USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:55

Ik heb geen ervaring in het werken in Amerika, maar ik zou het via Workaway proberen.
Zij kunnen je vast ook helpen met de informatie betreffende verzekeringen, en visa.

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:08

Ha allemaal, ik meld me hier ook. Wij gaan van 31 maart tot 15 april naar Texas, vliegen op Houston en het eigenlijke doel is om de totale zonsverduistering te zien op 8 april. We hebben rond 8 april een huis gehuurd aan Canyon Lake en ook van 3-5 april 2 nachten een cabin in Big Bend NP aan de Mexicaanse grens. Verder nog volop aan het puzzelen voor wat te doen en zien... Grote lijn is nu Houston -> Dallas -> BigBend NP ->Canyon Lake -> Galveston -> Houston Uiteraard met stops onderweg. DUs hebben jullie tips als MustSee en MustDO hoor ik het graag!

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:28

Jaloers, dat was hier ook het plan. Helaas hebben we moeten besluiten niet te gaan. Financieel lukt het nu gewoon even niet.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:02

Ik wil volgend jaar met mijn moeder naar Amerika en een concert pakken van lionel richie..
Is haar eerste x USA
Wel leuk

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:55

Hebben jullie een betrouwbare link voor de Esta aanvraag?
Mijn dochter is er mee bezig maar ze krijgt wel 10 sites om aan te vragen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:56


chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:51

+:)+
Thanks!

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:14

Esta is gelukt!

Nu kreeg mijn dochter een mail dat de vluchten gewijzigd zijn, nu hebben ze terug twee uur de tijd om over te stappen op Atlanta zou dat lukken?
Laatst bijgewerkt door chanicha op 22-01-24 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:37

Ja dat is meer dan genoeg tijd op Atlanta. Het is zeer strak geregeld daar.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:41

Fijn om te weten, het is twee uur en acht minuten dus we gaan het meemaken :')

Dank je Senna!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:19

Afgelopen september overstap via Atlanta. Verliep echt als een speer. Heel duidelijk, kan niet misgaan.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:03

Fijn om te horen, ze maakten zich al zorgen ook omdat het zo groot is daar maar ik ga op jullie af :j

Wat moeten we zonder Bokt he :')

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:36

Ik ga dit topic eens even doorspitten.
Eind van de zomer 2022 hebben we een rondreis in het zuidwesten gedaan en dan was echt geweldig. We zijn nu aan het oriënteren voor dit jaar. Twijfelen over Denver-Seattle of juist het oosten. Autorijden is niet zo’n probleem voor ons gelukkig. We vonden vorige keer de afwisseling tussen wat steden en de prachtige natuur heel fijn. En elke dag weer die cultuurshock, fantastisch.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:55

Beide opties zijn prachtig, maar het oosten is wel merkbaar veel stedelijker dan zuidwest en noordwest.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:57

Ja dat dacht ik al, je hebt dan veel steden op de route. Wij zijn niet echt mensen voor heel veel en lang steden bezoeken. (Ook niet van mega wandelingen hoor :D ). Wat dat betreft was het vorige keer ideaal, veel is met de auto bereikbaar en dan met een uurtje wandelen zie je heel veel.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 00:06

Waar in het oosten zou je interesse naar uitgaan?

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 07:51

Oh maar wij hebben in het (noord) oosten ook veel gewandeld in prachtige natuurgebieden. Maar die eindeloze leegte van Az, Utah etc ontbreekt. Het was toen echt wel een heel gave trip, dus ik zeg zéker niet dat het een afrader is. Wel anders dan het zuidwesten.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:16

Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:22

Nadir schreef:
Waar in het oosten zou je interesse naar uitgaan?

We hadden deze route gezien:
New York - Boston - Niagara Falls - Bird in Hand - Washington DC - Charleston - Savannah - St. Augustine - Orlando - Naples - Everglades - Miami
Maar ik twijfel of we dan niet te weinig tijd hebben op bepaalde plekken. Veel langer dan 3-3,5 week zullen we niet hebben waarschijnlijk.

