Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:23

Bedankt voor de tips!
We komen nu dinsdag laat op de dag aan in whistler en vertrekken donderdag weer naar vancouver, kunnen we nog bekijken hoe laat we weer doorrijden. Dan donderdag aankomst Vancouver en dan vliegen we zaterdag helaas terug naar huis.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:24

Goedemorgen allen :)

Ik lees al een tijdje mee en heb zo al veel informatie opgedaan en veel tips gelezen :D

Ik ga van de zomer naar Canada, ik wil gaan roadtrippen in BC. Iemand misschien nog suggesties? Ik ben van plan om te vliegen op Vancouver en dan terug te gaan vanaf Edmonton, omdat dit goedkoper is dan vliegen vanaf Calgary.

Is een camper huren trouwens aan te raden? Of gewoon een auto?

Alvast super bedankt :o

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:12

Margoooo schreef:
Blacky94 schreef:
Waarom wil je een enkeltje?
Maar de prijs is op zich prima volgens mij, zéker voor een enkeltje.. :)
Airtransat heb ik zelf goede ervaringen mee. Ik heb toen ik met ze vloog alleen zelf het option plus pakket erbij genomen maar ik moest o.a. een extra koffer meenemen.


Omdat ik in de dit moment al in de VS zit (met een enkeltje ook) en vanuit hier wat rond ga reizen voordat ik uiteindelijk vanuit Vancouver weer naar Nederland wil.

Aah vandaar. Nee voor een enkeltje vind ik het zelf niet duur. Vaak zijn die nog duurder dan een retourtje nl :=

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:40

xMercury schreef:
Goedemorgen allen :)

Ik lees al een tijdje mee en heb zo al veel informatie opgedaan en veel tips gelezen :D

Ik ga van de zomer naar Canada, ik wil gaan roadtrippen in BC. Iemand misschien nog suggesties? Ik ben van plan om te vliegen op Vancouver en dan terug te gaan vanaf Edmonton, omdat dit goedkoper is dan vliegen vanaf Calgary.

Is een camper huren trouwens aan te raden? Of gewoon een auto?

Alvast super bedankt :o

Leuk! Wij willen in september ook gaan, van Calgary naar Vancouver. Ik zal eens kijken of endmoton veel uitmaakt. Ik zag wel dat op 11 september vliegen goedkoper is :=

We hebben even getwijfeld over een camper, ondanks het idee van vrijheid zie ik ons het niet doen. We houden sowieso niet zo van kamperen en ik ben bang voor beren :+ zit je daar in je camper als er een beer rondscharrelt. En het lijkt me ook lastiger in bijvoorbeeld Vancouver. Je bent toch een stuk minder wendbaar.
Waar ik wel van hou zijn b&bs. Dus die zullen we voornamelijk opzoeken :) uiteindelijk scheelt het qua kosten ook niet zo veel omdat een camper natuurlijk duurder is en meer benzine gebruikt.

Van de week mijn achtertante uit Canada gesproken, zij gaf aan dat White rock village ook erg leuk is!

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:40

Suuszels schreef:
Leuk! Wij willen in september ook gaan, van Calgary naar Vancouver.

We hebben even getwijfeld over een camper, ondanks het idee van vrijheid zie ik ons het niet doen. We houden sowieso niet zo van kamperen en ik ben bang voor beren :+ zit je daar in je camper als er een beer rondscharrelt. En het lijkt me ook lastiger in bijvoorbeeld Vancouver. Je bent toch een stuk minder wendbaar.
Waar ik wel van hou zijn b&bs. Dus die zullen we voornamelijk opzoeken :) uiteindelijk scheelt het qua kosten ook niet zo veel omdat een camper natuurlijk duurder is en meer benzine gebruikt.

Van de week mijn achtertante uit Canada gesproken, zij gaf aan dat White rock village ook erg leuk is!

Wij hadden hetzelfde....even getwijfeld of we een camper gingen huren, maar het werd een grote auto (afstanden zijn enorm dus een comfortabele auto is erg fijn!) We hebben zowel hotels als B&B gehad en de B&B in Canada vonden we allemaal veel beter dan de hotels, alhoewel we geen slecht hotel getroffen hebben. We hebben heel veel beren gezien...we waren er in mei/juni 2017. Je slaapt dan wel lekker als je weet dat je veilig in een hotel zit!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:32

xMercury schreef:
Goedemorgen allen :)

Ik lees al een tijdje mee en heb zo al veel informatie opgedaan en veel tips gelezen :D

Ik ga van de zomer naar Canada, ik wil gaan roadtrippen in BC. Iemand misschien nog suggesties? Ik ben van plan om te vliegen op Vancouver en dan terug te gaan vanaf Edmonton, omdat dit goedkoper is dan vliegen vanaf Calgary.

