Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 07:39

Klinkt ook prima :j

Wij stonden vandaag op camperplaats Lauwersmeer, kleine plekken op beton maar goed verzorgd en fantastisch uitzicht.
Afbeelding
Ontbijten op het terras naast de camper.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:54

Lukasje schreef:
Heeft iemand ervaring met een trip naar Cap Blanc Nez en Cap Gris Nez in Noord-Frankrijk? Wij willen daar enkele dagen heen met de camper en nemen ook de hond mee. Tips van hondvriendelijke camperplaatsen en mooie wandelingen met de hond zijn welkom!


Niemand ?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:05


Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:46

Dankjewel Echwel.

Mmm, ik heb ook al opgevangen dat het met de hond niet zo ideaal is.

Goh, wat ik eigenlijk zoek is een campertripje van een aantal dagen (max 6 of zo) waarbij de hond centraal staat. Niet al te veel kilometers rijden maar wel hondvriendelijke camperplaatsen en mooie wandelplekken in de buurt. Gelderland (Nl) zijn we al vaak geweest. Dus ik ben op zoek naar wat anders.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 06:49

Hier geen ervaring met kamperen met hond. We hebben wel plannen om dit in de toekomst te doen maar vooralsnog hebben we dat nog niet gedaan. Als je het leuk vind om onze hoofdstad te bezoeken: in het Amsterdamse bos zit een camping. Die is wel druk, zeker in de zomer, maar het bos is heel hondvriendelijk, zeker vanaf de camping. Honden mogen bijna overal los, veel plekken om met je hond te zwemmen en velden om balletjes te gooien zijn er ook.

Vraagje aan onze caravan kampeerders hier: wij hebben vorig jaar een caravan aangeschaft en hebben er nu voor het eerst meer gekampeerd. Mijn man en ik zijn allebei tentkampeerders dus geen ervaring met een caravan. We reizen met 2 volwassenen en een peuter (en we hebben in de toekomst plannen om de hond mee te nemen). Bij aanschaf twijfelde we al heel erg tussen een (luxe) vouwwagen en een caravan. Nu lopen we met de caravan toch wel tegen een aantal dingen aan die we met een vouwwagen volgens mij minder zouden hebben.

Nu zie ik over het algemeen vooral veel mensen van een vouwwagen naar een caravan gaan en niet andersom. Zie ik iets over het hoofd? Mensen hier die ervaring hebben met beide?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 06:56

Laatst bijgewerkt door Echwel op 10-07-23 07:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 06:58

_Nelleke_ schreef:
Hier geen ervaring met kamperen met hond. We hebben wel plannen om dit in de toekomst te doen maar vooralsnog hebben we dat nog niet gedaan. Als je het leuk vind om onze hoofdstad te bezoeken: in het Amsterdamse bos zit een camping. Die is wel druk, zeker in de zomer, maar het bos is heel hondvriendelijk, zeker vanaf de camping. Honden mogen bijna overal los, veel plekken om met je hond te zwemmen en velden om balletjes te gooien zijn er ook.

Vraagje aan onze caravan kampeerders hier: wij hebben vorig jaar een caravan aangeschaft en hebben er nu voor het eerst meer gekampeerd. Mijn man en ik zijn allebei tentkampeerders dus geen ervaring met een caravan. We reizen met 2 volwassenen en een peuter (en we hebben in de toekomst plannen om de hond mee te nemen). Bij aanschaf twijfelde we al heel erg tussen een (luxe) vouwwagen en een caravan. Nu lopen we met de caravan toch wel tegen een aantal dingen aan die we met een vouwwagen volgens mij minder zouden hebben.

Nu zie ik over het algemeen vooral veel mensen van een vouwwagen naar een caravan gaan en niet andersom. Zie ik iets over het hoofd? Mensen hier die ervaring hebben met beide?

Caravan was voor ons na de vouwwagen een walhalla, nooit meer in de regen die hele zooi op hoeven te zetten enz.

Wij hebben nooit langer dan 1 week op dezelfde plek gestaan en wat rondreizen ging makkelijker met de caravan.
Luifeltje eraan en klaar

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:48

Waar loop je tegenaan? We hebben nu een vouwwagen, maar willen uiteindelijk liever een caravan
.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:49

Ik vraag me ook af waar jullie tegenaan lopen -Nelleke-

Wij hebben een caravan en gaan regelmatig met onze twee honden kamperen.
Ik zou hem voor geen goud voor een vouwwagen in willen ruilen.
Je draait de poten van de caravan uit en je kan al uit de voeten.

