Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:53

gaucho schreef:
Hier gisteren op de camping in de Belgische Ardennen aangekomen.


[ [url=m/zgSCff.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iFr1we.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3qrNEa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ugrhxt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er mooi uit! Welke camping is dat?

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:09

Camping Maka, erg leuk en heel mooi gelegen.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:25


Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:04

Leuk Keeyzie. Mooi verslag ook! Ik ben vaak te lui om iets met polar steps te doen, maar het is wel heel leuk om later terug te kijken.

Ziet er uit als een fijn plekje Gaucho!

Wat een mooie camper BeFunny! Lekker ruim binnen denk ik of niet?

Haha Emori, beter teveel dan te weinig ruimte.

@Melia: Coleman werd al genoemd geloof ik. Die hebben wij ook. Model heet Pilbara Cozyfoot maar weet niet of dat in NL te krijgen is. Wij hebben ze speciaal voor onze winter-desert trip van vorig jaar gekocht en met 2 graden snachts was het nog lekker warm. Katoenen slaapzakken met een hele fijne zachte voering. Ik wilde er smorgens gewoon niet meer uit :')

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:45

Ziet er mooi uit Keeyzie.

Wij vertrekken zaterdag naar Spanje!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:35

Dank voor de tips, Coleman ga ik ook nog even nakijken.
Verder leuke vakantie foto's voorbij zien komen. Geniet er allemaal van!

Er kwam een vraag over kinderen wanneer ze in een eigen tent gaan... Wij zaten te denken om het dit jaar te proberen in een tentje, maar gok dat hij nog niet durft, dus dat hoeft ook absoluut niet. Hij zou dan ook alleen liggen en is nog maar 6 (over een paar maand 7). We nemen hem gewoon mee en dan zien we wel. Hebben zelf een caravan.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:42

Hier gaan de kinderen in een tentje wanneer ze dat willen. Ze zijn nu 10, 7 en 4 en zien een tent (nog) niet zitten.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 23:24

Wij waren gister in Fissenbjerg Denemarken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

En vandaag vlakbij Ystad Zweden


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

FennyPower

Berichten: 1460
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:06

Ik ben 2 week terug naar Zwitserland geweest prachtig! Maar met een vouwwagen best pittig op die wegen.
Ons plan was een week op een camping te verblijven in splügen tegen Italie aan. (Parc Beverin)
Prachtige omgeving!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wij hadden onze sup borden mee , en hebben nog gesupt in helderblauw water. 3 uur later betrok het weer en in de verte hoorden we onweer.
Eenmaal dichtbij bij de camping betrok de lucht ookal ...
Afbeelding

Ik hield mijn hart vast of de tent de nacht zou overleven... De vouwwagen hebben wij voor vakantie gekocht van mensen. En is waterdicht zeiden ze.
Helaas hebben wij na deze nacht de camping moeten verlaten omdat alles van binnen helemaal nat geregend is, wat een noodweer. En die onweer zeg haha..
We waren zo wanhopig,we wisten niet wat we moesten doen... Alle kleding nat. Bedden..
Rond gebeld naar hotels en b&b's niks in deze omgeving meer te vinden.. alles zat vol nu het hoogseizoen is.
We zagen de hoop in onze schoenen vallen dat we op dag 2 helemaal naar huis moeten rijden weer.
Zo weinig van de omgeving gezien daar naar.mijn gevoel.

Tot onze geluk was er op 1,15u rijden een b&b die nog plek had voor een aantal dagen! Bij Nederlandse mensen toevallig. In de buurt van Heidiland.
In een totaal andere omgeving maar ook zo prachtig! We zaten hoger dan dat we op de camping zaten.
Afbeelding
Afbeelding
Een wandeling naar de belfort kasteel gemaakt. 2 uur stijl naar boven en 1 uur naar beneden. (dat was wat makkelijker.)

Wij zijn van helemaal beneden naar boven gegaan. Google maps zei dat de weg afgesloten was.
Eenmaal bij die weg te voet aangekomen bleek die weg wel open.. :o (die weg die je hier onder op het plaatje ziet.)
Gebruik op vakantie dus geen Google maps. (Zo zijn we op de heen reis 14 uur onderweg geweest. En terug reis 9 uur.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de berg boven de b&b
Afbeelding
Afbeelding

Echt een prachtig land, zoveel natuur! Een land waar ik zeker weer naar terug wil.
Alleen niet met vouwwagen haha.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:05


ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:05

FennyPower schreef:
Ik ben 2 week terug naar Zwitserland geweest prachtig! Maar met een vouwwagen best pittig op die wegen.
Ons plan was een week op een camping te verblijven in splügen tegen Italie aan. (Parc Beverin)
Prachtige omgeving!

