Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:06

Je poedersuiker bij blue bay proberen die hebben heel af en toe ook wel goedkope aanbiedingen. Hotelkamers waren destijds ook niet zo heel duur...

Zit je net aan de andere kant in een rustiger deel, strand is het eigenlijk nooit druk 'externe' moeten betalen om het strand op te mogen.

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:32

Tnx!!!!

Meteen 2e vraag ook maar...... is Arkefly echt zo dramatisch als je her en der op internet leest??? :=

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 14:48

Naja dramatische, kan er wel behoorlijk wat omslachtig en ongeordend aan toe gaan..
Wij zaten 2 jaar geleden met gereserveerde stoelen (tegen meerprijs vooraf gereserveerd) die bij de terugreis niet gereserveerd bleken...

Heeft nog een behoorlijke tijd geduurd eer we ons geld terug hadden en daarnaast zaten we op de terugreis op echt rot plekken...

En nu met het boeken van 'extra's' ivm met huwelijksreis een behoorlijke doorlooptijd. En daarnaast een debiteurenbeheer die ons vrolijk aanmaande voor een reis die helemaal nog niet geboekt was :=

Corendon bied tegenwoordig ook Curacao aan, dan vlieg je met KLM.

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:00

:=

Corendon biedt alleen pakketreizen. Geen losse tickets. Wel goed om te weten dat het met KLM is trouwens..... Corendon zelf was 1x nooit weer voor mij :=

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:05

Arkefly vind ik wel redelijk dramatisch. Nog nooit zonder vertraging vertrokken.

Maar goed, de comfort klasse is wel veel goedkoper dan die van KLM.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 15:10

Vertraging hebben wij dan geen last van gehad Tulandro!

Corendon was bij mij ook een no go bij Turkije verschrikkelijk, al lijkt me het in combinatie met KLM niet zo'n drama. Ik vind de vliegtuigen van hen echt verschrikkelijk. Organisatorisch was het bij ons wel goed geregeld.

Voor losse tickets zou ik op bij de afzonderlijke operators kijken, maar vaak zijn de combi pakketen qua tickets wel echt goedkoper door alle kortingen die je krijgt. Anders een keer naar Schiphol gaan en bij de operators vragen?

KLM / Arkefly scheelde bij de gewonen en comfort tickets vrij weinig. Business class of dreamline daarintegen errrrrug veel terwijl het comfort eigenlijk weinig verschilt.

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:12

A_nouk schreef:
Vertraging hebben wij dan geen last van gehad Tulandro!

Corendon was bij mij ook een no go bij Turkije verschrikkelijk, al lijkt me het in combinatie met KLM niet zo'n drama. Ik vind de vliegtuigen van hen echt verschrikkelijk. Organisatorisch was het bij ons wel goed geregeld.

Voor losse tickets zou ik op bij de afzonderlijke operators kijken, maar vaak zijn de combi pakketen qua tickets wel echt goedkoper door alle kortingen die je krijgt. Anders een keer naar Schiphol gaan en bij de operators vragen?


Ja, maar heb wat leuke lokale (kleine) accommodaties gevonden.... die werken niet met operators.
Dat is een beetje het punt.


Ja die urenlange vertragingen hoor je dus idd erg veel bij Arke.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 15:13

Sorry ik typ operators maar bedoel daarmee de vliegmaatschappijen :)

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:18

Heb op de site van Schiphol gekeken. Daar kan je je bestemming intypen en die laat zien welke maatschappijen wanneer daarheen vliegen. Die geeft enkel KLM en Arke aan als maatschappij......... Nou ja, ik moet me er maar eens ff in verdiepen geloof ik haha.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:28

Dat gaat ook goed dan :')

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 02:19

Arke Fly heeft ook vaak een tussen landing, toch?
Ik ken meerdere mensen die uren vertraging hadden met Arke Fly, ook naar Curacao.


Nou het mysterie van de piramide is ook opgelost! :D
Het ging om een regenwoud. Dit is nagebootst. Er leven meer dan 130 verschillende dieren die voor komen in het oerwoud.
Voor een dagje uit is dit een prima invulling. Je krijgt er een rondleiding van 60min bij.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 10:32

Arke fly heeft niet altijd een tussenstop op Aruba :)
T is vaak een keer of op de heen of op de terugweg .

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:06

KLM heeft dat ook soms (op Sint Maarten geloof ik)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 13:54

Zoals ik van het reisbureau begreep had KLM nog geen tussenstop als wij gingen, maar we hebben er verder niet naar gekeken :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:38

Alle maatschappijen vliegen een rondje, dus je moet even goed kijken. KLM stopt inderdaad ook op Sint Maarten maar het ligt er aan welke dag je vliegt. Met arkefly kun je ook geluk hebben, staat overigens ook op de site vermeld welke dagen ze welk rondje vliegen. Zo kun je het een beetje uitkienen.

Maar nog even over de vertragingen van Arke.. tja die zijn dramatisch. Maar de prijs van een KLM comfort stoel en een ArkeFly comfort stoel scheelt best veel. Dus daarom hebben wij toch voor Arke gekozen de laatste 4x. Maar als het financieel niet zou uitmaken, zou ik zeker weten met KLM vliegen.

