Prijs verschil hond mee naar hotel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4870
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:27

Tieneke schreef:
Met een boeking te doen verklaar je je normaal gezien wel akkoord om ook te zullen betalen. Maar je hebt op dat moment nog niet alle informatie. Dus ik snap het issue wel.

Je kan het oplossen door eerst contact op te nemen, alles door te vragen en dan pas te boeken.


Maar meestal zie je toch een opsomming van alle extra kosten (dus honden, maar ook ontbijt, toeristenbelasting, upgrades, etc) voordat je op de knop 'Ja Ik Wil Boeken' klikt? Ik vind het echt heel gek dat TS claimt dit pas achteraf gezien te hebben en dat er ook geen mogelijkheid meer is om te annuleren :=

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:30

Tatjanaa schreef:
Citaat:
en dan mogen ze nog niet eens mee het restaurant in of naar het ontbijt.


Vis deze er even tussenuit want dit vind ik toch zo verbazingwekkend. Waarom zou je hond mee moeten naar het ontbijt of restaurant van het hotel?! 9 van de 10 keer is een het ontbijt een buffet waar de hond dan tussendoor wandelt. Daarnaast zitten er andere mensen die wellicht niet van honden houden of er bang voor zijn.


Omdat ik het niet nodig vind dat ze alleen blijft op een kamer in een vreemde omgeving. Zij heeft ook vakantie dus waarom zou ze onnodig alleen moeten blijven. Ondanks dat ze niet sloopt.

En tuurlijk snap ik het verschil wel tussen de mijne van 6 kg in haar buggy en een new foundlander. Maar dan nog als die netjes bij de tafel blijft liggen.
Kinderen die alles aanraken met hun vieze tengels waarvan je niet weet waar ze die gestopt hebben vind ik een stuk viezer en vervelender dan een hond.

Dit was in ons laatste hotel bij het ontbijt. Kan me niet voorstellen dat iemand van haar last heeft.
En ja zo gaat ze ook mee naar restaurants.

Afbeelding

Maar 35,-- voor 1 nacht is het in mijn ogen niet waard. Genoeg hotels die een normale prijs vragen voor een hond.
Laatst bijgewerkt door tinker_sally op 16-04-24 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:34

Ik vind het niet zo fris als honden in een restaurant komen, zelfde als rokers op een buitenterras.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:42

purny schreef:
Ik vind het niet zo fris als honden in een restaurant komen, zelfde als rokers op een buitenterras.


Ik ook, in mijn ogen is een hond een hond en geen kind die mee moet aan tafel. :') Maar goed ik ben wellicht wat minder knuffelaar dan anderen met mijn beesten. Zo is iedereen weer anders

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:45

Foaly schreef:
Tieneke schreef:
Met een boeking te doen verklaar je je normaal gezien wel akkoord om ook te zullen betalen. Maar je hebt op dat moment nog niet alle informatie. Dus ik snap het issue wel.

Je kan het oplossen door eerst contact op te nemen, alles door te vragen en dan pas te boeken.


Maar meestal zie je toch een opsomming van alle extra kosten (dus honden, maar ook ontbijt, toeristenbelasting, upgrades, etc) voordat je op de knop 'Ja Ik Wil Boeken' klikt? Ik vind het echt heel gek dat TS claimt dit pas achteraf gezien te hebben en dat er ook geen mogelijkheid meer is om te annuleren :=


Je zou dat verwachten, maar ik heb zelf dus gehad met boeken dat ik gewoon een melding kreeg dat voor de hond ik een apart mailtje moest sturen en pas toen kreeg ik bericht over de kosten.

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:46

Mijn partner is bang voor honden. Daar is op zich goed mee om te gaan, maar juist het onbegrip van sommige hondenbezitters maakt het lastig.
Dus wij boeken bij voorkeur niet in een gelegenheid waar honden welkom zijn.

Tinka

Berichten: 3764
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:12

35 euro per hond vind ik echt belachelijk, zeker als het kleine hondjes zijn. In Frankrijk betaal ik meestal tussen de 5 en 15 euro per hond, vaak is het ook gratis. Mijn 3 kleine hondjes wegen bij elkaar nog geen 10 kg, zijn met z'n drieën dus nog formaat kleine hond. Ze mogen niet op het bed, we nemen hun mandjes mee. 1 keer bij een ibis hotel werd ik gematst, hoefde maar voor 2 te betalen omdat ze zo klein zijn.
Wij hebben zelf 1 B&B kamer, die is in principe verboden voor honden. Op verzoek zou een klein hondje misschien wel kunnen. Ik hoor zulke horror verhalen van andere B&B houders dat ik heb besloten geen honden toe te laten. Ik had in Nederland een dierenarts praktijk aan huis, hoe vaak honden wel niet overal tegen aan piesten, de kachel, de muur, de behandel tafel, de deurmat. Of alles onder poepten. Was ik echt niet blij mee.
Tot mijn grote schaamte hebben mijn eigen honden dat ook gedaan bij de dierenarts, wilden niets doen van te voren, denk zenuwen. En daar binnen dan wel, nog meer zenuwen, heb ik uiteraard wel zelf opgeruimd.

