Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:55

die hebben wij recent (2e hands) aangekocht en voor het doel van uit de wind / regen zitten is die echt prima. Ik denk dat wij m vooral in voor- en najaar zullen gebruiken.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:21

Wij zitten in dubio over ‘wat’ te installeren :(
Luifel, voortent, of partytent met zijwanden.

Wat is jullie ervaring?

We hebben een camper (Citroën Jumper, omgebouwd)

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:42


Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:49

Josien_ schreef:
Isabonny schreef:
Zooo, eindelijk een camping gevonden met plaats. Niet in Karinthië, maar in Ost Tirol, bij Lienz. Daar zijn we lang geleden een paar keer geweest en die omgeving, in de Dolemieten, is ook echt mooi.

Nu wel op een andere camping als de vorige 2 keer. Eentje dichter bij de stad.
De voorpret kan nu echt beginnen :D


Ik ben heel benieuwd welke camping je gevonden hebt :) "?
Wij gaan begin september met hond en tent. Zijn nog aan het oriënteren op een mooie camping in ongeveer dezelfde omgeving als jij zocht :D


https://www.camping-falken.com/

Voor mijn Dochter en vriend hebben we een slaapvat gereserveerd, zodat ze niet in een tentje hoeven, want ik kan me herinneren van jaren geleden, dat het elke keer rond avondetenstijd begon te onweren en regenen en daarna altijd flink afkoelde. Dan lijkt me zo'n vat toch wat comfortabeler slapen als een tentje :).

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:06

Echwel schreef:
En simpele zijwanden en voorwand voor de luifel


Hebben wij ook naar zitten te kijken, alleen de camper gaat misschien de verkoop in.
En kan het juiste systeem niet vinden voor deze luifel ;(

Heb nog 1 optie open liggen. Alleen de camper is nu niet thuis :+ En die komt thuis de avond voordat wij er mee vertrekken!

@Lukka, heb je misschien nog de exacte locatie?

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:02

gaucho schreef:
Bij ons gaat de hond alleen mee als de kinderen ook meegaan, en dan is er inderdaad altijd wel iemand bij de hond. Die is ook wel erg makkelijk.

Wij zijn een weekendje onze nieuwe 2e hands voortentje / luifel aan het uitproberen.


[ [url=m/sITjqj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet echt nodig gehad maar bevalt goed, zitten we in voor en najaar lekker uit de wind.


Hey, dit ziet er wel handig uit! Welke is dit precies en hoe beviel hij? Wij hebben hetzelfde type bus. Missen een luifel/voortent niet heel erg, maar als het enigszins betaalbaar is, misschien toch wel fijn op frissere dagen inderdaad.

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:59

Wij zijn onderweg naar Slovenië, hopelijk valt het zo half juni nog mee met de drukte. Als iemand tips heeft voor (niet te grote) rustige campings dan hoor ik het graag!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:04


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:22

Plana 66, https://camping-plana.com/. En niet vergeten daar te eten. :9 Zijn wij al verschillende keren geweest, en meeste kans in september weer.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:16

x_Jeanine_x schreef:
Echwel schreef:
En simpele zijwanden en voorwand voor de luifel


Hebben wij ook naar zitten te kijken, alleen de camper gaat misschien de verkoop in.
En kan het juiste systeem niet vinden voor deze luifel ;(

Heb nog 1 optie open liggen. Alleen de camper is nu niet thuis :+ En die komt thuis de avond voordat wij er mee vertrekken!

@Lukka, heb je misschien nog de exacte locatie?


Ik stuur je een pb.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:25

Jettie schreef:
gaucho schreef:
Bij ons gaat de hond alleen mee als de kinderen ook meegaan, en dan is er inderdaad altijd wel iemand bij de hond. Die is ook wel erg makkelijk.

Wij zijn een weekendje onze nieuwe 2e hands voortentje / luifel aan het uitproberen.


[ [url=m/sITjqj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet echt nodig gehad maar bevalt goed, zitten we in voor en najaar lekker uit de wind.


Hey, dit ziet er wel handig uit! Welke is dit precies en hoe beviel hij? Wij hebben hetzelfde type bus. Missen een luifel/voortent niet heel erg, maar als het enigszins betaalbaar is, misschien toch wel fijn op frissere dagen inderdaad.


Deze is van Obelink, nieuw 149 volgens mij. Staat nog op de site. Ik vond m makkelijk op te zetten en gaat zeker bij frisse avonden lekker zijn.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:03

Wij hebben weer uniek plekje
Mooi wandelen en heel mooi fietsen, erg fietsvriendelijk.
Op fietsafstand winkels en heel veel horeca.
En super vriendelijke eigenaren
Staan helemaal alleen heerlijk


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:53

Nog even spammen als het mag

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 05:57

Dank voor de spam, ik krijg alweer helemaal zin! Nog even wachten tot het begin van de schoolvakantie. Dan eerst paar daagjes Duitsland, door naar Oostenrijk waar we 10 dagen staan en nog een weekje Veluwe als afsluiter.

BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:37

Wij gaan rond 22 juli weer vertrekken, dat gaat al snel.

Wij laten de hondjes nooit alleen in de camper. Mijn vriend wil tot 8 km wandelen en dat doen we samen met de hondjes. Als ik meer wil ga ik daarna nog zelf in mijn uppie en dan blijft mijn vriend bij de hondjes. Boodschappen doe ik alleen. Als we een stadje gaan bezoeken gaan de hondjes mee.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:15

Wij zijn weer terug van een weekje kamperen in Zoutelande, genoten! Camping lag in de duinkom dus met drie minuten traplopen stonden we op het strand.
De tent lekte bij een bui op één naad, wat we eigenlijk niet zo goed begrijpen, dus binnenkort de tent thuis maar even opzetten en eens nader inspecteren :') Afgelopen week ook flink lopen fantaseren over ons camper-leven, we neigen nu al steeds meer naar een Sprinter of een Crafter ipv formaat Transporter. Maar goed, eerst het (klus)huis wat verder af hebben voordat we dit avontuur gaan oppakken.

Afbeelding

Afbeelding

Lekker F1 gekeken in de tent :')
Afbeelding

We vonden het zo'n fijne camping dat we hem voor volgend jaar ook maar vast hebben vastgelegd. Volgende stop wordt Camping Martbusch in Luxemburg!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:32

Zoutelande is heerlijk! Wij gingen vroegah altijd daarheen, in een huisje weliswaar, maar prachtige stranden en heerlijk wandelen!

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:27

Ja we hebben ook heerlijk gewandeld :j Ook een dag langs het fietspad heen naar Westkapelle en door de duinen en over het strand weer terug. Echt genoten!

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:14

Waar hebben jullie gestaan in Zoutelande? Wij gaan nu voor het 4de jaar naar Zoutelande en gaan dit jaar voor het eerst naar Luxemburg. Martbusch stond op onze shortlist, maar uiteindelijk is het een andere geworden.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:18

Renee1991 schreef:
Wij zijn weer terug van een weekje kamperen in Zoutelande, genoten! Camping lag in de duinkom dus met drie minuten traplopen stonden we op het strand.
De tent lekte bij een bui op één naad, wat we eigenlijk niet zo goed begrijpen, dus binnenkort de tent thuis maar even opzetten en eens nader inspecteren :') Afgelopen week ook flink lopen fantaseren over ons camper-leven, we neigen nu al steeds meer naar een Sprinter of een Crafter ipv formaat Transporter. Maar goed, eerst het (klus)huis wat verder af hebben voordat we dit avontuur gaan oppakken.

[ [url=m/nGZnZE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CpRPgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker F1 gekeken in de tent :')
[ [url=m/ztAHrF.jpg]Afbeelding[/url] ]

We vonden het zo'n fijne camping dat we hem voor volgend jaar ook maar vast hebben vastgelegd. Volgende stop wordt Camping Martbusch in Luxemburg!


Ik haak even in. Ben je al eens in Luxemburg geweest? Wij wilden ook naar Martbusch maar stond vol dus we zijn uitgeweken naar Bellevue. Voor mij eerste keer Luxemburg. Vond het echt fantastisch! Als je tips wilt, let me know!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:20

Afbeelding
Hoi ik meld me ook!

Ben echt net terug van een weekje Luxemburg, berdorf (camping Bellevue 2000) het was heerlijk. Al hadden we niet op vakantie behoeven met al die Nederlanders op de camping haha. Mijn vriend en ik gaan met de tent. Langere periodes met mijn mega tent uit de pre historie. Kortere vakanties nemen we zijn tentje mee.

Ik ben dol op kamperen :))

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:26

Wij hebben vorig jaar op Martbusch gestaan,inderdaad tijdig reserveren. En idd, je hebt alleen maar Nederlandse kentekens om je heen :))

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:29

Wij gaan met de kids naar Martbusch van de zomer, dus voor hen is dat wel leuk :j

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:17

Martbusch is inderdaad gelukt, gelukkig. Ik ben al eens eerder in Luxemburg geweest maar toen was ik 0,5 jaar oud :+ Dus in die zin de eerste keer. Heel benieuwd, tips zijn zeker welkom!

@Zonnebloem18 wij stonden op camping weltevreden in Zoutelande. Sanitair was allemaal net vernieuwd en het is een duurzame camping, waar je ook massage kunt boeken. Echt keurig en mooi allemaal :j

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:20

Vanaf de camping alleen al kun je prachtig en ver hiken! Heerlijke omgeving! Een dagje Trier is ook leuk :j
Veel plezier daar!

Afbeelding