USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:45

Connaisseur schreef:
Na onze succesvolle reis in Florida afgelopen maart zijn we alweer vooruit aan het denken voor een nieuwe trip. Gaat nog wel 2 jaar overheen denk ik maar het is leuk om er alvast wat mee bezig te zijn.

Als idee hebben we deze route samengesteld. Beginnen in de woestijn, via het strand en dan eindigen in de bossen. Zijn er nog tips of dingen waar we echt heen moeten als we dit gaan doen?

Uiteraard pakken we een stuk route 66 mee van LV naar GC en maken we een stop bij de Hoover Dam. Stop in Phoenix om de route van Grand Canyon naar San Diego te doorbreken. Vanaf daar zullen we zoveel mogelijk Highway 1 tot San Fransisco volgen maar dat kon ik nu niet kiezen.

Als we van lekker zomer weer houden, is juli dan de juiste maand voor deze reis? Liever wat te warm dan te fris. Het weer in maart viel wat tegen in Florida.
[ [url=m/FyffXQ.png]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Wij willen ook nog eens naar Florida. Maar wij gaan binnenkort naar de Zuid-West kust. Jouw route ziet er leuk uit. Wel 'heel' anders dan die van ons. Helaas hebben we geen tijd om naar San Diego te gaan, dat lijkt me een onwijs gave stad. En de kust afrijden is ook geen tijd voor. Maar wij gaan juist weer wel naar Zion, Bryce en Page en veel mensen gaan ook nog naar Monument Valley. Ik weet niet of je dat stuk er expres uit hebt gelaten, maar zo niet dan zou ik daar nog eens naar kijken. Voor de meeste zijn dat juist de hoogtepunten van de trip.

De weg langs de kust ik vaak niet begaanbaar. Dus let daar op tegen die tijd

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:44

Nou oorspronkelijk wilde we de westkust zien de volgende reis. Waarop mijn man zei, dan wil ik ook naar Vegas. Waarop ik dan ook naar de Grand Canyon wilde. Vandaar deze route haha. We willen later nog eens meer het binnenland in, wil nu niet te veel die kant op maar juist richting de kust. Waarom is die route vaak gesloten weet je dat?

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:05

Omdat er regelmatig hele stukken kustlijn in zee verdwijnen.
Toen wij er waren was ook een stuk afgesloten, omdat er geen weg meer was en het te gevaarlijk was.
Maar er liggen wel wegen omheen, maar ja soms moet je afwijken van de route.

Cowboy55
Berichten: 8498
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:21

SdaphneS schreef:
Omdat er regelmatig hele stukken kustlijn in zee verdwijnen.
Toen wij er waren was ook een stuk afgesloten, omdat er geen weg meer was en het te gevaarlijk was.
Maar er liggen wel wegen omheen, maar ja soms moet je afwijken van de route.


Heb je het dan over de oude Highway 1? San Fran naar LA? Nee toch?

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:24

Cowboy55 schreef:
SdaphneS schreef:
Omdat er regelmatig hele stukken kustlijn in zee verdwijnen.
Toen wij er waren was ook een stuk afgesloten, omdat er geen weg meer was en het te gevaarlijk was.
Maar er liggen wel wegen omheen, maar ja soms moet je afwijken van de route.


Heb je het dan over de oude Highway 1? San Fran naar LA? Nee toch?


De 1 is net een maand ofzo open bij Big Sur. Is denk ik meer dan 2 jaar dicht geweest, omdat een heel stuk weg was geslagen.

Wij hebben een deel van de 1 / 101 gedaan in December. 2x hebben we de dag zelf van de route moeten afwijken omdat er stukken dicht waren vanwege extreem hoge golven. Dus soms moet je idd afwijken ;)

Cowboy55
Berichten: 8498
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:36

Wow! Ik had geen idee. Ik heb op het eerste stuk/uur van SF naar LA over de 1 ooit nog eens zo hard gescheurd/geremd en weer plankgas geknalt dat de software van de auto begon te protesteren :D jammer dat die weg gesloten is geweest. Zelden zo veel lol gehad met een auto.

* voor wie het niet weet: zo’n kustweg buigt soms richting kust en soms landinwaarts. In de laatste geval kun je heel eenvoudig 500 meter vooruit zien of je tegenliggers hebt. Zo nee, dan kan het gas erop. Heerlijk +:)+

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:05

Aah ook nooit geweten, maar klinkt logisch. Lijkt me een prachtige route om te rijden. T.z.t. maar eens in de gaten houden en anders stukje omrijden, zal vast ook geen straf zijn.

