Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:17

Bo_Y schreef:
Wij gaan ook altijd in juni! Maar nu gaan we kijken naar de Embrun-man, waar mijn broer aan mee doet. We gaan met de hele familie die kant op! Gezellig met 13 volwassen, 3 kinderen en 6 honden op de camping…

Oh een camper lijkt mij ook nog wel wat ipv een vouwwagen


Mooie omgeving, mijn vriendin kwam daar elk jaar op de camping in de buurt, haar ouders nog steeds elk jaar.
Schoonvader vroeger ook aan meegedaan, succes voor je broer!!

Het weer is dit jaar niet echt top, maar wij genieten volop van de mooie omgeving weer in Luxemburg :)

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:42

Nee het weer is niet zo top in Luxemburg maar we maken er maar het beste van.
Afbeelding
Kind heeft een tent gekregen :P

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:31

Wij staan sinds gisteren in Berdorf, lekker in de zon.

Afbeelding



Volgend jaar willen we wat verder weg, iemand tips voor een leuke camping? Zwemmen, kids 8 - 12, veel wandel mogelijkheden. Goed ov vanaf de camping of kabelbaan ofzo is een bonus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:59

Als je Oostenrijk leuk vindt is Zugspitz report in Ehrwald echt een aanrader. Niet goedkoop. Maar top voor kinderen en wandelen kun je daar genoeg. Bus rijdt vanaf de camping naar Ehrwald en het daar aanwezige station. Je kan met de trein richting Reutte en Garmisch. En direct vanaf de camping kun je met de kabelbaan de Zugspitze op.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:04

SusanH schreef:
Als je Oostenrijk leuk vindt is Zugspitz report in Ehrwald echt een aanrader. Niet goedkoop. Maar top voor kinderen en wandelen kun je daar genoeg. Bus rijdt vanaf de camping naar Ehrwald en het daar aanwezige station. Je kan met de trein richting Reutte en Garmisch. En direct vanaf de camping kun je met de kabelbaan de Zugspitze op.

Die staat al op mijn lijstje inderdaad :D

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:05

Wij staan sinds eergister zo

Afbeelding

Met wederom een mooie zonsondergang
Afbeelding

Afbeelding

Gister een rondje getraild

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En gezwommen

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:07

Geniet ervan Gaucho!
Oostenrijk is geweldig voor kinderen, maar ervaring met dat soort campings heb ik niet. Ik heb 2 jaar op Grubhof gestaan in Salzburgerland. Fantastische omgeving en veel banen in de omgeving. OV voor de deur Maar geen zwembad (wel een hele complete camping verder, met keurig sanitair en, campingwinkel en heel fijn restaurant). Ik zou er zo weer eens heen gaan.

Wij vertrekken zo richting omgeving Rochefort in de Ardennen. Hopelijk kunnen we de tent enigszins droog opzetten maar we hebben wel de slechtst mogelijke week gekozen :')

Waanzinnig mooi Befunny!!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:25

Oh die foto’s, wat heerlijk allemaal <3. Wij zijn bijna op onze camping in Toscane! Dit jaar de reis in drie delen gesplitst, 2x 600 en 1x 300km. Voor onze dreumes is het zo ook goed vol te houden, ze doet het echt super. En voordeel dat we mooi op tijd op de camping zijn vandaag. Tent opzettenpompen en dan duiken we het zwembad in :D

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:32

Noeps schreef:
Oh die foto’s, wat heerlijk allemaal <3. Wij zijn bijna op onze camping in Toscane! Dit jaar de reis in drie delen gesplitst, 2x 600 en 1x 300km. Voor onze dreumes is het zo ook goed vol te houden, ze doet het echt super. En voordeel dat we mooi op tijd op de camping zijn vandaag. Tent opzettenpompen en dan duiken we het zwembad in :D

Heerlijk!
Wij komen vandaag ook bijtijds aan als het meezit. Gisteren 950 km gereden en vandaag de laatste 550 km.
Waren bang voor files maar viel qua drukte echt reuze mee.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:37

Wat een heerlijke foto's hier allemaal, hoop dat jullie genieten! Ook als het weer wat tegen zit... :(:)

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:45

Een paar vanuit grens Duitsland Frankrijk dan,
Speciaal voor bokt ook even een paard erbij...