Is een camper huren trouwens aan te raden? Of gewoon een auto?

Alvast super bedankt :o


Op deze route kom je zeker langs/ door Jasper. Als je in die regionen bent, en graag een toffe paardvriendelijk trailride zou willen maken, dan kan ik je deze ranch van harte aanbevelen:
Www.willowranchvalemount.com
Voor een kleine indruk van de ranch: eilleen333 @ [PP] Willow Ranch Canada:1 klik op facebook maakte mn dromen waar

Ik huppel daar deze zomer zelf ook rond, haha!
Ze hebben evt ook cabins waar je kan overnachten (wel even van te voren boeken, ze zitten in de zomer altijd vol). Hartstikke leuk om een dagje het Canadese ranchleven mee te pakken!!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:13

HippoLogic schreef:
De post (pakketten)tarieven zijn hier in Canada schrikbarend hoog, dus als het via een carrier kan is dat een beteren en goedkopere optie UPS ofzo

Ik ben er niet helemaal uit wat nou de tarieven zijn :p
Ik wil een mondklem bestellen, maar deze evt ook in Canada gebruiken. Dus i.p.v. hem eerst naar NL te zenden en dan weer naar Canada te moeten slepen dacht ik om hem direct daar te laten bezorgen. Het is een privé pakket, want het ding is tweedehands.
Wat zou jij als Canadees aanraden? Hij kost 150 dollar.
Wel of niet via Nederland laten sturen? Heb hem liever niet in mijn handbagage ivm dat het gezien kan worden als werken als ik als net afgestudeerde dierenarts met een mondklem en vijlen op vakantie ga... ik ga niet werken, maar ik neem hem mee om de mensen daar evt eea te kunnen laten zien.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 02:33

Blacky94 schreef:
Margoooo schreef:


Omdat ik in de dit moment al in de VS zit (met een enkeltje ook) en vanuit hier wat rond ga reizen voordat ik uiteindelijk vanuit Vancouver weer naar Nederland wil.

Aah vandaar. Nee voor een enkeltje vind ik het zelf niet duur. Vaak zijn die nog duurder dan een retourtje nl :=



Ja klopt! Maar ik heb bewust geen retourtje genomen omdat ik geen idee had wanneer en vanaf waar ik terug zou vliegen. En ben erg blij dat ik dan gedaan heb, want kan nu nog heerlijk 2.5 maand reizen door de VS en Canada :D

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:16

eilleen333 schreef:
HippoLogic schreef:
De post (pakketten)tarieven zijn hier in Canada schrikbarend hoog, dus als het via een carrier kan is dat een beteren en goedkopere optie UPS ofzo

Ik ben er niet helemaal uit wat nou de tarieven zijn :p
Ik wil een mondklem bestellen, maar deze evt ook in Canada gebruiken. Dus i.p.v. hem eerst naar NL te zenden en dan weer naar Canada te moeten slepen dacht ik om hem direct daar te laten bezorgen. Het is een privé pakket, want het ding is tweedehands.
Wat zou jij als Canadees aanraden? Hij kost 150 dollar.
Wel of niet via Nederland laten sturen? Heb hem liever niet in mijn handbagage ivm dat het gezien kan worden als werken als ik als net afgestudeerde dierenarts met een mondklem en vijlen op vakantie ga... ik ga niet werken, maar ik neem hem mee om de mensen daar evt eea te kunnen laten zien.


Als het ff kan zelf ophalen en anders in Canada via een carrier verzenden.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:16

HippoLogic schreef:
Als het ff kan zelf ophalen en anders in Canada via een carrier verzenden.

Oke bedankt! Ik ga even kijken of het mogelijk is om op te halen. Bedrijf zit wel in Edmonton dacht ik (waar ik ook land met het vliegtuig), maar ik land pas om half 5, dus dan zal ik het evt in de avond op kunnen halen misschien. Maar dan ga ik dat in eerste instantie proberen.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 00:57

@ eileen, komt van prive verkoper in US of van bedrijf in Edmonton?

Wij versturen, in Canada, de pakketjes via de canada post (verkopen ranch ropes, canada post quotes waren in ons geval altijd goedkoper dan bijv ups). Zadels hebben we ook wel eens via de greyhound verzonden.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:44

_Linda schreef:
@ eileen, komt van prive verkoper in US of van bedrijf in Edmonton?

Wij versturen, in Canada, de pakketjes via de canada post (verkopen ranch ropes, canada post quotes waren in ons geval altijd goedkoper dan bijv ups). Zadels hebben we ook wel eens via de greyhound verzonden.

