Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:02

Wat doen jullie dan tijdens eten? Altijd zoveel aanspraak hebben dat je bij anderen aansluit of boekje lezen tijdens eten?

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:45

Gewoon alleen. Vaak inderdaad een boekje mee of een plekje uitzoeken waar je lekker mensen kan kijken.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:50

Ik ga in augustus ook alleen op vakantie! Nouja niet helemaal alleen, maar met een groepsreis voor jongeren. Maar wel zonder dat ik iemand heb, dus spannend is het wel, maar lijkt me wel een hele gave ervaring :D

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:01

Ben al aantal boeken aan het verzamelen, dus dat moet denk ik goed komen :=

Nog een ander probleempje waar ik gister overna dacht; rug insmeren met zonnebrand en aftersun? :?

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:09

Ik gebruik p20 die hoef je niet zo vaak te smeren en is van die doorzichtige zonnebrand in een sprayfles. Dus gewoon sprayen op je rug en beetje proberem uit te smeren. Gaat altijd wel goed bij mij. Zeker voor de spiegel.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:32

Meld zich. Ben aan het kijken voor 5 dagen in oktober. Ff lekker naar de zon en niet te lang vliegen. Al vaker alleen gereisd maar op locatie eigenlijk altijd bekenden gehad. Wil nu ook echt alleen naar de zon waar geen bekenden zijn. Misschien is dat de drempel over om vaker helemaal alleen te gaan en staan waar ik zin in heb.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:37

Ik meld me ook! Vorige zomer alleen op werkvakantie geweest naar Tsjechie maar was na 2 dagen alweer terug := . Ik ben toen met Flixbus gegaan , is me prima bevallen. Wel een lange zit maar voor dat geld vind ik het prima.

Ik start als het goed is in februari met een studie in Belgie en heb dus tot die tijd ruimte om op (werk)vakantie te gaan. Adressen voor werkvakanties met honden/paarden zijn trouwens altijd welkom.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:40

Bravura schreef:
Meld zich. Ben aan het kijken voor 5 dagen in oktober. Ff lekker naar de zon en niet te lang vliegen. Al vaker alleen gereisd maar op locatie eigenlijk altijd bekenden gehad. Wil nu ook echt alleen naar de zon waar geen bekenden zijn. Misschien is dat de drempel over om vaker helemaal alleen te gaan en staan waar ik zin in heb.


Weet je al waar ongeveer?
Ik heb ook gekeken maar vond oktober best lastig qua weer als je kort wil.

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:12

Mandyy schreef:
Bravura schreef:
Meld zich. Ben aan het kijken voor 5 dagen in oktober. Ff lekker naar de zon en niet te lang vliegen. Al vaker alleen gereisd maar op locatie eigenlijk altijd bekenden gehad. Wil nu ook echt alleen naar de zon waar geen bekenden zijn. Misschien is dat de drempel over om vaker helemaal alleen te gaan en staan waar ik zin in heb.


Weet je al waar ongeveer?
Ik heb ook gekeken maar vond oktober best lastig qua weer als je kort wil.


Ben ooit in oktober in de herfstvakantie op Mallorca geweest voor paar dagen, water was toen heerlijk, niet zo druk en gewoon bikini-strandweer + niet zo ver vliegen :j

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:14

Nathalie18x schreef:
Ik meld me ook! Vorige zomer alleen op werkvakantie geweest naar Tsjechie maar was na 2 dagen alweer terug := . Ik ben toen met Flixbus gegaan , is me prima bevallen. Wel een lange zit maar voor dat geld vind ik het prima.

Ik start als het goed is in februari met een studie in Belgie en heb dus tot die tijd ruimte om op (werk)vakantie te gaan. Adressen voor werkvakanties met honden/paarden zijn trouwens altijd welkom.


Ikzelf ben 3 zomers in mn uppie naar paard in nood spanje/los caballos luna geweest, weet niet of je zoiets wat vindt? Dan heb heb je combi van paarden/honden/katten/her en der nog een ander dier

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:18

DideH schreef:
Ben ooit in oktober in de herfstvakantie op Mallorca geweest voor paar dagen, water was toen heerlijk, niet zo druk en gewoon bikini-strandweer + niet zo ver vliegen :j


Zat inderdaad naar Mallorca of Spaanse kust te kijken.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:27

Je moet natuurlijk ook geluk hebben en dat heb ik met het weer meestal niet. :+

Ik kijk meestal naar deze site:
http://www.zonkalender.nl/mallorca.htm

Ik denk dat ik tot volgend jaar wacht, net iets meer zekerheid binnen Europa als je in de zomer gaat.
Op korte termijn kan ik niet weg.

Wil dan wel wat dagen in NL weg. Ook een goede test. Zag al leuke hotel arrangementen met wat activiteiten er al bij.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:00

Ik ga over 2 weken ook weer alleen op vakantie. Heb nog getwijfeld of ik überhaupt op vakantie zou gaan... Maar nu heb ik besloten de boot naar Dover te pakken lekker te gaan fietsen in Kent en Sussex! Niet zo veel voorbereid nog, maar dat komt komende 2 weken wel. Vanavond ga ik vast wat fiets-spul klaar leggen!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:17

Leuk dat een hotel met vlucht zoveel moet verschillen qua prijs bij 1 of 2 personen. Als je alleen gaat betaal je voor hetzelfde concept 200 tot 250 meer. Bizar.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:22

Dat is toch logisch? Vaak krijg je een tweepersoonskamer voor alleengebruik. Daar kunnen ze anders 2 betalende klanten in kwijt. Het zal toch gecompenseerd moeten worden.
Er moet toch iedere dag schoongemaakt worden bv en dan maakt het niet uit of er nu 1 of 2 personen zitten. Hooguit een handdoek minder in de was.

