Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 02:11

Wij zijn 2 keer geweest. De eerste keer zaten we in het Newport Bay hotel. Nette kamer, maar het hotel is echt veel te massaal en bij het (inbegrepen) ontbijt leek het wel alsof je als een stel koeien naar de melkstal werd gedreven := Het hotel zelf vond ik ook wat oudbollig aandoen (is wel vrij duur geloof ik).

De tweede keer verbleven we in het Kyriad en dat is prima bevallen. Minder luxe, maar ook kleinschalig en gezellige drukte ipv hysterie. De volgende keer zou ik zeker weer voor Kyriad kiezen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:30

Als je met een groepje gaat (weet niet hoeveel) kan je ook kiezen voor een appartement in de buurt. Volgens mij heb je bij het outletwinkelcentrum vlak bij het park wel hotels en appartementen. Ik denk dat je dan nog goedkoper uit bent. Het Kyriad is overigens een prima hotel hoor.

Babsiej

Berichten: 6240
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:28

Ons arrangement ging woensdag in, om daar zo goed mogelijk gebruik van te kunnen maken zijn we dinsdag al naar Disneyland gereden en 1 nacht in het B&B hotel geboekt, is ook van disney. Kostte 52 euro incl alle kosten met zijn 2en en incl ontbijt. Alles was schoon, netjes etc, dus prima overnacht daar !

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:33

Ik ga volgend jaar mei ook naar Disneyland parijs. Wij hebben een appartement in de buurt (10 minuten lopen vanaf het park) gehuurd via AirBNB. Wij waren 544 euro kwijt voor 5 personen en 5 nachten. Iets meer dan 100 euro dus per persoon voor 5 nachten. Uiteraard op basis van logies, maar dicht in de buurt zit een bakkerij dus lekkere broodjes en dingen genoeg.

Wij hebben nog geen kaarten gekocht voor het park zelf, wat raden jullie aan? Een ticket voor beide parken en wel of geen fast lane ticket?

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:37

Rena100 schreef:
Ik ga volgend jaar mei ook naar Disneyland parijs. Wij hebben een appartement in de buurt (10 minuten lopen vanaf het park) gehuurd via AirBNB. Wij waren 544 euro kwijt voor 5 personen en 5 nachten. Iets meer dan 100 euro dus per persoon voor 5 nachten. Uiteraard op basis van logies, maar dicht in de buurt zit een bakkerij dus lekkere broodjes en dingen genoeg.

Wij hebben nog geen kaarten gekocht voor het park zelf, wat raden jullie aan? Een ticket voor beide parken en wel of geen fast lane ticket?


Als je vijf dagen gaat is het geloof ik voordeliger om een jaarkaart te kopen. Maar let er dan op dat de goedkoopste optie pas twee dagen na aansgaaf gebruikt kan worden, en let op de restrictiedata.
Met die duurdere mag je ook eerder naar binnen, en voor het maken van mooie foto's (en voor het snel in drukke attracties kunnen) was dat ook wel prettig.

Twee parken zou ik sowieso doen, ik vond beide parken erg de moeite waard

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:53

Nou ik zou wel 5 dagen willen gaan, maar de familie waarmee ik ga zullen waarschijnlijk na 1 dag afhaken. Mijn vriend en ik zouden wel eventueel 2 dagen willen gaan, maar dan vind ik het ook wel mooi geweest.
Voor mij en mijn vriend zijn 2 parken sowieso wel een optie, voor de rest is het denk ik beter om te kiezen voor de een of de ander. Zij zijn niet zo super fit en zijn na 1 dag denk ik al wel heel moe (mijn moeder en tante + oom).

We verblijven daar wel 5 nachten, zodat we ook eventueel Parijs nog in kunnen of andere dingen kunnen doen in de buurt.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:12

prugelpiet schreef:
Hoi! ik kom even binnenvallen.

Allereerst: Babsiej, wat ontzettend gaaf! geluk bij een ongeluk dus :D

Met een groepje vrienden leek het ons wel leuk om naar Disneyland te gaan, aangezien geen van onze ouders ooit "Ja" heeft gezegd op de eeuwige vraag of we naar Disneyland mochten :')
Echter moeten we dit dan wel zelf betalen. Geen probleem, daar werken we voor, maar zo voordelig mogelijk is wel fijn.
Iemand die een goede aanbeveling kan doen qua hotels? De Disney hotels zelf vind ik aardig prijzig, vandaar dat ik ook nog even verder wil kijken.

