Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:32

Neverland schreef:
Ik ben afgelopen week voor het eerst naar Toverland geweest. Waren, denk ik, rond de 100 man. :+
Stond nergens een rij en hadden vaak een hele achtbaan voor ons alleen en konden altijd wel blijven zitten als we nog een keer wouden. We hadden dus alles gezien binnen twee uur. Leuk park maar niks speciaals. Willen binnenkort nog naar Phantasialand gaan en Disneyland is geboekt voor in November. :D


Toverland is inderdaad nog een kleiner parkje. Maar ik vind de attracties die er staan wel echt leuk! Ben ook heel erg benieuwd naar het nieuwe gebied wat gebouwd wordt!

Ik ga deze of volgende maand weer naar Phantasialand <3

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:45

zo te horen is een setje extra droge sokken niet overbodig. :D Maar eens zien of ik mijn regenponcho nog kan vinden. :P Zo niet nog snel maar eens kijken of ik niet ergens nog aan een goedkoop gevalletje kan geraken. :)

De Raik gaat die overkop? Kon dat niet zo direct uitmaken op YouTube. De Taron lijkt mij wel behoorlijk snel te gaan. :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:54

Ik was zo drijfnat en de infrarood lampen hielpen ook niet dat ik ondergoed loos ben gaan zitten in drijfnat shirt. Rest laten wapperen en drogen op de rolstoel. Erg charmant hihi maar je moet iets zitten in zijknat ondergoed is ook niet alles. Alleen sokken waren nog droog. :')

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:55

Nee, Raik gaat niet over de kop. Gaat wel achteruit. Maar het is echt een familiebaantje en niet eng ;)
Taron gaat snel maar is echt heel erg gaaf!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:56

extra jeans dan ook maar mee. :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:56

Raik gaat niet over de kop. Enkel Black mamba.
Taron is heftig maar te leuk. Nighthaxk vond ik slecht en die mouse ook niet bijzonder. Verder is het er best leuk en zul je denk ik wel tijd hebben om alles te doen.

Qua eten is er veel keus !

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:57

dalena schreef:
Nee, Raik gaat niet over de kop. Gaat wel achteruit. Maar het is echt een familiebaantje en niet eng ;)
Taron gaat snel maar is echt heel erg gaaf!

Ach fijn om te weten. :) hmm, denk dat ik de Taron maar eerst eens van een afstand bekijk voor ik beslis in de rij te gaan staan.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:57

Wij zijn zaterdag voor het eerst naar phantasialand gegaan.

Echt een heel gaaf park! Helaas niet in Taron geweest, stond 's ochtends 4u wachtrij en toen ging die stuk. Later stond er alsnog 2,5 uur, dat vonden we echt te lang. Verder wel alle achtbanen gedaan!
Die in het donker was de enige die echt niks was, de rest was echt leuk. Viel op dat er veel achtbanen waren die vrij lang duurden. Dat was wel leuk. Niet per se enge achtbanen maar gewoon leuk.

Wilden voor de tweede keer in black mamba (achter elkaar) en toen was de 1st row ingang helaas nét gesloten.

Verder werken er vriendelijke mensen en hebben we echt een heel mooie dag gehad. Het park zelf is heel erg mooi, daar kan de Efteling nog wat van leren :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:58

Ja zoiets. hihi het geluid van tairon als je staat te kijken is zo gaaf, wwrrroooooopp als ie start. <3 geeft een gevoel van erg snel met motor optrekken volgens gv. ik zou hem zelfs durven kon toen niet ivm last van been helaas die dag. Raik niet want die gaat hard naar beneden

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:13

Ik vind de Efteling wel mooier dan Phantasialand. Ik hou van zo'n sprookjes sfeer. := Phantasialand vind ik ook een mooi park maar toch anders.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:17

Kwa service gerichtheid, klantvriendelijk personeel, schoon wint phantasialand toch wel

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:15

Dat is dan denk ik die befaamde Deutsche Grundlichkeit die spreekt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:32

Idd :j dat gevoel had ik in Europapark ook heel erg. Vooral toen ik er was voor een congres. Niet hun core business maar perfect geregeld.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 04:03

Het personeel in EP vind ik geweldig, maar in PTL laten ze nog wel wat te wensen over, zeker met een mindervalide.

