Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:42

Dee_Es schreef:
Denk dat ik daar anders nu nog had gezeten. :=

_O-

Ik zet mijn handen achter me neer en duw mezelf dan omhoog. Werkt voor mij prima, maar moet het niet te vaak doen want anders krijg ik spierpijn boven mijn sleutelbenen :')

Edit: Karuna, op 5:55 in de video sta ik ook op. Je ziet er alleen niet zoveel van omdat ik mijn armen dus achter mijn lichaam zet.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2125
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:29


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 07:17

Ga eens rustid doorlezen. Ik heb kennelijk donkere glazen. Zie niet zo veel met bewolkt weer. Enige wat ik steeds heb ook zonder skibril is een beslagen gewone bril met matglas. -O-

Laatste filmpje eindelijk kunnen opslaan. Deze is van dag twee.
https://video-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t42 ... 59351&dl=1

Dit weekend weer verder oefenen. We kunnen weer weg jippie

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:53

Leuk al die wintersporters.
En een aantal die ook naar Flachau/Wagrain gaan.
Ik kom in dat skigebied al 26 jaar... en ben nu bijna 28 haha :)
Wij gaan volgende week, de 24e staan we op de ski's *\o/*

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:53

Ik meld me hier ook. Wij gaan volgende week voor de tweede keer met de kids op wintersport. Zij boarden, ik ski. De boys hebben het zeer snel onder de knie gekregen dus pakken alle pistes en schansen en weet ik wat allemaal. Ik had 20 jaar niet op de ski's gestaan wegens slechte knieen, maar vorig jaar toch weer kunnen oppakken. Dit jaar met nieuwe eigen ski's en schoenen weer de berg op, heb er zin in. Zijn er nog mensen met tips voor een leuk skigebied waar ook een mooi funpark bij is?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:04

Ik meld me op de valreep want ik vertrek morgen voor een mini ski reis naar Kaprun! Ik ben vroeger al eens hier geweest en daarna ook vele jaren naar Italië, Seiser Alm in völsch. Waren echt zo’n mooie pistes daar elk jaar!

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:14

sanie22 schreef:
Ik meld me hier ook. Wij gaan volgende week voor de tweede keer met de kids op wintersport. Zij boarden, ik ski. De boys hebben het zeer snel onder de knie gekregen dus pakken alle pistes en schansen en weet ik wat allemaal. Ik had 20 jaar niet op de ski's gestaan wegens slechte knieen, maar vorig jaar toch weer kunnen oppakken. Dit jaar met nieuwe eigen ski's en schoenen weer de berg op, heb er zin in. Zijn er nog mensen met tips voor een leuk skigebied waar ook een mooi funpark bij is?


Wij zijn in januari naar de Silvretta in Oostenrijk geweest, naar het skigebied Montafon. Daar heb je voldoende blauwe en rode pistes om het skiën weer op te pakken, en je hebt er een funpark. Zie https://www.silvretta-montafon.at/en/wi ... k-montafon Heb zelf het park niet geprobeerd, daar zijn we nog lang niet handig genoeg voor, maar het gebied zelf vond ik prachtig.

WillemYntJee
Berichten: 6303
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:49

T schijnt as zaterdag een fileparadijs te worden, hebben jullie nog tips?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:52

Waar wil je heen. Er zijn een aantal mogelijkheden. Heel erg vroeg vertrekken, heel laat vertrekken of een dag eerder. Wij zijn vorige week helaas pas veel te laat vertrokken en sliepen tegen 3 uur. (Geen vrijwillige keuze) nu vertrekken we vrijdag rond een uur of 5 s avonds. We hebben wel onze eigen slaapplek mee anders zouden we een nacht geboekt hebben ergens. Ben je fris en uitgerust meteen s ochtends

WillemYntJee
Berichten: 6303
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:55

We vertrekken zaterdag rond een uur of 4 in de ochtend en gaan naar Frankrijk. Moeten over Lyon, chambery en moutiers, dus precies de wegen die nu als extreem druk worden aangegeven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:00