Het is een bedrijf. Dus ik denk dat ze dan niet open zijn, maar wellicht is er iets te regelen. Hoop ik

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:50

Margoooo schreef:
Ik ben toch maar even naar vliegtickets aan het kijken, en heb in mijn hoofd eind september, via AirTransat nu 347€ gevonden voor een enkeltje Vancouver > Amsterdam. Iemand enig idee of a) dit een beetje een oke maatschappij is, en b) of dit een beetje een redelijke prijs is? Het is vrij ver nog van te voren natuurlijk, maar ik vind deze prijs best prima. Vraag me af of het nog goedkoper gaat worden dan dit... Heb dan een 3 uur overstap in Toronto.


Super maatschappij!

Al 5x mee gevlogen en voor mij geen andere.

Veel plezier!

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:01

Ook een aanrader is Wells Gray Parc! De Helmcken Falls Lodge is een aanrader er worden vanuit daar trial rides georganiseerd door Battle Mountain Equine

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 02:35

amaldas schreef:
Margoooo schreef:
Ik ben toch maar even naar vliegtickets aan het kijken, en heb in mijn hoofd eind september, via AirTransat nu 347€ gevonden voor een enkeltje Vancouver > Amsterdam. Iemand enig idee of a) dit een beetje een oke maatschappij is, en b) of dit een beetje een redelijke prijs is? Het is vrij ver nog van te voren natuurlijk, maar ik vind deze prijs best prima. Vraag me af of het nog goedkoper gaat worden dan dit... Heb dan een 3 uur overstap in Toronto.


Super maatschappij!

Al 5x mee gevlogen en voor mij geen andere.

Veel plezier!


Fijn om te horen. Ik heb net gisteren geboekt. Het was nu al 20€ duurder en ook al is het nog mega ver weg, ik heb er weinig hoop op dat het nog goedkoper gaat worden... En mijn moeder wil stiekem wel heel graag weten wanneer haar dochter eindelijk weer naar huis komt haha.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:00

Ik hou van AirTransat en ook nog wat meer van KLM :D

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:45

Get eten bij KLM is vaak zo fijn!
Laatste keer:
Profiteroles, super lekker!!!
Afbeelding
Pizza, bier en tomaat mozzarella salade. Alsof ze wisten dat ik aan boord zat, haha!
Afbeelding
Chocolade ijsje!!! Ben erg benieuwd naar dit jaar. Nog 45 dagen.
Afbeelding

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:15

KLM eten is vaak echt goed inderdaad! Alleen moet ik altijd wel bewegen om het eten te verteren en dat wordt lastig in een vliegtuig.. Dus kan vaak maar 1 maaltijd of zelfs niks echt eten in een vliegtuig zonder last van m'n buik te krijgen :') Maar vind het ook altijd weer zonde om gratis eten te laten staan (lekker Nederlands!) dus dan eet ik het alsnog.. Wat altijd weer resulteert in buikpijn :')
Dus daarom ben ik net zo blij met vliegmaatschappijen waar je geen eten krijgt haha!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:59

Kan je dat niet aangeven? Dat je geen eten wil?

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:53

Heeft iemand van jullie al eens met Delta gevlogen? Mijn heenvlucht was met KLM, echt dikke prima! Is Delta net zo goed?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:00

Delta is top! Wij zijn vorig jaar met hen naar Jamaica gevlogen. Heel erg lekker en uitgebreid eten, ontzettend veel films in hun aanbod en heel comfortabele stoelen.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:59

Dat ligt natuurlijk aan het toestel waarmee je vliegt ;) . Ik vind Delta oke maar niet bijzonder.
Wij hadden veel vertraging en oude toestellen.

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:03

Ik vind KLM prettig maar heb laatst met Jet Airways gevlogen en vond dat tot nu toe de fijnste maatschappij. Bieden goedkope vluchten van Amsterdam - Toronto, hele vriendelijke crew en het eten was echt fantastisch. Nou ben ik gek op curry's e.d dus voor mij was het perfect.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:15

Ik was erg te spreken over Condor(duitse maatschappij), beenruimte is wat minimaal voor mensen van gemiddelde lengte(ik ben 1.75 maar veel benen en zat nogal krapjes), maar het eten was prima(ik ben zo iemand die absoluut niet lang niet kan eten zegmaar, dus was erg blij dat ik op mijn vlucht van 10 uur 3x! iets te eten kreeg!).
Entertainment aan boord was wel super. Helaas op de terugvlucht een minder luxe vliegtuig en toen ook wat minder entertainment haha

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:29

Hier druk aan het pakken, vind nog maar moeilijk met de weersverwachting!
Trouwen morgen en vliegen dan zondag!