Ik heb mijn vliegtickets geboekt voor Orlando, we gaan naar Disney, Universal en Seaworld!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 05:39

Op welke manier? Heb juist bij phantasialand geen seconde last gehad ook niet met parkeren. Bij europapark was het dat parkeerdrama en chaos bij waar ik moest zijn enz.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 06:44

seaworld wil ik uit principe niet heen maar de rest is wel heel cool!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 15:45

We hebben in principe dan kaartjes voor alle parken. En in SeaWorld staan toch wel de beste achtbanen.

Bij ons waren ze in PTL niet über vriendelijk, zeker gehandicapten moeten geheel zelfstandig kunnen lopen, en ze zullen niet even een handje helpen. Je wordt eerder boos aangekeken dat het zo lang duurt.

Onverwachts morgen ook nog een dagje duinrell! Is om de hoek voor mij

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:15

Beste achtbanen of niet, ik ga er niet heen. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 00:24

Zeker, en het is inderdaad heel zuur voor de dieren. En een slechte instelling, maar of ik wel of niet ga, gaat het helaas toch niet veranderen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:46

Michelleex schreef:
We hebben in principe dan kaartjes voor alle parken. En in SeaWorld staan toch wel de beste achtbanen.

Bij ons waren ze in PTL niet über vriendelijk, zeker gehandicapten moeten geheel zelfstandig kunnen lopen, en ze zullen niet even een handje helpen. Je wordt eerder boos aangekeken dat het zo lang duurt.

Onverwachts morgen ook nog een dagje duinrell! Is om de hoek voor mij

Tjsa dat lopen begrijp ik een beetje. Is ivm evacuatie van een atractie mocht deze blijven hangen ergens. Dat is iets waar ze vanwege de overheids instructies aan moeten houden. Een van de redenen waarom je als rolstoeler niet meer via de achterkant droomvlucht inmocht. Je moest in de rij kunnen staan daardoor.

Bij bijvoorbeeld disney mag je als rolstoeler niet alleen in een atractie. :+ begeleider moet verplicht mee in nagenoeg alles. Fijn als je iemand bij je hebt die kots misselijkwordt van draaidingen }> .

Duinrell leuk alleen voor mij weinig aan alleen tikibad en de rodelbaan en het kinderachtbaantje zijn ok de rest niet aan mij besteed.

Voor mij morgen een atractie. Brr vliegen met twee keer stijgen en landen per enkele reis. Joepie -O- %)

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:22

karuna schreef:
Kwa service gerichtheid, klantvriendelijk personeel, schoon wint phantasialand toch wel



Vind je dat echt? Grappig.

Ik kom 5 dagen in de week in de Efteling (voor werk dus als het gaat om hameren op gastgerichtheid, daar weet ik alles van...), en ik kom 1x per maand in Phantasialand. Maar ik vind ze dan in de Efteling echt wel vriendelijker, de meeste dan he, want er zijn altijd uitschieters, zowel positief als negatief. Phl ligt er netjes bij, horeca ook netjes, maar als ik dan de toiletten vergelijk, oei... Ik wil niet zeggen dat die bij de Efteling altijd netjes zijn hoor, maar als ik dan moet vergelijken...


Ik was er afgelopen zaterdag ook. Lange wachtrijen maar 4uur heb ik niet mee gemaakt. Scheelt dat wij kleine van 2.5 bij hadden dus geen grote attracties gehad. Taron en Chiapas hadden wel heel veel storing. Die kleine van mij moet nog 1cm groeien en dan mag ze in Raik, Temple, Colorado, Tikal en nog een aantal dingen. Kan niet wachten ;).


Voor de achtbanen zou ik niet perse naar Seaworld gaan hoor. Kraken is een rammelbak, en Manta is natuurlijk een bijzonder ding, maar als je jaartje wacht staat er ook een flying coaster in Phantasialand.
Zou dan eerder Busch Gardens bezoeken.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:19

Laatst naar de Efteling geweest maar vind dat zij nog veel stappen kunnen maken wat klantvriendelijkheid betreft. Ze doen hun werk, maar daar is ook alles mee gezegd. Weinig tot geen contact met gasten.

Phantasialand weet ik niet, daar ben ik nog nooit geweest.
Tijd geleden dat ik in de Efteling was geweest, maar wat heb ik een leuke dag gehad!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 16:06

Ga ook naar bushgardens, ga naar on principe alle parken behalve lego.

Laatste keer Efteling is me zo tegen gevallen, dat ik voorlopig niet meer ga.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:13


Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:00

Zo wat knap! 36 km heen en dan weer terug met de fiets. Ik doe het hem niet na hoor. :=