Canada

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:40

Een dressuur clinic van Eddo Hoekstra, ik hou het ook liever bij dressuur, maar dat is hier toch wat lastig.. Alles is gericht op trailrides en western. Gelukkig heb ik een paard waar ik dressuur mee kan rijden, een hele uitdaging want dat is dat beestje helemaal niet gewend! Manege hier is niet te vergelijken, heel anders en geen lessen. We hebben 25 stallen, gewoon binnen, paddocks, buitenbaan en een verwarmde binnenbak. En heel veel land en een roundpen. Zelfde als longeercirckel. Je hebt wel gewone maneges, maar niet waar ik woon.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 03:14

Het ligt er net een beetje aan waar je in Canada bent. Hier is ook een grote markt voor engels rijden, ik denk dat het ongeveer 50-50 is. Rondom edmonton zitten een paar grote stallen engels rijden (kom zo nu en dan bij die stallen wanneer ik meega met m'n vriend, is hoefsmid). Maar idd, je hebt hier geen maneges zoals in nederland. De meeste mensen hebben gewoon een eigen paard, en gaan naar een trainer voor lessen.

Qua winkels voor engels rijden weet ik zo niet. Maar als je naar een gigantische westernwinkel wilt, dan is irvines in crossfield een aanrader. Hun hebben echt een gigantisch assortiment.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:43

@ lennylenny: is jullie manege dan meer te vergelijken met een pensionstal? Als er geen lessen zijn? Ik weet wel dat het volgen van meerdaagse clinics daar veel gangbaarder is dan wekelijkse lessen volgen zoals hier in NL gebruikelijk is.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:28

Waar ik heenga (zat) (new brunswick) is wel alleen maar engels. Ik ken in de regio 1 westernstal maar dat is meer een manege achtig iets. Op de stal waar ik 4 maanden zat was een eventingstal. Ze hadden een aantal paarden voor mensen die komen lessen maar het grootste gedeelte zijn toch pension klanten. Wel volgens die allemaal 1x of meerdere keren les in de week. Maar idd ze doen heel veel clinics :)

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:20

Nog 2 dagen brrrrr :D

Even een praktische vraag. Voltage in Canada is anders toch? Gaat dat dan wel goed als je met zo'n stekker en je nederlandse elektronica het stopcontact in gaat?

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:30

@ Flaaf, het voltage is inderdaad anders. Je moet een transformator hebben of kijk op de apparatuur met welk voltage het werkt. Als je fohn het alleen op 220 doet kun je hem beter thuis laten. Een verloop stekker is ook handig, bij de kruidvat kun je die zelfs kopen!

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:47

Veel laptops en laders ed kunnen wel op 110v even een verloop stekkertje kopen en je kunt aan de gang.
Ik heb er niet veel problemen mee gehad :)

Voor mij nog 6 dagen! :):)

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:54

is een verloop stekkertje zo'n klein dingetje met twee platte pinnetjes, waar je dan de hollandse pinnetjes in kan doen? Want die heb ik hier wel liggen

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:09

Ja dat is hem :)

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:11

Afbeelding

Deze dus :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:20

Ik nog 5 dagen! Vertrek zondag. Ik heb er zooooooooveel zin in!

Moet alleen beginnen inpakken, maar ik was de afgelopen weken al begonnen (random spullen in mijn koffer gegooid) en nu heb ik geen zin om die er allemaal weer uit te halen :+ Morgen ga ik me er maar eens aan zetten.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:10

Ja ik ben vandaag ook begonnen. Moeilijk, moeilijk moeten best veel spullen meer dus nog maar even verder puzzelen vandaag :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:20

Ik heb iig wel een lijst met alles wat ik niet mag vergeten, dus hopelijk is het dan een kwestie van spullen van het lijstje verzamelen en verdelen over mijn 2 koffers. Het probleem is ook dat ik nog 5 dagen kledij moet dragen (joh :') ). Ik moet nog gaan werken, heb nog een paar avonden dat ik uitga met vriendinnen dus het is niet dat ik nog een hele week oude kledij kan aandoen. Dat wordt last-minute wassen en inpakken.

