Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:16

Bij Sunsation ga je niet buiten de Europese Unie hoor. Staat dat je kan reizen op je ID kaart dus landen als Tunesie, Egypte e.d zijn al uitgesloten. Zo'n 'Broke' trip lijkt mij nog wel eens wat, de rest zou ik zelf sowieso goedkoper kunnen regelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:35

Destination schreef:
Bizzybijtje schreef:
Volgens mij kun je aangeven waar je per se niet heen wilt :j Ik ben bijv. ook al in Boedapest/Parijs/Rome geweest, was hartstikke leuk maar wil wel meer steden zien haha :D

Mwah, ik zou nog wel een keer naar Rome willen en met deze site is het nog niet eens gek duur. Nadeel is wel dat je waarschijnlijk ergens in een buitenwijk terecht komt en eerst een half uur onderweg bent naar de binnenstad.

Dat zal nog wel meevallen hoor. Ik denk dat je bij zowel de Broke als de city tripping over het algemeen in een hostel zit, en hostels zitten vaak wat dichter in de stad. Anders zal het een goedkoper hotel zijn (1/2 sterren) maar niet in een buitenwijk :n Kunnen ze ook niet maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:11

Deetjeeuh schreef:
Waar kan je eigenlijk je voorkeuren invullen? Of kan dat pas nadat je hebt betaald?

Het lijkt me echt heeeeel erg gaaf om te doen! Vooral de Boke trip en City Trip. Nu nog iemand vinden die met me mee wil gaan haha. :)) (En ik moet het ook mogen van mijn ouders....)

Maar qua boke trip, wat houd dat nu eigenlijk in? Kan je dan ook in aftandse hotelletjes terechtkomen in afgelegen buurtjes? Of is het wel echt fatsoenlijk hotel, fatsoenlijke plek met leuke/veel mogelijkheden? :)

Het is broke, en niet boke.. Sorry haha. En nee, er staat wel in de algemene voorwaarden dat je altijd in een degelijk hotel terecht komt en dat je nooit naar plekken wordt gebracht waar de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Met een Broke trip kom je waarschijnlijk wel in een hotel enigszins buiten het centrum te zitten. Weet dat er twee meiden van dit topic in Venetie terecht zijn gekomen, het lijkt mij dat dit soort reisjes over het algemeen naar iets minder bekende citytrip bestemmingen gaan. Londen of Parijs zal je iig niet zo snel tegenkomen (lijkt mij)

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:22

Het blijft een city trip dus je komt altijd in een grote stad terecht waar genoeg te doen is :j Ik weet niet hoe oud je bent, maar zou er wel rekening mee houden dat er vermoedelijk een leeftijdslimiet aan vast zit (denk dat je er 18 voor moet zijn) en dat je daarbuiten in veel steden niet zo veel in je eentje te zoeken hebt onder de 18. Is natuurlijk compleet afhankelijk van wat je wilt doen, maar ik weet dat ik er echt schijtziek van werd dat ik bij veel restaurants in Praag geen wijntje mocht bestellen bij het eten.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:37

Ik heb ook absoluut lol gehad in steden, maar het ligt wel heel erg aan je verwachtingen. Ik hou nou eenmaal van een drankje op z'n tijd en als dat niet mag dan vind ik dat toch wel vervelend. Hou meer van het ontdekken van het nachtleven in een stad dan overdag de hele dag rondslenteren.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:32

Warschau is al wat warmer dan 5 graden en geen sneeuw toch? Of ben ik nou gek?

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:25

Haha dat jij het wilt weten joh! Ik zou juist echt voor de verassing gaan en gewoon wachten tot op het vliegveld :D

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:28

Hm ja dat is natuurlijk wel weer zo! :D Ik wil het ook nog steeds een keer doen, maar blijf op zoek naar een partner om het ook daadwerkelijk mee te ondernemen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:58

Wow daar had ik echt nog nooooit van gehoord... Was het een mooie stad ja?

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:20

Een kaartje met het adres is imo idd de beste optie. Als je in een stad terecht komt waar echt amper Engels gesproken wordt zou ik persoonlijk ook niet met het OV naar het hotel gaan maar met een taxi eigenlijk. Kaartje aan de taxichauffeur geven en dan kom je er vanzelf wel :j

Verder natuurlijk handig om ruim van tevoren op Schiphol te zijn en een laptop of telefoon met internet meenemen zodat je zo veel mogelijk onderzoek kan doen naar je bestemming voor je weg gaat

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:39

Op vliegvelden kan je inderdaad altijd meer dan genoeg taxi's vinden. Bussen inderdaad ook, maar zelfs in Bristol (Engeland) vond ik het nog lastiger dan verwacht om met het openbaar vervoer op mijn eindbestemming (Bath) te komen. En dat terwijl ik een bachelor Engels heb :=

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:13

Ze garanderen sowieso veiligheid dus je zal nooit in een slecht deel van de stad terecht komen. Staat ook in de algemene voorwaarden, dat je nooit ergens terecht komt waar je veiligheid niet gegarandeerd is.