Je zou de meest oostelijke snelweg kunnen nemen en lyon vermijden. Of toch avond ervoor vertrekken en tussendoor slapen ergens in een hotel

Indy_Mouse_9

Berichten: 2125
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:13

Voor mensen die vanuit het oosten des lands door Duitsland en Zwitserland rijden en in 2 dagen willen rijden heb ik nog een uitstekende Gasthof in zuid Duitsland, bijna aan de grens:

http://www.gasthof-loewen-oberrimsingen.de/

Ik zit vol met goede tips de laatste tijd :’)

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:06

hallo,

zal ook nog even terug lezen, maar stel gewoon eerst de brutale vraag.
de afgelopen 2 jaar met vriendinnen naar winterberg geweest. maar we zijn inmiddels toe aan wat meer uitdaging haha.

wie weet een leuk adres?

wensen:
5 of 6 personen
4 of 5 dagen weg (do, vr, za, zo, ma)
dicht bij de piste (max 500 meter?)
leuke apres ski
of in de auto, of met het vliegtuig (tips zijn welkom).
het liefst zo goedkoop mogelijk. appartement of wat dan ook hoeft dus ook niet groot of luxe te zijn. als we maar kunnen slapen.
we komen uit friesland, dus vliegen vanaf eelde misschien. ennuuh max 10 uur rijden (al vind ik dat wel heel erg veel al, voor een paar dagen)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:13

Val Thorens of iets anders in Frankrijk? Of Zell am See, Kirchberg? Ga anders even op husk kijken.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:13

Maik79 schreef:
sanie22 schreef:
Ik meld me hier ook. Wij gaan volgende week voor de tweede keer met de kids op wintersport. Zij boarden, ik ski. De boys hebben het zeer snel onder de knie gekregen dus pakken alle pistes en schansen en weet ik wat allemaal. Ik had 20 jaar niet op de ski's gestaan wegens slechte knieen, maar vorig jaar toch weer kunnen oppakken. Dit jaar met nieuwe eigen ski's en schoenen weer de berg op, heb er zin in. Zijn er nog mensen met tips voor een leuk skigebied waar ook een mooi funpark bij is?


Wij zijn in januari naar de Silvretta in Oostenrijk geweest, naar het skigebied Montafon. Daar heb je voldoende blauwe en rode pistes om het skiën weer op te pakken, en je hebt er een funpark. Zie https://www.silvretta-montafon.at/en/wi ... k-montafon Heb zelf het park niet geprobeerd, daar zijn we nog lang niet handig genoeg voor, maar het gebied zelf vond ik prachtig.


Dank je wel voor de tip! Ik heb inderdaad Montafon ook op mijn lijstje staan. Net als Oberstdorf/Kleinwalsertal. Ik ga Montafon even verder bekijken, we hebben ook niet wintersportende mensen mee, dus die moeten zich ook vermaken.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:33

sureido schreef:
Val Thorens of iets anders in Frankrijk? Of Zell am See, Kirchberg? Ga anders even op husk kijken.


VT is vanaf Friesland veel verder rijden dan 10 uur.


Joltsje schreef:
hallo,

zal ook nog even terug lezen, maar stel gewoon eerst de brutale vraag.
de afgelopen 2 jaar met vriendinnen naar winterberg geweest. maar we zijn inmiddels toe aan wat meer uitdaging haha.

wie weet een leuk adres?

wensen:
5 of 6 personen
4 of 5 dagen weg (do, vr, za, zo, ma)
dicht bij de piste (max 500 meter?)
leuke apres ski
of in de auto, of met het vliegtuig (tips zijn welkom).
het liefst zo goedkoop mogelijk. appartement of wat dan ook hoeft dus ook niet groot of luxe te zijn. als we maar kunnen slapen.
we komen uit friesland, dus vliegen vanaf eelde misschien. ennuuh max 10 uur rijden (al vind ik dat wel heel erg veel al, voor een paar dagen)



Vliegtuig zou ik zoveel mogelijk vermijden maar als je dat wel wil dan zou ik kijken naar een gebied in de buurt van Inssbruck. Als je met de auto gaat en niet meer 10 uur wil rijden dan zou ik vooraan in Tirol blijven maar de mogelijkheden blijven beperkt.
Kijk ook even op bizztravel, deze bieden vaak leuke goedkopere reizen aan.
Ik vond Gerlos heel leuk met leuke apresski.