Nyaleti

Berichten: 6193
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:13

Maar er het over grote deel van hotels laat helemaal geen honden toe. Dus als je er bang voor bent, allergisch bent of wat dan ook, dan boek je toch zo'n hotel?

Die paar hotels waar honden wél welkom zijn.. :=

Als een hond rustig mee loopt, vallen de haren er echt niet in bosjes vanaf hoor.
Een kind wat met z'n handje eerst in z'n mond gaat en daarna nog even het broodje wil aanraken, dat is pas goor. Of even er overheen kwijlen of niezen. Maar blijkbaar is dan wel sociaal geaccepteerd.

Tinka

Berichten: 3764
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:16

Ja, kwijlende en snotterende kinderen vind ik veel smeriger, vooral bij het eten. En dan daarna lekker met schoenen aan op het bed springen.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:17

Nyaleti schreef:
Maar er het over grote deel van hotels laat helemaal geen honden toe. Dus als je er bang voor bent, allergisch bent of wat dan ook, dan boek je toch zo'n hotel?

Die paar hotels waar honden wél welkom zijn.. :=

Als een hond rustig mee loopt, vallen de haren er echt niet in bosjes vanaf hoor.
Een kind wat met z'n handje eerst in z'n mond gaat en daarna nog even het broodje wil aanraken, dat is pas goor. Of even er overheen kwijlen of niezen. Maar blijkbaar is dan wel sociaal geaccepteerd.


Nou mijn kind maakt een stuk minder vies in een hotel als mijn hond.

Al heb ik ook een bloedhekel aan kinderen die bij het ontbijt door de zaal lopen en langs alle broodjes rennen etc.

Maar een hond vind ik een stuk viezer met haren prut kwijl etc.

En ja ik heb zelf een hond.

Wij kiezen ook meestal een hotel.waar geen honden mogen of de kamer waar geen honden in mogen.
Vind het een goor idee dat een hond op bed of de bank heeft gelegen.

Onze hond komt daar thuis ook niet op.

Zoolgangster

Berichten: 9635
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:01

purny schreef:
Ik vind het niet zo fris als honden in een restaurant komen, zelfde als rokers op een buitenterras.


Het verbaast me dat niemand nog vlooien genoemd heeft. Ook dat is heel goed mogelijk, want menig baasje doet niet aan adequate vlooien bestrijding...zal een hotel vast wel ervaring mee hebben. Kan de kamer niet meteen gebruikt worden door de volgende gast, dus inkomsten verlies.

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:32

Als je bang bent voor vlooien, kun je maar beter niet op hotel gaan... Ook niet waar honden niet toegelaten zijn.

pillow
Berichten: 7812
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:49

Zoolgangster schreef:
purny schreef:
Ik vind het niet zo fris als honden in een restaurant komen, zelfde als rokers op een buitenterras.


Het verbaast me dat niemand nog vlooien genoemd heeft. Ook dat is heel goed mogelijk, want menig baasje doet niet aan adequate vlooien bestrijding...zal een hotel vast wel ervaring mee hebben. Kan de kamer niet meteen gebruikt worden door de volgende gast, dus inkomsten verlies.

Een vriendin van mij heeft een hotel en die heeft 2 kamers waar een huisdier in mag. Dus de andere 18 kamers hebben sowieso nergens last van. Kost 10 euro per nacht per dier. En staat ook op hun website.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:34

Mijn hond gaat altijd mee op vakantie en ik vind het prima om daar wat extra kosten voor te betalen. Prijzen variëren meestal tussen de €15-€35. Bij een huisje is dat eigenlijk altijd per week dus niet per nacht.

Honden in eetgelegenheden heb ik totaal geen moeite mee, mits zij netjes onder/naast de tafel liggen en niet blaffen, in een andermans bord staan te hijgen etc. Kwestie van opvoeden. Die van mij hoor en zie je niet in een restaurant, krijg geregeld een verbaasde opmerking van mensen naast ons die niet eens doorhadden dat hij er lag :) Ik ontbijt liever naast een opgevoede hond als naast een schreeuwende peuter die over het hele ontbijtbuffet heeft lopen snotteren.

