Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:00

lucifertje schreef:
Oehhh heel mooi board die Bathaleon. Ik vond ze wel echt enorm moeilijk ‘rijden’ :D heb hem na 1 seizoen weer gewisseld voor een Arbor. Past toch beter bij mij.

Wij gaan pas begin maart dus moeten nog heel lang geduld hebben!

Hahaha niet kunnen skiën doordat je ingesneeuwd bent. Dat is wel een ander uiterste :))


Wat vond jij er niet fijn/ lastig aan? Ik heb niet zoveel ervaring, maar ik vind hem wel fijn tot nu toe. Naja, heb nu een uur of 4/5 effectief gesnowboard, dus kan er niet zoveel over zeggen :')

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:20

Earth schreef:
Tyke schreef:
dit is een leuke om te onthouden voor 2025 voor mij....
Had bijna geboekt voor Andorra weer maar brak net ervoor mijn been dus helaas pindakaas. 2024 wordt hem niet. Denk dat valloire misschien zelfs nog dichterbij is


Huh waar woon jij dan? :P Wel balen van je been! Wij twijfelden nog om te gaan maar ik heb mijn bekken gebroken in september en durf skiën ook nog niet helemaal aan.


Ik woon in Zeeland. Volloire is 1030 km
Andorra waar ik ga 1280

Ik dus bovenbeen tja hoe het nu gaat is het voor mij zeker … schiet nog niet hard op

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:47

eilleen333 schreef:
lucifertje schreef:
Oehhh heel mooi board die Bathaleon. Ik vond ze wel echt enorm moeilijk ‘rijden’ :D heb hem na 1 seizoen weer gewisseld voor een Arbor. Past toch beter bij mij.

Wij gaan pas begin maart dus moeten nog heel lang geduld hebben!

Hahaha niet kunnen skiën doordat je ingesneeuwd bent. Dat is wel een ander uiterste :))


Wat vond jij er niet fijn/ lastig aan? Ik heb niet zoveel ervaring, maar ik vind hem wel fijn tot nu toe. Naja, heb nu een uur of 4/5 effectief gesnowboard, dus kan er niet zoveel over zeggen :')


De Bathaleon die ik had, was een ‘Ferarri’, ik ben een meer een BMW rijder :+ Kortom, ik kon het board niet aan. Was qua niveau wat te hoog voor mij. Vind het lastig uit leggen maar ik vertrouwde niet op het board en daardoor ging ik weer verkrampt staan, wat weer zorgde voor kramp in mijn voeten. Het ligt ook aan welke Bathaleon je hebt, ik had de Goliath.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:20

Raden jullie een paar lessen in Nederland op de borstelbaan aan als je nog nooit hebt geskied?

Ik ga eind maart met onze intercompany reis. Heb als extra optie de skiles erbij geboekt (3 dagen een skipas en 3 dagdelen les). Eerste keer wintersport en ben dus een echte beginner.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:29

Ja of in een indoorhal, dan heb je meteen iets meer feeling voor sneeuw :)

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:25

Chrissie schreef:
Raden jullie een paar lessen in Nederland op de borstelbaan aan als je nog nooit hebt geskied?

Ik ga eind maart met onze intercompany reis. Heb als extra optie de skiles erbij geboekt (3 dagen een skipas en 3 dagdelen les). Eerste keer wintersport en ben dus een echte beginner.

Ja zeker! Leer je de techniek goed op.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:26

We gaan naar Füssen! De dochters snowboarden en wij wandelen, dorpjes bekijken, terrasje pakken en naar Neuschwanstein!

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:41

Wij gaan al jaren graag naar Hinterglemm. Nou gaan we ook al jaren naar hetzelfde appartement, maar dit is voor kinderen niet heel gunstig gelegen.

Zijn er bokkers die misschien leuke appartementen met 3 slaapkamers weten in Saalbach, Hinterglemm of Leogang?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:11

Wij gaan naar Zwitserland, Adelboden.

