Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:05

Dan heb je idd veel geluk gehad. Maar weet dat t zo werkt daar, ligt er net aan wie je treft.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:32

Afbeelding

Wat een geweldige dag, en morgen doen we hem nog eens over.

Eigenlijk zijn die mensen die 1000+ kilometers in de auto zitten voor zon en strand toch helemaal idioot. :P

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 23:35

Op zich ben ik dat met je eens Rawr, helaas Texel ook al vaker van zijn natte en stormachtige kant mogen zien. Dus de zon is t probleem niet maar de zongarantie is dat helaas wel :+

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:21

Blijft Nedrland he. Vandaag wel weer een warme mooie dag. Heb er al een rondje met pony op zitten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:40

Wij zijn net terug van ons dagje texel vanuit Limburg. En de eerste mensen die ik sprak bij het jutters museum op de parkeerplek bleken uit ons dorp te komen. Wat een kleine wereld is het soms toch

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:49


Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:35

Zo zonde altijd! Hopelijk valt de schade mee!

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:51

Uiteindelijk waren ze gelukkig niet nodig Goldie. Maar dit was dus de eerste grote brand hier, maar eigenlijk vrees ik dat t niet de laatste was...

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:07

Het is ook zooo droog. Hier in de duinen bij Heemskerk was het gisteren ook al raak.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:12

Ja het is echt zo zonde allemaal :(

Hier hadden we van de week een dijkbrand door iemand die een peuk weg had gegooid...

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:17

Zag t op fb idd Goldie. Geluk dat t bij een relatief klein stuk gebleven is op de dijk bij jullie. Ik vrees dat t wachten is op hele grote branden, het is echt zo droog.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:04

Mag ik mezelf hier ook melden. Ik ga 14 t/m 18 augustus alleen naar texel. Ooit ben ik er met groep 8 op kamp geweest maar daar kan ik me nog weinig van herinneren. Ik zit eraan te denken om met het ov te komen omdat ik toch een elektrische fiets gehuurd heb. Daarom vind ik het zonde om en voor de auto op de boot te betalen en te betalen voor het parkeren. Daar kan ik wel iets anders leuks voor doen. Nu zit ik alleen even te kijken naar de texelhopper. Ik overnacht in opererend dus moet dan met het kleine busje. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit busje moet vooraf gereserveerd worden maar vind het lastig om in te schatten hoe laat ik dit dan moet doen. Vooralsnog is dit mij reisschema met het ov.

Afbeelding

Zoals ik het begrijp kan ik dan de bus van 10:12 nemen vanaf het station en kom ik om 10:22 aan bij de veerhaven. Welke voor haal ik dan? En wat nou als ik de texelhopper reserveer maar ik vertraging krijg.

(Sorry voor het lange verhaal )

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:07

Denk dat als je belt als je op t staion aankomt dat je ruim op tijd bent. Dus dan neem je de bus naat de boot om 10.15(?) en heb je de boot van 10.30. Je komt dan aan om 10.50.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 15:10

Sorry van OV weet ik niets. Wel leuk dat je naar Texel gaat. Dit keer hopelijk herinneringen maken die wel blijven hangen!

Wij zouden oorspronkelijk morgen weer naar huis. Maar we vermaken ons nog te goed hier. Dus we gaan nog niet naar huis.. nog lange niet... hoop ik :+

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:14

Waarom verbaasd dat me niet Alwiene. Ga je morgen nog een rondje braderie? Ik moet werken namelijk, kunnen we ff zwaaien. Veel meer zal t wel te druk voor zijn denk ik.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:52

Siersma schreef:
Denk dat als je belt als je op t staion aankomt dat je ruim op tijd bent. Dus dan neem je de bus naat de boot om 10.15(?) en heb je de boot van 10.30. Je komt dan aan om 10.50.


Dit is eigenlijk wel een heel goed idee. Nooit aan gedacht maar dat is natuurlijk ook gewoon.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 16:55

Siersma schreef:
Waarom verbaasd dat me niet Alwiene. Ga je morgen nog een rondje braderie? Ik moet werken namelijk, kunnen we ff zwaaien. Veel meer zal t wel te druk voor zijn denk ik.


Ben bijna braderie-moe ondertussen, hahahaha, maar goed kans dat we nog ff daar zijn om iets af te halen bij Martin en Tineke, (van de sieraden), dus als ik het niet vergeet kom ik ff zwaaien haha. T is overal druk druk druk, vanmorgen in Den Burg ook, op de heenweg van de markt ging het nog wel, maar terug was het dus wat later en mán wat een hoop mensen. En das niet erg, maar ik word wel krankzinnig van mensen (met name Duitsers hebben er een handje van) die hun hond persé willen laten snuffelen aan mijn hond, met name als ik er dus helemaal niet mee bezig ben (let zo goed mogelijk op, maar soms sta je ff ergens naar de kijken ofzo). Mijn hond is in die drukte nogal makkelijk overprikkeld en die begint dan lelijk te doen, tja, als je nou gewoon ff je hond bij je houdt net als ik doe is er niets aan de hand. Ik begrijp dat ook gewoon niet, ik hoef toch ook niet met iedereen die ik voorbij loop kennis te maken op zo'n dag? :')

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:10

Maar goed dat ik vanmorgen dus al vroeg was in Den Burg. Was er om 9.30 en toen vond ik t al druk en vooral warm. Snel mn rondje gedaan en naar de Jumbo en snel weer naar huis. Hou dr helemaal niet van al die drukte.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:22

Vanaf de 3e augustus zijn wij ook weer op Texel te vinden, heerlijk even weg van alles.

