Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7407
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:39

Haha je zelfde plek nog steeds, ben meubulair daar. Werktijden van 8.00 tot 17.00 behlave dinsdag, moet dan om half 3 naar de ta.

Ja zonnebrand is echt nodig hoor, ben nu weer verbrand op mn schouders. Is de 3e keer al dit jaar en ben toch best bruin al. Maar de combi cabrio en vette zon met een beetje wind is funest. Ze geven voor de hele week tropisch op trouwens.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 19:36

Siersma schreef:
Haha je zelfde plek nog steeds, ben meubulair daar. Werktijden van 8.00 tot 17.00 behlave dinsdag, moet dan om half 3 naar de ta.

Ja zonnebrand is echt nodig hoor, ben nu weer verbrand op mn schouders. Is de 3e keer al dit jaar en ben toch best bruin al. Maar de combi cabrio en vette zon met een beetje wind is funest. Ze geven voor de hele week tropisch op trouwens.


Haha ja vertel mij iets over cabrio met zon en wind :P Heb vanmiddag even mijn badpak gepast, je krijgt mij echt niet snel de zee in, maar met dit weer overweeg zelf ik het haha. Het past nog (of ze met niet afleveren bij Ecomare blijft de vraag :+ ). Maar mijn benen zien nooit zon, dus die zijn nog spieeeeerwit. Ziet er lekker uit, ahum.

Siers83

Berichten: 7407
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:50

Hier ook hoor, scheit aan haha. Je kan ook achter dijk gaan zwemmen, vaak minder druk en warmer water. Moet t wel hoog water zijn.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:55

Wil ook weer dolgraag!
Texel is echt mijn thuis,klinkt misschien gek hoor!

Helaas denk ik nog wachten tot september oktober ben ik bang! :(

Wel elk jaar hetzelfde huisje voor 250 euro per week.. :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 22:03

@Siersma, gaan denk ik gewoon bij het hondenstrand relatief dicht bij de vuurtoren want mijn kleine blafferd is er uiteraard ook bij :D

@Stamper, Dat is mooi goedkoop! Wel buiten het seizoen natuurlijk, dat zal allicht schelen!

@Siersma Ik heb wat van die AH 2e diner gratis spaarkaarten. Maar aanbod op Texel lijkt allemaal niet echt voordelig. Heel veel tegen meerprijs enzo. En de enige die me echt aansprak heeft pas zaterdag plek. Heb jij ervaring hiermee toevallig?

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:04

Wat leuk een texel topic! Wij gaan in september! Word voor ons de eerste keer texel dus tips kunnen we goed gebruiken wij zijn erg gek op Terschelling maar nu dus een ander eiland

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:13

Alwiene schreef:
@Siersma, gaan denk ik gewoon bij het hondenstrand relatief dicht bij de vuurtoren want mijn kleine blafferd is er uiteraard ook bij :D

@Stamper, Dat is mooi goedkoop! Wel buiten het seizoen natuurlijk, dat zal allicht schelen!

@Siersma Ik heb wat van die AH 2e diner gratis spaarkaarten. Maar aanbod op Texel lijkt allemaal niet echt voordelig. Heel veel tegen meerprijs enzo. En de enige die me echt aansprak heeft pas zaterdag plek. Heb jij ervaring hiermee toevallig?


Nee hoor gewoo het hele jaar door.
Alleen kan ik niet eerder, anders had ik er nu echt wel gezeten!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:14

femmy91 schreef:
Wat leuk een texel topic! Wij gaan in september! Word voor ons de eerste keer texel dus tips kunnen we goed gebruiken wij zijn erg gek op Terschelling maar nu dus een ander eiland


Leeeuk! Wij komen er al ruim 20 jaar. :D

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:17

Stamper schreef:
femmy91 schreef:
Wat leuk een texel topic! Wij gaan in september! Word voor ons de eerste keer texel dus tips kunnen we goed gebruiken wij zijn erg gek op Terschelling maar nu dus een ander eiland


Leeeuk! Wij komen er al ruim 20 jaar. :D


Nog leuke tips of aanraders? :)
Wat maakt texel zo leuk voor jullie?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:22

femmy91 schreef:
Nog leuke tips of aanraders? :)
Wat maakt texel zo leuk voor jullie?


Zal morgen even goed reageren goed? ;)

Muga

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:23

Laatste week juli ben ik er weer! Behoorlijk zwanger dan haha. Week of 34... nog even weekje relaxen voor de kleine komt!

Weer bij De Krim... maar zeker ook nog door Den Burg en De Koog waggelen!