Xandyandme
Berichten: 86
Geregistreerd: 21-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:10

Wij zijn net naar de seizoensopening in Schladming geweest met Robbie Williams die kwam optreden dit jaar. Was een geweldige ervaring. :D
We verbleven in een hotel in Rohrmoos en hebben daar ook geskied.
Mijn man is een zeer goede skiër en ik probeer elk jaar opnieuw te overleven.
Ik heb een voorkeur voor brede, bijna vlakke blauwe boulevards dus als jullie gebieden kennen met zulke pistes dan hoor ik het graag.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:29

Xandyandme schreef:
Wij zijn net naar de seizoensopening in Schladming geweest met Robbie Williams die kwam optreden dit jaar. Was een geweldige ervaring. :D
We verbleven in een hotel in Rohrmoos en hebben daar ook geskied.
Mijn man is een zeer goede skiër en ik probeer elk jaar opnieuw te overleven.
Ik heb een voorkeur voor brede, bijna vlakke blauwe boulevards dus als jullie gebieden kennen met zulke pistes dan hoor ik het graag.


Italie, seis am schlern! Vanuit daar kan je ook makkelijk naar andere gebieden ortisei- sella ronda

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 11:39

Xandyandme schreef:
Wij zijn net naar de seizoensopening in Schladming geweest met Robbie Williams die kwam optreden dit jaar. Was een geweldige ervaring. :D
We verbleven in een hotel in Rohrmoos en hebben daar ook geskied.
Mijn man is een zeer goede skiër en ik probeer elk jaar opnieuw te overleven.
Ik heb een voorkeur voor brede, bijna vlakke blauwe boulevards dus als jullie gebieden kennen met zulke pistes dan hoor ik het graag.


Zou het niet helpen om lekker wat lessen op een borstelbaan te nemen om wat zekerder te worden en je techniek beter te krijgen?

Kwa gebieden, ik zou zoeken op kindvriendelijk.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:06

knollentuin schreef:
Xandyandme schreef:
Wij zijn net naar de seizoensopening in Schladming geweest met Robbie Williams die kwam optreden dit jaar. Was een geweldige ervaring. :D
We verbleven in een hotel in Rohrmoos en hebben daar ook geskied.
Mijn man is een zeer goede skiër en ik probeer elk jaar opnieuw te overleven.
Ik heb een voorkeur voor brede, bijna vlakke blauwe boulevards dus als jullie gebieden kennen met zulke pistes dan hoor ik het graag.


Italie, seis am schlern! Vanuit daar kan je ook makkelijk naar andere gebieden ortisei- sella ronda


Absoluut een aanrader idd! En vergeet het lekkere eten niet :D

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:47

Eens lucifertje, wij gaan er in feb weer naartoe, heb me daar toch een zin in!!

Josien_

Berichten: 9010
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:28

knollentuin schreef:
Xandyandme schreef:
Wij zijn net naar de seizoensopening in Schladming geweest met Robbie Williams die kwam optreden dit jaar. Was een geweldige ervaring. :D
We verbleven in een hotel in Rohrmoos en hebben daar ook geskied.
Mijn man is een zeer goede skiër en ik probeer elk jaar opnieuw te overleven.
Ik heb een voorkeur voor brede, bijna vlakke blauwe boulevards dus als jullie gebieden kennen met zulke pistes dan hoor ik het graag.


Italie, seis am schlern! Vanuit daar kan je ook makkelijk naar andere gebieden ortisei- sella ronda


De kant bij Selva heeft in ieder geval niet echt pistes die daar aan voldoen. Alta Badia weer wel.
Althans dat is mijn ervaring van de wintersport met beginners afgelopen jaar.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:55

Earth schreef:
Ik zeg het maar alvast, mocht iemand een geweldig mooi skigebied zoeken, met een ouderwets gezellig dorp met op vrijdag een heerlijke markt met plaatselijke producten, en nog eens heel betaalbaar? Dan tip ik voor dit seizoen Valloire in Frankrijk. het is iets verder rijden dan de meeste plaatesn, maar daardoor is het wel een stuk rustiger. Ik vind de pistes daar altijd geweldig, powerafdalingen, dalafdalingen, moeilijke pistes, makkelijke pistes. 160 km aan pistes, dus genoeg af te leggen maar toch redelijk compact.