Veel eisen hebben we niet, maar het moet geen vieze bende zijn ;) en het park moet natuurlijk goed te bereiken zijn. (lopend, bus o.i.d maakt niks uit)

Ik probeer alles al zoveel mogelijk alles op een rijtje te zetten, maar het zijn er zoveel dat ik niet meer zie wat goed is en wat niet :')


davey crocket via eurodisney, zie mijn eerdere berekeningen..

hotels buiten disney kennen geen actierprijzen + alle parken alle dagen is ook behoorlijk prijzig..
dat zit bij de disney hotels in.. waarom crocket boven hotel.. zelf koken drukt de prijs enorm.. meeste geld ben je die dagen kwijt aan dineren uiteindelijk.. of je nu in een hotel bij disney of een hotel erbuiten zit.. als je overnachten buiten disney opteld bij de dagtoegang voor beide parken, dan zul je zien dat met name met een willekeurige actie, disney bijna altijd goedkoper uitkomt.. als je de berekening uitbreid met zo'n 30 euro x het aantal personen (diner) per dag.. dan snap je waarom wij voor crocket kiezen.. ingevroren minimaal 2 dagen vlees mee voor op de bakplaat.. een dag een pan macaroni een dag soep met brood en 1 dag uit eten, scheelt enorm in de kosten :D

disney in mei is medium drukte Rena,
betekent dat je met 1 dag 2 parken niet uitkomt..
2 dagen 2 parken gaat je wel lukken, maar dan houd je niet heel veel tijd over om te shoppen en van de parades te genieten. In tegenstelling tot bijna alle andere europese parken heeft dlp wel shows die voor volwassenen leuk zijn om te bekijken en ook het shoppen is voor volwassenen leuk (meeste andere parken zijn met name op kinderspullen gericht.. uitzonder is europapark.. maar die hebben met name kleding alleen voor volwassenen of enorm dure spullen)

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:53

Vraagje. Die actie die ze nu hebben is die korting maar ook incl halfpension. (ontbijt en diner). Wie heeft hier ervaring mee? Waar mag je dan dineren? Eet je dan een vast menu of keuze? En is dit dan exclusief drankjes? (Zal haast wel)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:21

Je krijgt via je hotel dan de bonnen. Diner is in geselecteerde restaurants, zowel in disney als dat straatje erbuiten. Zo hebben we een avond bij die diner gegeten, en de andere avond bij main street. Drankjes bij t diner is excl.

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:46

elenaMM77 schreef:
prugelpiet schreef:
Hoi! ik kom even binnenvallen.

Allereerst: Babsiej, wat ontzettend gaaf! geluk bij een ongeluk dus :D

Met een groepje vrienden leek het ons wel leuk om naar Disneyland te gaan, aangezien geen van onze ouders ooit "Ja" heeft gezegd op de eeuwige vraag of we naar Disneyland mochten :')
Echter moeten we dit dan wel zelf betalen. Geen probleem, daar werken we voor, maar zo voordelig mogelijk is wel fijn.
Iemand die een goede aanbeveling kan doen qua hotels? De Disney hotels zelf vind ik aardig prijzig, vandaar dat ik ook nog even verder wil kijken.

Veel eisen hebben we niet, maar het moet geen vieze bende zijn ;) en het park moet natuurlijk goed te bereiken zijn. (lopend, bus o.i.d maakt niks uit)

Ik probeer alles al zoveel mogelijk alles op een rijtje te zetten, maar het zijn er zoveel dat ik niet meer zie wat goed is en wat niet :')


davey crocket via eurodisney, zie mijn eerdere berekeningen..

hotels buiten disney kennen geen actierprijzen + alle parken alle dagen is ook behoorlijk prijzig..
dat zit bij de disney hotels in.. waarom crocket boven hotel.. zelf koken drukt de prijs enorm.. meeste geld ben je die dagen kwijt aan dineren uiteindelijk.. of je nu in een hotel bij disney of een hotel erbuiten zit.. als je overnachten buiten disney opteld bij de dagtoegang voor beide parken, dan zul je zien dat met name met een willekeurige actie, disney bijna altijd goedkoper uitkomt.. als je de berekening uitbreid met zo'n 30 euro x het aantal personen (diner) per dag.. dan snap je waarom wij voor crocket kiezen.. ingevroren minimaal 2 dagen vlees mee voor op de bakplaat.. een dag een pan macaroni een dag soep met brood en 1 dag uit eten, scheelt enorm in de kosten :D


Davey crockett leek me ook het leukst, maar helaas hebben we niet de mogelijkheid een auto mee te nemen...

