Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:21

Wij hebben volgende week onverwachts vrij en ondanks dat de camper nog steeds niet gerepareerd is willen we toch even weg.
We denken aan ronde
normandie/bretagne deze keer geen fietsen mee maar wat meer rijden met de camper.
Nog aanraders voor ons en de honden?
Geen massale campings!

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:12


BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:19

Onze plek van gister

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat foto's achter glas gemaakt vanuit een rijdende camper.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 07:47

Wauw prachtige plaatjes uit Noorwegen.

Wat balen voor iedereen die in de regen zit.

Wij gaan half augustus nog, maar nog niks geboekt. We reizen met 1 peuter en hebben de caravan verruild voor een vouwwagen. We hebben 10 dagen en twijfelen tussen wat verder weg en 1 camping of dichterbij en dan 2x 5 dagen.

Iemand nog leuke tips?

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:00

Met een vouwwagen zou ik gaan voor 1 bestemming. 2 keer een vouwwagen neerzetten en opbreken in 10 dagen lijkt me geen pretje.
Wij zijn nu voor 14 dagen in Luxemburg en gaan aansluitend nog een week naar Zeeland. Dat is onze lievelingscamping, anders weet ik niet of ik het gedaan had.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:00

Ik zou ook voor 1x 10 dagen gaan. Eigen ervaring: met een kleintje erbij vind ik de tent op- en afbreken best intensief. Wij staan daarom lekker twee weken op dezelfde camping. Ik merk ook dat onze dreumes (van anderhalf) na een dag of vijf echt goed gewend is aan de omgeving en helemaal op haar gemak is.

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:10

Wij staan momenteel bij Rondane sinds gister en we blijven hier tot morgen ochtend. Voor morgen is in dit gebied noodweer voorspeld we rijden dan richting het Oosten en als het goed is is daar geen noodweer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gister zijn we over de Trolstiga gereden. Die weg was afgelopen weekend nog afgesloten omdat er een steen naar beneden was gerold. En er moest een archeoloog komen die kon bepalen of het veilig was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikke

Berichten: 37567
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:20

zonnebloem18 schreef:
Met een vouwwagen zou ik gaan voor 1 bestemming. 2 keer een vouwwagen neerzetten en opbreken in 10 dagen lijkt me geen pretje.
Wij zijn nu voor 14 dagen in Luxemburg en gaan aansluitend nog een week naar Zeeland. Dat is onze lievelingscamping, anders weet ik niet of ik het gedaan had.

Dat ligt aan je vouwwagen maar wij deden het met de oude Super GT (zeker niet de simpelste wagen) gerust om de dag. De basis stond in een kwartier, de voortent koste iets meer tijd maar binnen 3 kwartier stond ie in vol ornaat, met alles erop en eraan (wat we lang niet altijd deden). Afbreken ging vlotter.

Ook kinderen zijn verschillend dus daarin zou ik kijken hoe het kind erop reageert. Sommigen zijn nu eenmaal wat gemakkelijker dan anderen. Dat kun je als ouders het beste inschatten en bij twijfel ben je er wat allerter op en pas je je eventueel aan.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:27

Wij zijn gisteren terug gekomen van 2 weken kamperen in Denemarken. Voor het eerst langere tijd met de kinderen in de caravan maar ging echt top!

Mochten jullie aanraders hebben voor volgend jaar qua campings, dan hoor ik het graag :)
Maximaal 7 uur rijden vanaf regio Zwolle, liefst Nederlandse animatie of in ieder geval genoeg te doen voor kinderen en mooie natuur. Die dingen misten we een beetje op de camping waar we geweest zijn dit jaar.

Ik dacht zelf aan de Ardennen, maar ook daar zijn zoveel campings dat ik door de bomen (daar letterlijk) het bos niet meer zie, haha.

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:31

Luxemburg! Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar het Mullerthal is heel mooi.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:43

Wij zijn net met de kids van 7, 9 en 11 naar de Ardennen en Luxemburg (Mullerthal) geweest. Camping Maka aan de Semois in de Ardennen vonden ze echt geweldig, heerlijk gespeeld in de rivier, vuurtje gestookt etc. Niet veel animatie maar wel veel Nederlands sprekende kinderen die zichzelf erg goed vermaken met tafeltennis, suppen etc. In re omgeving ook veel mogelijkheden qua wandelen, hardlopen, kajak etc. Ik heb er zelf prachtige trails gelopen. Mullerthal waren we op camping Martbusch, echt prachtige omgeving. Wandelen vonden ze voor een dag of 2 erg leuk, de camping wat minder. Wel Nederlandse animatie, maar veel kinderen zijn de hele dag onderweg en gaan s avonds vroeg naar bed en dus weinig aanspraak voor ze. 5 dagen was echt prima, langer waren ze zich denk ik gaan vervelen.
We zitten nu op de Beerze Bulten in Ommen en daar zijn ze echt de hele dag aan het spelen.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:11

Afbeelding

Wij zijn afgelopen maandag aangekomen op de camping in Friesland. Hebben al aardig wat regen gehad. Hebben tijdens buien ook helaas stijgend grondwater in de voortent. Maar hebben zeker ook al mooie momenten gehad zodat we lekker konden varen en met de hondjes naar het bos.
Als ik al die ellende nu op de campings zie in de rest van Nederland.. vreselijk. Wij hebben het de hele dag al droog alleen een zooitje wind.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:19

zonnebloem18 schreef:
Met een vouwwagen zou ik gaan voor 1 bestemming. 2 keer een vouwwagen neerzetten en opbreken in 10 dagen lijkt me geen pretje.
Wij zijn nu voor 14 dagen in Luxemburg en gaan aansluitend nog een week naar Zeeland. Dat is onze lievelingscamping, anders weet ik niet of ik het gedaan had.