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:36

Snap inderdaad wel dat er een toeslag is, maar sommige hotels slaan er echt in door, dan betaal je gewoon voor 2 personen. Vooral bij all in hotels, je eet en drinkt tocg niet voor 2 personen? %)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:05

Nee, maar het gaat meestal om de kamer. Ontbijt kost vaak heel weinig.
Daarom slaap ik eigenlijk altijd in hostels. Betaal je tenminste echt per bed.

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:34

Ik ben vorige zomer voor het eerst alleen op vakantie geweest.
M'n relatie ging uit dus de geplande vakantie ging ook niet door, maar ik moest er toch nog even tussenuit! Ticket geboekt, hostel geboekt en binnen een week stond ik in Lissabon...
Ik had mij niet heel goed voorbereid maar in het hostel ontmoette ik mensen die wel beter voorbereid waren dus toen ben ik een paar dagen samen met hen op pad geweest. Ook heb ik een zeiltochtje gedaan en onwijs genoten van mijn boek. Ik ben uiteindelijk 3 van de 6 dagen alleen geweest, voor mij meer dan genoeg!
Ik merkte dat ik samen met iemand toch echt wel een stuk gezelliger vind. Overdag is het nog niet zo'n probleem, gewoon genieten van de zon, boekje lezen, de stad bekijken, maar met eten en 's avonds vind ik het toch fijn om wat te kunnen kletsen!

Volgende keer zou ik weer voor een werkvakantie gaan of een groepsreis proberen denk ik.

Het rug-insmeer-probleem ben ik overigens nog niet over uit hoe mensen dat doen :')

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:49

Ehhmmm gewoon hypermobiel zijn? 8-) {:} :D Geen probleem hier met zelf de rug insmeren :')

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:55

Fitzroy schreef:
Dat is toch logisch? Vaak krijg je een tweepersoonskamer voor alleengebruik. Daar kunnen ze anders 2 betalende klanten in kwijt. Het zal toch gecompenseerd moeten worden.
Er moet toch iedere dag schoongemaakt worden bv en dan maakt het niet uit of er nu 1 of 2 personen zitten. Hooguit een handdoek minder in de was.


Watergebruik voor 1 persoon, eten en drinken voor 1 persoon....maar wel bijna dubbel betalen. Een hotel zal beslist ook 1 persoonskamers hebben maar dan nog is het een stuk duurder. Vind dat niet zo gewoon. Oneerlijk wel. Er zijn dan tig alleengaanden de dupe van flink hogere prijzen. Je bent haast verplicht er een reisgenootje bij te zoeken. Niet iedereen wil trouwens in een hostel oid zitten. Geef mij maar een 4* hotel aan het strand, all in. Ik vraag niet om een 2 persoonskamer maar zoek een all in vakantie voor 1 persoon voor een normale vergelijkbare prijs als bij 2 personen die pp betalen.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 06-07-18 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:58

Jaaa ik heb geen reisgenootje, maar wil graag volgende maand op vakantie. Maar niet in een hostel... gewoon een hotel, liefst all in of half pension.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:00

Ineke2 schreef:
Jaaa ik heb geen reisgenootje, maar wil graag volgende maand op vakantie. Maar niet in een hostel... gewoon een hotel, liefst all in of half pension.


Kun je niet in oktober gaan? 8-)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:08

Bravura schreef:
Ineke2 schreef:
Jaaa ik heb geen reisgenootje, maar wil graag volgende maand op vakantie. Maar niet in een hostel... gewoon een hotel, liefst all in of half pension.


Kun je niet in oktober gaan? 8-)

Haha ligt eraan welke datum :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:10

Bravura schreef:
Fitzroy schreef:
Dat is toch logisch? Vaak krijg je een tweepersoonskamer voor alleengebruik. Daar kunnen ze anders 2 betalende klanten in kwijt. Het zal toch gecompenseerd moeten worden.
Er moet toch iedere dag schoongemaakt worden bv en dan maakt het niet uit of er nu 1 of 2 personen zitten. Hooguit een handdoek minder in de was.


Watergebruik voor 1 persoon, eten en drinken voor 1 persoon....maar wel bijna dubbel betalen. Een hotel zal beslist ook 1 persoonskamers hebben maar dan nog is het een stuk duurder. Vind dat niet zo gewoon. Oneerlijk wel. Er zijn dan tig alleengaanden de dupe van flink hogere prijzen. Je bent haast verplicht er een reisgenootje bij te zoeken. Niet iedereen wil trouwens in een hostel oid zitten. Geef mij maar een 4* hotel aan het strand, all in. Ik vraag niet om een 2 persoonskamer maar zoek een all in vakantie voor 1 persoon voor een normale vergelijkbare prijs als bij 2 personen die pp betalen.


Ik heb via voordeeluitjes een lang weekend geboekt voor 1 persoon in een hotel, zonder eenspersoonstoeslag. Het is even zoeken maar ze zijn er echt, ook al inclusive :j

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:14

Google eens op "vakantie zonder eenpersoonstoeslag", daar komt echt vanalles uit.