegen de rotsen op, werden zelf ook bijna omver geblazen :P

Net perongelijk verkeerde straat in gereden (straat naast waar ik woon nu), en man, wat waren daar de wegen slecht!! Dat valt me sowieso op, dat de wegen van slechte kwaliteit zijn op Curacao, met allemaal gaten erin en afgebrokkeld asfalt enzo. Maar dit sloeg echt alles! Was echt bang dat ik een x een lekke band zou krijgen! (zal vast een x gebeuren) Kon bij die weg ook niet veel uitwijken omdat er ook in tegengestelde richting verkeer kwam en daar stond een hele file xD Gelukkig is mijn weg naar stage wel redelijk begaanbaar, paar gaten waar ik omheen kan rijden omdat ik weet waar ze zijn, maar tsja... xD

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:44

Oh dat valt dan nog wel mee! Lekker windje erbij is fijn, maar niet harder aub :')

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:51

We hebben niet echt meer regen gehad dan normaal gesproken, regen is niet alleen gebonden aan het regenseizoen.
Vooraf aan de regen een aantal hele drukkende dagen gehad en dat eindigd meestal wel in regen of een flinke onweersbui.

De wind waait nog steeds heerlijk, maar dat is ook wel een beetje standaard op deze rots met uitzondering van de maanden sept en okt, dan is er vrijwel geen wind en is het eigenlijk niet uit te houden.

ZNS kijk eens op deze site: http://curahousecare.com/ hier staan een hele rits vakantiewoningen aangeboden. Misschien zit er iets voor jullie tussen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:02

Ja verder valt het wel mee met de regen xD Alleen áls het regent, is het meteen heel hard :))
Windstil is indd niet lekker, veel te heet, liever wat wind erbij. Al was het gisteren wel echt veel te sterke wind weer xD (tis ook nooit goed he :') )

Net waaide het ook best wel toen k op t strand lag. (Seaquarium beach)

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:12

Bij het Sea Aquarium is de wind altijd sterkte dan iets verder landinwaarts.
Ik vond het gisteren een verademing na een aantal dagen geen wind, heb die dagen vrijwel non stop in het zwembad gezeten.
Vandaag is een beetje standaard wind.

Maar bevalt het je wel op Curacao?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:23

Ja dat kan best wel ja, das meestal zo bij de kust xD Maar ook daar verschilt het weer per dag :D Soms is het daar ook windstil en soms hele krachtige wind.

Jahoor, bevalt me wel, begin steeds meer te wennen, en me steeds meer thuis te voelen. Soms heb ik ff zo'n momentje dat ik denk 'ohja ik ben in Curacao, helemaal aan de andere kant van de oceaan :')' Dan besef ik me pas dat ik zo ver van huis zit en niet ff terug kan ofzo. Maarja zit er al 4 weken bijna en tijd gaat best snel.
Ben opzich wel blij als mn ouders en broertjes er zijn over 7 weken. Gewoon ook het idee dat je dan niet meer alles zelf hoeft te doen alleen maar :P Niet meer er 'alleen' voor staan xD maar opzich is het ook weer een goede levenservaring om gewoon in het diepe gegooid te worden hier en zelf overal aan te wennen en improviseren. Was altijd gewend om achter anderen aan te lopen als het ware xD (oke ook weer niet zo erg, maartoch)

Alleen soms wil ik ergens heen maar dan vind ik het toch veel leuker om met iemand samen te kunnen gaan, en dat kan niet :') want mijn 'weekend' is op donderdag en vrijdag en op zaterdag en zondag heb ik stage xD En alle andere stagiaires hebben in het weekend vrij := Nja 1 stagiaire heeft wel ook op donderdag vrij maar die wil niet met mij ergens heen, dus dan houdt het op.
En durf nog niet zo ver te rijden, omdat mijn richtingsgevoel niet zo goed is. (ben al zo vaak verkeerd gereden in deze week :') ) Oke echt ver kan je niet verdwalen, maartoch.

Ik ga volgende week donderdag een Discover Scuba Diving doen :D Ben benieuwd.
Als dat bevalt en goed gaat, ga ik binnenkort voor Open Water Diver brevet. Maar dan moet ik ff 2 vrije dagen omruilen bij mn stage. Is een cursus van 4 dagen.