Ligt eraan wat voor vouwwagen. Wij gaan in 21 dagen naar 3 bestemmingen en aan de start 2 overnachtingen tussen de reisdagen. Dus we moeten mimimaal 5 meer opzetten en als de terugreis tegenzit (we moeten 600km) nog een keer extra.
Wij hebben een combicamp country en die staat in 10 minuten. Dat is op zijn plek rijden, 4 poten uitdraaien, slotopen opklappen en slapen maar. Dus dat is goed te doen.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:27

Aranel schreef:
Wij zijn gisteren terug gekomen van 2 weken kamperen in Denemarken. Voor het eerst langere tijd met de kinderen in de caravan maar ging echt top!

Mochten jullie aanraders hebben voor volgend jaar qua campings, dan hoor ik het graag :)
Maximaal 7 uur rijden vanaf regio Zwolle, liefst Nederlandse animatie of in ieder geval genoeg te doen voor kinderen en mooie natuur. Die dingen misten we een beetje op de camping waar we geweest zijn dit jaar.

Ik dacht zelf aan de Ardennen, maar ook daar zijn zoveel campings dat ik door de bomen (daar letterlijk) het bos niet meer zie, haha.

Luxemburg!
Fuussekaul, martbusch, auf kengert. Er is een Facebook pagina kamperen in Luxemburg voor meer campings
Wij zitten zelf op du Rivage. Is helemaal niks behalve de rivier met kano’s maar ik hoor de kinderen de hele dag niet. Allemaal vriendjes en ze vinden toch niks aan animatie dus die campings mijden wij.
Laatst bijgewerkt door Emori op 06-08-23 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:34

Wij zijn in Eu mooie camping vlak naast een kasteel,op loopafstand van historisch centrum.


Afbeelding


Afbeelding

Morgen verder richting Bretagne

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:42

Dan ligt het vast aan ons hoor, maar wij hebben een grote alpenkreuzer. Voortent ervoor, kastjes in elkaar zetten, de boel inrichten. We zijn er zonder luifel meestal wel zo'n 3 uur mee bezig.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:48

zonnebloem18 schreef:
Dan ligt het vast aan ons hoor, maar wij hebben een grote alpenkreuzer. Voortent ervoor, kastjes in elkaar zetten, de boel inrichten. We zijn er zonder luifel meestal wel zo'n 3 uur mee bezig.


Denk dat het aan de vouwwagen ligt en niet aan jullie.
Wij klappen de deksel open en als die op de grond staat, zijn we klaar. En wij nemen geen kastjes ect mee. Alleen een luifel. Er zit een keuken en aan de het hele bed is opbergruimte, waar je altijd bij kan. Dus dat scheelt zowiezo heel veel tijd

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:25

Wij reizen met 3 kinderen dus alleen uitvouwen en de bedden klaarmaken en verder niets gaat ons ook niet lukken. 1,5 uur zonder kinderen om ons heen en 2.5 uur met kinderen om ons heen kost het ons. Dan is hij wel helemaal klaar Incl haringen en opgemaakte bedden en hangende lampjes.

Maar overweeg hem te verkopen. Dachten dat we hiermee makkelijk naar populaire campings konden reizen maar die zitten ook allemaal in januari al volgeboekt. Dus we gaan denk ik toch maar weer aan de stacaravan. Hebben nu een jamet air. Wel heel mooi ding, opblaasbaar en enorm groot. En zeer waterdicht hebben we gemerkt.

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:01

Afbeelding
Onze vouwwagen is echt volledig ingericht, zonder luifel 5x6m. Dit is de eerste keer dat we hem gaan inpakken en opnieuw opzetten op een andere camping. We gaan op vrijdag dan alles rustig inpakken en rijden naar een hotel in Aken. Vanuit daar rijden we dan zaterdagochtend naar Zeeland, dat zou ik niet op 1 dag willen doen.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:21

Aranel schreef:
Wij zijn gisteren terug gekomen van 2 weken kamperen in Denemarken. Voor het eerst langere tijd met de kinderen in de caravan maar ging echt top!

Mochten jullie aanraders hebben voor volgend jaar qua campings, dan hoor ik het graag :)
Maximaal 7 uur rijden vanaf regio Zwolle, liefst Nederlandse animatie of in ieder geval genoeg te doen voor kinderen en mooie natuur. Die dingen misten we een beetje op de camping waar we geweest zijn dit jaar.