In maart zijn wij geweest voor €430.- voor appartement, skipas en skiverhuur in 1. Met 4 personen. Voor 6 januari betaal je momenteel voor datzelfde appartement €406.- Incl skipas en skihuur.
Ik zie dat het in een ander appartement al voor €336.- kan :P


[ [url=m/T4pKT7.webp]Afbeelding[/url] ]


Mag ik vragen waar je dat hebt geboekt? Ik zoek nog een last minute week skiën in kerst en/of voorjaarsvakantie en boek altijd via sunweb. Weet eigenlijk niet waar je nog meer wintersport kunt boeken

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:39

Mama3 schreef:
Earth schreef:
Ik zeg het maar alvast, mocht iemand een geweldig mooi skigebied zoeken, met een ouderwets gezellig dorp met op vrijdag een heerlijke markt met plaatselijke producten, en nog eens heel betaalbaar? Dan tip ik voor dit seizoen Valloire in Frankrijk. het is iets verder rijden dan de meeste plaatesn, maar daardoor is het wel een stuk rustiger. Ik vind de pistes daar altijd geweldig, powerafdalingen, dalafdalingen, moeilijke pistes, makkelijke pistes. 160 km aan pistes, dus genoeg af te leggen maar toch redelijk compact.

In maart zijn wij geweest voor €430.- voor appartement, skipas en skiverhuur in 1. Met 4 personen. Voor 6 januari betaal je momenteel voor datzelfde appartement €406.- Incl skipas en skihuur.
Ik zie dat het in een ander appartement al voor €336.- kan :P


[ [url=m/T4pKT7.webp]Afbeelding[/url] ]


Mag ik vragen waar je dat hebt geboekt? Ik zoek nog een last minute week skiën in kerst en/of voorjaarsvakantie en boek altijd via sunweb. Weet eigenlijk niet waar je nog meer wintersport kunt boeken


Travelski. Die bieden dus ook complete pakketten aan :)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:41

Dank! Ik ga meteen even kijken :)

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:45

Hi daar!

Ik heb wat hulp nodig, want ik zie door de bomen de pistes niet meer :') .
Ik kan redelijk goed skiën, mijn man niet zo heel goed. We vliegen vanuit ZA, dus zijn we vooral opzoek naar een gebied dat niet te ver van (internationale) luchthavens is en meer blauwe dan rode of zwarte pistes heeft. Hebben jullie ideeën? We willen een week gaan in Februari (we moeten de 24ste in NL zijn, dus of ervoor of erna? Ik houd jullie tips in de gaten!

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:56

Marije112 schreef:
Hi daar!

Ik heb wat hulp nodig, want ik zie door de bomen de pistes niet meer :') .
Ik kan redelijk goed skiën, mijn man niet zo heel goed. We vliegen vanuit ZA, dus zijn we vooral opzoek naar een gebied dat niet te ver van (internationale) luchthavens is en meer blauwe dan rode of zwarte pistes heeft. Hebben jullie ideeën? We willen een week gaan in Februari (we moeten de 24ste in NL zijn, dus of ervoor of erna? Ik houd jullie tips in de gaten!


Ik zou sowieso na de 24e gaan, want anders zit je in de voorjaarsvakantie en betaal je jezelf scheel :P
Verder zijn er natuurlijk best veel gebieden die aan je eisen voldoen. De website wintersport.nl kan je heel goed helpen om een beetje te onderzoeken wat je wilt en wat bij je past.
Je kunt wellicht via Geneve vliegen, dat kan wellicht nog rechtstreeks ook. Dan kun je een gebied kiezen wat daar ten oosten van ligt. Je kunt dan bijv naar Le Grand Massif, dat is een uur rijden vanaf Geneve Airport. En daar zitten meerdere dorpen met veel blauwe pistes.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/grandmassif

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:34

Earth schreef:
Marije112 schreef:
Hi daar!

Ik heb wat hulp nodig, want ik zie door de bomen de pistes niet meer :') .
Ik kan redelijk goed skiën, mijn man niet zo heel goed. We vliegen vanuit ZA, dus zijn we vooral opzoek naar een gebied dat niet te ver van (internationale) luchthavens is en meer blauwe dan rode of zwarte pistes heeft. Hebben jullie ideeën? We willen een week gaan in Februari (we moeten de 24ste in NL zijn, dus of ervoor of erna? Ik houd jullie tips in de gaten!


