USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:35

Ook ik ben weer van de partij. Aan het wachten op de goedkeuring van mijn K1 zodat ik eind deze zomer kan verhuizen naar mijn verloofde in Indiana.

Louisville
[ img ]

Lincoln Boyhood Memorial
[ img ]

Tell City IN
[ img ]

Ik en mijn mannetje <3
[ img ]


Ik land voornamelijk op Chicago en Newark. In Chicago moet ik een papiertje invullen, op Newark gaat het via een computer.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:06

Yasmine schreef:
Garrett popcorn! :D En dan die met cheddar en caramel gemixt. Klinkt ranzig, maar werkelijk een van de lekkerste dingen die ik al gegeten heb :9


Donuts :~
Die mis ik toch echt het meeste. Die vieze droge muk die ze hier als donuts durven te verkopen zijn de verpakking nog niet waard. _-:(

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:24

Of het prachtige binnen land. :Y)

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:56

Kleine update over mijn visa traject. Ze zijn inmiddels bezig met het verwerken van ingediende aanvragen van 26 december. Onze aanvraag is van 22 december. -O-
Ik weet het, het is heel normaal dat ze over een datum heenvliegen. Vaak gaan ze met de grove kam er overheen en gaan dan 'terug springen'. Vandaag bijv. zijn er aanvragen van 8 december verwerkt. Dus heel normaal... maar toch ook best frustrerend. _-:(

Anyway. Grote kans dat wij deze of volgende week bericht krijgen.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:26

Anthea schreef:
Ach, er zitten maar een paar dagen tussen. Zal vast niet lang duren. Wacht je nog op de NOA2?
Ik moet mijn medical test plannen maar ze zijn gesloten tot 20 juli. :')



Oh fak dat meen je niet -O-

Ik ben idd nog in afwachting van de noa2.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:51

Anthea schreef:
Oh ok. Na NOA2 moet je ook nog even wachten haha, bij mij zat tussen NOA2 en de brief van de ambassade meer tijd dan tussen NOA1 en NOA2 _O-


Nou dat hoop ik toch niet ik wacht al meer dan 6 maanden :')
Geloof dat momenteel de tijd tussen noa2 en interview 50 dagen is voor Amsterdam.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:45

Yasmine schreef:
6 maanden valt nog mee. Mijn beste vriendin moest meer dan een jaar wachten nadat haar initiële papierwerk was ingediend voordat ze überhaupt wat te horen kreeg van de ambassade :=


Oh echt vreselijk he die Amerikaanse overheid. En dan zeuren wij zo over de Nederlandse bureaucratie :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:06

Vandaag is onze K1 petitie goedgekeurd! *\o/*
Nu is het wachten tot alles bij de ambassade in nederland is zodat ik mijn medical en interview kan inplannen.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:49

xTitanic schreef:
nice :)
ik wil oook -O-



I know :(:)
Heb je al iets gehoord van je family based visa?

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:45

xTitanic schreef:
Nee nog niet helaas! Net terug van LA btw. Met een extra reden om naar hier te komen :+:
Ontmoet ik iemand aan de andere kant vant land, ik maak het mijzelf ook niet gemakkelijk :')



Doos :') Maar wel heel erg leuk!

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:18

Anthea schreef:
Fijn Abby! Vergeet niet nvc te bellen! :)


Dat kan ik zelf doen, toch? Ik hoor dat dat tegenwoordig tot wel 30 dagen kan duren voor de case daar is. -O-

Ondertussen ook even naar vluchten aan het kijken voor begin September. Wat zijn die duur zeg! Ik 'moet' met delta/klm vliegen omdat mijn honden meegaan en ik neem een one way naar Chicago. Ik ben er inmiddels al achter dat een roundtrip goedkoper is 8)7 Maar nog zie ik alleen maar prijzen van 1500 tot 2000. Overstappen is met de honden niet wenselijk.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:04

Anthea schreef:
Ja dat kan je zelf doen! Bij ons duurde het ook een maand ofzo haha. Wanneer de ambassade je een brief stuurt moet je een ds 160 kopie + kopie van je paspoort opsturen, daarna kreeg ik na 1,5 week antwoord en kon ik mijn interview inplannen. De wachttijd voor een interview is nu ongeveer 3-4 weken. Je interview kost trouwens nog $265, medical is €210 + €60 voor de xray, en dan nog eventueel extra voor vaccinaties. Make America rich again :') Oh, je medical moet minimaal 10 dagen voor je interview gebeuren.