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:29

Tip! Ga eens kijken op de dijk buiten Oudeschild. Zijn bezig met een dijkversteviging. Vreselijk plan, kunstmatige duinen. Maar wel leuk om te zien hoe ze bezig zijn, groot schip ook telkens voor de dijk.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:51

Wat betreft de Texelhopper, als je in Den Helder aankomt en dan je reservering maakt ben je op tijd. Als je de reservering telefonisch maakt weten die mensen precies hoe het zit met de boot.

Ik vind het echt zo handig die Texelhopper. Voorheen was er alleen in de zomer een bus die in de buurt van ons huisje kwam, dus dit geeft zoveel mogelijkheden voor mij.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:07

Leuk topic! Ik ga het ff doorspitten of er nog goeie tips staan

Eind augustus ga in een weekend naar Texel met een groep vrienden :)
En omdat ik in augustus 4 jaar samen ben met mijn vriend heb ik daarvoor (aansluitend op het weekend) een paar nachten in een hotel op Texel geboekt zodat we lekker een midweekje daar zijn. Heb er erg zin in en hoop dat het weer tegen die tijd nog lekker is!

Hij wil erg graag een keer skydiven dus wellicht dat we daarheen gaan, ik wil ergens ook wel graag maar als ik er al aan denk ben ik bang :')

Verder denk ik fietsen huren en afhankelijk van het weer gewoon zoveel mogelijk buiten & genieten.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:24

Wat ik me ineens af vroeg, en thuis over had... Ik ben het niet van plan, en heb al netjes 2x een e ticket gekocht voor September en December.

Ik lees dit op de site;

E-ticket voor één kenteken

Wanneer u uw kenteken opgeeft bij het kopen van een ticket zal het systeem uw kenteken in Den Helder koppelen aan uw ticket en gaat de slagboom vanzelf open. Dit is alleen mogelijk bij de automaten, bij de bemande loketten zal een lokettist altijd uw ticket moeten afwaarderen. U kunt alleen een kenteken opgeven wanneer u online een ticket koopt. U dient wel uw geprinte ticket mee te nemen voor het geval dat automatische kentekenherkenning niet mogeljik is. Wanneer u met een ander kenteken dan opgegeven de overtocht wilt maken hoeft u geen kentekenwijziging door te geven. U kunt uw ticket bij de automaten handmatig scannen onder het rode licht, of afgeven bij het loket zodat de lokettist het ticket voor u kan afwaarderen.


Stel als nou ineens iemand denkt, ik hoef de eticket niet af te geven, en de keer erna gaat hij/zij bij een bemamde locket waar je hem wel af moet geven. Kan het dan alsnog gebruikt worden? Aangezien de e ticket onbeperkt geldig is.
Ze controleren niet altijd voor de ticket.

Werkt het niet? Kan je altijd nog een kopen.

Dit is toch krom gedacht als iemand dit wilt doen?
Snappen jullie me een beetje of?

Vorig jaar hadden we dus ticket gekocht op kenteken van mn eigen auto die we helaas toen niet bij hadden. Dan had ik die alsnog nu kunnen gebruiken, auto is total loss verklaard dus dat gaan we nu niet doen natuurlijk! ;)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 20:32

Je Eticket is gewoon gekoppeld is aan een virtueel vervoersbewijs. Dit virtuele vervoersbewijs wordt geactiveerd door danwel het ter plaatse uitlezen van je kenteken danwel het uitlezen van het E ticket en na gebruik 'afgeschreven'. Heb jij dus je kenteken laten uitlezen dan zal het E-ticket daarna aangeven dat het niet langer meer geldig is. Dat een E-ticket geen einddatum kent wil natuurlijk niet zeggen dat het meerdere keren te gebruiken is ;) Je krijgt na het uitlezen van het kenteken ook een mail dat je ticket gevalideerd (gebruikt dus) is en welk ticketnummer daarbij hoort, dit is hetzelfde nummer wat op je Eticket onder de QR code staat ;)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:35

Alwiene schreef:
Je Eticket is gewoon gekoppeld is aan een virtueel vervoersbewijs. Dit virtuele vervoersbewijs wordt geactiveerd door danwel het ter plaatse uitlezen van je kenteken danwel het uitlezen van het E ticket en na gebruik 'afgeschreven'. Heb jij dus je kenteken laten uitlezen dan zal het E-ticket daarna aangeven dat het niet langer meer geldig is. Dat een E-ticket geen einddatum kent wil natuurlijk niet zeggen dat het meerdere keren te gebruiken is ;) Je krijgt na het uitlezen van het kenteken ook een mail dat je ticket gevalideerd (gebruikt dus) is en welk ticketnummer daarbij hoort, dit is hetzelfde nummer wat op je Eticket onder de QR code staat ;)


Nee precies. Maar deze discussie had ik met iemand en die zei dat het gewoon moet kunnen, hoewel er onder de QR code toch een nummer staat.