Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:37

Het is inderdaad na dat slechte weer nu onwijs warm aan het worden. Mijn mobiel stond vanmiddag op 37 °C en nu nog 30 °C. Morgen weer (lekker) naar huis.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:58

Klinkt goed! Nog 5 nachtjes!

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:59

Helaas helaas ben ik inmiddels alweer terug van het prachtige Kreta. We hebben 1 dag regen gehad in 3 weken en de rest van de tijd heerlijk weer, al was het meestal wel wat heiig(?), dus niet helder blauwe lucht. De temperatuur in de volle zon was vaak rond de 43 graden, warm, maar heerlijk!
De zonsondergang en zonsopkomst was prachtig om te zien en het strand heerlijk om te rijden!
En ik vond het eten, ook als vegetariër, er erg goed, de spinazietaart is zeker een aanrader! :9

Afbeelding

Ik mag me toch zeker een geluksvogel noemen dat ik hier 3 weken, te paard, van heb mogen genieten! :o
Afbeelding

Iedereen die nog op vakantie gaat, of is: Heel veel plezier!

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:14

Ziet er heerlijk uit, Marachals!

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:20

Wat een leuk topic dit! en wat een leuke fotó's hierboven. Lekker hoor op je paardje.
Wij gaan over 2 weken naar Zakynthos. :) Mijn 1e keer Griekenland, ben beniewd! Ik las dat er een aantal van jullie zijn geweest of nog moeten gaan?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 10:35

Ik ben in juni op Zakynthos geweest en ik vond het echt heel erg leuk. Laganas moet je mijden maar verder is het een mooi en leuk eiland. Ik raad je ook een quad huren aan, was super leuk en zit een heel stuk comfortabeler dan een scooter.
Naar welke plaats ga je?

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:53

O leuk. Wij gaan een auto huren en lekker rond toeren,strand hangen en bezichtigen wat er te bezichtigen valt :) maar vooral {:} {:} Laganas is dat stapeiland toch? hmm die fase hebben we wel gehad en zo op internet te zien, vond ik het strand nou ook wat minder. Ik kan het mis hebben natuurlijk. We gaan naar Kalamaki :) Waar ben jij geweest?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 10:58

Wij zaten ook in Kalamaki :D Naar welke accommodatie ga je?
Laganas is het dorp naast Kalamaki en daar is echt niets authentiek Grieks meer aan. Dat is een Engelse jongerenenclave. Echt afschuwelijk. Kalamaki zelf stelt ook niet zo veel voor maar is iig wel rustiger.

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:03

Bitzaro Palace of Grande, ik vergeet het steeds :o? :') :-) Bleerg ben ook geen fan van die jongerenclave haha. Ik wordt oud... := :=
Waar zat jij? Heb je nog tips? altijd handig om te weten hihi en hoe is het eten daar?
Ik hoor allemaal positieve verhalen over Zakynthos dus ben wel erg benieuwd nu :D

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:59

Zit je daar all inclusive? Wij hebben er met de transfer mensen opgehaald en dat zag er prima uit. Wij zaten meer richting Zakynthos stad. Je moet gewoon lekker het eiland rond gaan toeren met de auto. Uiteraard naar het Navagio uitzichtpunt rijden en verder naar boven naar the blue caves. Dan zijn er nog 2 leuke bergdorpjes, die een bezoek waard zijn. Als je van excursies houdt kun je ook met een boot mee naar Navagio of bv naar schildpaddeneiland. Ik las pas ook mensen die zelf een boot hadden gehuurd, dat had me dan ook wel leuk geleken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:48

Ik zit inmiddels op Aegina Perdika. Wie was het die op Aegina de boot wou bekijken?

De blue caves op Zakyntos moet je zeker bekijken. Prachtig.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:54

Dat waren wij, maar wij zijn gisteren thuis gekomen. Dus helaas! Veel plezier nog :)

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:25

Ik ben ook op zakynthos in kalamaki geweest, ik heb heimwee naar griekenland, ik wil terug.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:27

Fitzroy, je bent niet met Nefis VIP excursies meegegaan? Dat schijnt heel kleinschalig te zijn en ook mooie excursies naar de schildpadden, het scheepswrak en de blauwe grotten enzo.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 14:49

Nee, wij hebben een hekel aan groepsexcursies en gaan liever alleen op pad :o Excursies zijn aan ons niet besteed.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:22

In Bogali heb je mooi uitzicht over de stad. Naast het kerkje zit een restaurant met heerlijke gebakjes en toetjes :9

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:24

hier tellen we nog steeds af :D nog 6 weekjes !!! Als ik dan de foto's zie kan ik niet wachten :D Ben benieuwd hoe uk het vind...voor t eerst mee naar karpathos!