Manzano, de combinatie van ticket en hotel is meestal veel goedkoper dan zelf er iets bij zoeken. Of je moet inderdaad een goedkope studio kunnen vinden, die niet bij een hotel hoort. Maar dan moet je je afvragen of je daar wel wilt zitten, zeker gezien alle nieuwsberichten van de laatste tijd. Het loopt weer de spuigaten uit met overvallen en inbraken.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 14:56

Ben ik dan toch echt een uitzondering geweest haha :D
Agh we zullen zien, we komen toch al midden in de nacht aan, en iets langer blijven is niet erg!

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:38

Nou die paketten komen echt allemaal op dezelfde standaard resorts en hotels uit.
Maar klinkt gezellig := missch toch andere bestemming zoeken haha.

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:54

Oh he.... een van de acco's die ik had gezien hebben ze wel bij Kras.
Eens ff uitrekenen.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:54

Ik ga in April ook weer! voor de 3e keer :)

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:29

Ik kom me hier ook even melden.
We willen volgend jaar in januari of februari naar Curacao.
We zijn er nog nooit geweest.
Is het een goede periode om te gaan in januari en februari?

Hoe duur zijn de gemiddelde reizen voor bv 15 dagen?
En wat zijn aanraders op Curacao.
Klopt het dat je bv ook met de boot richting bonaire kan en andere plekken?
Duiken heb ik een keer gedaan in Egypte maar ik heb geen brevet dat wil ik misschien gaan doen voor beginners..
Mijn vriend wil dan snorkelen en verder lekker relaxen en kijken wat er nog meer te doen is.

Ik heb liever geen tussenstop.
Ik ben zelf ontzettend bang met het opstijgen en landen.
Verder willen we in een resort of hotel zoiets.

Kan je bv ook goed buiten het hotel eten?
Normaal hebben we bv alleen ontbijt bij een hotel en gaan we savonds uiteten.
Kan dat op Curacao ook? En wat zijn de prijzen van een diner gemiddeld?

L_Vie

Berichten: 518
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: Omgeving Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:00

Ah CURACAO i like!

Ik ben vorig jaar september geweest echt geweldig! Met schildpadden gezwommen en dolfijnen :) Ik was 9 dagen eigenlijk te kort....

Mocht iemand info willen pb maar :)

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:11

wij hadden een tussen stop op bonaire dat duurde denk ik een klein uurtje,dat vond ik nog niet zon ramp.
wij hebben met arke fly gevlogen nooit meer met hun een lange reis.
we hadden zowel de heen als de terug reis een entertaiment set besteld alleen deed hij het de heen en terug weg niet,wel geld terug gekregen maar ja daar heb je zo weinig aan als je je 8 uur zit te vervelen in een vliegtuig zowel heen als terug

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:07

linnie050 schreef:
Ik kom me hier ook even melden.
We willen volgend jaar in januari of februari naar Curacao.
We zijn er nog nooit geweest.
Is het een goede periode om te gaan in januari en februari?

Hoe duur zijn de gemiddelde reizen voor bv 15 dagen?
En wat zijn aanraders op Curacao.
Klopt het dat je bv ook met de boot richting bonaire kan en andere plekken?
Duiken heb ik een keer gedaan in Egypte maar ik heb geen brevet dat wil ik misschien gaan doen voor beginners..
Mijn vriend wil dan snorkelen en verder lekker relaxen en kijken wat er nog meer te doen is.

Ik heb liever geen tussenstop.
Ik ben zelf ontzettend bang met het opstijgen en landen.
Verder willen we in een resort of hotel zoiets.

Kan je bv ook goed buiten het hotel eten?
Normaal hebben we bv alleen ontbijt bij een hotel en gaan we savonds uiteten.
Kan dat op Curacao ook? En wat zijn de prijzen van een diner gemiddeld?


Dat word met KLM vliegen dan :j
Je poedersuiker vast wel ergens een proef duik doen, bevret zou ik gewoon in Nederland halen :o

Wat ik hoor is dat je prima kan eten buiten het hotel, even op google dan komen er veel leuke restaurant in de resultaten. Wij hebben langs de pontjesbrug 3 jar geleden heel lekker zitten lunchen :j
Prijzen zijn volgens mij wel aardig gelijk aan Nederland.
Alleen ontbijt ben ik niet tegen gekomen, je hebt 2 all inclusief hotels..

Prijzen is erg verschillende, volgens mij maakt de periode wanneer je er bent weinig uit. Het is er eigenlijk altijd wel goed weer.

Boot richting Bonaire, maar ook klein curacao kan :j



@ janne, wij hebben ook wat problemen gehad met vooruit gereserveerde dingen. In ons geval de stoelen... Totaal ellendig als je daar staat maar uiteindelijk wordt het wel netjes opgelost.. Wij vliegen dit jaar ook gewoon weer met Arke, prijs KLM en Arke was zo verschillende dat we htet risico wel willen nemen.


Verder gaat het aftellen bij ons hard *\o/*
Van de week mijn bikini's al uit de kast getrokken, maar pas niet meer in mijn oudjes doordat ik 10 kg ben afgevallen :D

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:09

Wij willen juĂ­st naar curacao voor duikbrevet. Anders zou ik ergens anders heen gaan haha.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:12

Ja? Ik heb echt het idee dat het allemaal wat soepeler( qau regelgeving) is als je dit in het buitenland doet...
Maargoed ik duik niet, kan de druk op mijn oren niet hebben :)