Retours zijn vaak goedkoper dan een enkel ticket wanneer je met KLM vliegt. Ik ben cheap en vlieg met wowair :')

Ben wel verbaasd als je begin september nog haalt, ik denk eerder aan oktober misschien? Na het interview duurt het nog 10-14 dagen totdat je je paspoort terug krijgt helaas. Hoop voor je dat NVC iig snel is!



Daaaamn.... dan zijn die prijzen serieus omhoog gegaan en de tijden echt mega vertraagd.... -O-
Ik ben uitgegaan van de doorlooptijden op visajourney, daar staat gemiddeld 50 dagen tot interview vanaf NVC en binnen 5 tot 10 dagen je paspoort terug.
Mja, niks aan te doen. We wachten al zo lang, die paar weken kan er ook nog wel bij. :+

Super bedankt voor het overzicht!

Als ik de honden niet had vloog ik ook wel goedkoper :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:20

Anthea schreef:
Ja stom, ik dacht ook dat het veel korter zou duren haha. En ik dacht dat medical 100 euro was ofzo :')
Vaccinaties rekenen ze trouwens ~35-50 euro ps voor als je die nodig hebt, volgens mij is dat goedkoper dan wanneer je bv naar de GGD gaat?

Heb contact met iemand anders en ze kreeg een paar dagen geleden eindelijk haar paspoort terug, duurde 13 dagen :+ zucht.


Als het goed is heb ik alle entingen dus hopelijk is dat in orde.
Alle papieren liggen klaar. Gister nieuwe pasfoto laten maken. Dus even wachten tot volgende week en dan beginnen met NVC stalken :+

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:44

xTitanic schreef:
@Abby je neemt ook honden mee?

Uiteraard!!


Yasmine schreef:
Wow, da’s weinig geld voor vaccinaties. Ik heb er 3 moeten krijgen voor onze huwelijksreis naar Indonesië binnenkort en was meer dan €100 kwijt alleen aan de vaccins, niet eens de dokterskosten.


Mja, 35 tot 50 euro per vaccinatie komt je ook al snel op meer dan 100 euro uit hoor. En de medical kost 270,- dus tel maar op

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:48

xTitanic schreef:
Moeten ze ook als cargo? Iig... mijn hond moet als cargo en pfff ik vind het verschrikkelijk.


Ja helaas wel. Ik vlieg daarom met Delta, die hebben een hele geode pet service. Hun cargo ruimte voor dieren is apart ingericht, met temperatuur controle en alles erop en eraan. Ik vertrouw er maar op dat het goed gaat maar ik vind het dood eng. Van de hele verhuizing naar Amerika vind ik dat nog het meest spannende.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:52

AbbyBlues schreef:
Ja helaas wel. Ik vlieg daarom met Delta, die hebben een hele geode pet service. Hun cargo ruimte voor dieren is apart ingericht, met temperatuur controle en alles erop en eraan. Ik vertrouw er maar op dat het goed gaat maar ik vind het dood eng. Van de hele verhuizing naar Amerika vind ik dat nog het meest spannende.



