London

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:09

Bellatrix schreef:
Met de trein naar Londen klinkt ook wel goed...enig idee hoe lang je onderweg bent? :+


Vanaf Amsterdam deed ik er ongeveer 6 uur over..

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:14

Vanaf Nederland is het inderdaad een ander verhaal :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102147
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:37

Ik bedoelde ook vanuit Nederland. :')

Wat beviel je beter? Trein of vliegen?

Shorks

Berichten: 408
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:48

Romytjuuh schreef:
Voor diegene die naar stansed vliegen. Hoe kom je het best in hartje londen? Via de stansed Express? Dan kom je uit op liverpool station, en dan vanuit daar?


Daar was ik nou ook benieuwd naar! Ik ga volgende week naar Londen en ik zit wel hier alles te volgen, maar ik weet nog steeds niet hoe ik precies moet gaan :P Ik logeer in Hyde Park Radnor, dichtbij underground station Paddington en Lancaster gate.
O ja, echt leuke dingen zijn er trouwens voorbij gekomen! heb alles opgeschreven *D

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:53

Bellatrix schreef:
Ik bedoelde ook vanuit Nederland. :')

Wat beviel je beter? Trein of vliegen?


Vliegen, ook al ben je met de trein gelijk in centraal Londen (vroeger Waterloo, nu Kings Cross/St Pancras), het is toch best een hele zit (en een overstap in Brussel die maar net goed moet gaan, met de NS weet je dat nooit :D ). Ook is vliegen tegenwoordig vaak goedkoper (helemaal als je geen OV studentenkaart (meer) hebt).


xSharonax schreef:
Romytjuuh schreef:
Voor diegene die naar stansed vliegen. Hoe kom je het best in hartje londen? Via de stansed Express? Dan kom je uit op liverpool station, en dan vanuit daar?


Daar was ik nou ook benieuwd naar! Ik ga volgende week naar Londen en ik zit wel hier alles te volgen, maar ik weet nog steeds niet hoe ik precies moet gaan :P Ik logeer in Hyde Park Radnor, dichtbij underground station Paddington en Lancaster gate.
O ja, echt leuke dingen zijn er trouwens voorbij gekomen! heb alles opgeschreven *D


Liverpool Street is al hartje Londen :D Het is alleen afhankelijk van aan welke kant van Londen Centrum je moet zijn.. Een kaart van de Londense Underground doet wonderen om uit te zoeken hoe je het beste ergens kan komen. Als je naar Lancaster Gate moet kun je dus vanaf Liverpool Street direct de Central (rode) lijn nemen.

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:58

Ja ik wil graag naar de Big ben enz. Ik heb al uitgezocht dat ik dan in Liverpool street station moet overstappen naar Westminster station. Ik heb alleen nog een slaap plek, weet iemand een goedkoop optrekje?

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:01

Iemand enig idee hoe duur het met de metro is?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102147
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:49

Euh...wij waren 4 pond kwijt voor euh....waarvoor ook al weer? :') Volgens mij door het centrum...dus de binnenstad....en het is 7 pond voor een dagkaart ofzo iets...Ilona weet het nog wel....

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:54

Ik ben gisteren teruggekomen uit Londen! Wij zater in een 3 sterren hotel, vlakbij metro station Russel square. Ik zou je heeel erg een metrokaart aanraden! Die kan je bij het reisburo meeboeken, en het is zo verschrikkelijk handig! Je stapt in bij het dichtsbijzijne station, je bent overal in no-time, en elke !!4!! minuten stopt er een metro op het station. Helemaal super!

Wij zijn niet echt gegaan voor cultuur e.d, maar we vonden het British Museum hartstikke leuk. Prachtige dingen daar :j.

Als je het leuk vind kan ik wat foto's voor je uploaden? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102147
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:56

Ik vond daar niets aan. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:57

xSharonax schreef:
Romytjuuh schreef:
Voor diegene die naar stansed vliegen. Hoe kom je het best in hartje londen? Via de stansed Express? Dan kom je uit op liverpool station, en dan vanuit daar?


