London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:19

Daks schreef:
ik ga begin juni naar londen voor een concert.
Maar nu heb ik ooit ergens gelzen en gezien dat er ergens in londen een ruïne is met daarin een tuin. Heeft iemand van jullie een idee waar dat is??

Voor de rest nog leuke excursies buiten londen?


hmm... ruïne weet ik niet maar hampton court is zéker een aanrader :j is de plek geweest waar Henry VIII heeft gewoond en ook onze 'eigen' nederlandse Willem III. Hij was namelijk getrouwd met de Engelse Mary Stuart en zij zijn toen gevraagd om op de troon te komen, want ze hadden door omstandigheden een tijdje geen koning/koningin gehad, maar zij had wel recht op de troon.

Maargoed :+ ik ben er geweest en is echt heel erg interessant en gaaf :j

eslixapie

Berichten: 867
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Almere

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:35

Yes, morgen om 19:15 uur zit ik in het vliegtuig naar London :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:07

Leo schreef:
Ik ga zaterdag *\o/*
Enorm veel zin in, weinig gepland staan dus alle opties open. Alleen gaan we woensdag naar de studios van de HP films.
Tof! Ik ga een week later op 9 april en dan ook naar de HP studios op woensdag (is ook de rede dat ik weer ga). De studios zijn buiten Londen, bij Watford junction en vanaf daar met de bus.. laat je weten hoe het was Leo?

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:08

Zeker laat ik dat weten. :j Is voor ons ook de reden geweest (of het excuus :D ) om weer naar Londen te gaan!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:35

_Lau_ schreef:
Leo schreef:
Ik ga zaterdag *\o/*
Enorm veel zin in, weinig gepland staan dus alle opties open. Alleen gaan we woensdag naar de studios van de HP films.
Tof! Ik ga een week later op 9 april en dan ook naar de HP studios op woensdag (is ook de rede dat ik weer ga). De studios zijn buiten Londen, bij Watford junction en vanaf daar met de bus.. laat je weten hoe het was Leo?


Gaaf hoor. Voor allebei. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen in de HP Studio's. Af en toe zie ik al dingen voorbij komen die mij erg leuk lijken en ik ben nog steeds van plan om in het najaar naar Londen te gaan en dan dus ook naar de Studio's.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:51

Ik ben ook benieuwd naar hoe jullie de HP studios zullen vinden! Ben afgelopen januari in Harry Potter World in Orlando geweest dus HP studios staat nu op nr 1 op mijn verlanglijstje :D Ik vraag me vooral af of je vlot vanuit het centrum naar de studio's geraakt met die shuttles/bussen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:56

Ben helemaal niet bekend in London, maar het klonk niet ingewikkeld. En vanaf Watford Junction rijdt er een speciale bus rechtstreeks naar de Studio's. Het is volgens mij prima geregeld.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:04

Nu ik samenwoon zit frequent londen er niet meer in.. Vorig jaar gewoon drie keer :)) nog een weekje :) mazzelweekendje omdat ventje met werk weg is. Dus martine en ik gaan lekker :D

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:13

Ik moet de boel nog uitprinten, maar geloof dat het redelijk simpel is; treinticket kopen naar Watford Junction en vanaf daar met een busje.
We hebben expres 's middags de tour geboekt, zodat we de hele ochtend hebben om er te komen :+

Sanneee_

Berichten: 713
Geregistreerd: 27-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:23

Hallo! Ik ga van de zomer twee weken alleen naar London. Ik ga hier een cursus Engels volgen waarmee ik 's ochtends les heb en 's middags tijd zat heb om leuke dingen te doen! Je leert hier mensen over heel de wereld kennen dus het is niet zo dat ik in mijn eentje op stap zou gaan haha.

Ik ben twee jaar geleden een weekend in London geweest, maar wat is nu een weekend in zo'n grote stad?

Dus zijn er nog aanraders?
En ik had een vraagje, de school zit vlakbij een underground. Is er een mogelijkheid om een metroticket voor twee weken te kopen?

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:30

ik zou je echt aanraden om een oysterkaart aan te schaffen :j niet een touristen versie, maar echt een normale, als je veel van plan bent om met de metro te reizen zou ik je ook aanraden om gewoon een week abbo er op te laten zetten (dit doe je gewoon bij metrostation) dan reis je gewoon verder voor 'niks' de hele week met het ov in de zone's waarvoor je abbo hebt, je kunt ook alleen voor de bus, dit is iets van 17 pond en daarmee kun je in alle zones. En dan betaal je appart als je met de metro oid gaat.

