Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:41

Ik ben nu in Phantasialand! :D nog even bedenken of ik dit keer wel in de Black Mamba ga xD

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:42

Eva oe ooit eens staat dubai op ons programma inclusief ferrariworld. Deze worden er aan toegevoegd.

Ah lekker geniet ze. Gewoon gaan :j

Hier wijziging van plannen zondag wordt vrijdag movieworld en mogelijk nog euro disney dit jaar rond de kerst. Spontaan idee van gv gisteravond na het zien van reclame erover. Ben zelf al vier keer of zo rond kerst daar geweest, hij een keer in de zomer lang geleden.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:49

Is Phantasialand in de winter echt zoals de plaatjes?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou graag dan willen gaan en door deze plaatjes heb ik hoge verwachtingen. :=

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 13:23

Is natuurlijk ook deels fotoshop. Maar er zal ptl kennende echt wel goede versieringen zijn

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:28

dalena schreef:
Ik ben nu in Phantasialand! :D nog even bedenken of ik dit keer wel in de Black Mamba ga xD

Mij niet gezien. Damn ik werd al misselijk van er naar te kijken.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:29

Ik ben nog nooit in de winter daar geweest dus dat weet ik niet.

Gisteren was heel leuk in Phantasialand! Helemaal niet druk :)
Geen Black Mamba maar wel 2x Taron, en eindelijk een keertje achterin *\o/*

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:30

Neverland schreef:
Is Phantasialand in de winter echt zoals de plaatjes?

[ [url=m/Xl9sPh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wyaDET.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4zq52L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou graag dan willen gaan en door deze plaatjes heb ik hoge verwachtingen. :=

De versiering waarschijnlijk wel. De sneeuw zal je geluk moeten hebben of die gevallen is of niet. :P

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:23

jaar of 4 geleden was het in Phantasialand met winter zo mooi echt een winter wonder land ! <3

hoe het nu is geen idee maar ik verwacht toch dat t weer zo mooi is

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:59

Europapark was ook heel bijzonder in de winter. Wel veel attracties gesloten.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:27

Phantasialand is geweldig in de winter. :+:

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:41

Ik ben eindelijk in Phantasialand geweest! Heel mooi aangekleed! Taron was echt geweldig. Alleen ik heb nog nooit zo'n chagrijnig personeel meegemaakt. :') Kon geen lachje vanaf. Iedereen zag eruit alsof ze hun baan haatte. Oh en de eind show was echt om te lachen, zo slecht. Alsof ze 5 minuten van te voren mensen op straat hadden geplukt en die in de show hadden gezet. :+ Niks ging gelijk, heel veel dingen gingen mis en de dansjes waren op 'macarena' niveau.

Oh en ik ben uit de lift gehaald bij Winja's Force. Die stopte er mee halverwege de lift. :') Gelukkig waren we er snel uitgehaald!

Wat ik dan wel niet snap... Na ons karretje lieten ze de achtbaan gewoon weer draaien (met mensen in) en het ging twee karretjes goed en daarna hing er weer een vast in de lift. Dat ze niet een aantal testritten deden...

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:17

Nou toen ik er was in Phantasialand was het personeel echt vriendelijk hoor.

dit jaar heeft de uitstapjesdienst van mijn werk (kan ze niet beter beschrijven) movieworld in Duitsland in de planning staan eind september met 1 overnachting. Is het zo ver in Duitsland dat het niet haalbaar is qua rijtijden voor een buschaffeur in een dag?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:23

petraaken schreef:
Nou toen ik er was in Phantasialand was het personeel echt vriendelijk hoor.

dit jaar heeft de uitstapjesdienst van mijn werk (kan ze niet beter beschrijven) movieworld in Duitsland in de planning staan eind september met 1 overnachting. Is het zo ver in Duitsland dat het niet haalbaar is qua rijtijden voor een buschaffeur in een dag?

Ligt eraan waar je vandaan moet komen. Ik kom uit het noorden van Nederland en voor mij is het dichterbij dan de Efteling.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:26

De opstapplaatsen op die uitstapjes met bus zijn ofwel Brugge ofwel Kortrijk. Dus best nog een rit vooraleer je ook maar aan de Belgisch/Duitse grens bent.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:17


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:43


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:33

gisteren onze nieuwe route besloten voor onze vakantie 2018


wij gaan al naar het gardameer
met vip abonnement voor www.gardaland.it
en een weekticket voor http://www.canevaworld.it/home-eng

Maar vorig jaar hebben we een kleine sport toegepast om op de heenreis ook pretparken mee te nemen (low budget).. Toen hebben we op dag 1 koffie gedronken, geluncht en twee attracties gedaan in phantasialand, op dag 2 europapark, op dag 3 gardaland, op dag 4 movieworld, dag 5 canevasport.

Dit jaar hebben we besloten om phantasialand achterwege te laten omdat het te druk is om na 1.5 uur rijden al te stoppen en dan een uur in de rij te gaan staan voor een attractie..

Ons lijstje gaat er nu alsvolgt uitzien:

dag 0 efteling (vouchers ophalen voor europapark en gewoon even een attractie of wat meepakken)
dag 1 vertrek om 7.00h s ochtends, aankomst ongeveer 12.00h voor een middagje tripsdrill https://tripsdrill.de/nl/ daar zijn we nog nooit geweest, klein park maar staat redelijk goed aangeschreven.
dag 2 europapark
dag 3 gardaland en precies dan is het Bianca Notte https://www.youtube.com/watch?v=c9xjIs2N8n4 (soort midzomeravond festival.. gratis voor vip abohouders).. niet eens erop gemikt, want de data zijn pas net bekend.
dag 4 caneva watersport en gardaland
dag 5 movieworld en gardaland.


