Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:27

Mooiste is om via de Galton gate het park in te gaan (of uit te gaan) en echt een rondje te rijden. De waterholes zitten soms best een eindje van de weg, maar dat zijn echt prachtige plekken. In de ochtenden vroeg op pad, dan zie je mega veel dieren, of vroeg opstaan en bij de uitkijkplek gaan staan met een verrekijker. Het is daar heel stil, je mag niet hardop praten, geen felle kleding aan. Het was dan ook een vreselijke deceptie toen we oostelijk op de camping zaten. Iedereen hard praten, klikkende camera's, luid roepened Amerikanen, gillende Aziaten, het enige moment van de reis waarop ik me echt verschrikkelijk voelde :')

Daarom wil ik met de volgende reis dwars door de Kalahari gaan :D

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:45

Dat is richting het Dolomite kamp, maar daar heb je enkel toegang tot als je er verblijft? En volgens mij zijn dat de luxe resort huisjes etc. Wanneer ben jij er geweest?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:48

Mei 2016; nee het was Olifantsrus, vrij nieuw kamp zonder huisjes. Dus daar moet je met een tent overnachten. Dolomite ken ik niet. Daarna zijn we doorgereden naar Okaukuejo en daarna naar Namutoni.

Wij kwamen vanuit Palmwag, daar hebben we nog de zwarte neushoorn in het wild gevonden. Via de Galton Gate zijn we Etosha in gekomen. Beetje een onbekende gate, hij stond niet bij ons op de kaart. Wel op de offline google maps.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:51

Ik ga het morgen gelijk even navragen, thanks voor de tip!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:42

Me is jaloers :+
Namibië staat nu ik in ZA ben geweest het hoogst op mijn verlanglijstje :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:11

Ze zijn wel heel anders :) is iemand al in chobe geweest? Ik ga daar vandaag mijn accomodatie boeken. Bijna klaar :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:28

Ja ik :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:15

Sakura789 schreef:
Ja ik :D


Waar heb jij overnacht? :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:24

Ojeee op een camping, maar dan moet ik de papieren in. Had er trouwens hoge verwachtingen van, maar viel me erg tegen. Daarna in een heel klein onbekend park op de Caprivistrook geweest, veel meer gezien en veel rustiger.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:52

Ja daar zit dan een backpack én een zadel in :+


Afbeelding

Het begon zo:

Afbeelding

Afbeelding


De kat heeft beslist de doos als betaling te houden :D


Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:12

Yaaaaay
Ik ga je heel hard knuffelen als je straks hier bent!

Nyaleti

Berichten: 6152
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:26

Haha wat vet dat dat zo via Bokt geregeld kan worden! Veel plezier! :D

Hoe leuk mijn werk hier ook is, ga ik waarschijnlijk toch een maand eerder weg.. Collega's die m'n tijd hier een beetje verzieken en wat persoonlijke dingen zorgen ervoor dat ik hier niet meer kan genieten, helaas. Ik wil komende week nog weg gaan en het liefste terug naar de kust. Aangezien ik nu al 2x daar ben geweest "speciaal" voor de walvissen en ze nog steeds niet fatsoenlijk heb gezien ga ik voor 3 maal is scheepsrecht :+ weet iemand hoe het dit jaar met de walvissen is en of het in deze periode nog de moeite is om naar de kust te gaan?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:24

Kom naar Namibië :D

Ik ben er! Werd uiteraard door de douane eruit gehaald. Zo’n zadel in stukjes in je koffer wilden ze wel even zien :D
Lang leve dit soort last minute ideetjes zeg :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:00

Heel veel plezier samen!!!

Hmm wat jammer! Hopelijk kan je zelf nog een mooie tijd ervan maken. De walvissen zijn er nu nog wel (Gansbaai/Hermanus) maar vergeleken met vorige week is het al ruim de helft minder. Dus ze zijn nu echt aan het vertrekken.