Ik dacht zelf aan de Ardennen, maar ook daar zijn zoveel campings dat ik door de bomen (daar letterlijk) het bos niet meer zie, haha.


Team luxemburg ook hier.
Veel Nederlanders en animatie ( maar weet niet of dat Nederlands is want zelf geen kinderen) op camping in Beaufort. Je loopt zo de natuur in achter de camping met meerdere wandel routes.
Supermarkt naast de camping

In nommern ( als ik t zo goed schrijf) zou ook een hele mooie moeten zitten. Daar gaan wij misschien nog eens heen, om het eens af te wisselen qua omgeving :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:47

Collega van mij gaat al jaren naar camping Nommerlayen, dat zal die in Nommern wel zijn. Animatie, zwembad etc.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:51

madeliefw schreef:
Wij reizen met 3 kinderen dus alleen uitvouwen en de bedden klaarmaken en verder niets gaat ons ook niet lukken. 1,5 uur zonder kinderen om ons heen en 2.5 uur met kinderen om ons heen kost het ons. Dan is hij wel helemaal klaar Incl haringen en opgemaakte bedden en hangende lampjes.

Maar overweeg hem te verkopen. Dachten dat we hiermee makkelijk naar populaire campings konden reizen maar die zitten ook allemaal in januari al volgeboekt. Dus we gaan denk ik toch maar weer aan de stacaravan. Hebben nu een jamet air. Wel heel mooi ding, opblaasbaar en enorm groot. En zeer waterdicht hebben we gemerkt.

Mag ik vragen hoe de air jullie bevalt? Wij hebben een Jamet Texas Deluxe, heel fijn ding maar wordt horendol van de stokken en het opzetten van de voortent. Is een air nu echt makkelijker in het opzetten van de tent zelf? De rest verschilt natuurlijk per persoon maar ben zo benieuwd. Als deze er ooit uit gaat staat de Air nl bovenaan de lijst :+

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:58

Wij zijn net terug van een fantastische (luxe) vakantie in Griekenland, maar het kamperen kriebelt toch ook nog een beetje. Dus ik heb ook nog een weekje Limburg geboekt :D Heb zin om m’n sleurhutje weer op te halen!

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:05

Bellex ik kan niet vergelijken want wij hebben geen gewone vouwwagen gehad eerder. Ik moet zeggen dat het uitvouwen heel makkelijk is. Eerst keukentje eraf. Wij hebben wel een boormachine mee om de poten uit te draaien. Daarna rits je de voortent eraan vast en dan is het pompen. We hebben elektrisch geprobeerd maar dat ging ons veel te langzaam. Het zijn 6 kleine buizen die met 3 x pompen klaar zijn en het zijn twee hele grote buizen en daarbij is het 120 x pompen. Mijn vriend en ik doen steeds 40 en dan wissel :') maar daar ben je zo mee klaar. De kleine buizen stop je dan tussen de twee grote buizen. De luifel is apart en kan je er ook weer aanritsen (kan ook rechtstreeks tegen het slaapgedeelte) en dan is het een grote buis pompen en ook weer 3 kleine. Daarna is het de haringen in de grond en banden spannen. En eventueel nog het ondertentje eronder ophangen. Al met al doe je er dus wel gemiddeld 2 uur over incl haringen etc. Het opbouwen is kwestie van leeg laten lopen en opvouwen. Dat vind ik lastiger dan opzetten want het moet weer passend onder het imperiaal en dat is wel een dingetje. Als je eens wil kijken, we zitten in vaassen op de camping vanaf woensdag weer. En even afhankelijk van komende week besluiten we of we hem verkopen of niet. Dat ligt zeker niet aan de vouwwagen zelf maar wij zijn toch niet echt rondtrekkers en kampeerders komen we achter. Ik zit liever volgend jaar weer in een stacaravan aan het gardameer...

Oja er zijn ook filmpjes op YouTube over het opzetten van de air beschikbaar.

En het ding is trouwens echt enorm ruim! Echt een pluspunt! Alleen niet geschikt voor hele kleine plekjes.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:12

Wij hadden een air tent (Eureka!), geen vouwwagen. Daarvoor hadden we een vergelijkbaar tunnelmodel met stokken, ook van Eureka.
Met onze tent met stokken waren we gemiddeld een half uurtje bezig met opzetten en inrichten en dan zaten we met wat drinken voor de tent.
Met de Air tent was die tijd verkort tot 20 minuten.

Echter, het afbreken van de stokkentent ging dan weer sneller, denk dat het afbreken van de Air tent een half uur langer duurde, het goed leeg persen van de buizen is lastiger dan er een stok uittrekken en die opvouwen.
Ik vond de Air tent wel prettiger, vond de luchtbuizen stabieler staan dan de fiberglass boogstokken.

Heb dus geen ervaring met een Air tent in combinatie met een vouwwagen, mijn laatste herinneringen aan een vouwwagen zijn de Holtkamper Flyer van mijn ouders toen ik zelf 12 was o.i.d. dus zon jaartje of 30 terug...