Fitzroy

Berichten: 25127
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:21


Nessie

Berichten: 8584
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 00:00

Ik heb Highway 1 enkele jaren geleden gereden. Het was zeker een mooie route met prachtig uitzicht :j Toen hadden we geen last van afsluitingen.

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 06:44

Hoe lang van tevoren moet je weer op het vliegveld zijn voor de terugweg?
Bij vertrek in Nederland weer je dat altijd wel maar daar niet.

Ze zijn afgelopen weel naar Nashville geweest en Tupelo, was zo mooi en zo overweldigend weids gewoon!
Maandag gelukkig weer thuis _/-\o_

Fitzroy

Berichten: 25127
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:49

Waarom was je eigenlijk zelf niet mee, chanicha?

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:09

Ik vind het ten eerste veel te lang vliegen en het is alleen maar lopen daar en dat gaat niet :n
Nu konden ze lekker hun gang gaan zonder dat ze rekening met mij hoefden te houden want zo’n reis maak je niet elk jaar maar zal blij zijn als ze weer terug zijn :))

Edit en het was 30 graden van de week, daar kan ik echt niet tegen :')

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 17:55

Fitzroy schreef:
Volgens mij is er zeer recent ook weer een deel ingestort.
Bericht is van eergisteren: https://www.bigsurcalifornia.org/highwa ... tions.html


Dit is nog dezelfde instorting - ik dacht dat het al open was, maar toch nog niet! Hopelijk halen ze wel de "Spring 2024" deadline. Big Sur is nu echt lastig te bereiken en dat stuk van highway 1 is echt heel mooi.


chanicha schreef:
Hoe lang van tevoren moet je weer op het vliegveld zijn voor de terugweg?
Bij vertrek in Nederland weer je dat altijd wel maar daar niet.

Ze zijn afgelopen weel naar Nashville geweest en Tupelo, was zo mooi en zo overweldigend weids gewoon!
Maandag gelukkig weer thuis _/-\o_


In principe is internationaal vliegen 3 uur van te voren. Nu ben ik vorige week heen en weer naar Newark (New York) gevlogen (vanuit Vancouver) voor een conferentie en beide keren stond ik binnen 15 minuten bij de gate.

Daarna wel 5 uur op de tarmac gestaan omdat het luchtruim dicht bleef gaan door onweersbuien in de Midwest, waardoor we steeds niet konden opstijgen. Uiteindelijk moesten we vanwege Canadian law (was met Air Canada) uit het vliegtuig. Gelukkig niet een geannuleerde vlucht, maar met 7 uur vertraging toch nog vertrokken. We kwamen om 3 uur 's nachts op een volledig uitgestorven Vancouver airport aan :+

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:49

Ppfff 7 uur vertraging 8)7
De heenweg ging ook allemaal heel vlot, was een lachertje als je op zware controle rekent volgens mijn man!
Dank je Oshaa ik geef het door +:)+

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:24

Nog 2,5 week, wij zijn aan het aftellen :D
Best nog wel wat dingetjes om uit te zoeken (hoeveel onderbroeken mee, waar zit de wasserette, wanneer móeten er boodschappen gedaan worden, hoe laat moeten we waar zijn.. etc) en aan te schaffen (wat koop ik hier, wat koop ik daar) maar dat hoort bij de voorpret.
En ik zoek het liever hier alvast uit, dan daar :j

Fitzroy

Berichten: 25127
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:39

Welke route ga je rijden, Cer en hoe lang?

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:46

Wij gaan 3 weken en dan is de route:
Denver - Idaho Springs - Casper - Cody - Jackson - West Yellowstone - Hobson - Victor - Colombia Falls

We zitten vnl in wat kleinere B&B's en een paar keer op een ranch.. ik ga daar waarschijnlijk ook weer paardrijden, voor t eerst sinds 2 jaar ofzo..
Volgens mij is de grootste afstand die we moeten rijden, 5 uur (Hobson ligt een beetje uit de richting)
Het is sowieso voor het eerst dat ik zo lang op vakantie ga :):)

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:13

Heerlijk vooruitzicht Cer!
Mijn man en dochters hebben het zo naar hun zin gehad, de mensen waren superaardig alleen het eten ging ze tegenstaan.
De reis verliep gelukkig ook heel soepel.
Nog bedankt voor jullie tips +:)+