Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:46

Renee1991 schreef:
*knip*
Echter willen we binnen nu en een paar jaar een kleine maat camper aan gaan schaffen. We denken aan een Mercedes Vito (Marco Polo), VW Transporter (minstens T5, niet ouder, California bijv), beetje die maat. Ik hoop dat er hier ook mensen in het topic zitten die daar wat van kunnen laten zien!

Lees je eerst even goed in over de T5 voordat je eraan begint. Iets met bepaalde motoren die er de brui aan geven. T4 5-pitters zijn beter, maar het blijft, in mijn optiek, ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet als het op de indeling aan komt. Geldt in zekere mate ook voor de Marco Polo; niet bepaalt efficiënt qua indeling.

Als je echt zoiets zoekt en bereid bent de bijbehorende prijs te betalen, ga dan eerst naar een camperbeurs en bekijk goed wat er aangeboden wordt en hoe jullie aankijken tegen werkbaarheid van de indeling.
https://www.camperexpo.nl/
https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/

Overzicht van wat beurzen: https://kampeerbeurzen.nl/

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:58

Renee1991 schreef:
Hoi! Ik ga hier ook graag meelezen!
Wij, mijn vriend, de hond en ik, zijn fervent kampeerders. Mijn vriend is helemaal weg van zijn Bardani tent.
[ [url=m/lmQ2rH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/eHt7qV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echter willen we binnen nu en een paar jaar een kleine maat camper aan gaan schaffen. We denken aan een Mercedes Vito (Marco Polo), VW Transporter (minstens T5, niet ouder, California bijv), beetje die maat. Ik hoop dat er hier ook mensen in het topic zitten die daar wat van kunnen laten zien!


Hoi, wij zijn absoluut geen kampeerders maar hebben net een Fiat Ducato buscamper aangeschaft, een verhoogde en verlengde. We overnachten steeds op wedstrijd en mijn man wilde graag van de vrachtwagen met rijbewijs C en caravan af. Daarom onze keuze voor de van die ook de mentrailer mag trekken. En omdat het dan ook kan, is het de bedoeling dat we de camperbus gebruiken voor weekendjes weg. Inmiddels zijn we er 3 keer op uitgetrokken en vonden het best fijn! Uiteraard klein, maar wel alles bij, lekker warm en comfortabel geslapen.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:16

ikke schreef:
Renee1991 schreef:
*knip*
Echter willen we binnen nu en een paar jaar een kleine maat camper aan gaan schaffen. We denken aan een Mercedes Vito (Marco Polo), VW Transporter (minstens T5, niet ouder, California bijv), beetje die maat. Ik hoop dat er hier ook mensen in het topic zitten die daar wat van kunnen laten zien!

Lees je eerst even goed in over de T5 voordat je eraan begint. Iets met bepaalde motoren die er de brui aan geven. T4 5-pitters zijn beter, maar het blijft, in mijn optiek, ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet als het op de indeling aan komt. Geldt in zekere mate ook voor de Marco Polo; niet bepaalt efficiënt qua indeling.

Als je echt zoiets zoekt en bereid bent de bijbehorende prijs te betalen, ga dan eerst naar een camperbeurs en bekijk goed wat er aangeboden wordt en hoe jullie aankijken tegen werkbaarheid van de indeling.
https://www.camperexpo.nl/
https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/

Overzicht van wat beurzen: https://kampeerbeurzen.nl/



Wij hebben een T4 California en ik snap je helemaal qua efficiëntie van de indeling. Ik noem het altijd alsnog kamperen in een busje. Elke keer met alles goed nadenken want je kan niet "zomaar" overal bij. Dat is overigens wel minder hinderlijk bij de T5/6, daar heb je dacht ik roldeurtjes. Persoonlijk had ik liever een Ford Nugget gehad, die is een stuk efficiënter qua indeling imo. Of een T4 California exclusive een slagje groter en hoger maar alsnog een handzaam maatje. Die is alleen niet uitgebracht in T5 of T6 als ik het goed heb.

Al met al zijn wij enorm tevreden met onze T4 en gaat hij nog lang niet weg. Alleen als we te krakkemikkig worden om steeds alles om te bouwen dan gaan we hem vervangen. Maar dat duurt hopelijk nog 30 jaar :D

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:22

Wow, wat een warm welkom!