En wat als het er niet veilig is?
Je mag ervan uitgaan dat we je niet naar een plek toesturen waar het onveilig is. Landen of steden met een negatief reisadvies mijden we. Daar zouden we zelf ook niet naartoe willen.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:28

Nee dit stukje staat bij de FAQ

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:14

Nee joh, van Bristol naar Bath was volgens mij een half uur ofzo! Anders heb ik wel heel stom gereisd :')

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:44

Volgens mij eentje eerder dan Temple Meads, ging vanaf het vliegveld naar het station van Bristol dus was volgens mij gewoon Bristol central ofzo haha

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:50

Ik zou juist denken verder in het noorden :) Kopenhagen bijvoorbeeld zou makkelijk deze temperaturen kunnen zijn :)

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:34

Marseille is wel wat warmer dan 18-12 graden op het moment :)

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:05

Met een Broke trip staat het toch niet gelijk vast dat je naar het oosten gaat? Weet dat twee Bokkers met een Broke trip in Venetie terecht zijn gekomen


Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:06

Bij mij zou het er heel erg aan liggen welke stad het is trouwens. Zou er echt niet van gediend zijn om in Londen of Parijs terecht te komen, al weet ik wel dat ze juist niet naar dat soort bestemmingen vliegen. Vind Lissabon ook al niet zo 'apart' eigenlijk, en zou met Manchester persoonlijk ook niet super blij zijn.. Maar wie weet. Soms kom je ergens terecht en dan blijkt het super leuk te zijn

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:27

Raclette is echt een apart iets hoor, daar moet je wel van houden _O- Ik vind het zelf niet weg te krijgen. Kaasfondue is wel heeeel leuk en bordeaux is echt een prachtige stad!

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:44

Lyon is best een leuke stad! Zit ook nog een heeeeeeule gigantische supermarkt haha. Wel poedersuiker dat jullie hotel zo ver van het centrum was, was het niet mogelijk om er met een trammetje ofzo heen te gaan? Denk dat het in sommige steden wel moeilijk is hoor. Kan me best voorstellen dat er in Lyon niet super veel hotels zijn en dat alles wat wel in het centrum ligt behoorlijk aan de prijs is. Met srprs.me betaal je eigenlijk zo relatief weinig dat die luxere hotels gewoon uitgesloten zijn

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:59

Wat leuk zeg! Siciliƫ is echt prachtig, is er ook heeeeerlijk weer nu :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:57

CarpeDiem_ schreef:
Djilna schreef:
Wat voor reis heb je geboekt CarpeDiem? Spannend!

5 dagen sunsation :)
Had ook wel 8 gewild maar dan was de eerste optie dat ik pas 16 juni terug ben en moet 17 juni weer 08.00 werken, wil niet het risico nemen pas die ochtend/nacht te landen of vertraging met een vlucht op te lopen

Dat heb ik een keer gehad en het is inderdaad geen pretje... Zou zondagavond rond 11 uur landen op Schiphol, moest maandagochtend weer om 7 uur in de winkel staan. Het idee was om nog gewoon de trein te pakken en dan rustig nog rond de 6 uur te kunnen slapen. Helaas, dik 2.5 uur vertraging dus laatste trein gemist, en mn telefoon was ook nog eens gejat, waardoor ik geen wekker kon zetten en dus ook eigenlijk niet kon gaan slapen :+

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:44

Als ik met een vriendin op vakantie ga vind ik een zaal niet zo heel erg, maar met een relatie is het idd toch wel heel erg lastig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:57

Slaapzalen in hostels zijn 9 van de 10 keer niet zo erg hoor := Vaak zijn het kamers voor 6 mensen met 1-persoons stapelbedden (3 dus) en als je in een relatief degelijk hostel zit dan zit er vaak ook nog eens een badkamer bij. Als je in het hoogseizoen voor backpackers (zomer en alle vakanties) gaat dan zit het vol, maar buiten een schoolvakantie in de herfst bijvoorbeeld heb je een hele grote kans dat je alsnog alleen op zo'n kamer ligt :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Denise_Tink, senna21 en 11 bezoekers