iirrssjjee

Berichten: 5938
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:44

Joltsje schreef:
hallo,

zal ook nog even terug lezen, maar stel gewoon eerst de brutale vraag.
de afgelopen 2 jaar met vriendinnen naar winterberg geweest. maar we zijn inmiddels toe aan wat meer uitdaging haha.

wie weet een leuk adres?

wensen:
5 of 6 personen
4 of 5 dagen weg (do, vr, za, zo, ma)
dicht bij de piste (max 500 meter?)
leuke apres ski
of in de auto, of met het vliegtuig (tips zijn welkom).
het liefst zo goedkoop mogelijk. appartement of wat dan ook hoeft dus ook niet groot of luxe te zijn. als we maar kunnen slapen.
we komen uit friesland, dus vliegen vanaf eelde misschien. ennuuh max 10 uur rijden (al vind ik dat wel heel erg veel al, voor een paar dagen)


Met max 10 uur rijden vanuit friesland kom je niet ver.... Dan moet je al 2 uur rijden voordat je reis eigenlijk pas echt begint... Wij vonden La Joue du Loup erg leuk als je voor het eerst naar een wat groter gebied gaat. Het is overzichtelijk, en niet enorm groot! Dus je zal ook niet verdwalen (2 dorpen aan weerszijden van de berg met daartussen de pistes). Je komt hooguit in het verkeerde dorpje uit, maar dan kan je gewoon terug of een busje pakken!
Hotel l'horizon blanc is een aanrader. 6-persoonskamers. 1x stapelbed, 1x 2persoonsbed en een bedbank. Je balkonnetje kijkt uit op de piste. Heel leuk om hier rond 3 uur te gaan zitten en te kijken naar de mensen die dan de piste af komen! Het is 100m lopen naar de piste/lift. Meteen tegenover je appartement heb je een apres ski hutje. Ik weet dat ze van sunweb/husk vaak speciale avonden daar organiseren.

Helaas is het wel iets verder rijden dan 10 uur, maar sluit wel aan bij jullie wensen denk ik!

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:48

Joltsje schreef:
hallo,

zal ook nog even terug lezen, maar stel gewoon eerst de brutale vraag.
de afgelopen 2 jaar met vriendinnen naar winterberg geweest. maar we zijn inmiddels toe aan wat meer uitdaging haha.

wie weet een leuk adres?

wensen:
5 of 6 personen
4 of 5 dagen weg (do, vr, za, zo, ma)
dicht bij de piste (max 500 meter?)
leuke apres ski
of in de auto, of met het vliegtuig (tips zijn welkom).
het liefst zo goedkoop mogelijk. appartement of wat dan ook hoeft dus ook niet groot of luxe te zijn. als we maar kunnen slapen.
we komen uit friesland, dus vliegen vanaf eelde misschien. ennuuh max 10 uur rijden (al vind ik dat wel heel erg veel al, voor een paar dagen)


Wij zitten altijd in Westendorf, leuke apres ski. Nadeel is dat het laag gelegen gebied is, dus als je in maart wil gaan kun je nog wel wat groene pistes aantreffen. Januari / februari is het meestal prima!! Mijn vriend en ik hebben een x bij Haus Wetti gezeten, pension in het midden van het centrum. Beetje oudbollig, allemaal 2 persoonskamers met eigen douche / wc en er zat ontbijt bij. Wij vonden dit prima, zelf koken doen we toch niet. Misschien met gezelschap vervelend dat je geen gezamenlijke kamer hebt. En Haus Franziska is ook midden in het centrum, zijn alleen appartementen voor 4 personen. en ze hebben 1 grotere voor 6. Zit ook midden in het centrum en als er veel sneeuw ligt kun je tot de voordeur skiën. Kirchberg is ook een mooi gebied, geen ervaring met appartementen daar.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:25

