Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:48

Leuk!!! Kom langs Valemount, waarschijnlijk (hopelijk) zit ik daar in juni/juli. Ik zit op een ranch die trail rides aanbiedt.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:50

eilleen333 schreef:
Leuk!!! Kom langs Valemount, waarschijnlijk (hopelijk) zit ik daar in juni/juli. Ik zit op een ranch die trail rides aanbiedt.

Ah vlakbij Jasper :j dat is denk ik goed te doen dan!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:04

Suuszels, leuk! Wanneer wil je gaan? In het hoogseizoen kunnen hostels snel vol zitten. Maar absoluut de moeite waard om de sfeer mee te pakken. Soms kan je online reserveren.

Ik heb in tien dagen een road trip Calgary - Vancouver (Island) - Calgary gedaan. Pak dus zeker de Rocky Mountains mee! Neem de tijd voor de Icefields Parkway.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:06

Ik ben nu ook aan het zoeken en boeken! Eind april begin mei 2 weken en heb nu de route: Vancouver, kelowna, banff, Jasper, claerwater, whistler en Vancouver in mn hoofd. Veel hotels al wel vol!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:10

haike schreef:
Ik ben nu ook aan het zoeken en boeken! Eind april begin mei 2 weken en heb nu de route: Vancouver, kelowna, banff, Jasper, claerwater, whistler en Vancouver in mn hoofd. Veel hotels al wel vol!

Ahh bijna hetzelfde! Ik wil een week of drie gaan.

Sla je Vancouver island over?

@kelly_ann heb je echt hostels gedaan dat je met meerder op een kamer slaapt? In IJsland hebben we dat toen ook 3 nachten gedaan.
Was het niet te kort 10 dagen?
Planning is ergens juni of evt laatste week mei vertrekken.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:20

:j Wij hebben de tickets geboekt! Nu de invulling nog. Wil uiteraard wel proberen ergens op een ranch wat te rijden

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:20

Wij hebben helaas maar 2 weken dus te weinig tijd om ook Vancouver island te doen, en las dat dan minder was dan de rest

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:49

Suuszels schreef:
eilleen333 schreef:
Leuk!!! Kom langs Valemount, waarschijnlijk (hopelijk) zit ik daar in juni/juli. Ik zit op een ranch die trail rides aanbiedt.

Ah vlakbij Jasper :j dat is denk ik goed te doen dan!

Zeker!! En ze hebben daar super leuke cabins in het bos! Alleen die moet je wel van te voren boeken, want die zijn elke nacht vol.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:45

Suuszels schreef:
@kelly_ann heb je echt hostels gedaan dat je met meerder op een kamer slaapt? In IJsland hebben we dat toen ook 3 nachten gedaan.
Was het niet te kort 10 dagen?
Planning is ergens juni of evt laatste week mei vertrekken.



Hostels hebben vaak zowel groepskamers als private rooms. Ik heb toen in tien dagen waanzinnig veel gezien en gedaan maar ergens iets langer zijn/ rondkijken is zeker de moeite waard hoor.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:50

eilleen333 schreef:
Leuk!!! Kom langs Valemount, waarschijnlijk (hopelijk) zit ik daar in juni/juli. Ik zit op een ranch die trail rides aanbiedt.

Heb je daar een website van?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:54


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:59

Ziet er goed uit zeg! Ik ga hem even op de lijst zetten

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:00

Hoe zouden jullie dit doen?

Ik wil komende zomer twee maanden naar Canada en dan eigenlijk wel mobiel internet hebben. Ik had vorige keer, voor 3 weken, steeds een t mobile Travel and surf pas gekocht, maar dat is best duur...

Ik kan dan denk ik beter een Canadese simkaart nemen of niet?

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:02

Ik zou een Canadese prepaid simkaart kopen, dan kan je er zelf zo veel beltegoed opzetten als je wilt (en daarmee dus bv internet kopen) maar zit je niet gelijk vast aan een abonnement.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:02

Ik kom hier even binnenvallen!
Hebben jullie nog must do's (en don't) voor Toronto en omgeving :D?
Ik ga daar eind februari 2,5 week heen voor ik doorreis naar Amerika :)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:04

Emmaa_ schreef:
Ik zou een Canadese prepaid simkaart kopen, dan kan je er zelf zo veel beltegoed opzetten als je wilt (en daarmee dus bv internet kopen) maar zit je niet gelijk vast aan een abonnement.

Oké, dan kijk ik daar voor. Dacht dat ik dat dan al kon doen terwijl ik nog in Nederland ben. Moet in Canada waarschijnlijk vrij snel door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:09

PreciousViva schreef:
Ik kom hier even binnenvallen!
Hebben jullie nog must do's (en don't) voor Toronto en omgeving :D?
Ik ga daar eind februari 2,5 week heen voor ik doorreis naar Amerika :)

Toronto is een super leuke stad, echt heel fijn om gewoon doorheen te wandelen. Als het weer het een beetje toelaat is het leuk om naar de eilanden op het meer te gaan, maar bereid je wel voor want ik was er eind januari vorig jaar en toen was het echt nog ijskoud. Bustour naar Niagara Falls en Niagara on the Lake is ook gewoon super leuk, heel cheesy maar wel echt de moeite waard.

@eileen333: ik zou gewoon ter plekke eentje kopen. Een buitenlandse simkaart naar NL laten komen is vaak onwaarschijnlijk duur terwijl een prepaid simkaart je ter plekke echt hooguit een tientje kost en dan krijg je er waarschijnlijk nog beltegoed bij ook. Die dingen verkopen ze bij elke supermarkt, elk benzinestation en waarschijnlijk kan je ze op het vliegveld ook vinden, dus zou het op die manier oplossen. Kost je echt 2 minuten maar is zo veel fijner dan het hier al proberen te regelen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:07

Emmaa_ schreef:
.