Ik ben er met Ellef, mijn 33 jaar oude Fiat/Weinsberg.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:01

Wij zijn net terug uit Wales, daar niet gekampeerd maar nu wel echt ff vaart gaan maken met een plek uitkiezen waar we over 4 weken naar toe willen gaan met tent en hond. Ik kan niet kiezen of niet goed zoeken _O-

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:13

Ik kom net terug van 2 weken Bretagne en het was heel leuk, maar echt alleen maar regen gehad eigenlijk. Gelukkig was het niet heel koud.
Ik heb een kleine Decathlon Fresh&Black, maar als het dus regent en je wil droog zitten dan zit je de hele tijd in het pikdonker :')
Dus ik heb bij de Action wat lampjes gehaald en toen werd het een stuk gezelliger. Ik vroeg me de laatste nachten wel af of mijn tent wel zeewaardig was :P


Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:22

Hee wat leuk die hebben wij ook! Best een fijn tentje voor met z'n tweetjes, maar wel donker idd := De discolampjes maken het wel af hoor! :D

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:28

Leuk dat jullie hem ook hebben! Ik vind het een hele fijne tent, vooral als je veel verkast (in mijn geval elke 2 dagen).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:44

Ja precies dat. Wij hadden hem mee op de North Coast 500, rondreis door Schotland. Als we langer ergens staan nemen we onze grote tent mee. Of de caravan nu dus. #luxeprobleem :=

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:28

Luxeproblemen zijn de beste problemen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:32

Jaaa zeker! :)) Maar vind het ergens toch wel lastig. De tent ligt op zolder en ligt niet in de weg, maar hoeveel gaan we daar nog gebruik van maken nu we een caravan hebben...? Aan de andere kant vind ik kamperen in de tent toch net weer wat kampeerderiger, en knusser... :7 Om en om dan maar...? :Y)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:34

Rije schreef:
Jaaa zeker! :)) Maar vind het ergens toch wel lastig. De tent ligt op zolder en ligt niet in de weg, maar hoeveel gaan we daar nog gebruik van maken nu we een caravan hebben...? Aan de andere kant vind ik kamperen in de tent toch net weer wat kampeerderiger, en knusser... :7 Om en om dan maar...? :Y)


Met een caravan mag je minder hard rijden, dus als je verder weg moet dan is een tent sowieso fijn, kost ook minder benzine? :)) en op campings hebben de tenten toch wel vaak de mooiste plekjes!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:01

Rije schreef:
Jaaa zeker! :)) Maar vind het ergens toch wel lastig. De tent ligt op zolder en ligt niet in de weg, maar hoeveel gaan we daar nog gebruik van maken nu we een caravan hebben...? Aan de andere kant vind ik kamperen in de tent toch net weer wat kampeerderiger, en knusser... :7 Om en om dan maar...? :Y)


Ik was heel blij dat wij onze ‘oude’ tent niet weggedaan hebben. We waren onze zeiknatte seizoensplaats spuugzat, hebben het oude tentje uit de garage getrokken en zijn naar Frankrijk gereden. Dus ik zou hem lekker laten liggen!

En idd ook een voordeel: wij waren met alleen de tent achterin een stuk vlugger dan alle sleurhutten onderweg :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:51

O nee no way dat ik weer in een tent ga kamperen. Ben te verwend wat dat betreft :o

Wat een heerlijke vakantie plaatjes allemaal!

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:06

gaucho schreef:
Ik heb net ook geïnvesteerd in wat luxe, en vooral in 5 zitplaatsen zodat we makkelijker met zijn allen weg kunnen.

[ [url=m/R5zFAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar komen ook nog zonnepanelen op.

Mijn huidige Volkswagen bus komt te koop
Volkswagen transporter T5 camper / kampeerbus lage km stand
€ 24.995,00
https://link.marktplaats.nl/m2001867589 ... ons_seller


Een heerlijke investering.
We zijn al twee jaar met zo'n camper (California) op vakantie geweest. Dit jaar met keuken.
Het huren bevalt ons goed, via Roadsurfer. Iets minder kostbaar en alles goed geregeld. ;)

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:48

He bekende tent... zo hebben wij er nu 2 van staan.
Nu echt slecht weer. Maar over het al gemeen relatief droog gehad met wat kleine spetters. Staan nu vlakbij Durbuy in de Belgische ardennen. Morgen zakken wij nog een uurtje naar beneden. Weer blijft wisselvallig jammer genoeg. Het word mooi weer vanaf het moment dat wij vertrekken zaterdag

Afbeelding

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:21

Hier ook bar en boos
Drijfnat en koud
Ik vind het echt triest...

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:43

Wij zitten ook in de Ardennen sinds vandaag, tent droog neer kunnen zetten maar daarna regen.
We gaan het zien komende dagen. Hebben goede regenkleding mee dus we vermaken ons sowieso wel :j

Afbeelding
Afbeelding