Appelsapje

Berichten: 552
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:26

Hoi iedereen , ik kom hier even binnenvallen maar ik heb een vraag:

Iemand ervaring met Londen doorkruisen in een rolstoel?
Hoe zit het bijvoorbeeld met het openbaar vervoer (qua toegankelijkheid maar ook qua kosten)? Welke bezienswaardigheden zijn rolstoeltoegankelijk en mag ik niet missen?

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:27

Appelsapje schreef:
Hoi iedereen , ik kom hier even binnenvallen maar ik heb een vraag:

Iemand ervaring met Londen doorkruisen in een rolstoel?
Hoe zit het bijvoorbeeld met het openbaar vervoer (qua toegankelijkheid maar ook qua kosten)? Welke bezienswaardigheden zijn rolstoeltoegankelijk en mag ik niet missen?

Je kunt op de metrokaart zien waar je met rolstoel heen kunt, er zijn zeker een groot aantal haltes :j
dus met OV zit je wel goed! Verder bezienswaardigheden ben ik niet bekend qua rolstoel..

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:50

Ik mag in de herfstvakantie weer :D

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:54

Ik zit nu in de Starbucks in Londen! Zo nog even shoppen en naar b-palace

IndianRose_

Berichten: 604
Geregistreerd: 25-07-11
Woonplaats: Zedelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:09

Hoi!

Mijn vriendin en ik gaan in september naar Londen. We hebben 2 volle dagen om er alles te ontdekken. We zijn er al eens eerder geweest maar zagen toen enkel toeristische 'attracties' zoals Big Ben, musea (Tate Modern, ...), Notting Hill...
Nou zijn we erg geïntresseerd in retro - vintage achtige spulletjes, of gewoon leuke (niet te dure) marktjes, leuke wijken (zoals Camden Town), we zijn ook geïntresseerd in dieren (als er ergens een museum is van dierkunde ofzo) en nog meer. We moeten ook nog een hostel boeken dus als er slechte ervaringen, of juist heel goede zijn, mag je zeker laten weten!

Alvast merci,
x Fien.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:13

Ik zat vorig jaar met m'n moeder in Studios2Let in King's Cross, maar dat is misschien te duur. Ik ga in oktober en dan ga ik naar de YHA daar (St. Pancras), 4 nachten voor €75,- p.p. :) Verder zat er een hele leuke vintage winkel ergens in Paddington, ben alleen de naam even kwijt..

IndianRose_

Berichten: 604
Geregistreerd: 25-07-11
Woonplaats: Zedelgem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:27

Paddington, zal ik onthouden! 75 euro vind ik persoonlijk wat duur, ik ga eerder hostels boeken voor 30 euro ofzo ;)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:28

Dan betaal je dus minder dan 10 euro per nacht, in Londen..? :=
Ga je trouwens met de bus/trein/vliegtuig? :)

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:32

Yanouuu schreef:
Dan betaal je dus minder dan 10 euro per nacht, in Londen..? :=
Ga je trouwens met de bus/trein/vliegtuig? :)

ik denk (hoop) dat ze 30 euro per nacht max bedoeld?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:35

Maar dan is 75 voor 4 nachten toch minder? :+ Want dat bedoelde ik, haha, niet per nacht.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:36

Yanouuu schreef:
Maar dan is 75 voor 4 nachten toch minder? :+ Want dat bedoelde ik, haha, niet per nacht.

:+ ik weet het ook niet hoor.. 10 euro is iig niet haalbaar :')

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:37

Dan kan je beter goedkoop in het Royal National gaan zowat :+

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:38

Ik las het ook als 75 voor 4 nachten en dat vind ik al heel goedkoop := Denk echt niet dat je goedkoper dan dat vindt. Hostel kan natuurlijk wel, maar dat vind ik niet echt aan te raden als je met een partner gaat. Dan wil je imo toch wel een beetje privacy ipv je kamer met anderen te delen :)

Het is trouwens onzin dat je nu geen (normaal geprijsde) hotels meer vindt voor juli ivm de Olympische Spelen. Wij hebben net een kamer voor ons 4 geboekt, Travelodge in het centrum van Londen, £250 voor 3 nachten voor 4 personen, dus dat is £65 per persoon voor 3 nachten. En 20-23 juli, dus echt wel net voor de OS.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:39

Ik ga echt niet in een hostel met mijn vriend.. hallo privébezigheden in een dorm, dacht het niet :D Tenzij je een hostel met private rooms kan vinden, maar dan kan je net zo goed qua kosten in een hotel gaan :+