[ [url=m/gyzgJW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4gSnIg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SsEv1J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hadden onze sup borden mee , en hebben nog gesupt in helderblauw water. 3 uur later betrok het weer en in de verte hoorden we onweer.
Eenmaal dichtbij bij de camping betrok de lucht ookal ...
[ [url=m/PQwdBT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hield mijn hart vast of de tent de nacht zou overleven... De vouwwagen hebben wij voor vakantie gekocht van mensen. En is waterdicht zeiden ze.
Helaas hebben wij na deze nacht de camping moeten verlaten omdat alles van binnen helemaal nat geregend is, wat een noodweer. En die onweer zeg haha..
We waren zo wanhopig,we wisten niet wat we moesten doen... Alle kleding nat. Bedden..
Rond gebeld naar hotels en b&b's niks in deze omgeving meer te vinden.. alles zat vol nu het hoogseizoen is.
We zagen de hoop in onze schoenen vallen dat we op dag 2 helemaal naar huis moeten rijden weer.
Zo weinig van de omgeving gezien daar naar.mijn gevoel.

Tot onze geluk was er op 1,15u rijden een b&b die nog plek had voor een aantal dagen! Bij Nederlandse mensen toevallig. In de buurt van Heidiland.
In een totaal andere omgeving maar ook zo prachtig! We zaten hoger dan dat we op de camping zaten.
[ [url=m/rH7zWO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vziKE0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een wandeling naar de belfort kasteel gemaakt. 2 uur stijl naar boven en 1 uur naar beneden. (dat was wat makkelijker.)

Wij zijn van helemaal beneden naar boven gegaan. Google maps zei dat de weg afgesloten was.
Eenmaal bij die weg te voet aangekomen bleek die weg wel open.. :o (die weg die je hier onder op het plaatje ziet.)
Gebruik op vakantie dus geen Google maps. (Zo zijn we op de heen reis 14 uur onderweg geweest. En terug reis 9 uur.)
[ [url=m/EdiyYv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T5ECEU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WMXmeB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sen8rM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de berg boven de b&b
[ [url=m/2AJCTu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gorfDh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt een prachtig land, zoveel natuur! Een land waar ik zeker weer naar terug wil.
Alleen niet met vouwwagen haha.

Het enige dat echt betrouwbaar is, is een ouderwetse landkaart.
Het "probleem" met navigatie is dat het rekening houdt met dingen die niet relevant zijn. Kun je aan instellen tot je een ons weegt, ze krijgen het steeds weer voor elkaar om iets stoms te verzinnen.

Wij rijden dus altijd met de kaart erbij; deels omdat we niet vies zijn van kruip-door-sluip-door en deels omdat we willen weten wat die Doos nu weer verzonnen heeft, wat we vast niet gaan doen.

Een tent is nooit waterdicht, tenzij je het zelf getest hebt! Diverse wagens gehad en precies eentje was ook daadwerkelijk soort van waterdicht. De rest heb ik allemaal moeten behandelen voordat het ergens over ging.

Dus gewoon de spuit erover en klaar, dan kun je in de regen blijven staan (al zijn daar natuurlijk grenzen aan).

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 00:59

Echwel schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... fdGWTl&id=<a href="tel:100001198411950">100001198411950</a>

:D
Voordeel is dat je wijn nooit opraakt :')

Wat een ellende FennyPower, heel je zooitje natgeregend zo vroeg in de vakantie. Gelukkig hebben jullie daarna nog wel een leuke tijd gehad.
Wat Ikke ook zegt, tent maar goed behandelen om waterdicht te maken.

Met Google maps blijft het altijd spannend waar je terecht komt :')
Wij doen het weleens voor de lol: een rondje rijden door de regio en dan de ‘kleinste’ weggetjes op Google maps volgen en kijken hoever we komen voor moeten omdraaien.
Langere / meer afgelegen ritten altijd op de kaart. Al is het maar omdat een kaart niet leeg kan raken of zonder bereik komt te zitten.

Wij gaan vandaag naar een camping / outdoor expo. Benieuwd met wat voor ideeen we nu weer thuis komen :D

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 07:02

Wij rijden in buitenland meestal met Viamichelin, omdat je daar kunt aangeven dat je met een caravan rijdt.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:14

Prachtig.

Wij zijn ook nog steeds onderweg inmiddels in Norkoping.

Afbeelding

Afbeelding

Mooie plekken
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Hondjes genieten ook
Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:02

BeFunny schreef:
Prachtig.

Wij zijn ook nog steeds onderweg inmiddels in Norkoping.

