Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:17

Op de site van tui staat dat het voor Griekenland ook voor kinderen geld alleen zijn ze nog aan het uitzoeken qua leeftijden

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:36

Ik ben blij dat ik omgeboekt heb naar volgend jaar.. Ik zou maandag 17 augustus om 7 uur vliegen, daarvoor nog een corona test regelen was pittig geworden denk ik := Wij konden in juni gratis omboeken dus hebben ervoor gekozen om het risico niet te nemen. Nu wel blij mee, ondanks dat ik de Griekse horeca etc wel had willen steunen.

baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:40

Ik lees net dat tui de pcr test tot 31 aug vergoed en daarna heb je 49,50 euro eigen bijdrage.
Ik vlieg 4 Sept, jammer

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 17:42

Dat vind ik kwalijk, baudyh. Persoonlijk vind ik dat ze het iedereen moeten vergoeden die tot een bepaalde datum heeft geboekt. Toen wist je immers niet dat deze test zou komen.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:48

Wat een gedoe allemaal!

Wij laten ons nu ook testen bij Huisartsenlab via TUI. Volledig gratis en maar 20 minuutjes hier vandaan. Dat is nogal een verschil met €145 en 2 uur rijden naar KLM Health service.

Er zit 68 uur tussen de test en onze landing op Zakynthos, ik hoop echt dat die vlucht geen dikke vertraging krijgt. Of dat de Grieken snappen dat dat dan echt overmacht is. 'Gelukkig' heeft iedereen dan hetzelfde probleem, testen in het weekend is enorm beperkt.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:54

Ik ben blij dat ik nog niet geboekt heb voor oktober.
Ik kijk het allemaal nog even aan maar ik denk dat ik dit jaar helaas dan toch niet ga..

Westhof

Berichten: 2940
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:56

Inderdaad. Voor ons wordt het nu zeer waarschijnlijk een ander land. Jammer, want was ook graag naar Griekenland gegaan.

ukkiepuk

Berichten: 4219
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:44

baudyh schreef:
Op de site van tui staat dat het voor Griekenland ook voor kinderen geld alleen zijn ze nog aan het uitzoeken qua leeftijden


De app van buitenlandse zaken is bijgewerkt inmiddels.

Ook kinderen (ongeacht de leeftijd) moeten getest worden. Voor ons betekent dat €570 extra :wow:

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:32

Wat een idioot bedrag zeg. Ik bedoel iets van administratieve kosten prima. Maar effe 570 erbij is wel bar en boos veel.

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 21:24

Hey Natasja :wave: Ben jij wel geweest en hoe was het?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:41

Corendon vergoed ook de test! :j

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:43

_Mel schreef:
Corendon vergoed ook de test! :j


Komt er nog een nieuwe Griekse persconferentie?
De verplichte quarantaine in Nederland zou voor mij wel een dealbreaker zijn.

Ik vond 32 dagen lang genoeg.

ukkiepuk

Berichten: 4219
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:46

Wij hebben gelukkig de vlucht en het hotel om kunnen zetten. We vliegen nu a.s. vrijdag i.p.v. volgende week woensdag, zodat we niet van te voren getest hoeven te worden. We zouden dan alleen de random test kunnen krijgen als we landen.
Scheelt een boel stress!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:32

Het testen is niet prettig, maar aan de andere kant weet je dan wel dat de kans heeel klein is dat je met mensen in een vliegtuig zit die besmet zijn met corona. Vind ik ook wel weer een prettig idee. Ik ben alleen echt heel bang voor de test. Gelukkig heb ik nog een paar wekej om me erop voor te bereiden, haha. Zag een filmpje waarop je ziet dat dat wattenstaafje echt heel ver in de neus gaat. :PB

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:09

raket schreef:
_Mel schreef:
Corendon vergoed ook de test! :j


Komt er nog een nieuwe Griekse persconferentie?
De verplichte quarantaine in Nederland zou voor mij wel een dealbreaker zijn.

Ik vond 32 dagen lang genoeg.


Zover ik weet zijn de persconferenties alweer een tijdje elke avond.. :j Verplichte quarantine in Nederland is iets wat de Nederlandse overheid eventueel kan beslissen. Hier is nu geen sprake van!