Ik vind het overigens écht bizar dat mensen in hotels/vakantiehuisjes honden op de bedden en banken laten. Gedraag je zeg, bah. Je bent niet thuis.

Zoolgangster

Berichten: 9635
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 23:26

Tieneke schreef:
Als je bang bent voor vlooien, kun je maar beter niet op hotel gaan... Ook niet waar honden niet toegelaten zijn.


Zelf niet bang, maar ervaring met speelkameraadjes van mijn dochter, die thuis huisdieren hadden die dus duidelijk vlooien bleken te hebben. Gingen de speelkameraadjes naar huis, bleven er soms springertjes achter... Is niet echt prettig, want die hongerige beestjes storten zich niet alleen op honden of katten, maar ook op mensen. :')

Zelf ooit vlo op me gekregen bij een snackbar. Bleken katten en honden rond te lopen. Daar ben ik nooit meer naartoe gegaan.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 16-04-24 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 23:28

Mijn punt was meer dat je dan niet wilt weten wat er nog allemaal zit qua ongedierte of menselijke vuiligheid in een doorsnede hotelkamer. Dan slaap je niet meer, vrees ik. Je hebt geen honden nodig om een kamer vies te maken...

Zoolgangster

Berichten: 9635
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 23:37

Tieneke schreef:
Mijn punt was meer dat je dan niet wilt weten wat er nog allemaal zit qua ongedierte of menselijke vuiligheid in een doorsnede hotelkamer. Dan slaap je niet meer, vrees ik. Je hebt geen honden nodig om een kamer vies te maken...


Kinderen kunnen ook smerige dingen doen ja, maar dan gaan we offtopic. TS zit met een hotelboeking die vantevoren blijkbaar niet aangeeft hoeveel huisdieren extra kosten. Nou vind ik het overdreven om een chihuahua net zoveel te laten kosten als een harende New Foundlander, maar ik kan me wel voorstellen dat hotelschoonmakers niet altijd blij zijn met honden. Heb zelf ook ergens schoongemaakt waar ze een herdershond hadden. Die haren als weet ik wat, plus pluizige ondervacht en hoewel ik thuis ook een hond had, zat ik echt niet te wachten op nóg meer werk door een harende herder, want dat haar plakte overal aan. En extra tijd kreeg ik er niet voor.

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 23:48

Nou heel simpel. Als je hondjes mee wil nemen dan betaal je de kosten. Zo niet dan laat je ze thuis. Ik ga nooit op vakantie zonder mijn hondjes dat is echt een no go, dus ik had die 70 euro voor twee hondjes gewoon betaald.

Ik heb wel altijd een tas of de buggy of een draagmandje mee daar kunnen ze inzitten in een restaurant of op een boot als we ergens binnen zitten ipv op het dek ofzo. Werkelijk nog nooit problemen ondervonden.

Niqui

Berichten: 2176
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 23:55

Het gaat er bij de ts helemaal niet om dat ze niet extra wil betalen. Dat zegt ze nergens.
Ze vindt het alleen lastig dat de kosten in dit geval pas bekend waren ná het boeken. Als het dan tegenvalt zit je eraan vast. De enige oplossing is vooraf navragen wat de kosten zijn.

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 00:17

Ze heeft wel aan dat ze de prijs belachelijk vind voor èèn nacht.

Maar de prijs wordt nou eenmaal bepaald door de eigenaar van de accomodatie.
Als je geen prijs ziet staan kun je het proberen te achterhalen door contact op te nemen vooraf, je kunt ook opzoek naar een ander hotel (zou ik doen als de prijs me niet duidelijk is) Maar het is niet zo dat het hotel een extreem hoog bedrag vraagt. Een schoonmaakster komt ook niet voor niks ;)

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 07:50

Ik kan op booking altijd zien hoeveel het per nacht kost om een hond mee te nemen? Denk dat TS niet goed heeft gekeken.

Overigens vind ik van die hijgende herders of langharige grote honden erg vies in een restaurant of een ontbijt of uberhaupt hotelkamer. Ik heb zelf grote kortharige honden en dat scheelt een pak in geur, haren en viezigheid. Het is begrijpelijk dat een hoteluitbater hier geen onderscheid in maakt en dus 1 lijn trekt voor alle honden. Dat is het makkelijkste. Als je per gast gaat bekijken of je de hond ok vindt krijg je pas echt ellende aan de balie :Y)

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:32

Ik heb geen ervaring met honden in een hotel. Maar ik vraag me 1 ding af. Als je hond niet mee mag in het restaurant of bij het ontbijt buffet, eet je dan zelf ook op je kamer? Of laat je je hond dan alleen in de kamer?
Dit is een algemene vraag trouwens, niet perse aan ts gericht.