Siers83

Berichten: 7407
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:28

Muga ik zal t onthouden haha. Kijken of ik je in De Koog voorbij zie waggelen haha.

Alwiene ik heb geen idee eigenlijk. Hoorde wel van mn schoonzus dat idd veel bijkopen was ergens. Hun doen t nu ook nooit meer.

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:10

Stamper schreef:
femmy91 schreef:
Nog leuke tips of aanraders? :)
Wat maakt texel zo leuk voor jullie?


Zal morgen even goed reageren goed? ;)



Ja super! :)

theadora99

Berichten: 3642
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:17

Ik ben in 2014 geweest, in 2015 als soort examenreis een weekend, in mei van donderdag tot dinsdag en nu 26 juni weer tot 7 juli... wil niet meer weg haha. T is dat ik met Mn studie zit anders was ik er gerust gaan wonen.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:52

Het is eigenlijk allemaal heel stom begonnen!

Mijn vader wilde altijd een keer naar Texel. Zo gezegd zo gedaan, mijn moeder had altijd het idee: "Wat moeten we nou op zo'n eiland....."
Toch maar keer zijn zin gegeven, en sindsdien zijn we blijven plakken! :P
Ga ook zelf nog wel eens regelmatig, helaas niet meer met de hond, die is 3,5 jaar geleden ingeslapen! :(
Was ook echt zijn plekje, dat hij deels op Texel uitgestrooid is, in "zijn" modderpoeltje!

Het begint eigenlijk al op het moment dat je van huis weg rijd vind ik zelf. En dan de bootreis in Den Helder - alsof je Nederland gewoon echt achter je laat! :o

Het is allemaal toen begonnen, op een camping (Euroase Texel), én echt zelfde jaar - zelfde plaats - zelfde veldje - zelfde mensen!
Helaas, is deze camping toen verkocht, en zijn er bungalows op gezet. Nu heet het Roompot Kustpark Texel. En zijn we via Marktplaats bij een geweldig leuk appartementencomplex uitgekomen, iemand die daar haar huisje verhuurd. Alles wat er is mag je gewoon gebruiken e.d, als je het maar weer zelf aanvult. Dus bijvoorbeeld; maak je koffie op, dan moet je zelf ervoor zorgen dat je dat dan aanvult.
Of je het nou van thuis dan meeneemt, of van de LIDL, ALDI, of Jumbo is? Nee, dat maakt niemand iets uit!! En de prijs is gewoon zo betaalbaar! Heerlijk! <3

Wij zitten zelf altijd in De Koog. Dat vind ik toch altijd wel het gezelligste plek!
In al die jaren dat we er zitten, hebben wij zelfs nog niet alles gezien!
Standaard prik op Texel is altijd wel: Op maandag de markt in Den Burg.
En dinsdags is het in de Koog, in het hoogseizoen!
En in Oudenschild een lekkerbekje eten! God, wat zijn die lékkerrrrrrrr!! :~ :~

Ecomare zijn we vroeger wel altijd geweest, maar sinds de verbouwing helaas nog niet geweest.
Ik heb daar vorig jaar zelfs een fiets gekocht, mag je dan gedurende je vakantieperiode gebruik van maken, en daarna brengen hun door heel Nederland, de fiets gratis thuis! ~~}>

Wat wij ook regelmatig doen, en ook echt van kunnen genieten, is gewoon het hele eiland lekker rond fietsen. Zo gaan we vaak eerst naar het Horntje bij de boot kijken! Daarna richting Oudenschild visje eten - of net andersom en op de terug weg. - Nou, dan zit je wel echt vol hoor, heb je 's avonds gewoon geen trek meer, haha!

2 jaar geleden zat ik met mijn voet in het gips, net de dag ervoor KO onderuit gegaan in de douche, scheurtje in teen. Op de Eerste hulp uitgelegd, moest eigenlijk gegipst worden, maar ze begrepen me wel. Dus het is toen ingetaped, met de afspraak dat het toch echt in het gips moest als we terug zijn.
Voor het eerst dat we weer na jaren in het hoogseizoen gingen (Juli)!
Goed, lekker weer zou je denken.... Nee, ja, wel 24 graden e.d, maar te koud voor het strand en de zee.... Dat is gewoon jammer! Want zwemmen mocht ik overigens wel gewoon, ookal was het getaped, dit heb ik dus dan gewoon lekker in Calluna gedaan. Was toch oversteken, en we waren er!