Vandaag m’n laatste dag in Nederland... morgen vliegen! Vind t wel spannend, hopelijk halen ze mij er niet uit bij de douane want heb best wat edelstenen bij en de ene douane zei dat t wel mocht en de andere zei dat ik een vergunning nodig zou moeten hebben.... maar ik wil gewoon m’n edelstenen bij me hebben haha. Alles is ingepakt maar t ziet er wel een beetje verdacht uit met bubbeltjesplastic eromheen :P

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:12

laughterline, weet jij welke maanden de walvissen er zijn? Wij willen misschien in mei naar Zuid-Afrika <3

Nyaleti

Berichten: 6152
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:32

Ahh nee meen je niet |( ik moet ze zien anders word ik wel een beetje gek haha

Ik heb inmiddels m'n vliegticket naar Kaapstad en vanaf daar zien we wel. :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:12

antje_vip schreef:
laughterline, weet jij welke maanden de walvissen er zijn? Wij willen misschien in mei naar Zuid-Afrika <3


Ik woon echt in de walvissen area en was er dit jaar tot eind juni. Toen nog geen walvis gezien... ze waren wel ietswat laat maar denk niet dat je echt wat gaat zien in mei ben ik bang. :(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 06:09

In mei zijn ze er idd nog niet normaal...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:38

Gekste gamedrive ever! Amper olifant gezien in Chobe. Maar na tien minuten al dit:


Afbeelding


Voor mij eindelijk de big 5 compleet.

En nog eens tien minuten later twee honingdassen :wow:

We zouden eigenlijk een ‘zuidelijk Afrika’ topic moeten hebben :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:41

Ik ben voor een 'zuidelijk afrika' topic! Af en toe post ik niets omdat ik het ZA topic niet wil verpesten. Wij hebben trouwens ook in Chobe geen olifanten gezien :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:46

Ja wij elf vanmorgen maar verwachtte me aan enorme kuddes.

Ga mss straks een topic openen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:49

Oh wow Femke!!! Dat is gaaf zeg :) Super joh!
Zuidelijk Afrika klinkt goed!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:39


Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:03

Mag ik hier even binnen vallen? ;)

Ben al even bezig om het hele topic te lezen, super gaaf al jullie verhalen en foto's!!

Hier hebben wij eindelijk onze allereerste reis naar ZA geboekt voor augustus 2019 *\o/*
Vooral ikzelf wil dit al zo lang! Alleen na het boeken is de schrik me een beetje om het hart geslagen of we wel de goede keuze hebben gemaakt om individueel met 2 vrouwen te gaan reizen... Natuurlijk had ik al veel gelezen van tevoren, maar de heersende eis bij ons was dat we echt niet met een groepsreis mee wilden. Momenteel vraag ik me echter af of we toch beter wel een groepsreis hadden moeten boeken in plaats van een privereis...

Onze route is als volgt:
Johannesburg - Phalaborwa - Hoedspruit - Hazyview - Swaziland - St Lucia - Umhlanga - Drakensbergen (Underberg) - Johannesburg, dit in 2,5 week.

In Joburg landen we sochtends en worden we met een shuttleservice van het hotel opgehaald. Deze dag gebruiken we om lekker bij te komen en te acclimatiseren, we zijn niet van plan om Johannesburg in te gaan. De volgende dag wordt onze huurauto afgeleverd bij het hotel en gaan we op pad.
Zijn er specifiek plekken of wegen op deze route waar de veiligheid wat minder zou kunnen zijn?
Denken jullie dat deze route te doen is voor 2 vrouwen? Heb van jullie ook verhalen over overvallen gelezen, moet er toch niet aan denken... Maar voornamelijk lees ik overwegend goede verhalen, dus momenteel heb ik het wat lastig met mijn gevoel. Hopelijk kunnen jullie me wat gerust stellen ;)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:27

Ik zou dit wel aandurven met 2 vrouwen Shaar. Je komt niet in de grote steden, dat scheelt al flink. Zorgen dat je voordat t donker is op je bestemming bent en ik denk dat het dan helemaal goed moet komen!