Als je niet al te ver de Alpen in wilt, kijken dan naar gebieden in Vorarlberg, Oostenrijk. De westkant dus. Wij gaan al jaren skiën in Damüls/Mellau. Veel dichterbij vind je geen skigebied. Apres ski is daar wel wat beperkter.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:32

Heb ik sneeuwkettingen nodig als ik in maart naar Oostenrijk rijd? Ik kan met mensen van de gezinsreis meerijden maar ik ga liever alleen met mijn dochter. Ze is goed te vermaken met luisterboeken en muziek en ik doe liefst alles op eigen tempo. Twijfel alleen omdat ik bang ben gemaakt, van stel je hebt pech en het is -15 graden. Ik heb een betrouwbare (lease)auto met pechhulp dus ik ben niet heel erg bang dat er iets gebeurd. Maar ik zie mezelf nou ook weer niet in mijn eentje klooien met sneeuwkettingen enzo.

LoveBodin

Berichten: 4356
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:41

Linda_Fleur schreef:
Heb ik sneeuwkettingen nodig als ik in maart naar Oostenrijk rijd? Ik kan met mensen van de gezinsreis meerijden maar ik ga liever alleen met mijn dochter. Ze is goed te vermaken met luisterboeken en muziek en ik doe liefst alles op eigen tempo. Twijfel alleen omdat ik bang ben gemaakt, van stel je hebt pech en het is -15 graden. Ik heb een betrouwbare (lease)auto met pechhulp dus ik ben niet heel erg bang dat er iets gebeurd. Maar ik zie mezelf nou ook weer niet in mijn eentje klooien met sneeuwkettingen enzo.


Dat ligt er echt aan waar je heen gaat. Ga je ergens flink de hoogte in, dan waarschijnlijk nog wel. Maar als je in dalen blijft vaak niet.
Bvb: val thorens hadden wij in mei soms nog sneeuwkettingen nodig.
Maar afgelopen jaar in Zell am See in januari hadden alleen bussen op bepaalde plekken sneeuwkettingen nodig.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:19

Ik zou niet snel zoveel km in m'n eentje gaan rijden. De kans op files is best groot. Vorig jaar waren wij met iets vertraging keurig in 10uur op onze bestemming maar vrienden hebben er toen 18uur over gedaan. Die kwamen helemaal vast te zitten in het verkeer inclusief gedoe met sneeuwkettingen. Wel fijn om dan van chauffeur te kunnen wisselen.

Ik heb dit jaar droog geoefend met sneeuwkettingen om doen. Vond het niet moeilijk maar denk wel dat je er heel vies van wordt als je het onderweg moet doen. Zou ze sowieso meenemen. Het weer is verraderlijk in de bergen.

WillemYntJee
Berichten: 6303
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:41

We hebben hier net ook al even de sneeuwkettingen geprobeerd. Staat nu al op de site dat ze morgen verplicht zijn om naar boven te mogen rijden dus dat beloofd wat!

Joltsje ik vond vliegen heel fijn maar t nadeel vanuit Friesland is dat je eerst nog een tijd onderweg bent naar t vliegveld. Ik weet do uit m’n hoofd niet waar ze naar toe vliegen vanuit Eelde, maar volgens mij is dat vrij beperkt. Wij gaan daarom dus dit jaar met de auto. Oostenrijk red je denk ik net met een uur of 10 rijden. Zwitserland en Frankrijk zit je daar gauw overheen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:51

Linda_Fleur, ik zou zeker niet zonder sneeuwkettingen vertrekken. Je moet ze in Oostenrijk zelfs verplicht bij je hebben tot half april. Dus sneeuwkettingen zijn zeker een must. Bij de ANWB hebben ze sneeuwkettingen, die kun je evt bij niet gebruiken weer terug brengen en dan krijg je de helft retour.

WillemYntJee
Berichten: 6303
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:55

Terug brengen bij de ANWB moet wel binnen 3 weken! Wij dachten vooruit en hebben ze op tijd gehaald (begin januari), maar hebben dus niks aan die optie. Nu gaan we ze sowieso gebruiken zoals t er nu naar uit ziet, maar verkijk je daar niet op.