USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:37

SennaS schreef:
Het Conrad ziet er goed uit. Je overstaptijd op de terugweg is haalbaar, het enige nadeel is dat je het niet meer haalt wanneer je ook maar een korte vertraging hebt.

Daar ben ik ook een beetje bang voor,ik heb werkelijk waar nog maar 2x gehad, van de vele keren dat wij gevlogen hebben, dat de terugreis liep zoals gepland, iedereen roept ook altijd" jullie komen altijd 2 dagen later terug dan gepland " :+ en dat gaat nu net een dingetje worden :')

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:52

Neonlight schreef:
Van het voorjaar was het nog wel een lange wachttijd. Ik moet wellicht een L visum hebben voor oktober (op 1 augustus weet ik of het USA, China, Korea of Taiwan wordt waar ik naar toe moet), maar wij wijken uit naar Frankfurt, daar zijn de wachttijden een stuk beter.


Maar op welk moment kan je een afspraak inplannen? Ik hoop terwijl ik op reis ben een afspraak in te kunnen plannen voor als ik terug ben... Hopelijk lukt dat...

En uitwijken naar andere ambassades was me al getipt inderdaad :)

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:26

Hoe zit het met je Esta? Vorig jaar zijn wij naar Los Angeles geweest, Esta ingevuld met het hotel waar wij verbleven. Dit jaar staat Orlando op de planning. Moeten we de Esta aanpassen of hoe werkt dat?

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:23

Je kan het verblijfadres op je esta aanpassen. Als ik eraan denk doe ik het, maar vergeet het ook wel eens.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 23:09

Wie heeft wel eens Denver - Seattle met al het moois dat er tussen zit gedaan? Monique misschien? Ik ben op zoek naar ervaringen.

En wie kan mij vertellen wat je nu ongeveer kwijt bent aan eten/drinken pppd? Dan ga ik uit van overdag een broodje/fruit en ‘s avonds uit eten. Ik snap dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt maar ik heb geen idee wat ik daarvoor tegenwoordig voor moet budgetteren. :')

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:48

Nog 2.5 week en dan stappen wij in het vliegtuig richting Atlanta. Vorig jaar Los Angeles en daarmee geleerd dat ik echt iets van paracetamol mee wil nemen omdat ik er vorig jaar helemaal aan was na de vliegreis. Ik had zoveel hoofdpijn dat ik de eerste dag plat gelegen heb.

Mag je paracetamol zo meenemen in je handbagage of doen ze daar moeilijk over?

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:51

Ja hoor dat mag. Ik heb standaard een strip paracetamol of ibuprofen in de handbagage, nog nooit een opmerking over gehad.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:48

Geen probleem. Hier wordt ook Naproxen meegenomen in de handbagage (losse strip) en dat is al een keer of 30 goed gegaan.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:15

L_iek, paracetamol is hier ook vrij verkrijgbaar onder de naam Tylenol (zelfde werkzame stof, nl. acetaminophen). Meenemen kan natuurlijk ook hoor.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:58

Guinevere schreef:
L_iek, paracetamol is hier ook vrij verkrijgbaar onder de naam Tylenol (zelfde werkzame stof, nl. acetaminophen). Meenemen kan natuurlijk ook hoor.


Ik neem dat soort dingen altijd mee in een verse verpakking inclusief bijsluiter. Idem met mijn medicatie. Niet dat er ooit ook maar iemand heen gevraagd heeft.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:57

Fijn topic dit! Wij zijn een reis aan het plannen voor Las Vegas en de parken/natuur ten oosten daarvan, veel rondom Page dus. Kan iemand mij meer vertellen over het weer/klimaat?

Heb uiteraard ook al gegoogled. Ik zoek echt geen lange broeken weer, een dagje aan het zwembad wil ik ook heel graag, maar de onwijze hitte hoeft van mij ook niet per se. Ga ik dan beter in april, mei of juni? En hoe snel koelt het 's avonds dan af?

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:45

Wij zijn in de zomer en in de meivakantie in dat gebied geweest. In de zomer is het bloedverziekend heet, in de meivakantie hadden we prachtig weer. Wandelen was toen heerlijk, maar vergis je niet: sommige gebieden liggen zo hoog dat de sneeuw er nog lag. De north rim van de Grand Canyon was nog afgesloten. Als ik nog een keer terug zou gaan, zou ik weer begin mei gaan. ‘s Avonds/ ‘s nachts was het behoorlijk koud.

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:46

In maart gaan ik een rondreis maken door florida. Eerste keer Amerika dus alle tips zijn welkom!

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:37

Page is in juli en augustus echt bloedheet, ook koelen de nachten niet echt af.
Begin juni lijkt me de beste tijd.

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 23:55

Ladyson schreef:
Fijn topic dit! Wij zijn een reis aan het plannen voor Las Vegas en de parken/natuur ten oosten daarvan, veel rondom Page dus. Kan iemand mij meer vertellen over het weer/klimaat?