Daar was ik nou ook benieuwd naar! Ik ga volgende week naar Londen en ik zit wel hier alles te volgen, maar ik weet nog steeds niet hoe ik precies moet gaan :P Ik logeer in Hyde Park Radnor, dichtbij underground station Paddington en Lancaster gate.
O ja, echt leuke dingen zijn er trouwens voorbij gekomen! heb alles opgeschreven *D


Ben benieuwd naar wat je van dat hotel vindt :j Ik zat in het London Guards Hotel, bij Lancaster Gate metro :j

Anoniem

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:58

Ik heb een Britse Oiyster Card, die kan ik van de winter weer gebruiken, ben van plan veel vaker nog te gaan dus dan is het heel handig en goedkoop :j

Ik vond het British Museum ook niet echt je van het :+

Voor wie een impressie wilt: http://creans.nl/London_selectie

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:00

Ik vond het opzich wel mooi hoor :j. Ze hebben heel verschillende afdelingen. Ik ben totáál GEEN museum fan, en deze vond ik in principe leuk :).

Anoniem

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:01

Ik vond het teveel voor een museum zegmaar, er was veel te veel te zien..

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:04

Jup, daar ben ik het mee eens. :)

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:06

Volgens mij ben ik daar vroegááh ook geweest ..

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:11

Bellarose schreef:
Ik ben gisteren teruggekomen uit Londen! Wij zater in een 3 sterren hotel, vlakbij metro station Russel square. Ik zou je heeel erg een metrokaart aanraden! Die kan je bij het reisburo meeboeken, en het is zo verschrikkelijk handig! Je stapt in bij het dichtsbijzijne station, je bent overal in no-time, en elke !!4!! minuten stopt er een metro op het station. Helemaal super!

Wij zijn niet echt gegaan voor cultuur e.d, maar we vonden het British Museum hartstikke leuk. Prachtige dingen daar :j.

Als je het leuk vind kan ik wat foto's voor je uploaden? :)


de tubemap kun je ook gewoon googlen

Anoniem

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:13

Ik denk dat Bellarose een Oystercard bedoelt :j

Ik heb in London een poster van de Tubemap gekocht, die ga ik inlijsten en ophangen :))

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:18

Pas wel op met de metro, die kaart is namelijk niet op schaal. Als je bijv van St. Paul's naar Blackfriars ging met de metro moest je 2x overstappen en was het een hele tour, terwijl het lopend nog geen 10 minuten is. Kijk dus wel even voordat je instapt. ;)

Een Oyster Card is inderdaad superhandig, ook véél voordeliger dan losse kaartjes en een stuk sneller. Jammer dat ik niet meer weet aan wie ik de mijne heb uitgeleend...

Anoniem

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:21

Blackfriars ligt volgens mij er ook nog tot 2010 uit als metrostation :)

Is trouwens ook met Queensway en Bayswaterroad, je moet vanaf Queensway eerst naar Nottinghill Gate om over te stappen naar Bayswater.. terwijl het van Queensway naar Bayswater wel een hele minuut lopen is :D

Shorks

Berichten: 408
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:13

weet iemand misschien hoe lang (en ongeveer hoe duur) het met de taxi is vanaf Stansted tot hyde park? Met de trein ben je daar dus zo'n 20 pond aan kwijt per persoon, dus die taxi mag van mijn part 80 pond zijn, het wordt door 4 gedeeld bij mij :)

en unwritten, was het london guards hotel goed? ik zou daar eerst ook heen gaan!

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:29

Zo alles is geregeld en geboekt vandaag!
11 oktober vliegen we naar London-Stansted. Dan naar liverpool street station en vanuit daar naar onze overnachtingsplaats. Jeugdherberg St Christophers Orient Espresso. We slapen daar op een 4 pers. zaal voor vrouwen.
Ik heb er ontzettend zin an!

patatkraam

Berichten: 8035
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Arnhem

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:30

ik ga 30 augustus naar londen :D met havo 5
we reizen met de bus en de boot

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102147
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:56

Romytjuuh schreef:
Zo alles is geregeld en geboekt vandaag!
11 oktober vliegen we naar London-Stansted. Dan naar liverpool street station en vanuit daar naar onze overnachtingsplaats. Jeugdherberg St Christophers Orient Espresso. We slapen daar op een 4 pers. zaal voor vrouwen.
Ik heb er ontzettend zin an!



Leuk!!
Hoe lang blijf je?

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:26

2 Nachtjes en 3 dagen. Gewoon een city tripje! :D