Inmiddels van KLM begrepen dat Delta niet meer met huisdieren vliegt. -O-
Ik had ze toevallig gisteren aan de telefoon om wat dingetjes af te kaarten voor het last minute boeken straks. Dat word dan dus met KLM denk ik.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:45

Voor degene die het leuk vinden om mijn K1 weg te volgen. Onze case is inmiddels via het National Visa Center doorgestuurd naar Amsterdam. Hopelijk volgende week de brief van de Ambassade om de papierwinkel hier op te starten.
De dag dat ik eindelijk weer naar mijn lief kan komt steeds dichter bij. <3
Huidige ETA: 1e week van september

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:49

Anthea schreef:
Ik heb dezelfde eta :') :')


:') Hilarisch dit

Ik vlieg op Chicago, jij Atlanta zeker.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:56

Anthea schreef:
Atlanta? :P San Francisco :D


Oh crap ja jij zat aan de andere kant haha :')


In het zuiden van Indiana waar mijn lief woont is het momenteel heel afwisselend. Schommelend tussen de 30 en 40 graden en afwisselend helder en zwaar regen/onweer. Geen peil op te trekken. Enige wat je zeker weet is dat het paasei benauwd is. Mnstens 80% luchtvochtigheid.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:49

Yasmine schreef:
MacavityL schreef:
Iemand nog een leuke suggestie voor middagje in Chicago? Morgenmiddag ‘vrij’ voor ik vrijdag weer naar huis vlieg. Millenium park heb ik al gezien ;-)

Een fiets huren en rond Lake Michigan fietsen! Heerlijk is dat :) Je kan zo'n publieke fietsen huren voor een paar dollar op de grote straten van Chicago.


Hebben ze fietsen in Amerika? :+


Sorry. Running joke tussen mij en mijn vriend. Hij weet dat ik als Nederlander heel veel op de fiets heb gedaan en dat ik mijn fiets nu al mis. Hij is dan ook serieus bezig een beetje fatsoendelijke fiets voor mij te vinden maar het wordt de keuze tussen mountainbike, wielrenfiets of barrel :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:49

knabbelgirl schreef:
Wat voor papierwerk moet er in NL allemaal gedaan worden als ik vragen mag?
Spannend voor zowel jou als Anthea!


Fase 1 is de petitie die de Amerikaanse verloofde moet aanvragen. Zeg maar een goedkeuring om de visum aan te mogen vragen. Dat is goedgekeurd.

Nu komt het pakket naar Nederland voor fase 2: de visum aanvragen. Hiervoor moet ik een medische keuring laten doen en een interview op de ambassade. Hier wordt gecontroleerd of wij wel een echt stel zijn en geen visa fraude willen plegen. Ook moet ik een formulier in (laten) vullen wn de belasting gegevens van mijn verloofde overleggen zodat de ik geen afhankelijke van de staat wordt (zeg maar dat hij me kan onderhouden).

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:31

knabbelgirl schreef:
Dat klinkt alsof het meeste werk nu nog gedaan moet worden of niet? Succes in ieder geval :D


Haha, ja een beetje wel ja. Maar ben zo blij dat na 7 maanden wachten er nu eindelijk actie is. Iedereen verklaarde me steeds voor gek dat ik alle papierwerk al klaar had liggen voor de volgende fase en me helemaal ingelezen en voorbereid had. Maar ik heb nu lekker binnen 10 minuten nadat ik de email van de ambassade gekregen heb de mail terug kunnen sturen met alle gevraagde dosumenten. :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:00

xTitanic schreef:
Dus hoeveel tijd zat er nu tussen dat het geaccepteerd werd en dat je je uiteindelijke visum hebt?


Ik heb hem nog niet :+
Eerst 2 augustus medical en 14 augustus interview en dan wordt na ongeveer 5 dagen de pas met visum thuisgestuurd. Ik hoop op 19 augustus de visum dus te hebben. Dus uiteindelijk van 22 december tot 19 augustus bijna 8 maanden totaal.
Maar dan heb ik mijn visum, nog geen greencard :+

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:13

Anthea schreef:
Mijn k1 Visa is approved!!! :D


Gefeliciteerd *\o/*

Ik sta nog in de rij :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:11

Anthea schreef:
Thanks :D

Al aan de beurt Abby??
Het interview duurde zo kort, toen ik later in Amsterdam nog iemand tegen kwam en ze mij herkende van het consulaat zei ze dat ze dacht dat het een afkeuring was omdat het zo kort duurde :))


Nope. Wacht nogsteeds :+

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, sas27, venga en 9 bezoekers