Jaaaaa gaucho, dat is precies wat we bedoelen <3 Echt gaaf!! Heb jij nog do's en don'ts nu je de bus in gebruik hebt?

Kun je aangeven wat je precies bedoelt ikke? Ik weet dat de DSG bakken (automaat) van Volkswagen prut zijn, maar voor de rest staat de manuele T5 volgens mij gewoon goed te boek. Goede tip van de kampeerbeurs! Dan kunnen we inderdaad ook goed kijken hoe bepaalde bussen zijn ingedeeld. Mijn baas heeft een T6, die mogen we een keer lenen. Dus dat is wel fijn.

Klinkt goed Lukasje! Een Ducato vinden wij echter wel weer een slag groter dan de bussen die ik noemde, dus dat gaat hem voor ons niet worden. Mijn vriend gaat de bus namelijk als dagelijkse auto gebruiken en vindt de Ducato daarvoor te groot. Een Talento zou dan weer wel kunnen :j

De nugget gaat ook op het lijstje! Dat is eigenlijk gewoon een transit custom maar dan camper toch? Mooi formaatje :j Fijn dat jullie blij zijn met de T4! Wij vinden het echt een beetje te oud, zeker omdat mijn vriend dagelijks met de bus gaat rijden. Dus liever bouwjaar 2009 of jonger.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:41

Renee1991 schreef:
Wow, wat een warm welkom!

Kun je aangeven wat je precies bedoelt ikke? Ik weet dat de DSG bakken (automaat) van Volkswagen prut zijn, maar voor de rest staat de manuele T5 volgens mij gewoon goed te boek. Goede tip van de kampeerbeurs! Dan kunnen we inderdaad ook goed kijken hoe bepaalde bussen zijn ingedeeld. Mijn baas heeft een T6, die mogen we een keer lenen. Dus dat is wel fijn.

Ik zou het even na moeten zoeken maar sommige lijnen motoren in de T5 lopen kapot tegen de tijd dat ze de 2 ton aan tikken. Al van diverse mensen in mijn omgeving gehoord dat ze onaangenaam in de steek gelaten zijn door hun T5. Ik weet van een persoon die 'm heeft laten reviseren maar feitelijk is je auto gewoon total-loss. Revisie kost je 5-7k.


@Lukasje: wij overwegen juist de andere stap: de vrachtwagen aanpassen met een living (zelfbouw) en omkeuren naar camper-combi zodat de paarden wel mee kunnen maar de wagen ook los als camper mee kan.

Zo maakt iedereen z'n eigen afwegingen, afhankelijk van z'n situatie.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:32

Renee1991 schreef:
Wow, wat een warm welkom!

Jaaaaa gaucho, dat is precies wat we bedoelen <3 Echt gaaf!! Heb jij nog do's en don'ts nu je de bus in gebruik hebt?

Kun je aangeven wat je precies bedoelt ikke? Ik weet dat de DSG bakken (automaat) van Volkswagen prut zijn, maar voor de rest staat de manuele T5 volgens mij gewoon goed te boek. Goede tip van de kampeerbeurs! Dan kunnen we inderdaad ook goed kijken hoe bepaalde bussen zijn ingedeeld. Mijn baas heeft een T6, die mogen we een keer lenen. Dus dat is wel fijn.

Klinkt goed Lukasje! Een Ducato vinden wij echter wel weer een slag groter dan de bussen die ik noemde, dus dat gaat hem voor ons niet worden. Mijn vriend gaat de bus namelijk als dagelijkse auto gebruiken en vindt de Ducato daarvoor te groot. Een Talento zou dan weer wel kunnen :j

De nugget gaat ook op het lijstje! Dat is eigenlijk gewoon een transit custom maar dan camper toch? Mooi formaatje :j Fijn dat jullie blij zijn met de T4! Wij vinden het echt een beetje te oud, zeker omdat mijn vriend dagelijks met de bus gaat rijden. Dus liever bouwjaar 2009 of jonger.


Ik zou je echt aanraden om die van je baas eens te lenen. Altijd fijn om zeker te weten of dat ik wat jullie zoeken.

