USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:40

Oke dus creditcard it is :))

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 18:00

Ja wij ook alles met creditcard maar dan gewoon visa

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:09


Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:47

Marisje76 schreef:
Ja wij ook alles met creditcard maar dan gewoon visa


Idem. Kun je ook in Europa nog iets mee. Geen idee hoe dat met die andere cards zit trouwens, wellicht werken die ook overal net zo makkelijk.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:54

Wij ook de Rabocard of American express meestal, maar ook een paar dingen gewoon met de pinpas.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:14

chanicha schreef:
Hoe betalen jullie daar? Met creditcard of met de bankpas?

Creditcard (ik heb mastercard). Mijn ervaring is dat Nederlandse pinpassen (iig die van ING) lang niet altijd overal werken. Verder heb je voor het boeken van excursies enzo ook vaak een creditcard nodig ;)


Bomba schreef:
Thanks voor de info dames! Het is natuurlijk best een hele reis en ik ga dan nadenken over: stel je voor dat er iets gebeurt, dan blijven de honden, katten en paarden ‘alleen’ achter en kunnen we nooit in het huis wonen wat we vier jaar lang aan het verbouwen zijn, haha. Echt een doemdenker wat dat betreft.

M’n vriend is er alleen wel een beetje op teruggekomen om samen te gaan. Hij vindt het niet zo’n fijn idee dat hij dan vier dagen op congres zit en ik alleen ben. Ik heb daar dan weer niet zo’n moeite mee, maar oké.

In plaats daarvan denkt hij erover om begin volgend jaar naar Florida en Georgia te gaan en daar dan langer te verblijven dan een week.

Mijn nichtje heeft een jaar in San Diego gewoond en heeft het daar enorm naar haar zin gehad. Ze heeft in die tijd veel door de VS gereisd, ook naar Florida, maar San Diego blijft haar favoriet. Schijnt echt een leuke stad te zijn.

Wat al werd gezegd: de slechte dingen komen in het nieuws, maar overall is de VS gewoon een veilig land. Ik ben er nu 7-8 keer geweest, in 23 staten, en heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld (oké, behalve die ene keer dat we in het donker door Yellowstone reden, geen aanrader :') ). Als je slechte wijken mijdt is er niks aan de hand.


Marisje76 schreef:
Superleuk..maar lees je goed in want vooral met een camper mag je in veel parken lang niet overal komen, eb sommige mag je helemaal niet in met de camper

Dit is de reden dat wij uiteindelijk voor een auto + hotels zijn gegaan. Met een auto kon je op veel meer plekken komen en het is makkelijker rijden en inparkeren :D . Het bleek ook nog eens goedkoper met 4 personen, zeker als je de brandstof meerekent.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:17

Ik ga vanavond eens luisteren naar een online presentatie van een reisbureau, misschien dat ik dan beter kan kiezen :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:20

Cer schreef:
Ik ga vanavond eens luisteren naar een online presentatie van een reisbureau, misschien dat ik dan beter kan kiezen :D

Vandaag zijn we naar dat reisbureau geweest, ze gaan een reis in elkaar knutselen :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:26

Weet iemand toevallig of de US ambassade in Amsterdam momenteel een lange wachttijd kent? Ik ga een J1 visum aanvragen, vertrek feb/maart 2024, maar ben nog op reis tm december, en vraag me af of daar dan genoeg tijd tussen zit voor de aanvraag...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 21:39

Van het voorjaar was het nog wel een lange wachttijd. Ik moet wellicht een L visum hebben voor oktober (op 1 augustus weet ik of het USA, China, Korea of Taiwan wordt waar ik naar toe moet), maar wij wijken uit naar Frankfurt, daar zijn de wachttijden een stuk beter.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 22:19

Margoooo schreef:
Weet iemand toevallig of de US ambassade in Amsterdam momenteel een lange wachttijd kent? Ik ga een J1 visum aanvragen, vertrek feb/maart 2024, maar ben nog op reis tm december, en vraag me af of daar dan genoeg tijd tussen zit voor de aanvraag...

In Wassenaar zit ook een Amerikaanse ambassade. Wellicht kun je daar ook terecht?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 07:06

Wij gaan de reis bevestigen voor mei volgend jaar.. ben heel benieuwd :)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:14

Super leuk Cer! Hoe gaat de reis eruit zien?

Zijn er hier mensen die met een baby naar Amerika zijn geweest? Kindje zou 5 maanden zijn als we willen gaan, in juni, en we boeken niet tot we een idee hebben hoe het kindje is en of het haalbaar is voor het kindje. We willen onze rondreis uit het 1e Coronajaar nu gaan maken, en zitten te twijfelen wat beter is met een baby. Wel of geen overstap (ik dacht geen, maar mogelijk zie ik dit verkeerd) en juist met de auto en dan hotelletjes boeken, of met een RV zodat je een vaste uitvalsbasis hebt, en deze inleveren als we eindigen in LA om te wisselen naar een gewone auto. Ik weet dat je sowieso goed moet kijken naar de stoelverdeling in de RV zodat je nog een stoel hebt die voorwaarts gericht is voor de autostoel.