@eileen333: ik zou gewoon ter plekke eentje kopen. Een buitenlandse simkaart naar NL laten komen is vaak onwaarschijnlijk duur terwijl een prepaid simkaart je ter plekke echt hooguit een tientje kost en dan krijg je er waarschijnlijk nog beltegoed bij ook. Die dingen verkopen ze bij elke supermarkt, elk benzinestation en waarschijnlijk kan je ze op het vliegveld ook vinden, dus zou het op die manier oplossen. Kost je echt 2 minuten maar is zo veel fijner dan het hier al proberen te regelen.

Oké! Ik zal het even vragen aan de mensen daar, dan kan ik het idd evt op locatie doen. Ik ga alleen naar een knetter klein, afgelegen dorpje, dus als ze het niet hebben ben ik de sjaak, haha!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:45

Dan koop je het toch op het vliegveld? Weet zeker dat ze dat daar verkopen! Dan hoef je verder ook niet meer op pad.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:12

Mobiel internet is niet goedkoop tov NL. Check ook met de mensen waar je heen gaat, welke provider goed bereik heeft.

Voor prepaid Telus betaal je bijv $10 voor 100mb, $25 voor 500mb en $30 voor 1GB. Telus is meestal aan de duurdere kant.

Een telefoonwinkel heeft Valemount denk ik niet. Maar waar je met het vliegtuig landt, hebben ze wss wel een winkel in de buurt. En anders is denk ik Jasper het dichtsbijzijnde. Beltegoed kun je overal wel krijgen, zolang er een benzinestation of supermarkt is.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:46

Ik weet alleen niet zeker hoe het inmiddels is en hoeveel verschil er zit tussen providers, maar toen ik een kleine 5 jaar terug een simkaart wilde hebben kon deze om de een of andere stomme reden alleen op een Canadees ID aangevraagd worden... terwijl ik toch echt gewoon prepaid had... maar misschien trof ik ook wel net de verkeerde persoon, kan ook haha... maar check idd wel even goed van tevoren met welke providers je wel en niet waar bereik hebt :)

Verder zijn de regels mbt internet in het buitenland veranderd ivm kosteloos uit je eigen bundel. Nu geldt dat grotendeels alleen voor de EU maar wellicht de moeite waard om nog even te checken hoe dat nu zit met Canada?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:03

je hebt prepaid abonnement en pay as you go. Pay as you go is prepaid zoals wij hier kennen maar is super duur. Het is allebei super duur, maar pay as you go nog erger. Ik gebruikte het alleen echt voor bellen als er bijvoorbeeld koeien los liepen, we hulp nodig hadden, noodgevallen etc. Kortom, ik belde nooit voor de lol. sms soms voor de lol maar nauwelijks. Hier was ik ook al weer snel 20 dollar per maand voor kwijt := Dit was virgin mobile
Toen ik een tijdje naar Alberta vertrok om bij een paardentrainer te werken heb ik een abonnement prepaid gekocht omdat ik mijn telefoon daar veel moest gebruiken (voor ophalen wegbrengen etc) en dat was wel veel voordeliger, hier kon je ook makkelijker internet bij krijgen. Maar nog steeds super duur natuurlijk... En je moet goed opletten welke provider je waar bereik hebt. Bij die alberta provider had ik minder bereik rond Meadow Lake dan bij virgin. Canadese providers zijn echt verschrikkelijk :roll:
Waar je beter naar kan kijken... Wij hadden een frans meisje op de boerderij en zij had een suuuuper voordelig Frans abonnement zij betaalde iets van 12,50 en dan had ze onbeperkt bellen, onbeperkt sms, 10 gb ofzo data binnnen europa en 5 buiten europa.. Misschien eens kijken of je zoiets kan vinden.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:41

Toen ik daar was stond er steeds ‘Bell’ in het scherm, dus ik zat op dat netwerk, met prima bereik.
Ik zit zelf bij tmobile, maar die heeft niet echt iets betaalbaars voor Canada volgens mijn het liefst breidt ik mijn eigen anno uit voor Canada. Vorige keer had ik steeds de travel and surf passen, maar dat is dan 100mb voor 14.95. Dus ik was na drie weken 70 euro verder ofzo. En dan had ik alleen whatsapp.

Mijn camper viel buiten de WiFi, en ik wil wel perse bereikbaar blijven via whatsapp ivm paard en familie.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:55

eilleen333 schreef:
Toen ik daar was stond er steeds ‘Bell’ in het scherm, dus ik zat op dat netwerk, met prima bereik.
Ik zit zelf bij tmobile, maar die heeft niet echt iets betaalbaars voor Canada volgens mijn het liefst breidt ik mijn eigen anno uit voor Canada. Vorige keer had ik steeds de travel and surf passen, maar dat is dan 100mb voor 14.95. Dus ik was na drie weken 70 euro verder ofzo. En dan had ik alleen whatsapp.

Mijn camper viel buiten de WiFi, en ik wil wel perse bereikbaar blijven via whatsapp ivm paard en familie.

Ik zat bij Bell met een pay as you go... op zich prima provider maar ik zou voor de zekerheid even kijken of je iemand achter de hand kan houden voor het geval ze dus een Canadees ID willen... :=

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:57

Ik heb vandaag mijn ticket geboekt. Of het slim is weet ik nog niet, maar ik kan altijd omboeken :')

Van 2 juni tot 28 augustus!!! *\o/*

Moet namelijk nog ‘even’ afstuderen voor die tijd. Maar vorig jaar kocht ik mijn ticket later voor het hoogseizoen en was ik 300 euro meer kwijt.