Tot vorig jaar, man man...... We gingen gewoon zoals normaal in September!
En dat jaar kreeg ik mijn vakantie dubbel en dwars terug volgens mij, dagenlang dat het 30, of tegen de 30 graden was! Heerlijk weer na jaren in de zee gezwommen, en aan het strand gezeten...

Waarom na jaren? We gaan normaliter altijd rond September/ Oktober, en tja.... Dan was dit nu wel echt een cadeautje hoor! _/-\o_

Ja, het is voor mij echt als thuiskomen, en ja ik zou er zo kunnen wonen, maar helaas gaat dat dus niet zo gemakkelijk met die regels! :(
Kijk regelmatig ook de TESO site, gewoon om al naar de boot te kijken! :+

Ja, Ik houd van Texel! <3 <3

* Overigens spaar ik altijd goed voor de vakantie, en gaan we op de heenweg vaak langs de Primark. Hoofddorp, Alkmaar of andere. :) Waar we nooit zomaar naar toe zullen rijden, als bijvoorbeeld Rotterdam.

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:38

Stamper schreef:
Het is eigenlijk allemaal heel stom begonnen!

Mijn vader wilde altijd een keer naar Texel. Zo gezegd zo gedaan, mijn moeder had altijd het idee: "Wat moeten we nou op zo'n eiland....."
Toch maar keer zijn zin gegeven, en sindsdien zijn we blijven plakken! :P
Ga ook zelf nog wel eens regelmatig, helaas niet meer met de hond, die is 3,5 jaar geleden ingeslapen! :(
Was ook echt zijn plekje, dat hij deels op Texel uitgestrooid is, in "zijn" modderpoeltje!

Het begint eigenlijk al op het moment dat je van huis weg rijd vind ik zelf. En dan de bootreis in Den Helder - alsof je Nederland gewoon echt achter je laat! :o

Het is allemaal toen begonnen, op een camping (Euroase Texel), én echt zelfde jaar - zelfde plaats - zelfde veldje - zelfde mensen!
Helaas, is deze camping toen verkocht, en zijn er bungalows op gezet. Nu heet het Roompot Kustpark Texel. En zijn we via Marktplaats bij een geweldig leuk appartementencomplex uitgekomen, iemand die daar haar huisje verhuurd. Alles wat er is mag je gewoon gebruiken e.d, als je het maar weer zelf aanvult. Dus bijvoorbeeld; maak je koffie op, dan moet je zelf ervoor zorgen dat je dat dan aanvult.
Of je het nou van thuis dan meeneemt, of van de LIDL, ALDI, of Jumbo is? Nee, dat maakt niemand iets uit!! En de prijs is gewoon zo betaalbaar! Heerlijk! <3

Wij zitten zelf altijd in De Koog. Dat vind ik toch altijd wel het gezelligste plek!
In al die jaren dat we er zitten, hebben wij zelfs nog niet alles gezien!
Standaard prik op Texel is altijd wel: Op maandag de markt in Den Burg.
En dinsdags is het in de Koog, in het hoogseizoen!
En in Oudenschild een lekkerbekje eten! God, wat zijn die lékkerrrrrrrr!! :~ :~

Ecomare zijn we vroeger wel altijd geweest, maar sinds de verbouwing helaas nog niet geweest.
Ik heb daar vorig jaar zelfs een fiets gekocht, mag je dan gedurende je vakantieperiode gebruik van maken, en daarna brengen hun door heel Nederland, de fiets gratis thuis! ~~}>

Wat wij ook regelmatig doen, en ook echt van kunnen genieten, is gewoon het hele eiland lekker rond fietsen. Zo gaan we vaak eerst naar het Horntje bij de boot kijken! Daarna richting Oudenschild visje eten - of net andersom en op de terug weg. - Nou, dan zit je wel echt vol hoor, heb je 's avonds gewoon geen trek meer, haha!

2 jaar geleden zat ik met mijn voet in het gips, net de dag ervoor KO onderuit gegaan in de douche, scheurtje in teen. Op de Eerste hulp uitgelegd, moest eigenlijk gegipst worden, maar ze begrepen me wel. Dus het is toen ingetaped, met de afspraak dat het toch echt in het gips moest als we terug zijn.
Voor het eerst dat we weer na jaren in het hoogseizoen gingen (Juli)!
Goed, lekker weer zou je denken.... Nee, ja, wel 24 graden e.d, maar te koud voor het strand en de zee.... Dat is gewoon jammer! Want zwemmen mocht ik overigens wel gewoon, ookal was het getaped, dit heb ik dus dan gewoon lekker in Calluna gedaan. Was toch oversteken, en we waren er!