We verblijven in almyra village,is iemand hier er al eens geweest? We gaan al jaren naar vicky en t bevalt ons heel best !

Afbeelding

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:55

Ik ben vorig jaar naar Zakynthos geweest, agios sosti zat ik. Vasilikos is ook een erg leuk dorpje, iets buiten vasilikos zit ook een erg leuk strandje (met gras en gratis bedden) waar je heerlijk een hele dag kan vertoeven.
Vorige maand ben ik naar Parga geweest op het vaste land, ook zeker een aanrader, super mooi dorp

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:10

Wij regelen onze excursies ook zelf...

Tis druk in Perdika.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:03

Het was bij ons, aegina Marina, ook al zo druk. In de weekeinden helemaal, strand helemaal vol, zwembad vol, restaurants vol.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:37

Hier doen we ook nooit mee aan excursies...al die drukte en precieze tijden. We huren altijd zelf een auto en gaan de hort op naar waar we heen willen en wanneer. Voordeel vind ik ook van naar karpathos, het is lekker niet druk rond september oktober, dus heerlijk rust en genieten.

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:45

NatasjavE schreef:
Ik zit inmiddels op Aegina Perdika. Wie was het die op Aegina de boot wou bekijken?

De blue caves op Zakyntos moet je zeker bekijken. Prachtig.



Bedankt voor de tip! Zal ik zeker doen :) Zo te lezen heb jij het ook fijn {:} :)

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:46

Mioux schreef:
hier tellen we nog steeds af :D nog 6 weekjes !!! Als ik dan de foto's zie kan ik niet wachten :D Ben benieuwd hoe uk het vind...voor t eerst mee naar karpathos!

We verblijven in almyra village,is iemand hier er al eens geweest? We gaan al jaren naar vicky en t bevalt ons heel best !

[ Afbeelding ]



nooit geweest maar wat ziet het er goed uit. Zou bijna jaloers worden :P

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:49

@elmira30 het is ook prachtig! je kijkt uit over de zee, vanuit elk appartement. Die overigens 10 meter van de zee ligt dus niet moeilijk haha. Je steekt over en hallo zee! T eten is daar in de restaurants ook heerlijk ! En lekker rustig kwa toerisme rond deze tijd dus echt genieten !

Afbeelding

dit was paar jaar terug, zaten we beneden omdat paps invalide was maar zelfs daar prachtig uitzicht en zon ondergang en opgang te zien !

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:51

Fitzroy schreef:
Zit je daar all inclusive? Wij hebben er met de transfer mensen opgehaald en dat zag er prima uit. Wij zaten meer richting Zakynthos stad. Je moet gewoon lekker het eiland rond gaan toeren met de auto. Uiteraard naar het Navagio uitzichtpunt rijden en verder naar boven naar the blue caves. Dan zijn er nog 2 leuke bergdorpjes, die een bezoek waard zijn. Als je van excursies houdt kun je ook met een boot mee naar Navagio of bv naar schildpaddeneiland. Ik las pas ook mensen die zelf een boot hadden gehuurd, dat had me dan ook wel leuk geleken.



Ja we zitten all inclusive. Maar we gaan zeker ook buiten het hotel eten :) Ik ben zelf niet zo van de excursies, niet om de excursie zelf maar ik vind het irritant met een mensen massa op pad te gaan. Ik ga liever zelf op onderzoek uit of met een kleine groep :) We hebben een auto gehuurd en gaan lekker toeren inderdaad. Ben nu al wel aan het verdiepen wat de moeite waard is en dankzij jullie kom ik nog meer te weten +:)+

Wij gaan sowieso een boot huren. We vinden het heerlijk op het water.
Wow Mioux, wat prachtig!! :)