Vind het wel moeilijk hoor, kledij enzo inpakken voor 5 maanden. Maar mijn idee is: niet te veel meenemen, dan heb ik een excuus om te shoppen :Y)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 02:01

Niet te druk om maken met kleding enzo, vrijwel alles wat ze in NL hebben kun je hier ook vinden ;) . Ikzelf had maar 1 koffer met me mee toen ik jan 2009 vertrok (inclusief dikke berg/rijschoenen en een cap). Vraag me niet hoe ik dat gedaan heb haha. Inmiddels ben ik uitgebreid naar ik denk wel zeker 4 of 5 koffers als het er niet meer zijn...en dan nog eens 2 zadels. Nahja, ik heb dan ook niet in de planning staan om terug in nederland te gaan wonen.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:36

Nee maar ik heb het voordeel dat mijn ouders dit keer ook mee gaan voor een maand. Dus ik jat gewoon wat ruimte (kilo's) van hun :)
Maar het meeste zijn iig mijn rijspullen. Voor de winter heb ik toch geen kleren die ik daar aankan. Maar ik heb ook nogal wat fotografie spullen waarvan een gedeelte in mijn koffer kan.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:29

Mijn ouders komen einde oktober ook op bezoek en die nemen dan wat zomerspullen mee naar huis die ik niet meer ga aandoen. Kwestie van ruimte te maken voor mijn nieuwe spullen :P

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:09

@Yasmine, doe je goed! Ik vertrek morgenochtend en ik heb nog helemaal niets ingepakt haha :) Had ook niet anders van mezelf verwacht. Zelfs nu veroer ik nog geen vin..

Aah dan heb ik de goeie! Dankjulliewel weer :)

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:13

Ik ben aangekomen in Vancouver! Iemand toevallig ook daar en zin om te meeten?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:04

Ik kom zondag aan! Als je er dan nog bent, wil ik graag eens meeten :)

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:27

Hoelaat kom je aan? Ik ben tot dinsdag in Vancouver en als alles goed gaat maandag de hele dag op stap, dus als je zondag tijd hebt kunnen we meeten?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:29

Zondagavond slaap ik in een hotel vlakbij de luchthaven omdat ik de volgende dag pas naar de campus ga, dus dat gaat niet lukken. Ik kom ook pas rond 20u aan. Ben je later dit jaar nog in Vancouver?

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:55

Aah oké! Ik weet het nog niet. Ik ga dinsdag op een 9-daagse rondreis en kom dan terug in Vancouver. Ik ga dan naar Calgary, maar ligt er een beetje aan hoe laat ik terug ben, of ik dan nog een nacht in Vancouver blijf of meteen naar Calgary ga. Verder weet ik niet of ik terug kom in Vancouver, want ik heb al wel ontdekt dat ik gewoon geen stadmens ben, voel me er gewoon niet op m'n gemak :'')

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:58

Oh nee, bij mij is het helemaal omgekeerd. Vancouver is één van de leukste steden waar ik tot nu toe ben geweest van alle steden in Amerika en Canada die ik al heb gezien. Kijk er zo naar uit om daar te leven :+: Maar ik ben een echt stadsmens :D

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 01:48

Voor een stad is vancouver idd een van de leukste steden, het heeft alles: natuur, strand, en het stadsleven. Maargoed ik ben zelf ook geen stadsmens, dus 5 dagen vancouver was voor mij meer dan genoeg. Calgary en Edmonton vind ik zelf persoonlijk helemaal niks, ik vermijd het dan ook zoveel mogelijk ;)

@ flaaf, jij gaat toch richting ponoka? Wat ga je daar eigenlijk doen?

paardKed

Berichten: 437
Geregistreerd: 03-07-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:34

Ik ga volgende week naar Canada (familie opzoeken). Ik ben benieuwd!