Is Zuikertuin Mall leuk/de moeite waard om naartoe te gaan eigenlijk? (weet jij dat?)
Wilde er vandaag heen maar hij was gesloten wegens hemelvaartsdag natuurlijk :') Dus stond voor gesloten slagbomen.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:18

Zuikertuin is wel leuk, maar stel je er niet te veel van voor, tis gewoon een klein winkelcentrum met wel een aantal leuke winketjes, als je daar bent kan ik je aanraden te gaan lunchen bij de heren (echt heel erg lekker) en een ijsje te eten bij Bella Italia. En Sambal is ook een aanrader maar dan voor avond eten.
Als je je echt verveeld en je durft het aan dan ben je welkom om eens opbezoek te komen al sta knappen (ben bijna 40 weken zwanger).

Duiken is echt een aanraden, denk dat je het wel leuk gaat vinden, tis dan wel niet mijn hobby, ben meer van het snorkelen en free diven.

Oh enne ik weet niet of je Junior al tegen het lijf bent gelopen, neem alles wat hij zegt met een korreltje zout, hij is over het algemeen nogal gek op interns ;) (lees jonge blanke vrouwen).. Hij is heel aardig maar is vaak ouder dan je denkt (mijn laatste intern op het aquarium heeft hij wijsgemaakt dat hij 27 is).

En mocht je Joe tegenkomen, doe hem dan de groeten van Emma en zag maar dat ik snel weer eens langskom (als de baby er is)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 01:18

Nee klopt inderdaad dat het klein winkelcentrum is. K ga er morgen wel langs, ga ik gewoon rond uurtje of 11 :D kan ik daar lunchen.

Junior wel gezien maar nog niet gesproken, hebben niet zo veel contact met medewerkers van dat andere gedeelte. :P
Maar mocht ik hem een x spreken dan weet ik dat xD Thnx Haha en joe heb ik wel de naam van horen vallen daar maar zou niet weten wie het is.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 01:29

Joe is een klein druk amerikaantje, de marine bioloog van het aquarium, wat ik begreep is hij op dit moment erg druk met onderzoek en in het aquarium.
Je bent waarschijnlijk wel een van mijn andere oud interns tegengekomen, zij werkt nu bij Oceaan Encounters, staat vaak bij de animal encounter en doet vrijwilligers werk bij het CDTC. Erg leuke meid, een van de beste interns die ik gehad heb.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 01:32

Anouk?? :P ja die komt altijd op zaterdag, inderdaad leuke meid :D
Wordt opgeleid voor dolfijnen trainer

Weet nu trouwens al wie Joe is, kan t me weer herinneren. hahah die heb k al vaak langs zien komen indd.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 09:37

Ooh wat ben ik jaloers op jullie ! Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik dit topic aanmaakte, en voorlopig zit er een vakantie naar een ver land niet in.

Ik zal eens even een modje vragen of het 2011 uit de titel kan en er een algemeen curaçao topic van gemaakt kan worden.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:03

Hé nu is indd dat 2011 uit de titel :D Veel beter hahah

Zuikertuinmall was indd heel klein hihih wel lekker geluncht (en ijsje :9) en uiteraard bij de Bruna langsgeweest hahaha :')
Was meteen bij Bloempot Shopping Centre geweest aan de overkant, maar dat was al helemaal mini xD en Promenade shopping centre ook langs geweest, was ook heel klein, zag er wel gezellig uit met de terrasjes enzo xD
Net ook bij Albert Heijn geweest voor het eerst :+ Kon em eerst telkens niet vinden, reed iedere x verkeerd :=
Maarja nu weet ik het xD (Is alleen wel veel duurder dan in NL daar, alles moet geimporteerd worden zowat -O- )
begin de weg steeds meer te kennen nu hier in de buurt.

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:47

1234, Zit je daar nu verder alleen dan?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:52

Ben alleen hier naartoe gekomen ja. zit wel met andere stagiaires in het huis maar die hebben andere vrije dagen dus daar kan ik niets mee doen. k ga wel binnenkort met een van de meiden waarschijnlijk naar klein curacao, als zij op donderdag of vrijdag nog een x een vrije dag heeft.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:28

Wel gaaf om op Curaçao stage te lopen, lekker warm :D

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:18

Ja inderdaad :P heerlijk!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:53

Wij zijn inmiddels al ingecheckt. :+ Vliegen met ArkeFly; heen comfort en terug premium comfort (de rest van het vliegtuig zat vol, dus we moesten wel, heel vervelend :')). Hebben op de heenreis ook zo'n entertainmentding erbij gedaan en een duoseat, iemand daar ervaring mee? Leek ons wel prettig op zich.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:16

Ik vloog met KLM, maar daar had je ook zo'n schermpje waar je filmpjes op kon kijken en spelletjes op kon doen. (en andere vluchtinfo bekijken bijv.) Wat is een duoseat?