Het enige nadeel van een caravan is dat je gemiddeld gesproken een sterkere auto nodig hebt in vergelijking met een vouwwagen en het zal ook meer brandstof kosten.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:38

nog een nadeel van een caravan: je moet hem ergens stallen als je geen eigen terrein hebt. Hier in de buurt is alle stalling vol, met wachtlijsten en ze hebben de meest achterlijke openingstijden, 3 dagen per week open, dicht van 12 tot 3 iedere dag, onze stalling is ook gesloten op dinsdag (?) en zondag. Maar in het land der blinden is eenoog koning, ze kunnen doen wat ze willen, want als je eenmaal stalling hebt, ga je
er toch niet weg.
Vouwcaravan hadden we vroeger in de garage, hing half omhoog zodat de auto er ook nog bij kon.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:09

_Nelleke_ schreef:
Hier geen ervaring met kamperen met hond. We hebben wel plannen om dit in de toekomst te doen maar vooralsnog hebben we dat nog niet gedaan. Als je het leuk vind om onze hoofdstad te bezoeken: in het Amsterdamse bos zit een camping. Die is wel druk, zeker in de zomer, maar het bos is heel hondvriendelijk, zeker vanaf de camping. Honden mogen bijna overal los, veel plekken om met je hond te zwemmen en velden om balletjes te gooien zijn er ook.

Vraagje aan onze caravan kampeerders hier: wij hebben vorig jaar een caravan aangeschaft en hebben er nu voor het eerst meer gekampeerd. Mijn man en ik zijn allebei tentkampeerders dus geen ervaring met een caravan. We reizen met 2 volwassenen en een peuter (en we hebben in de toekomst plannen om de hond mee te nemen). Bij aanschaf twijfelde we al heel erg tussen een (luxe) vouwwagen en een caravan. Nu lopen we met de caravan toch wel tegen een aantal dingen aan die we met een vouwwagen volgens mij minder zouden hebben.

Nu zie ik over het algemeen vooral veel mensen van een vouwwagen naar een caravan gaan en niet andersom. Zie ik iets over het hoofd? Mensen hier die ervaring hebben met beide?


Ik heb jaren met gezin en hond gekampeerd met vouwwagen en caravan. Onze vouwwagen was loei-groot. Als je de voortent en de luifel op had staan, was hij 25M2 groot. Dat is met een flinke hond en met kleine kinderen in het voor- of naseizoen echt heel fijn. Hoogzomer maakt het niets uit, dan leef je buiten.
Het opzetten en afbouwen was iedere keer veel werk, met 2 kleine kinderen om je heen en een gammele rug was dat drama. Het rijden was dan weer erg prettig, het weegt niets zo'n ding en is niet groot.
Een Caravan met voortent kan ook veel ruimte geven, het is maar wat je er allemaal aanbouwt. Het opzetten gaat sneller, het rijden gaat langzamer en is duurder (brandstof, tol, boot). Caravan of vouwwagen... het is echt heel persoonlijk. Ik vond de vouwwagen leuk, fijn in de ruimte, warm, klam als het langer achter elkaar regent. Ik vond de caravan gewoon luxer, comfortabeler.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:08

Stille meelezer, maar hier ook een vouwwagen en ik vind het ideaal, maar het opzetten een nachtmerrie kwa voortent. Als hij staat echter, hebben wij op wagen en voortent 35m2 wat met een luifel van 15m2 nog uit te breiden is. We hebben hem bijna gratis gekregen en was voor ons echt uit proberen, als ik nu nieuw of nieuwe zou kopen, ging ik voor een waar je geen stukken maar luchtbanen hebt voor de voortent, dat lijkt me hemels.
Van huis uit altijd met caravan gegaan en dat vond ik toch minder kamperen, maar de koelkast is een groot voordeel haha. Voordeel van de vouwwagen is dat ik hem zonder E ook gewoon mag rijden en ik dus geen E hoefde te halen gezien ik het grootste deel rijdt meestal, en inderdaad goedkoper in verbruik en tol. Blijf je je vakantie op 1 plek, vind ik hem veel fijner dan de caravan, verkas je regelmatig dan zou ik toch voor een caravan gaan. Wat denk je dat een vouwwagen voor pro's heeft die je nu mist?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 06:47