Heb uiteraard ook al gegoogled. Ik zoek echt geen lange broeken weer, een dagje aan het zwembad wil ik ook heel graag, maar de onwijze hitte hoeft van mij ook niet per se. Ga ik dan beter in april, mei of juni? En hoe snel koelt het 's avonds dan af?


Ik ben er een paar keer geweest, maar dan in september/ oktober. Dan is het ook warm, maar is prima te doen. Ook om te wandelen.

Een een tip, kijk op mp voor een pas voor alle parken. Kan best wat geld schelen. Wij hebben hem na onze trip verkocht voor €35,-.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:56

Dan moet je wel echt goed kijken hoor..bij ons moest de pas getekend zijn en werd ook echt bij meerdere parken gecontroleerd met naam op id bewijs.

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:59

Ik ben begin mei omgeving Page geweest en dat was goed te doen. Jaar erna waren we begin juli, en dat was echt al bizar heet.

Pas overnemen.. bij ons werd echt goed gecontroleerd. Is een risico dus.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:17

wat is het meest handige moment, de meest handige plek om die pas te kopen? Van tevoren via internet en dan op laten sturen, of bij de eerste gelegenheid na aankomst? (bij zo'n kantoor)

En wat is jullie ervaring met dual e sim op een Iphone? Is dat makkelijk te regelen? (ik heb helemaal geen ervaring met dualsim, geen idee hoe dat werkt)

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:22

Wij hebben de pas toen bij het eerste NP gekocht aan de ingang. :)

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:25

Wij ook gewoon eerste park..

E-sim is supermakkelijk gewoon code invoeren en klaar.
Als je hem hier in Nederland koopt kan je daar meteen op internet.
Kijk wel goed naar welke bundel je koopt soms heb je eenhendel voor alleen mb en dan kan je niet bellen...ja via whatsapp maar laat je nou net bv in de grand canyon vaak geen bereik hebben

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:34

Ah thanks!
Ik moet op de route even kijken wanneer we echt het eerste NP inrijden :')
Misschien kunnen we m in Denver al ophalen..

@marisje: kan je een esim hier in NL al kopen voor een amerikaanse provider? (ik heb echt geen idee, mijn bouwjaar is van voor telefoons .. ja, ook huistelefoons ;) ) Ik heb ook gegoogled, maar daar gaan ze er toch wel vanuit dat je een soort basiskennis hebt van esim en dualsim ("ja dan meld je je aan en dan werkt het... ")

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:18

E-sim krijg je op de mail een digitale code
Dualsim dan kunnen er 2 fysieke sim kaarten in je telefoon en kun je daartussen schakelen.

Ik heb het laatste gedaan vond ik makkelijker. Ik had voor 69 euro onbeperkt mb en bellen binnen amerika
In amerika sim geactiveerd kreeg je duidelijke instructie bij.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:52

Toevallig net een esim gekocht, helaas niet voor USA, die trip vanuit het werk gaat niet door. -O-
Maar heb er eentje met onbeperkte data, bellen doen we met de werktelefoon. Zit ook in grote stad dus verwacht overal bereik te hebben zodat ik via WA kan bellen. Is voor mij de eerste keer dat ik een esim heb.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:56

Nadir schreef:
Wie heeft wel eens Denver - Seattle met al het moois dat er tussen zit gedaan? Monique misschien? Ik ben op zoek naar ervaringen.

En wie kan mij vertellen wat je nu ongeveer kwijt bent aan eten/drinken pppd? Dan ga ik uit van overdag een broodje/fruit en ‘s avonds uit eten. Ik snap dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt maar ik heb geen idee wat ik daarvoor tegenwoordig voor moet budgetteren. :')

Ik heb een paar jaar terug het rondje Denver - Yellowstone gedaan. Yellowstone zeker niet overslaan, is echt één van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. In de buurt van Denver ligt nog het Rocky Mountain NP, ook de moeite waard. Denver zelf vonden we niks aan. Cheyenne vonden we wel leuk, enne... weet niet wanneer je gaat, maar je hebt daar de Cheyenne Frontier Days, één van de grootste paardenevenementen van het land :D
Verder zou ik aanraden de noordelijke route via Cody enzo te nemen. Het zuiden van Wyoming is nogal eentonig qua landschap. We reden 2 dagen door een soort niemandsland.

Wat betreft eten: hou er rekening mee dat boodschappen daar een stuk duurder zijn dan in Nederland en uiteten juist niet. Met broodjes halen in de supermarkt ben je niet per se goedkoper uit (ook niet lekkerder :x ).

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:21

Wij denken eraan om in april naar de VS te gaan vanwege de zonsverduistering. Dallas, Texas heeft de beste papieren wat betreft het weer (lekker zonnig). Maar we vragen ons af of die omgeving verder wel interessant is. We zijn vooral van de natuur en national parks en af en toe een leuk plaatsje. San Antonio en Houston vinden we eigenlijk net te ver rijden, we hebben maar één chauffeur die niet graag lange afstanden rijdt.
Is er iemand in deze omgeving geweest die ons er meer over kan vertellen? Aanrader of juist niet?