Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:47

Is Lauwersmeerplezier, naast de jachthaven.

En wij leven inderdaad ook naast onze camper ipv in de camper.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:50

Haha, precies dat, Echwel :j
Hier ook geen tv, geen douche, geen toilet.
Wij noemen onszelf tentkampeerders met een tent op wielen :+

Thnx Gaucho, er komen nog wel wat tripjes Waddenkust aan, dan is zo'n plekje goed om te weten.

Op het veldje op Terschelling met de schakering aan VW T345 busjes leefde ook iedereen lekker buiten.

Hartstikke gezellig.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:55

Ohh maar met mooi weer off grid, grote waterzak in de zon en je met opgewarmd water lekker afspoelen..

En.liefst ver van alles vandaan genieten van mooie sterren, geen tv nodig..
Meeste campers komen aangereden en het eerst dat je ziet is de schotel draaien.
Een keertje werd ins vriendelijk gevraagd of wij niet onder de bomen op hun plekje wilden staan omdat we toch geen tv hebben.

En dat terwijl we de meest luxe tabbert hebben gehad en we eigenlijk al die luxe geen kamperen meer vonden

Lukasje
Berichten: 11271
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:29

SusanH schreef:
Hoe ver wil je rijden? Wij zitten op 600 km van de grens. In Bad Urach. Direct uitlopen vanaf de camping. Hond vriendelijk. Beekje aan de camping. Wandelroutes zijn mooi hier :j


Eigenlijk wil ik een lusje maken, dus niet naar 1 bestemming rijden en dan weer terug, maar telkens wat verder reizend zodanig dat we toch bijna elke nacht, of om de 2 nachten elders slapen. En dan zo dat we niet vooral aan het rijden zijn want ik wil vooral met de hond wandelen. Qua staanplaats is een camperplaats zonder veel faciliteiten prima, zo lang het hondvriendelijk is en ik makkelijk de hond kan uitlaten ‘s ochtends vroeg of voor de laatste plas. De eerste dag mag wel een langere rit inhouden om op het startpunt te geraken.
Dat is zo’n beetje de insteek …

Lukasje
Berichten: 11271
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:30

rien10 schreef:
Er zijn op facebook groepen te vinden "kamperen met je huisdier" en zo. Daar kan je vast veel tips vinden.


Ik heb geen fb -O-, maar toch bedankt voor de tip !

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 06:10

Lukasje schreef:
Eigenlijk wil ik een lusje maken, dus niet naar 1 bestemming rijden en dan weer terug, maar telkens wat verder reizend zodanig dat we toch bijna elke nacht, of om de 2 nachten elders slapen. En dan zo dat we niet vooral aan het rijden zijn want ik wil vooral met de hond wandelen. Qua staanplaats is een camperplaats zonder veel faciliteiten prima, zo lang het hondvriendelijk is en ik makkelijk de hond kan uitlaten ‘s ochtends vroeg of voor de laatste plas. De eerste dag mag wel een langere rit inhouden om op het startpunt te geraken.
Dat is zo’n beetje de insteek …

Lekker langs de Maas rijden, veel fietsen en voor de hond ook vaak fijn.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:55

Wij gaan over anderhalve week ook weer op pad met caravan, 2 weken naar Denemarken.

Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, voor t eerst zo lang met 2 kinderen kamperen :=

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:54

Aranel schreef:
Wij gaan over anderhalve week ook weer op pad met caravan, 2 weken naar Denemarken.

Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, voor t eerst zo lang met 2 kinderen kamperen :=

Twee dingen die ons opgevallen zijn:
je kunt een kanon afschieten op de weg; als je veel pech hebt, schiet je een Deen van de weg :D Zo rustig...
Ze hebben buiten de steden en toeristen gebieden nauwelijks restaurants. Uit eten gaan zit niet zo in de Deense cultuur. Dat doen vrienden onder elkaar thuis, zo vertelden ze ons.

Tot slot: Hamburg, vermijd het als de pest want het is daar één grote bouwput! Daar is geen doorkomen aan. In juni op de heenweg kostte het ons een uur (op zondag) op de terugweg meer dan 2 uur en ik ben op enig moment zo lomp geworden om tweede baan te rijden met de caravan (mocht niet, volgens de lichtborden), anders had het zeker een uur meer gekost. Deden meer caravanners, overigens.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:14

Uit eten gaan zit toch al niet zo veel in de planning gezien de enorme kosten daar :')

Bedankt voor je tips! Hamburg vermijden is vrijwel onmogelijk op onze route helaas, we houden er al rekening mee dat er daar vertraging zal zijn inderdaad.. we hopen daar rond 7 uur op zondagochtend langs te rijden dus ik hoop dat dat qua timing wat gunstig is.

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:40

Aranel schreef:
Uit eten gaan zit toch al niet zo veel in de planning gezien de enorme kosten daar :')

Bedankt voor je tips! Hamburg vermijden is vrijwel onmogelijk op onze route helaas, we houden er al rekening mee dat er daar vertraging zal zijn inderdaad.. we hopen daar rond 7 uur op zondagochtend langs te rijden dus ik hoop dat dat qua timing wat gunstig is.