Super veel dank voor jullie reacties. Toch veel mensen die van vouwwagen naar caravan zijn gegaan. Waar wij tegenaan zijn gelopen:

- Heb echt onderschat hoe pittig het is om mee te rijden (met een beetje wind in Zeeland) (Op smalle wegen)
Onze auto/caravan combi gaf me echt een onveilig gevoel, terwijl ik gewend ben om met een trailer te rijden. Auto mag 1500 trekken. Caravan is 1100 leeg. Luifel lag in de auto. Verder niks zwaars meegenomen.
- Puzzelen met kogeldruk, dus 'zo aankoppelen en weg' was niet echt wat ik er me van had voorgesteld.
- Luifel gaf weinig beschutting
- 'Klein' bed
- Als peuter slaapt, geen toegang tot je keuken/leefruimte binnen.
- Met voortent en fietsen gaat het gewicht flink omhoog.
- Voortent opzetten toch best wat werk.

We hebben een snelklapper op het oog met een ruimer bed, lichter in gewicht en een vlug op te zetten voortent die al deels aan de basistent vast zit. Fietsen kunnen mee zonder in de knoop te komen met gewicht/kogeldruk en bermkeuken die toegankelijk blijft als peuter slaapt. Geeft meer (speel)ruimte voor hond en kind in de voortent met kuipzeil bij slecht weer. Kan op eigen terrein staan terwijl de caravan in opslag moet.

Mijn man rijdt liever niet, en zie mezelf niet echt met caravan naar Zuid-Frankrijk rijden. Denk dat ik een week moet bijkomen van het continu alert blijven, bijsturen, etc. (Zonder caravan rij ik dus wel fluitend heel Europa door en met trailer ook heel Nederland door.)

Nadelen aan de vouwwagen die ik nu kan bedenken: kleinere koelkast, minder 'comfort' wat betreft isolatie/warmte/kou/vocht.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 06:53

Ik kampeer al jaren in de kleine camper met onze kleinzoon, bij slecht weer ga ik toch echt binnen zitten.
Meneer slaapt op een bedje op de voorstoelen en k voel mij als hij slaapt niet beperkt dat ik niet naar binnen kan.

Qua voortent kun je ook kijken voor een universele tent, 3 boogstokken en hij staat.
Qua kogeldruk, je standaard dingen zo leggen dat het verdeeld en dan hoef je alleen nog eten en kleding erin te leggen.

Zit er een stabilisator op?

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:01

Een camper kan je qua budget niet vergelijken met een vouwwagen.
In jouw geval TS zou ik ook kiezen voor een
Vouwwagen. Het koelkast probleem loste ik op door een flinke camping koelkast een een (kleinere) electrische koelbox mee te nemen. Grote ding zat in de disselbak. Kleine in de auto.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:21

Wij zijn tentkampeerders die de overstap naar een VW T5 California hebben gemaakt.

Vorig jaar 2 weken op 1 camping gestaan op Texel, zoals we ook met de tent zouden doen.
Dit jaar wat meer rond getrokken, 2 bestemmingen in het Vechtdal, een nachtje in Friesland op kruipafstand van Harlingen en een volle week op Terschelling.

We beginnen nu handig te worden in het weer rij-klaar maken voor een volgende bestemming.

Dat is echt wel praktischer met ons busje dan met een tent (jaren geleden een rondreis door Denemarken gemaakt met de tent).

Verder blijven we in ons hart stiekem tent kampeerders.
We leven buiten, koken ook buiten (kookstel in de bus hebben we de hele zomervakantie niet gebruikt) en we mijden camperplaatsen die eruit zien als parkeerplaatsen als de pest (liever iets meer uitgeven aan een mooie groene camping dan luifel aan camper staan op een CP).