[ [url=m/uDFUZf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oF5YqP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie plekken
[ [url=m/0K8sm4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YeTaiW.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/TsyKOr.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/WBdLLT.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/exr9Ul.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/gCWlEG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hondjes genieten ook
[ [url=m/2Y2Oxx.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Z1bfdz.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/7W8Och.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/xc4r83.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CdZp3I.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jB2vai.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wouhh wat een mooie omgeving,moet toch echt een keer die kant op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:33

Heel mooi daar!

Zwitserland is ook prachtig.

Wij zijn naar Oostenrijk geweest met de caravan. Gelukkig geen noodweer gehad. Wij zaten blijkbaar net aan de goede kant van de berg. Of je met je vouwwagen of caravan goed wegkomt in de bergen heeft alles te maken met de auto die je ervoor hebt. Wij hebben met onze Lexus RX nooit problemen wat dat betreft.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik gebruik trouwens heel vaak Googlemaps, ook op vakantie. Ik vind het ideaal, bijvoorbeeld om uitstapjes te zoeken die niet onder massatoerisme vallen maar wel mooi zijn om te zien. Bepaalde watervallen bijvoorbeeld, of waar ik kan gaan wandelen. En dan wel icm een goede (wandel) kaart. Het is ook ideaal (mits bereik) als je even niet meer weet welke kant je ook weer op moest gaan. Voordeel van navigeren met maps vind ik dat je ook tussentijds makkelijk een tankstation kan vinden (en erheen navigeren) en dat real time de file informatie doorkomt. Zeker in Duitsland erg fijn.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:05

Mooie foto's en leuke en minder leuke verhalen.

Hier ligt het kamperen voorlopig even stil. Het is in Nederland eerder herfst dan hoogzomer de laatste weken en de komende 2 weken wordt het er niet beter op....

Misschien dat het in augustus nog opknapt en dat ik dan nog een weekendje pak.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:03

mvdende schreef:
Mooie foto's en leuke en minder leuke verhalen.

Hier ligt het kamperen voorlopig even stil. Het is in Nederland eerder herfst dan hoogzomer de laatste weken en de komende 2 weken wordt het er niet beter op....

Misschien dat het in augustus nog opknapt en dat ik dan nog een weekendje pak.

Ja heel jammer! Dat is ook reden dat wij niet meer in Nederland kamperen. De campings zijn echt heel leuk, maar het weer...
In de meivakantie doen we het wel maar in de zomer wil ik graag zon.

Wij zijn onderweg naar Spanje, rijden in Frankrijk maar hier valt het weer ook tegen.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:08

Wij gaan in augustus 2,5 week naar Frankrijk en zwitserland! Met de vouwwagen en beide honden. Hoop op droog niet te heet weer. Heb nu al inpakstress. De ruimte is beperkt en voor 2 honden, waarvan 1 15 weken is moet er best veel mee

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:23

Ik kampeer nagenoeg alleen maar in Nederland en heb bijna altijd mooi weer.
Ik ga al jaren eind juni met vakantie.
Dit jaar goed getimed, ik was 2 juli thuis en mijn eerste werkdag was de dag van de zomerstop met code rood/oranje :+

Heb toevallig gisteren nog een kleine kampeervakantie in september geboekt, in Nederland (Ameland, dus moest de boot wel boeken, anders had ik het nog niet geboekt maar gewoon afgewacht en op de bonnefooi gegaan waarschijnlijk).

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:42

Ja in juni is het meestal goed weer, dat scheelt.
Wij moeten in het hoogseizoen en hebben het 2 keer gewaagd en toen hadden we 2 weken regen dus genezen haha.
Kampeer je met een camper?

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:43

Volkswagen busje, dus formeel camper, maar in de praktijk meer "tent op wielen".

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:48

Wij gaan ook altijd in juni! Maar nu gaan we kijken naar de Embrun-man, waar mijn broer aan mee doet. We gaan met de hele familie die kant op! Gezellig met 13 volwassen, 3 kinderen en 6 honden op de camping…

Oh een camper lijkt mij ook nog wel wat ipv een vouwwagen

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 14:16

Wij vertrekken zaterdag naar Luxemburg, maar ik hoop wel dat het weer wat beter wordt. Al hadden we dit vorig jaar ook en hebben we toen 3 weken hittegolf gehad in Zeeland.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:57

Wij gaan morgen met kleinzoon 4 nachtjes op pad, niet ver weg, naar Dalfsen.
Daarna klaarzetten voor 3.5 week Frankrijk, we vertrekken de 16de augustus
Ligt aan het weer waar we naartoe gaan.
Liefst langs de Loire fietsen.