Efteling!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:59

Michelleex schreef:
Ik vind het jammer dat bij elke reactie die gegeven wordt er nogal fel wordt gereageerd.. kunnen we het niet wat gezelliger houden, ieder z'n mening toch?

Fijn dat het nog iemand op valt :j :o
Als iemand iets duur vind, hoeft een ander daar toch niet op te reageren dat dat niet zo is.
Misschien is dat voor bepaalde mensen wel duur en vinden andere het echt een 'koopje'.
En of het nou kopjes of kookpotten zijn..... beide zijn een attractie.... alleen niet in elk attractie park te vinden, volgens mij weet iedereen wat er bedoelt werd.

OnlyFroukje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:01

Ik ga nooit meer naar de efteling heb daar vorige keer een alergische reactie gehad door een geur die ze in de droom ding gebruiken zo heftig dat we naar zh zijn gegaan, ik heb hun gevraagt wat ze daar voor geuren gebruiken?hun antwoord was, dat zeggen we niet. en ze vonden het maar raar dat ik zo ziek was geworden( leuk had je 3 uur voor gereden) dus nooit weer voor mij
echter me kids vonden het wel leuk haha

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:55

o na de attractie droomvlucht kom je uit in een winkeltje en daar ze de 'geur van droomvlucht', die was STERK!!!! ik had een beetje op mijn pols gedaan om te testen, is echt heel erg lang heel sterk blijven hangen.

Verder vind ik ook wel dat sommigen hier nogal dwepen met efteling (of met de arme stuntman := )

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:29

poes schreef:
o na de attractie droomvlucht kom je uit in een winkeltje en daar ze de 'geur van droomvlucht', die was STERK!!!! ik had een beetje op mijn pols gedaan om te testen, is echt heel erg lang heel sterk blijven hangen.

Verder vind ik ook wel dat sommigen hier nogal dwepen met efteling (of met de arme stuntman := )


Dat vind ik ook niet erg aardig om te zeggen. Ieder z'n ding toch.
En ja, als iemand hier negatieve dingen komt roepen over de Efteling, zal geprobeerd worden door de liefhebbers om dat tegen te spreken. Niets mis mee denk ik, dat heet een discussie.
Sommigen hier zijn inderdaad wat fel.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:23

Er bestaat ook nog een verschil tussen de diehard fans, die alles perfect vind, de 'fan' die alles afkraakt wat ze niet aan staat (ook een groot gros van de abonnementhouders). En de liefhebber die geniet van wat het park te bieden heeft...

Zelf heb ik een abbo sinds 2006, was toen nogal enthousiast, ging heelvaak, ook alleen, foto's maken enzovoorts.
Nu ken ik er zoveel mensen, sterker nog, mijn beste vriend heb ik leren kennen inde Efteling.
Nu komen we zo nu en dan samen met een groepje, terrasje pakken, af en toe een attractie.

Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeuren, maar denk dat de Efteling het wat dat betreft best leuk voor elkaar heeft. Ze vernieuwen met nieuwe attracties, shows, sprookjes, een gevarieerd horeca aanbod
Veelal gezinsattracties, een paar alleen voor de 'grote' en een paar alleen voor de kleintjes.
Alles is perfect gethematiseerd, tot in de details uitgewerkt.

Als attractieparken liefhebber heb ik al best wat parken bezocht, in Europa maar ook in de USA. En er zijn wat dat betreft maar weinig parken die qua totaal plaatje zo hoog ranken als de Efteling hoor.
De Efteling heeft aan Europapark in Duitsland een hele goeie concurrent wat dat betreft. EP is voor mij het ultieme attractiepark.

Heb ook nog wel een lijstje van wat ik nog wel in de Efteling zou willen zien hoor, een vrije val/ shot n drop, een flying, dive, launch of inverted achtbaan, en een giant frisbee zijn voor mij potentiele Efteling kandidaten. Mits de achtbanen niet teveel G's en inversies hebben, het blijft een familiepark.

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:44

Ik heb nu zomervakantie O:) O:) Dus ik ga binnenkort even met vriendlief op een doordeweekse dag naar de Efteling.
Favo is voor mij toch wel Joris en de Draak en Vogel Rok. Omdat Vogel Rok al mijn lievelingsachtbaan is vanaf dat ik een kind ben :') En hij heeft toch ook wel iets. Ook grappig dat die wachtrij elke keer veranderd wordt, vind het wel jammer dat je nu geen uitzicht meer hebt op de baan. Vroeger vond ik Pegasus ook altijd zo leuk. Maarja, die is niet meer :(:) Droomvlucht is ook een klassieker natuurlijk.
En eten in Polle's Keuken :9

Ach en voor ons is het echt een uitstapje. Wonen op een half uur met de bus vanaf Leiden dus het is nog een aardige reis. Probeer wel elk jaar 1 รก 2 keer te gaan.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:50

Ik ga meteen eens kijken hoe europa park eruit ziet, wellicht leuk voor een andere keer. :D
Wij houden vooral van kijken en de magische sfeer in de Efteling, Disney heeft dat voor mij ook maar veel parken zijn te kermis achtig voor ons en hebben gewoon een attractie ergens neergekwakt.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:59

In Europapark ben ik nooit geweest, maar dat lijkt mij ook een heel gaaf park.
Inderdaad Raponsje, ik vind de sfeer en het sprookjesachtige van de Efteling heel mooi. Een park als bijv. Walibi vind ik ook leuk, door de gave achtbanen, maar de sfeer verder is minder dan in de Efteling. Tenminste dat vind ik.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:46

We hebben in Engeland ook wel wat pretparken maar dat is net een kermis.
Wat attracties op een lap grond gegooid en elke attractie is dan wel een beetje gethematiseerd maar het is verder maar een lap beton waarbij je van de ene attractie naar de andere loopt.