Ik denk dat we van het voorjaar met een arrangement gaan en dan zitten we in kyriad :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:04

Was gisteren in het nieuws dat ze een aanslag in Disneyland hebben voorkomen. Dat was blijkbaar doelwit. Geen fijn idee moet ik eerlijk bekennen, maar ze zijn er al een tijdje bang voor, vandaar al die bewaking en controles.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:08

Dat was wel te verwachten dat dat een keer ging gebeuren, maar daar is al die bewaking voor natuurlijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:14

Die bewaking is er al jaren. Al van ver voor alle aanslagen. Maar fijn dat ze het hebben voorkomen. Maar is wel ook een reden waarom ik er even niet heen wil

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:31

Er is wat mij betreft amper bewaking, ik hoop dat het 'ongezien' wel goed gescreend wordt.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:44

En wat doe je er aan. Je kan er wel over nadenken en overwegen om wel/niet te gaan. Maar zo kun je nergens meer heen. Tijd terug is de Efteling ook in het nieuws geweest omdat een aanhanger van IS de Efteling had genoemd. Moet ik dan iedere dag vol angst naar mijn werk toe rijden omdat het misschien doelwit kan worden van een terroristische aanslag?
Ik denk dat er ongezien meer bewaking/controle is dan de meeste mensen denken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:09

Ik heb daar ernstig mijn twijfels bij maar ik laat me dus ook helemaal niet tegenhouden door zoiets.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:45

mbkaatje schreef:
Was gisteren in het nieuws dat ze een aanslag in Disneyland hebben voorkomen. Dat was blijkbaar doelwit. Geen fijn idee moet ik eerlijk bekennen, maar ze zijn er al een tijdje bang voor, vandaar al die bewaking en controles.


die bewaking loopt er al tien jaar rond ongeveer..
en hoe groot acht je de kans dat je exact op het juiste moment op de juiste plek staat om geraakt te worden, door rondvliegende kogels en/of brokstukken om je leven lang ongelukkig te zijn erdoor (dus niet dood, of zonder gevolgen te genezen). Die kans is echt enorm klein.. Disney is al tien jaar een potentieel target en uiteindelijk is er nog geen verdwaalde kogel rondgevlogen daar. Het bewakingsniveau is daar tezamen met heel parijs gestegen sinds 9/11 en nauwelijks teruggelopen (al jaren staan er militairen bij disney en overal in de ondergrondse van parijs).

vorig jaar was ik op de dag van de aanslagen in parijs, nog in disney.. we zouden eigenlijk die avond in parijs eten en wellicht ook overnachten, maar besloten toch op huis aan te gaan in de loop van de ochtend.. in 2004 was ik in jakarta toen 1.5 kilometer verderop op de australische ambasade de bom afging, daarna was ik exact 1 maand voor de tsunami toesloeg op de enige plek die in maleisie door de tsunami geraakt werd.. De odds dat ik 3x zo relatief dicht op een drama zat is al behoorlijk klein.. Laat staan de odds dat je er precies op het moment surpreme bent..

ik laat mij echt niet leiden door angst.. Ja ik ga niet in Kabul rondrennen waar de boel continue onder vuur ligt.. ik ga ook niet naar een land waar een grote opstand een reele dreiging en zo explosief dat een groot deel van een land erdoor geraakt wordt.. Maar om alles wat op een hitlist staat te gaan ontwijken, dat is je leven laten regeren door angst voor mijn gevoel.. Ik ga 31 december met een gerust hart naar eurodisney en mocht er wel rottigheid ontstaan dan hoop ik dat ik net buiten de zone van geweld sta en met goede nazorg het aan mijn levenservaring mag toevoegen.. of dat ik zo dicht op de terrorist sta dat ik zonder dat ik het besef uitcheck. kans dat ik in de zone sta waar je zwaar beschadigd uitkomt is zo klein dat ik mij daar echt niet druk om maak

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:44

Waar boeken jullie meestal?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:54

Dat hangt er denk ik vanaf wat je wilt, een Disney hotel, of een hotel buiten het terrein. Voor het boeken van Disney hotels ben je aangewezen op de officiƫle website van Disney.
Voor hotels buiten het terrein zijn meerdere mogelijkheden. Je zal zelf rechtstreeks boeken bij het hotel, booking.com, Kras, Oad .....

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:00

Heb uiteindelijk geboekt. Het verbaasd me wel hoe duur het is en ook is het ontbijt niet meer inbegrepen. De laatste keer was het een stuk goedkoper.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:33

Komend jaar is een feestjaar. Misschien is het dan wat duurder.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:41

Viel mij ook al op dat het best prijzig is. Eerst waren er nog wel eens van die dagen dat ze alles in de verkoop deden, 50-60% korting e.d. Ik heb het niet echt in de gaten gehouden, maar volgens mij is dat nu helemaal niet meer. Jammer

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:58

Keet schreef:
Komend jaar is een feestjaar. Misschien is het dan wat duurder.


Zou kunnen. Hebben hotel Santa Fe geboekt voor 3 nachten met ontbijt en zijn 1000 euro kwijt. Ik vond het nogal. Kan me herinneren dat de laatste keer ongeveer 500 euro kostte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:15

L_iek schreef:
Keet schreef:
Komend jaar is een feestjaar. Misschien is het dan wat duurder.


Zou kunnen. Hebben hotel Santa Fe geboekt voor 3 nachten met ontbijt en zijn 1000 euro kwijt. Ik vond het nogal. Kan me herinneren dat de laatste keer ongeveer 500 euro kostte.


Met hoeveel personen?

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:52

2 personen Cayenne.