Sprong in het diepe........ emigreren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 16:22

kinel schreef:
Hey dat is al even geleden ja.
Eerste maand van dit jaar is alweer bijna voorbij. Besef nu dat toen het bureaucratische circus voor ons begon.
Hier loopt tot nu toe alles op rolletjes.
Leuk contact met de buren. Ze hebben er echt aan moeten wennen dat alles weer kan zonder gezeur en getier van vorige bewoonster. Die reageerde echt op alles als ik de verhalen hier hoor.
We zitten enorm goed in ons vel allemaal.
Werk gaat goed en dochter vindt ook steeds meer haar weg. Heeft sinds kort een vriend en die werkt in zelfde branche als haar dus ze voelen mekaar goed aan.
Hier kwamen de buren nieuwjaarsdag met een fles drank aan ons gelukkig nieuwjaar wensen.
De nacht zelf was hier niks loos was gewoon heerlijk om in alle rust in slaap te vallen.
En ik ben altijd weer blij als ik terug naar Duitsland rij. Heb hier ook echt het gevoel van thuiskomen.
Quartel fijn dat je weer werk hebt.
Hoop dat je niet te zware tegenvallers hebt.
Hoop dat we weer gauw kunnen gaan rijden en dan met de paarden keer naar huis kunnen rijden. Maar van tevoren eerst weer conditie op bouwen.

Heerlijk he? <3
Goede buren zijn echt heel fijn.

En je dochter een vriendje *\o/*
Dat zal haar vast goed doen {:}

Sjaak staat in Lohnen, dus naar huis rijden met hem gaat hem niet worden vrees ik :')
Maar zijn conditie begint gelukkig wel weer wat beter te worden.
Ik zou wilen dat ik meer tijd had wat dat betreft.......maar het is wat het is.
Het belangrijkste is dat hij weer terug is <3
Dat ik weet hoe het met hem gaat.......zijn zachte neusje weer kan kussen......en hem op zijn donder kan geven wanneer hij stout is :') .....want hij blijft een heerlijk boefje <3

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 23:31

Wat ik dan wel weer erg grappig vond vandaag.......

We waren even naar Kaufland in Meppen vanmiddag.
Het was best druk dus er stonden rijen bij de kassa's.
Toen wij ons plekje gevonden hadden moest ik even hoesten. (Rokers hoestje).
De dame voor ons keek me aan alsof ik een levend bedreigende ziekte stond te verspreiden :')
Dat is echt weer wat voor mij......
De rij schoof door dus dan moet je aansluiten :j
Door de manier waarop ik bekeken werd voelde ik me heel erg uitgenodigd om wat strak aan te sluiten.........en draaide me om en hoestte haast de longen uit mijn lijf(vrijwillig bewust) :') <<) ~~}>

Het was erg grappig om te zien hoe de dame voor mij er alles aan deed om zsm weg te komen :')

Heerlijk hoor al die ruimte om je heen in een drukke zaak _/-\o_

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Sprong in het diepe........ emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:17

Quartel ja das idd innerlijk lachen.
Dan zie je pas hoe ze wat dat betreft zijn gehersenspoeld.
Ik merk dat ook wel eens als ik weer zo’n kriebelhoest krijg door de hooikoorts.

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Sprong in het diepe........ emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:01

Ik zou er persoonlijk ook niet zo blij van worden als er iemand bij de kassa in mijn nek staat te hijgen en dan ook nog begint te hoesten :=

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Sprong in het diepe........ emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:05

Ik maak me er zelf niet zo druk om.
Ben blij dat het weer wat beter wordt. Vanaf volgende week willen we het rijden weer gaan oppakken. Mits weer meewerkt.
Helaas is de liefde alweer voorbij voor m’n dochter. Hij heeft het uitgemaakt. Teveel aan z’n hoofd met werken ect. Maar ze kijkt gelukkig vooruit.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 10:15

Aaahhh wat sneu Kinel :(:)
Ze komt vast wat beters tegen in de loop van de tijd.

Ik betrap mezelf erop dat ik het hier steeds meer als "thuis" ga ervaren.
Ik nestel niet zo makkelijk normaal gesproken.
Ik vond het wel een heel avontuur om alles te ontdekken hier.
Zoeken naar dingen die eerst zo gewoon waren......en dan dat Eureka gevoel als er weer een misterie opgelost was :')

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Sprong in het diepe........ emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:32

Quartel daar maak ik me ook geen zorgen om dat ze iemand beters vind.
Ik had hier al heel snel het thuis gevoel. Als ik al in Venlo ben wil ik er zo snel mogelijk weer weg. Behalve bij de paarden dan. Maar de drukte in en om het centrum. Vreselijk.
Besefte vorige week dat vorig jaar rond deze tijd het avontuur voor ons toen serieus begon.
En nu 9 maanden verder is dit toch echt ons thuis. Zit nu ook enorm goed in m’n vel.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 21:10

Kinel......dat heb ik ook.
Eenmaal in Nederland wil ik zsm weer terug.

Bizar hoe snel dat kan gaan he?

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Sprong in het diepe........ emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:37

Quartel ja het is echt waanzinnig hoe snel het allemaal gaat.
M’n dochter zit volop in het carnavalsgebeuren met de landjugend waar ze zich bij heeft aangesloten. Leuk om te zien zo. Vorige week even gaan kijken naar haar groep. Daarna naar de paarden gegaan.
Het is dat ik nog in Nederland werk, maar de hectiek van de stad vind ik vreselijk. Maar goed ik werk niet in de stad gelukkig.

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:01

We gaan er eens nieuw leven in blazen. Is erg stilletjes hier.
We wonen nu een jaar in duitsland en man wat voel ik me hier thuis.
Nu denk ik wel eens hadden we het maar veel eerder gedaan.
Alles loopt zoals nu moet lopen. Ik ben ervan overtuigd dat er nog wel wat raars zal komen, maar daar kijk ik niet meer raar van op.
We hebben een leuk contact met de meeste buren en ook de mensen om ons heen zijn aardig. Hele vriendelijke mentaliteit.
Onze dochter gaat lekker op haar werk en ook privé. Wel nog geen vriendje , maar dat komt wel. Wel even kort een vriend gehad, maar hij maakte het alweer gauw uit. Lag niet aan haar zei hij.ze baalde wel even , maar kijkt alweer snel vooruit. Ze heeft geregeld feesten of evenementen van de landjugend. Is een vereniging voor jongeren tussen 16-30 jaar.
Mn man en ik hebben leuk vriendenstel hier waar we geregeld wat mee doen of hem helpen op het land. Hij is akkerbouwer.
Zelf ook al de nodige feestjes hier gehad, en in juni zelf ons feestje. Zijn dan 25 jaar getrouwd en m’n man wordt 50. En dan vieren we ook gelijk mijn verjaardag erbij. Alles in een keer.
Dus ja voor ons is het een goed plan geweest om te vertrekken uit Nederland.