Vind dat echt niks. Dan ga ik liever een dagje over de kermis slenteren.

Maar parken die echt 1 geheel zijn en mooi gethematiseerd zijn en wat natuur hebben vind ik echt super.
Moet zeggen dat ik de Efteling ook heel leuk vind omdat het zo oud hollands is en het een uitstraling heeft van een echt familie uitje, zag ook veel mensen picknicken, super leuk.

Om die reden vind ik de Disney World parken ook leuk. Het is 1 geheel en mooi gethematiseerd waardoor je het idee hebt om even in een andere wereld te zijn in plaats van op een te dure kermis.

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:51

Ik kom niet verder dan de efteling xD haha. Ik zou maar al te graag naar disneyland Parijs gaan. Ben er vroeger als kind geweest

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:06

Disney Parijs ben ik nog nooit geweest, maar wel alle parken in Florida gedaan. :D

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:24

Disneyland is leuk, zeker omdat het tegenwoordig 2 parken zijn. Persoonlijk vind ik het Moviepark deel leuker, ik vind de attracties daar interessanter.

Efteling ben ik best een goede bekende mee; ik ga al jaaaaren 1x per jaar.
Wat ik vooral leuk vind, is de mate van detail die ze overal in stoppen. Of dat nu een lantaarnpaal of een achtbaan is, het is goed uitgewerkt in thema en mooi aangekleed. Dat doet zoveel voor de sfeer :D

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:38

Raponsje, wel eens in Alton Towers geweest?
Die staat hier nog op het lijstje eens te gaan bezoeken!

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:04

Gezellie hier in de efteling , er is blijkbaar wifi hier.. Drukte valt mee , nu ravelijn eens kijken!

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:06

Ik hou van de efteling!

hmm, is het leuk om je vriendje, waar je het 2 weken mee hebt, mee te nemen naar de Efteling voor zn verjaardag? :+

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:06

wij gaan 1 keer per jaar naar de efteling
kids vinden het geweldig

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:09

Ekeif96 schreef:
Toen ik eergisteren in de efteling was, hadden we ook zelf ons eigen brood en drinken mee genomen.
En toen we uit het park waren, hebben we een cafetaria gezocht waar we vervolgens heerlijk hebben gegeten.
Inderdaad om dat alles in de efteling echt enorm duur is.

wij nemen ook altijd alles zelf mee
en zorgen altijd dat we kortings kaartjes hebben zodat we ook niet de hoofdprijs hoeven te betalen om binnen te komen

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:22

_Marjon_ schreef:
Raponsje, wel eens in Alton Towers geweest?
Die staat hier nog op het lijstje eens te gaan bezoeken!


Ben er heel vaak geweest.
Is wel een leuk park om heen te gaan als je in de buurt bent maar niet iets waarvoor je speciaal daarheen moet gaan, beslist niet.

De attracties zijn wel leuke gethematiseerd, althans de meeste maar ik vind het nog steeds een te erg kermis gehalte omdat het park niet echt 1 geheel is. Het is niet echt 1 wereld zoals Efteling of Disney dat bijvoorbeeld wel is.

Terwijl voor ik voor Disney World best speciaal naar Florida vlieg voor een week en voor de Efteling zou ik ook best een weekendje heen en weer reizen. Dat heb ik met Alton Towers echt niet.

Is phantasialand leuk trouwens? Kwam dat ook tegen vandaag, maar weet niet of het leuks is want we houden niet zo van achtbanen.
Splash attracties dan weer wel, maar we houden niet van misselijk worden. :')

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:20

Nog nooit geweest.. Wij eten buiten het park in burger king , lag toevallig op de route...

Alton towers lijkt me opzich wel leuj...

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:22

Phantasialand ben ik ook nooit geweest, maar lijkt mij ook leuk.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:28

dalena schreef:
miejmoon schreef:
Ik ben ook groot fan!
Probeer er 2x per jaar wel heen te gaan en in september naar bosrijk!
Vind droomvlucht, villa volta en joris& de draak het leukste. Maar eigenlijk vind ik alles leuk.
Vind vooral de muziek overal geweldig!


ja ik ook droomvlucht villa volta.. joris en de draak weet ik (nog) niet :)
de muziek vind ik mooi van: villa volta :D droomvlucht , vliegende hollander, fata morgana.
eigenlijk bijna alle muziek in de efteling


Krijg nou wat! Ik lees deze post en op dat zelfde moment speelt de afspeellijst van m'n zoontje die achter zijn computer zit de muziek van Villa Volta! Wel erg toevallig! :D _/-\o_

Muziek van de Efteling vind ik ook gaaf! Wil er graag weer naar toe, maar zit er voorlopig ff niet in denk ik. Volgend jaar maar weer.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:29

Alton Towers staat sowieso op het lijstje voor de achtbanen. Hoewel ik die type achtbanen in Florida allemaal al gehad heb zo'n beetje.

Phantasialand is leuk, niet groot, maar wel een aantal erg leuke attracties. Vooral Black Mamba, heeeerlijke achtbaan die 4.5 G trekt :D.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:30


Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:10

Ikdurf niet in achtbanen, dusenige optie voor mij is Efteling.

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:01

Hehe wat een super weer vandaag :D , lekker kleurtje in mn gezicht (rood). Waren met een club van 7 en mijn neefje van 14 maanden , rijen geskipt door een rolstoeler in onze club (per 2 bij haar in de meeste attracties) bij de bobbaan mocht 1 niet mee maar door babyswitch wel (aanrader mama en papa door rolstoel ingang om omstebeurten erin , met de club dus 2 ronden XD) Ja was te heerlijk vandaag <3 , nog een jaar tot next time :)