Efteling, Tripsdale en Europapark kennen geen toegang door het eftelingabonnement dat we hebben.
Gardaland VIP abonnement door vroeg afsluiten 80 euro
Caneva en movieworld weekpass, prijs nog niet bekend voor dit seizoen, vorig jaar online was 45 euro..

dus voor 125 euro p.p. bovenop het eftelingabo, 3 weken plezier en 2 pretparkdagen extra in duitsland.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:36

Klinkt al een leuk tripje. Wij denken nog na. Wel nog als toverland nieuwe stuk open is. Gv zit te popelen om erheen te gaan en de achtbanen te doen. Mogelijk nog phantasialand weer. Vakantie kan alle kanten op of camper/motor en dan rondje pretparken oa paar in frankrijk. Of dubai en dan staat ferrariworld op programma of iets totaal onbekends. Oftewel we gaan dit jaar weer pretparken bezoeken maar welke en wanneer? Ach ja oud en nieuw euro disney was al leuk

Edit tripsdrill doorgegeven. Kende ik niet ziet er goed uit. :j

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:58

karuna schreef:
Klinkt al een leuk tripje. Wij denken nog na. Wel nog als toverland nieuwe stuk open is. Gv zit te popelen om erheen te gaan en de achtbanen te doen. Mogelijk nog phantasialand weer. Vakantie kan alle kanten op of camper/motor en dan rondje pretparken oa paar in frankrijk. Of dubai en dan staat ferrariworld op programma of iets totaal onbekends. Oftewel we gaan dit jaar weer pretparken bezoeken maar welke en wanneer? Ach ja oud en nieuw euro disney was al leuk

Edit tripsdrill doorgegeven. Kende ik niet ziet er goed uit. :j


als je phantasia leuk vind.. tripsdale op het lijstje zet en europapark leuk vind.. dan raad ik een efteling abo aan.. dat zijn al 3x gratis entree, bij elkaar opgeteld, heb je nog maar 1x efteling entree nodig om uit de kosten te zijn..

en gardaland is een absolute aanrader..

ik kende tripsdrill ook niet.. staat dit jaar volgens mij voor het eerst tussen de benifits van de efteling..

daarnaast ben ik ook contact aan het zoeken met gardaland/merlin amusement..

want ik heb ook Heidepark nog op het verlanglijstje staan..
Raar genoeg geeft Heidepark vip abo toegang tot Gardaland (beide van Merlin), maar andersom niet.. dus ik hengel nog even voor vrije toegang Heidepark.. Heb nog een centerparcs bon van 150 euro liggen.. dus dan is het een plens benzine en zo'n 100 euro voor centerparcs voor nog een korte vakantie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:32

Abbo niet gunstig voor me in buitenland. Ivm rolstoel flinke korting/gratis naar binnen. Vaak betalen we een persoon met korting en andere gratis. Dan heb je flink voordeel. Ok rolstoel is nodig en ik ga niet in veel dingen maar scheelt een flinke bak geld. Nl is enige land dat dat niet doet. :P

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:10

karuna schreef:
Abbo niet gunstig voor me in buitenland. Ivm rolstoel flinke korting/gratis naar binnen. Vaak betalen we een persoon met korting en andere gratis. Dan heb je flink voordeel. Ok rolstoel is nodig en ik ga niet in veel dingen maar scheelt een flinke bak geld. Nl is enige land dat dat niet doet. :P


ah ja, jij bent rolstoelgebruiker, was ik even vergeten..
ja dan scheelt het enorm in duitsland..

hoe doe je dat in phantasia.. das steilllllllll..

we zeggen altijd daar uit een grapje, je kunt je oma rustig meenemen, naar boven is even heisen, maar naar beneden hoef je alleen maar los te laten en bij de auto weer op te vangen..

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:46

Is gardaland niet in België of vergis ik me? Want wanneer rij je dan na europapark of in de ochtend vroeg naar gardaland?

Wij gaan dit jaar in ieder geval naar port aventura en ferrariland daar en de efteling voor een paar dagen

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 19:42

Gardaland is Italië

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:59

moonsparkle schreef:
Is gardaland niet in België of vergis ik me? Want wanneer rij je dan na europapark of in de ochtend vroeg naar gardaland?

Wij gaan dit jaar in ieder geval naar port aventura en ferrariland daar en de efteling voor een paar dagen


gardaland is inderdaad Italië aan het gardameer.
Wij rijden om 7.00h s ochtends weer weg uit Rust zodat we op tijd door de gotthard zijn, voor de drukte overdag. Als het goed is zijn we dan rond een uur of 13.00 aan het gardameer, eerst naar Gardaland om abo's op te halen.. dan even de Raptor knuffelen (die heeft ons vast gemist), vervolgens naar de camping, inchecken, lekker even pitten of benen omhoog en dan rond een uur of 22.00 weer terug naar Gardaland voor het festival..

vanaf die dag is Gardaland ook iedere dag open tot 23.00h.. dus meestal doen we overdag wat anders en s avonds een paar uurtjes gardaland.

voor de liefhebbers..

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:20

Wij deden een roadtrip Amsterdam-rust(Europapark)-titisee-levanto(it)-jungfrau(Zwitserland)

Maar op het moment dat iets 7 uur rijden was kwamen wij op 9 uur uit een dan hebben we enkel voor een plasje gestopt, niet om te eten. Verkijk je dus niet op de afstanden.