Je kunt met de pont, westelijk van Hamburg maar dat is wel een trip om er te komen, al overwegen we dat wel voor een volgende keer mede omdat we dus slechte ervaringen hebben met onze caravan op de Duitse (beton)snelwegen.

Onze ervaring is dat prijzen "volstrekt onlogisch" zijn voor Nederlandse begrippen, wat ongetwijfeld met wet- en regelgeving te maken heeft. Zo is chocolade daar "schreeuwend duur" als in ca 3x zo duur als NL :oo maar alledaags eten zoals brood, beleg en groente was dan weer nauwelijks duurder.

Wij zijn GB gewend en met de wetenschap dat Denemarken niet goedkoop is, is het ons dik mee gevallen.
Uit eten hebben we ook niet echt gedaan, het was er gewoon niet waar wij zaten, maar het beetje wat we gedaan hebben, was tegen schappelijke prijzen. Wat duurder dan NL, maar niet schokkend.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:20

Ik wil heel graag weer eens naar Denemarken, maar iets met een man die vrachtwagenchauffeur is en iets te vaak in de stau bij hamburg staat :') en dat in z'n vakantie weigert _O-
Vond Denemarken heel leuk, wij zaten bij Ry.

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:24

Weten jullie of er ook een topic is met campings?

Wij zoeken voor een ruime week nog een camping in Duitsland, Niedersachsen, voor komende zomer. Liefst een gezellige camping met gemeentebad op loopafstand, zodat we af en toe kunnen zwemmen.

Iemand nog tips? We weten welke dag we weg willen en max 4 uur vanaf de Duitse grens (vanaf Drenthe), maar ik heb echt even geen idee hoe ik moet zoeken...

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:26

Ik gebruik graag de Campy app.
Kun je zoeken op de kaart en filteren op jullie wensen.

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 00:00

tones schreef:
Ik gebruik graag de Campy app.
Kun je zoeken op de kaart en filteren op jullie wensen.


Goede tip, ga ik downloaden! Meestal kom ik een week voor de vakantie ongeveer tot een besluit, dus ik heb nog even. Dan caravan aankoppelen en lekker er tussenuit <3

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 07:17

Trap niet in de betaalde versie, die voegt werkelijk niks toe.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 07:34

Park4night is ook een hele fijne app en die van campercontact

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:28

Echwel schreef:
Park4night is ook een hele fijne app en die van campercontact

Maar hierbij wel even opletten dat je niet op een camperplaats terecht komt als je dat niet wil :D
Verder prima apps om te gebruiken.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:31

Je kunt filteren op campings.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:31

Ik gebruik gewoon Google maps, zoeken op camping bij een plek die me mooi lijkt, reviews lezen en kijken wat er in de buurt te doen en te zien is.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:37

Voor met kleine kinderen vind ik de boeken van de kleine globetrotter echt een aanrader. Tot nu toe allemaal leuke campings gevonden daar

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:16

Wij zouden naar Zwitserland en Kroatië gaan. Maar hebben het plan omgegooid en gaan weer naar Scandinavië :j Zondag vertrekken we.

Ben nu het campertje gereed aan het maken aan de binnenkant. En gelijk toeschouwers die hun kleedje komen testen


Afbeelding

Ons keukentje

Afbeelding

Afbeelding


We hebben een slaapdeel waar ook het sanitair zit. Is af te sluiten met een deur. Dat is best fijn als één bijv nog wat tv wil kijken dan heeft de gene die wil slapen daar geen last van.

Afbeelding

Van de zithoek en bestuurgedeelte heb ik even geen foto. Maar ik krijg vaak de vraag hoe wij dat doen met douchen enzo omdat wij vaak "vrij" staan. Nou dat kan dus gewoon in de camper

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:21

Wat voor type camper is het? Ik denk dat je ook zonnepanelen hebt? Dat mis ik wel bij de huurcampers.

En ik zie wel dat het bij jullie hetzelfde is, de banken worden ingepikt. :))

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:29

Neonlight schreef:
Wat voor type camper is het? Ik denk dat je ook zonnepanelen hebt? Dat mis ik wel bij de huurcampers.

En ik zie wel dat het bij jullie hetzelfde is, de banken worden ingepikt. :))



Ik zoek even een foto van vorrig jaar buiten dan heb je een beeld bij het geheel :j en ja we hebben goede zonnepanelen en dat heb je echt nodig als je stroom wilt blijven gebruiken zonder een camping zeg maar.


Afbeelding

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:35

Dat is een serieuze camper zeg, wow

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:33

En ik kan oprecht zeggen dat een klein beetje luxe zeker op echt regenachtige of juist echt hele hete dagen echt wel heel fijn is :j Als het met bakken naar beneden komt is de tv echt een uitkomst waar wij dan een dvd op kijken. Als het zo warm is dat het buiten niet uit te houden is kunnen we het koel houden binnen of als het koud is en we hebben op de Noordkaap gestaan bijv in augustus een paar jaar terug toen was het snachts -7 en overdag -2 dan is het fijn dat je een kacheltje aan kunt zetten of warm kunt douchen. Als je alleen op campings staat met alle voorzieningen zoals badkamer en toilet en vaak een restaurant of snackbar in de buurt dan heb je die dingen niet echt nodig. Maar als je die campings juist mijd is het eigenlijk geen luxe ;)