Wat heel leuk was, was dat we op ons veldje op de camping op Terschelling op een dag met 3 en later zelfs 4 Volkswagen busjes stonden.
Op de laatste dag, toen wij weer vertrokken, stonden er een T3, een T4, onze T5 en een T6.
Schept toch een band :))

Ik lees eigenlijk al een tijdje mee, maar dacht, ik kan ook wel mee kletsen.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:26

Nelleke, je auto mag 1.500 kg. trekken, maar wat weegt jouw auto? Ik heb een aantal jaren een Renault Kangoo diesel gehad en die mocht 1.200 kg. trekken. Met mijn trailer met 1 paard erin mocht hij dat trekken, maar zijn eigen gewicht was 1.050 kg. Ik ging toen dus niet op pad met een windkracht van meer dan 5, dat reed niet fijn. Om even aan te geven dat ook het eigen gewicht van je auto kan meetellen in het stabiel voelen van de combinatie.
In de caravan leg je de zwaardere dingen zoveel mogelijk op de grond en boven de wielassen, dat komt ook de stabiliteit ten goede.
En het hangt er erg vanaf of jullie trekkers zijn of lang op 1 plek staan. Als je veel trekt en iedere keer je vouwtent op moet ruimen voor vertrek is dat weer onhandiger dan je caravan inpakken.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:41

rien10 schreef:
Een camper kan je qua budget niet vergelijken met een vouwwagen.
In jouw geval TS zou ik ook kiezen voor een
Vouwwagen. Het koelkast probleem loste ik op door een flinke camping koelkast een een (kleinere) electrische koelbox mee te nemen. Grote ding zat in de disselbak. Kleine in de auto.

Heb maar kleine zelfbouwcamper hoor
Dus geen luxe.
Ik gaf alleen aan dat je terwijl de kleine slaapt toch best binnen kunt komen
Met de caravan als dochter sliep gingen we ook naar binnen

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:55

Leuk Marije, ik heb ook T5 en herken veel van wat je zegt :D

Pakken trouwens tegenwoordig ook wel eens een camperplaats als dat qua locatie goed uitkomt. Bijvoorbeeld onderweg naar zuid Europa, of Afgelopen weekend vlakbij de boot naar Schiermonnikoog. Ook daar heb je wel aanspraak, vooral van de mensen met een vergelijkbaar busje.


Afbeelding

Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:05

Wij hebben een vouwwagen van combicamp. Staat zonder luifel in 10 minuten en met luifel in 20/25. Hij bevalt ons erg goed. We gaan met 2 honden en die slapen op de klep. Mijn man vindt het fijner rijden dan een grote caravan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:48

Lukasje schreef:
Dankjewel Echwel.

Mmm, ik heb ook al opgevangen dat het met de hond niet zo ideaal is.

Goh, wat ik eigenlijk zoek is een campertripje van een aantal dagen (max 6 of zo) waarbij de hond centraal staat. Niet al te veel kilometers rijden maar wel hondvriendelijke camperplaatsen en mooie wandelplekken in de buurt. Gelderland (Nl) zijn we al vaak geweest. Dus ik ben op zoek naar wat anders.


Hoe ver wil je rijden? Wij zitten op 600 km van de grens. In Bad Urach. Direct uitlopen vanaf de camping. Hond vriendelijk. Beekje aan de camping. Wandelroutes zijn mooi hier :j

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:51

Er zijn op facebook groepen te vinden "kamperen met je huisdier" en zo. Daar kan je vast veel tips vinden.

ikke

Berichten: 37551
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 17:20

_Nelleke_ schreef:
Super veel dank voor jullie reacties. Toch veel mensen die van vouwwagen naar caravan zijn gegaan. Waar wij tegenaan zijn gelopen:

- Heb echt onderschat hoe pittig het is om mee te rijden (met een beetje wind in Zeeland) (Op smalle wegen)
Onze auto/caravan combi gaf me echt een onveilig gevoel, terwijl ik gewend ben om met een trailer te rijden. Auto mag 1500 trekken. Caravan is 1100 leeg. Luifel lag in de auto. Verder niks zwaars meegenomen.
- Puzzelen met kogeldruk, dus 'zo aankoppelen en weg' was niet echt wat ik er me van had voorgesteld.
- Luifel gaf weinig beschutting
- 'Klein' bed
- Als peuter slaapt, geen toegang tot je keuken/leefruimte binnen.
- Met voortent en fietsen gaat het gewicht flink omhoog.
- Voortent opzetten toch best wat werk.

We hebben een snelklapper op het oog met een ruimer bed, lichter in gewicht en een vlug op te zetten voortent die al deels aan de basistent vast zit. Fietsen kunnen mee zonder in de knoop te komen met gewicht/kogeldruk en bermkeuken die toegankelijk blijft als peuter slaapt. Geeft meer (speel)ruimte voor hond en kind in de voortent met kuipzeil bij slecht weer. Kan op eigen terrein staan terwijl de caravan in opslag moet.