Wat gaaf Margooo! Wij vonden San Francisco echt prachtig. Veel bekende toeristische plekjes hebben we wel gehad, en ook de kust iets naar het zuiden vond ik heel mooi. Jij hebt waarschijnlijk tijd genoeg om alles te ontdekken.

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:41

Margoooo schreef:
Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?


Ga je echt in SF zelf wonen of ergens ernaast? Vind dat een hele nare stad geworden, en het stinkt :+ Ik zou vooral in het westen van SF blijven als je er gaat wonen. Japan Town in SF gingen we eerst vaak naartoe, en de Japanese Tea Garden. Nu we een kind hebben gaan we nooit meer richting SF ivm de drugs en homeless :=

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:25

Texnex schreef:
Margoooo schreef:
Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?


Ga je echt in SF zelf wonen of ergens ernaast? Vind dat een hele nare stad geworden, en het stinkt :+ Ik zou vooral in het westen van SF blijven als je er gaat wonen. Japan Town in SF gingen we eerst vaak naartoe, en de Japanese Tea Garden. Nu we een kind hebben gaan we nooit meer richting SF ivm de drugs en homeless :=


Ja we horen van meer mensen wel dat t nu niet meer zo geweldig is inderdaad.. We hebben een tijdelijk huisje vlakbij mijn werk in SF zelf, en zodra mijn man een baan heeft willen we iets anders zoeken. Dat is dus afhankelijk van waar zijn werk zit, hoeveel hij verdiend en wat we we zelf willen qua wijk/gevoel.

@san4nie Ik hoop het wel! Denk dat we alsnog tijd tekort komen...

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 14:36

Wat gaaf Margo! En wat tof dat jouw vriend ook mee kan en daar kan gaan werken.

San4nie, wij hebben een vergelijkbare route gedaan. Het is inderdaad iets heel anders dan het Zuidwesten, maar minstens zo gaaf. Ik zou er voor gaan!

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:13

san4nie schreef:
Nadir schreef:
Waar in het oosten zou je interesse naar uitgaan?

We hadden deze route gezien:
New York - Boston - Niagara Falls - Bird in Hand - Washington DC - Charleston - Savannah - St. Augustine - Orlando - Naples - Everglades - Miami
Maar ik twijfel of we dan niet te weinig tijd hebben op bepaalde plekken. Veel langer dan 3-3,5 week zullen we niet hebben waarschijnlijk.

<KNIP>


Heb je die route al eens in een routeplanner gegooid qua kilometers? Edit: was zelf nieuwsgierig. Ca 4.000 kms

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:10

Nadir schreef:
San4nie, wij hebben een vergelijkbare route gedaan. Het is inderdaad iets heel anders dan het Zuidwesten, maar minstens zo gaaf. Ik zou er voor gaan!

Die in het oosten bedoel je hè? Hoe lang hebben jullie er over gedaan? Als in, is dat te doen in ruim 3 weken? Wbt tijd die je per plek hebt?

Cowboy55 schreef:
san4nie schreef:
We hadden deze route gezien:
New York - Boston - Niagara Falls - Bird in Hand - Washington DC - Charleston - Savannah - St. Augustine - Orlando - Naples - Everglades - Miami
Maar ik twijfel of we dan niet te weinig tijd hebben op bepaalde plekken. Veel langer dan 3-3,5 week zullen we niet hebben waarschijnlijk.

<KNIP>


Heb je die route al eens in een routeplanner gegooid qua kilometers? Edit: was zelf nieuwsgierig. Ca 4.000 kms


Dat is veel bedoel je denk ik? Snap ik. In het zuidwesten hebben we zo’n 4200 km gedaan in 3 weken. Was voor ons geen enkel probleem.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:37

OK…..als jullie dat leuk vinden, wie ben ik om het tegendeel te beweren.