Mocht de route ervoor uitmaken, dit zijn onze slaapstops:
- San Francisco 3x (hier huren we nog geen vervoersmiddel)
- Yosemite 2x
- Sequoia 1x
- Death Valley 1x
- Las Vegas 2x
- Zion 1x
- Bryce Canyon 1x
- Page 1x
- Grand Canyon 2x
- Lake Havasu2x (hier wonen vrienden, dus niet voor de omgeving)
- LA 3x
Mogelijk passen wij de route nog aan overigens, dit is zoals het destijds stond, maar we moeten nog kijken naar invulling met een baby erbij

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:19

Bellex schreef:
Super leuk Cer! Hoe gaat de reis eruit zien?

ja superleuk, ik kijk er al zeker 30 jaar naar uit :') we hebben m net bevestigd
ik vind het ook heel spannend, ik ben nog nooit 3 weken ergens heen geweest.. :=

We gaan van Denver - Casper - Cody - Jackson - W.Yellowstone - Hobson - Bozeman - Victor - Columbia Falls en dan met een binn.vlucht naar Salt Lake, overstappen en naar huis... Parken en cowboys, dat is het ongeveer :D

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:16

Wauw dat klinkt als een fantastische reis! Gaaf zeg! Begrijpelijk dat het ook wel heel spannend is maar komt vast goed, de tijd gaat zo snel als je daar bent!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:17

Jaaa nu nog 10 maanden, maar ineens is het zover. En de winter is straks een stuk leuker met dit in het vooruitzicht :)

Hebben jullie het helemaal zelf geregeld?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:19

Ik kom hier even binnen vallen :wave: , wij hebben (of eigenlijk, ik heb :') ) het lumineuze idee opgepakt om een concert in Las Vegas te willen bijwonen, wij zullen op Maandag naar Vegas vliegen en dan op Vrijdag weer terug, concert zou op Woensdag zijn, helaas kunnen wij niet langer dan deze dagen vrij krijgen.
Nu heb ik werkelijk geen idee , welke hotels nu oké zijn en welke niet.
Ik heb nu het Conrad Las Vegas op het oog, maar sta open voor suggesties.

En daarnaast een vlucht met United waar een overstaptijd van bijna 3 uur is in Chicago op de heenweg, dat lijkt me prima, maar op de terugweg een tussenstop van 1 uur en 12 min in Houston, is dit te doen?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:44

Wij zaten in het Hard Rock Hotel, dat beviel erg goed. Leuk zo’n spontane trip!

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:52

Kobus17 schreef:
Ik heb nu het Conrad Las Vegas op het oog, maar sta open voor suggesties.

En daarnaast een vlucht met United waar een overstaptijd van bijna 3 uur is in Chicago op de heenweg, dat lijkt me prima, maar op de terugweg een tussenstop van 1 uur en 12 min in Houston, is dit te doen?


Tof zeg! Wij zaten jaren geleden in het Excalibur, aan de strip, niet duur en prima.
De overstaptijden zijn goed te doen, op de terugweg heb je geen ‘circus’ meer van bagage ophalen en door immigratie en douane, dus veel minder tijd nodig.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:20

Ceetje_bokt schreef:
Tof zeg! Wij zaten jaren geleden in het Excalibur, aan de strip, niet duur en prima.
De overstaptijden zijn goed te doen, op de terugweg heb je geen ‘circus’ meer van bagage ophalen en door immigratie en douane, dus veel minder tijd nodig.


Ik ga eens kijken voor het hotel.

En "blij" te horen dat de overstaptijd, voor de terugweg voldoende is, daar was ik een beetje huiverig voor. :)

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:20

Nessie schreef:
Wij zaten in het Hard Rock Hotel, dat beviel erg goed. Leuk zo’n spontane trip!


Die had inderdaad ook als 1 van de favorieten gezet :)

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:29

Ik heb in diverse hotels gezeten en ze waren allemaal prima. Volgens mij kun je in Vegas niet echt slecht zitten.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:47

Ik heb in het Luxor, New York New York en Circus Circus gezeten. De 1e 2 waren top, Circus Circus was echt verschrikkelijk. We zaten er gelukkig maar 1 nacht, was blij dat we de volgende ochtend naar het Luxor gingen.

Het Conrad ziet er goed uit. Je overstaptijd op de terugweg is haalbaar, het enige nadeel is dat je het niet meer haalt wanneer je ook maar een korte vertraging hebt.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:54

Wij zaten in april dit jaar in Harrahs, was echt een top hotel. Echt heel fijn!

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:33

Bedankt voor de tips iedereen!
Heel fijn, hier kan ik wel iets mee :j