Ik zou sowieso na de 24e gaan, want anders zit je in de voorjaarsvakantie en betaal je jezelf scheel :P
Verder zijn er natuurlijk best veel gebieden die aan je eisen voldoen. De website wintersport.nl kan je heel goed helpen om een beetje te onderzoeken wat je wilt en wat bij je past.
Je kunt wellicht via Geneve vliegen, dat kan wellicht nog rechtstreeks ook. Dan kun je een gebied kiezen wat daar ten oosten van ligt. Je kunt dan bijv naar Le Grand Massif, dat is een uur rijden vanaf Geneve Airport. En daar zitten meerdere dorpen met veel blauwe pistes.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/grandmassif


Oh, vandaar dat ik zo stond te kijken van de prijzen :') . Goede tip, dankjewel!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:41

https://skiinformatie.nl/skigebieden-in ... innsbruck/

Zelf in Neustift geweest/ stubaier Gletscher. Ik vond het niet het gezelligste gebied maar er was genoeg blauw/makkelijk rood.

Vanaf Genève is Portes du Soleil ook nog aan te rijden, dat is een tof gebied en veel blauw.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2123
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:00

:j Portes du Soleil, wij hebben een paar keer in Les Gets gezeten dat dat is goed bevallen. Het Les Gets / Morzine gebied is goed te doen met veel aardige pistes. Het dorp Les Gets is ook wel leuk, niet zo'n hoogbouw station.
Als je die kant op gaat kan ik de Alta Lumina show/wandeling erg aanraden, dat was fantastisch <3 (https://www.lesgets.com/en/what-to-do/alta-lumina/)

Alternatief zou Avoriaz mssn leuk zijn, dat zit hoger en is autovrij en daarmee misschien wat knusser. Ik denk dat de uitski-mogelijkheden vanaf daar ook goed zijn voor elk niveau.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:57

:+ eh volgende week om deze tijd hebben we morgen onze laatste skidag in zell am see :') iets met heel erg last minute boeken. 3 dagen skieen is lang genoeg en vier nachten slapen. We dachten gezien het weer wordt het overal niks. Het skigebied bij mij om de hoek is nat en dicht -O- en zuidelijker de alpen in is niet echt handig kwa afstand.

Nu is zell am see ook niet om de hoek en iets uit de richting voor mijn maison. _O-

Maar ik heb daar nu 7 jaar geleden de eerste keren op de echte sneeuw gestaan. Ijzig, beroerde ski omstandigheden en vooral in de kabelbanen stoeltjes en gondels gezeten om gv te volgen die wel skiede. En de twee beginners stukjes vooral op ijs geprobeerd niet onderuit te gaan. Remmen was onmogelijk zowat.En ik ben al jaren benieuwd hoe ik het er nu van af zou brengen.

Mijn oude skies komen daar ook vandaan. Destijds gehuurd en overgenomen na een dag voor maar liefst 50 euro. Het hotel waar we toen ook zaten was ook plaats maar ruim het dubbele als wat we toen hebben betaald en nu onbetaalbaar.

Nu zijn we voor iets meer dan 300 euro pp klaar met drie daags skipas.

Vandaar sukkelen we richting frankrijk door. Maar zal skieen denk ik wel niet meer kunnen gezien het warme weer de harde wind en de vele regen. Dan maar dozen inpakken en zo

Volgend jaar (2024) nieuwe ronde nieuwe kansen voor winterberg of de vogezen misschien. Ik laat een set skies en schoenen achter. Ik neem oude en nieuwe set mee. Dan wil ik kijken hoe mijn nieuwe schoenen zich houden met mijn nieuwe skies. Die al een jaar liggen te wachten op gebruik

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:30

Ik probeer nog iets te boeken voor de voorjaarsvakantie maar voor 5 personen nog niks geschikts en/of betaalbaars gevonden, helaas.

Vorig jaar wilde de kinderen nooit meer op wintersport, tot 2 weken geleden.... Probeer nog iets te vinden maar ben bang dat het gewoon indoor skieen wordt dit jaar