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:18

Testen valt mee. Heb er al meerdere gehad, ook voor andere dingen en het gaat over, doorademen en denken dat her zo voorbij is.

Dat Griekenland niets met de Nederlandse verplichte quarantaine te maken heeft begrijp ik.
Maar wij moeten nog boeken. Dus ben benieuwd wanneer er meer bekend wordt vanaf 31 augustus.

In mijn omgeving gaan veel mensen afhaken, maar wij nog niet perse.
Alhoewel ik wel een beetje ongeduldig wordt, maar het is niet anders. Iedereen zit met de covid consequenties.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:26

Ik denk dat veel twijfelaars nu zullen afhaken. Wat ik heel eerlijk gezegd ook wel een beetje begrijp. Voor mij is vakantie ook een groot deel lekker elke dag uiteten gaan, urenlang na tafelen / borrelen etc. Als dat niet kan en je eigenlijk op je kamer/balkon moet gaan zitten omdat alles dicht is, mweh :( Maarrrr, het weer is uiteraard perfect, lekker autootje huren en mooie plekjes en stranden ontdekken, dat kan allemaal nog. Dus waarom ook niet? :D

Mijn familie wilt in September ook allemaal onze kant op komen voor kraambezoek.. ik hoop zó dat dat mogelijk blijft.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:46

Nou dat gun ik je van harte.
Wij willen nog komen. Auto huren, zwemmen, wandelen en ergens wat kunnen eten zou voor ons voldoende zijn.
Testen vantevoren; geen punt. Af en toe een mondmasker ook niet.

Dus het hangt er met name af van wat Nederland gaat doen nu.

Mijn gezondheid krijgt een enorme boost van de Griekse eilanden. Zodanig dat ik mezelf nog weleens zie emigreren.
Dus als het te doen is gaan we.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:27

Cinderella schreef:
Het testen is niet prettig, maar aan de andere kant weet je dan wel dat de kans heeel klein is dat je met mensen in een vliegtuig zit die besmet zijn met corona. Vind ik ook wel weer een prettig idee. Ik ben alleen echt heel bang voor de test. Gelukkig heb ik nog een paar wekej om me erop voor te bereiden, haha. Zag een filmpje waarop je ziet dat dat wattenstaafje echt heel ver in de neus gaat. :PB

Dit klopt wel! :) Dat vind ik inderdaad ook wel een prettig idee.

Het blijft alleen wel spannend, genoeg mensen die positief testen zonder klachten.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:30

"De Griekse overheid heeft nieuwe coronamaatregelen afgekondigd. Vanaf 17 augustus 2020 moeten alle reizigers, met uitzondering van kinderen tot 10 jaar, uit o.a. Nederland die per lucht- of landverkeer in Griekenland aankomen, een negatieve PCR-test Covid-19 overleggen."

Dit staat nu op https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Dat is nieuw? Ik las eerst dat alle kinderen, ongeacht leeftijd, een test moesten ondergaan.

ukkiepuk

Berichten: 4219
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:36

Afbeelding

Dit stond gisteren idd op de app van ministerie van buitenlandse zaken.
Ik zie nu dat het daar nu aangepast is naar kinderen v.a. 10 jaar.

baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:41

Ik hoor net van tui dat ook de pcr test in Sept en Okt gratis is. Dat is fijn om te horen.
Ze adviseren om het 68 uur voor vertrek af te nemen. Nou dat lukt niet. Dan is het 18.30 uur s’avonds.

Maar ik denk eigenlijk dat het hele feest niet door gaat omdat Nederland op oranje gaat. Maar we zullen zien

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:58

baudyh schreef:
Ik hoor net van tui dat ook de pcr test in Sept en Okt gratis is. Dat is fijn om te horen.
Ze adviseren om het 68 uur voor vertrek af te nemen. Nou dat lukt niet. Dan is het 18.30 uur s’avonds.

Maar ik denk eigenlijk dat het hele feest niet door gaat omdat Nederland op oranje gaat. Maar we zullen zien

Waar haal je dat vandaan dan?

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:42

Ik heb geboekt voor september. We zien wel. Nog een coronavoucher redden we ook wel.
Als we geland zijn kan ik pas geloven dat we er zijn denk ik.

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 05:54

Wat leuk, raket. Waar ga je naartoe?