Misleidende prijzen reisorganisaties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 14:39

O je bedoelde zo, ik dacht de luchthaven in Egypte.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:06

Dat is wel balen. Een hele nacht op het vliegveld zitten is echt heel oliebol! Is er eventueel ook niet iets een stukje verder van het vliegveld af (wat nog wel qua ov te halen is?)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 19:37

Travel_me schreef:
Dat is wel balen. Een hele nacht op het vliegveld zitten is echt heel oliebol! Is er eventueel ook niet iets een stukje verder van het vliegveld af (wat nog wel qua ov te halen is?)


2x een nacht dus.

In heel Düsseldorf is niets meer te vinden (ja €130++ per nacht) in ieder geval niet voor de heenreis. Keulen enz óók niet. Terwijl het maandag op dinsdag is buiten feestdagen en vakanties om. Terug nog een hostel voor €42 per nacht, maar vind dat vrij prijzig voor een slaapzaal..

Ik neem denk gewoon mijn exped matje mee, die is heel klein op te vouwen/ rollen en in combinatie met mijn kleine slaapzakje kan ik dan eigenlijk overal wel een bedje creëren. Is zeker niet de 1e keer dat ik op die manier een overnachting uitspaar. Sydney oudejaarsavond heb ik door de stad gezworven, maar 1 op 2 Jan heb ik prinsheerlijk in de "kelder" van Sydney airport op mijn matje en in m'n slaapzak geslapen. Had toen een volledige kampeeruitrusting bij me.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:53

mvdende schreef:
Qimm schreef:
of je slaat een jaar over en heb je volgend jaar dubbel budget :D


Gaat niet!

De reden daarvoor heb ik al eerder uitgelegd in dit topic,

Even heel kort: als minima met uitkering mag je maar een bepaalde hoeveelheid spaargeld hebben, voordat je niet meer in aanmerking komt voor alle minima regels.

Dus stel ik spaar dit jaar €600 extra voor een vakantie volgend jaar.

Dit jaar heb ik kwijtschelding van de gemeente belastingen gehad ter waarde van €550.

Spaar ik die €600 dit jaar extra + de €600 van het budget van volgend jaar, dan heb ik teveel spaargeld om in aanmerking te komen voor de kwijtschelding gemeentebelastingen en moet ik die "gewoon" betalen. Resultaat is dat ik volgendjaar wéér maar €600 over heb voor een vakantie. Omdat al mijn gespaarde geld dan eerst geint wordt door de gemeente
en consorten. (de grens wat betreft toegestaan spaargeld veranderd ieder jaar, was in 2021 €1700)

Korte uitleg, sparen met een wajong uitkering gaat niet. In ieder geval niet voor de bedragen die je normaal gesproken kwijt bent aan een all in vakantie als je niet die speld in een hooiberg vind.

Gewoon cash opnemen en niemand weet hoeveel spaargeld jij hebt. Zo moeilijk is het toch allemaal niet. Euro's kun je prima uitgeven in Egypte