Mijn man rijdt liever niet, en zie mezelf niet echt met caravan naar Zuid-Frankrijk rijden. Denk dat ik een week moet bijkomen van het continu alert blijven, bijsturen, etc. (Zonder caravan rij ik dus wel fluitend heel Europa door en met trailer ook heel Nederland door.)

Nadelen aan de vouwwagen die ik nu kan bedenken: kleinere koelkast, minder 'comfort' wat betreft isolatie/warmte/kou/vocht.

Als kampeerder met zowat alles waarmee te kamperen is: de vouwwagen is niet minder werk dan de caravan; het is wel ander werk. Het heeft z'n specifieke voor- en nadelen.

Ik heb de Alpenkreuzer weg gedaan omdat die te onhandig was en leeftijd een dingetje begon te worden. Een leuk koopje van een caravan (Eriba familia) gaf de doorslag.

Ik herken wel wat je zegt over de stabiliteit. Je moet wel heel stom doen of een hele onhandige samenloop van omstandigheden hebben dat een vouwwagen om gaat. Je moet 'm ook wel heel slecht laden om 'm aan de slinger te krijgen. Dat luistert bij een caravan veel preciezer.

Onveilig voelt het niet, behalve dit voorjaar op de Duitse (beton)snelweg waar de caravan begon te dansen (niet slingeren maar op-en-neer). Dat was een schril contrast met asfalt, waar de caravan geen krimp gaf, ongeacht rijstijl. Het maakt wel uit dat je 700kg caravan achter 1600kg V70 hangt. Ik geloof niet dat ik net zo relaxed rond zou rijden met de Pinda ervoor, hoe legaal die combi ook is.

Maar uiteindelijk is het plan om een speciale vouwtent op de pick-up te zetten, zoals een afzet-unit maar dan het vouwwagenidee: https://buitelewe.nl/

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:20

gaucho schreef:
Leuk Marije, ik heb ook T5 en herken veel van wat je zegt :D

Pakken trouwens tegenwoordig ook wel eens een camperplaats als dat qua locatie goed uitkomt. Bijvoorbeeld onderweg naar zuid Europa, of Afgelopen weekend vlakbij de boot naar Schiermonnikoog. Ook daar heb je wel aanspraak, vooral van de mensen met een vergelijkbaar busje.


[ [url=m/XjeqgC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Oz7e8C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat die CP bij de jachthaven van Lauwersoog?

Wij stonden de nacht voor we naar Terschelling voeren op een CP die eigenlijk beter: "camping voor camperaars" kon heten.
Zulke ruime plekken, op een gemiddelde andere CP hadden er denk ik 15 plekken geweest, waar zij er nu maar 6 hadden.
En alles in het groen (alleen onder de campers verharding en het pad verhard, verder mooi gras met picknicktafels, een vijver, mooi beschut vanaf de weg en heel veel ruimte.
Super de luxe toiletgebouw erbij.

Op die manier vind ik een CP wel leuk.

En van het voorjaar stonden we een lang weekend op een camping bij Fort Everdingen. Die hebben een gedeelte ingericht als camperplaats en een gedeelte gewoon als (gras) camping.
We werden eerst naar die CP gewezen, maar toen we aangaven dat we ons daar niet helemaal thuis voelden, kregen we direct een ander plekje in het gras met prachtige view op een deel van het gewone camping gedeelte.

Je merkt idd dat er onder mensen met een camper ook veel verschillende bloedgroepen zijn.
Degenen die idd een vergelijkbaar busje hebben, spreken idd wat meer onze taal dan degenen met een groot ding die helemaal zelfvoorzienend kunnen staan met douche en al aan boord.

Het grote voordeel van ons busje vind ik dat ik er geen stalling voor nodig heb, het is onze tweede auto en tevens trekauto voor de trailer (de eerste auto is een volledig elektrische lease-auto, die mag niks trekken).

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:38

Dat is zeker, wij genieten van buiten zijn.
Hebben geen tv net schotel enz.
Van het voorjaar riep een man met een 9m camper tegen mij" maar mevrouwtje wij hebben alle luxe aan boord"

Ik zei, ik ook mijn vent, mijn honden, lekker eten en een wijntje.