Tot vorig jaar, man man...... We gingen gewoon zoals normaal in September!
En dat jaar kreeg ik mijn vakantie dubbel en dwars terug volgens mij, dagenlang dat het 30, of tegen de 30 graden was! Heerlijk weer na jaren in de zee gezwommen, en aan het strand gezeten...

Waarom na jaren? We gaan normaliter altijd rond September/ Oktober, en tja.... Dan was dit nu wel echt een cadeautje hoor! _/-\o_

Ja, het is voor mij echt als thuiskomen, en ja ik zou er zo kunnen wonen, maar helaas gaat dat dus niet zo gemakkelijk met die regels! :(
Kijk regelmatig ook de TESO site, gewoon om al naar de boot te kijken! :+

Ja, Ik houd van Texel! <3 <3

* Overigens spaar ik altijd goed voor de vakantie, en gaan we op de heenweg vaak langs de Primark. Hoofddorp, Alkmaar of andere. :) Waar we nooit zomaar naar toe zullen rijden, als bijvoorbeeld Rotterdam.



Super bedankt voor je uitgebreide verslag :) hier hebben we zeker wat aan!!

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:50

Stamper schreef:
Ja, het is voor mij echt als thuiskomen, en ja ik zou er zo kunnen wonen, maar helaas gaat dat dus niet zo gemakkelijk met die regels! :(

Huh? Welke regels?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:39

Rawr schreef:
Stamper schreef:
Ja, het is voor mij echt als thuiskomen, en ja ik zou er zo kunnen wonen, maar helaas gaat dat dus niet zo gemakkelijk met die regels! :(

Huh? Welke regels?


Wij hebben dat in 2008 toen nagevraagd.
Je moest er minimaal 5 jaar familie hebben wonen, en werk.
Zodat niet zomaar iedereen er kan komen wonen. Althans dat is ons verteld.

Zal morgen eens googlen, misschien is het inmiddels weer veranderd. Dat kan natuurlijk ook. Al heeft alleen vakantie werk mij daar ook altijd leuk gekeken.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 05:27

Stamper schreef:
Ja, het is voor mij echt als thuiskomen, en ja ik zou er zo kunnen wonen, maar helaas gaat dat dus niet zo gemakkelijk met die regels! :(

Huh? Welke regels?[/quote]

Wij hebben dat in 2008 toen nagevraagd.
Je moest er minimaal 5 jaar familie hebben wonen, en werk.
Zodat niet zomaar iedereen er kan komen wonen. Althans dat is ons verteld.

Zal morgen eens googlen, misschien is het inmiddels weer veranderd. Dat kan natuurlijk ook. Al heeft alleen vakantie werk mij daar ook altijd leuk gekeken.[/quote]


5 jaar familie hebben wonen???? nog nooit van gehoord. wel economisch gebonden zijn, aankoop huis alleen voor niet ingezetene in een bepaalde prijsklasse of 2e woning e.d. Navragen bij de gemeente Texel (texel.nl) geeft de meeste duidelijkheid.

Siers83

Berichten: 7407
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 06:11

Zelfs die regels gelden niet meer. Iedereen kan geloof ik inmiddels hier komen wonen. Helaas, moet ik zeggen. Prijzen rijzen de pan uit en woningen zijn er niet.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:28

Wij hebben dit ook echter gewoon nagevraagd bij gemeente Texel.
Dus ik zuig het niet uit mijn duim ofzo hoor, maargoed, wat ik al zei, dit was ongeveer in 2008.
Dus dat is ook alweer 9 jaar geleden... :')

Siers83

Berichten: 7407
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:16

Dat zeg ik, inniddels varanderd ;)

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:02

Oh ik dacht al, een halfjaar geleden kon ik op Texel gaan werken maar ik zag het niet zitten om daar een woning te kopen. Huurhuizen zijn er zo goed als nooit beschikbaar en de koopwoningen zijn echt belachelijk duur.

Siers83

Berichten: 7407
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:53

Mocht je overwegen om op t eiland te gaan werken, overweeg dan wonen in De Helder. Klinkt heel naar, en is t ook, maar daar zijn de koophuizen ongeveer een ton goedkoper. En huurhuizen zijn daar ook makkelijker te vinden. Op t eiland is de wachtlijst voor een sociale huurwoning ongeveer 10 jaar. Particulier is er ook zeer weinig of heel duur.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:33

Jeej ik ga me ook weer melden, wij gaan 8 Juli (als alles goed gaat 5 Juli in het ziekenhuis ) weer naar Texel toe! hebben er nu alweer heeel erg veel zin in. We zitten altijd vlakbij de Slufter