Parijs, kosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTamara

Berichten: 1343
Geregistreerd: 11-02-07

Parijs, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 00:46

Hoi bokkers!

In de meivakantie ga ik 5 dagen naar Parijs met een hele goede vriendin van mij.
Ik ben er zelf al twee keer eerder geweest één keer een week met school en een keer een dag met mijn ouders.
Nu zijn wij beide studenten en willen deze reis dus zo goedkoop mogelijk houden.

Nu vroeg ik me af of bokkers pas geleden nog naar Parijs zijn geweest en wat de kosten ong. waren?
Hoe duur is het om bijvoorbeeld de eiffeltoren helemaal op te gaan?
Hoe duur zijn andere uitjes zoals boven op de Notre Dame?
kennen jullie misschien een leuke en goedkope herberg?

Ik heb me al een klein beetje georiënteerd qua treinreis. Nu kom ik uit op 147,- om naar Parijs te gaan vanuit nederland. Kan dit goedkoper of is dit al erg goedkoop?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Parijs, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 02:18

Vliegen is mogelijk iets goedkoper.. En hou de acties van hi speed in gaten, heb nu een banner waarop je ziet dat het 35 euro kost naar parijs (enkele reis)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Parijs, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:33

Ik ben afgelopen zomer naar Parijs geweest, en omdat wij Europese studenten/jongeren waren mochten wij toen gratis de Notre dame in. :)
Moet je maar even opzoeken, als het goed is krijg je veel korting als jongere in Europa (18/23 jaar geloof ik). Volgens mij moet je een ID laten zien, en is dat voldoende.

De Eiffeltoren is wel erg duur om op te gaan. Ten eerste moet je uren wachten voordat je naar boven kunt, en ten tweede betaal je minimaal 30 euro geloof ik. (en dan kun je maar halverwege)
Niet de moeite waard vond ik toentertijd.. :) Wij hebben de hele middag in het park op het gras gelegen en uitgekeken op de Eiffeltoren. Is net zo mooi haha.

Ik heb toen in een hostel gezeten!
Zat in de buitenwijk van Parijs, maar was goed te bereiken met de metro. (± 10 á 15 minuten van de binnenstad)
Eten was niet bijzonder, maar we betaalden echt bijna niks. Elke dag een ander menu, en 's ochtends broodjes met ham/kaas enz.
Ik kan het wel voor je opzoeken als je interesse hebt :)

xTamara

Berichten: 1343
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Parijs, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 15:42

MoonChloe: Dankjewel voor de tip! Ik dacht altijd dat met de trein goedkoper zou zijn daarom heb ik niet eens gekeken naar vliegen. €35,- is niet veel ook al is het maar een enkeltje!

@Muurp: Wij zijn toen ook de eiffeltoren opgeweest alleen dan de eerste twee afdelingen met de trap. Was wel goedkoper dan met de lift. maar ik zou toch graag een keer helemaal bovenin willen staan. Bedankt voor je tip!
En als je dat Hostel op zou willen zoeken zou dat echt super zijn!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Parijs, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:41


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Parijs, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:49

Kijk anders ook ff op www.hostelworld.com

En dat met vliegtuig gaan goedkoper is, is laatste tijd af en toe in nieuws geweest. Er is heel veel concurrentie bij de vliegmaatschappijen en ze kunnen de kosten drukken waardoor ze veel goedkoper worden.

paddington

Berichten: 2470
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:07

Wij gaan in de zomervakantie 5 dagen Parijs doen :D

Goedkoopste vluchten die ik kan vinden zijn 134 pp vanaf schiphol.

Maar als je helemaal goedkoop wil reizen en je hebt de tijd kan je voor eurolines kiezen
die maken reclame voor 15 euro enkele reis incl boekingskosten.
Maarja dan zit je wel een aantal uren in een bus.

Wij twijffelen nog tussen trein en bus.

gamblerlover
Berichten: 443
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Parijs, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:10

Ik ben afgelopen zomer ook in parijs geweest en ook op de eifeltoren. De eerste twee verdiepingen met de trap en boven als nog een kaartje gekocht voor de lift omhoog. En een minder lange wachtrij, en goedkoper.