Mijn huidige honden zijn geen bench gewend, dus die zou ik sowieso niet meenemen. Ook niet in een huisje. Die gaan naar de oppas als we eens op vakantie gaan. Maar het is wel iets om over na te denken, als de kinderen groot zijn zullen wij waarschijnlijk ook meer gaan wandelen op vakantie. En dan waarschijnlijk ook de hond meenemen (tegen die tijd hebben we er waarschijnlijk nog maar 1).

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:46

x_Jeanine_x schreef:
Ik vind het vaak van de zotte wat het kost als je een hond mee wil nemen naar een hotel (of camping)

Paar jaar terug werd ik in Zeeland gematst, hoefde maar voor 1 nacht hond te betalen ipv 2 nachten, hadden een kamer met buiten om, dus de een opende de deur vanaf binnen en de andere kwam via buiten, even handdoek eroverheen en mee naar binnen, eigen kleedje en bench mee.

Vorig jaar wilde ik een camping boeken, waar we heen zouden willen met eigen camper, kostte per hond 9 euro per hond per nacht, voor een camping :+ Waar de honden verder nergens op de camping mogen komen :o Dus niet gedaan.


Tjah, vergis je niet in het extra werk dat de eigenaren van de camping hieraan hebben. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun honden tóch los laten lopen, tóch overal laten poepen, tóch blaffende honden bij zich hebben waarvan ze dan weer de klachten van andere gasten moeten aanhoren en oplossen... en dan is er vaak ook nog een uitlaatplek of hondenveldje voorzien waar de eigenaren vaker niet dan wel hun zooi opruimen. Het kost ze simpelweg tijd en dus geld. Ik vind 9 euro per nacht heel schappelijk, ook op een camping.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:57

Tieneke schreef:
Als je bang bent voor vlooien, kun je maar beter niet op hotel gaan... Ook niet waar honden niet toegelaten zijn.

In een hotel zou ik eerder bang zijn voor andere beestjes in bed. Dacht jij echt dat het matras iedere keer gediepreinigd word bij wisseling gasten? :+

Verder, ook ik vind het gemiddelde kind erger dan de gemiddelde hond. Waar de hondeneigenaar vaak nog iig zijn best doet alles in goede banen te leiden (hond stil onder de tafel) heeft de gemiddelde ouder daar geen last van. Kinderen gillen en krijsen, rennend in de rondte want ze mogen kind zijn. :roll:

Celebi
Berichten: 3673
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:36

Ik denk dat je dit op 2 manieren kunt bekijken: of je besluit dat de prijs die je betaald hebt voor het hele verblijf inclusief hondjes het je waard is. Je hebt die prijs immers al geaccepteerd bij boeken dus als het aandeel van de honden kleiner was en die van jullie zelf groter was het wel in orde? Of je kunt besluiten dat je het te duur vindt en het hotel bellen en uitleggen dat je de prijs pas later zag en dit toch niet wilt. Dan kunnen ze daar vast nog wel wat mee doen.

Overigens heb ik ook echt een mini hond (1,8 kilo) en die is in Frankrijk al eens meegeweest in een hotel. Daar deden we toen geen ontbijt en zijn we 's ochtends gelijk weer verder gaan rijden richting huis. Als ik hier een keer een weekendje weg zou boeken met vriend en hond dan ga ik inderdaad wel een hotel zoeken waar hij mee mag. Hij loopt natuurlijk nooit los en kan in een mandje dus ik verwacht geen gekke dingen. Ik ga hem alleen echt niet achter laten op de kamer. De bench training thuis en het alleen blijven heeft genoeg voeten in de aarde gehad en dat dat al jaren goed gaat geeft geen garanties dat hij in een vreemde hotelkamer waar hij van alles hoort netjes stil gaat zijn. Dus voor ons is het wel belangrijk dat hij mee mag naar het ontbijt. Hoeft niet bij het ontbijt zelf te zijn natuurlijk, maar gewoon een tafeltje aan de rand van het restaurant zou al top zijn. Hij mag gelukkig vaak ook mee naar restaurants en dan zetten we hem gewoon in een mandje en bij een onverwacht uitje leg ik vaak mijn jas op de bank naast me als er banken zijn en dan gaat hij daarin liggen. Op de grond tussen alle stoelpoten is met zijn formaat gewoon gevaarlijk helaas, maar nog nooit heeft iemand er moeilijk over gedaan. :D