De nugget is inder een transit maar dan van frabrieksaf al camper. Ik weet zo niet waar ze gemaakt worden maar dacht door westfalia.

Ik snap wel dat je T4 te oud vind. Bij ons was alleen het budget niet groot genoeg om voor nieuwer te gaan. Onze komt zelfs uit 1991 dus echt een oudje. Voordeel is wel dat hij in Duitsland onder de oldtimer valt dus weer in milieuzones mag :') .

Om nog in te haken over revisie van T5 bij de T4 is dat ook vaker nodig dan ik dacht. Die van ons is vorig jaar ook gereviseerd bij zo'n 285000 op de teller. Wij hebben het idee dat men er vaak te "aggressief" mee rijdt doordat ze de bussen vaak ook voor woon/werk verkeer gebruiken. Dus dat zou ik wel in je achterhoofd houden bij aanschaf. Hoe hoger de kilometerstand hoe meer kans dat hij afgetrapt is.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:10

Wij hebben een Opel vivaro gehad. Met hefdak maar geen slaapdak. Dat was echt een bed op wielen. Niet meer en niet minder. Prima in het zuiden van Frankrijk met warm weer. Voor de weekenden in Nederland vonden wij het te krap.

Nu hebben we een Fiat Ducato van 6 meter met dwarsbed en toilet ruimte. Ideaal qua indeling, het is heerlijk kamperen. Maar ik vind die dus inderdaad net een maatje te groot.

Wij zijn aan het sparen voor een Ford nugget. Daar is echt goed nagedacht over de indeling. Het geeft een heel ruimtelijk gevoel door de keuken achterin, en dat alles op 5 meter.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:26

Mijn T5 is tot 80.000 kilometer in gebruik geweest als arrestantenbus bij de politie, daarna omgebouwd. Heeft nu 110.000 op de teller. Ik zit op verscheidene Engelse / Duitse Volkswagen Transporter groepen, dat is wel een aanrader om je te oriënteren, ook qua mogelijkheden qua indeling.

Ik heb een schuifbed / bank, met daarnaast kastjes en in de lengte ook een klein keukentje. Voorstoel kan draaien. Ik vind zonnepanelen echt een aanrader. Onder de bank / bed kan ik ook veel kwijt, maar wij zijn kamperen gewend.

Wij zijn over het algemeen veel buiten en gebruiken de bus ook s winters vooral om te slapen. We gaan ook wel eens met 3 kids weg, dan knopen we er een voortent aan en slapen wij in de voortent.

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:41

Wat leuk Renee1991! Hier een zeer tevreden eigenaar van een verhoogd T5 busje.
Afbeelding
Voor sommigen een "tent op wielen" en het is inderdaad niet enorm ruim van binnen, maar wij vinden het nog steeds een echte luxe om altijd ready to go te zijn en water, stroom en gas tot onze beschikking te hebben. Verder rijdt de bus gewoon heel fijn en zorgt het formaat ervoor dat je eigenlijk overal wel kunt komen en parkeren (behalve in parkeergarages dan :')). Wij gebruiken hem ook als tweede auto.

We slapen achterin op een uitklapbaar bed (ingeklapt is het een bank) en naast het bed is nog kastruimte. In het verhoogde dak zitten ook 2 kasten, 1 voor en 1 achter. Onder het bed kunnen we ook veel kwijt. We hebben ons tot nu toe met z'n tweetjes + hond altijd prima gered, ook met minder goed weer (dan zijn de draaibare voorstoelen wel heel prettig). En komend seizoen gaan we ontdekken hoe het camperen met baby gaat :D
Afbeelding
(om de Cabbunk komt uiteraard nog een net en erop waarschijnlijk eerst een Deryan tentje)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:03

Citaat:
Voor sommigen een "tent op wielen"


Ik bedoelde dat van bed op wielen niet neerbuigend hoor. Dat was echt wat ons busje was en we waren er ontzettend blij mee. We hebben er veel plezier van gehad.

Uiteindelijk wilden wij iets meer luxe. Wat we nu hebben vind ik juist weer te luxe en minder kampeergevoel.

Het is voor iedereen anders (gelukkig :Y))

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:33

Nou hier bijna alles ingepakt
Na een weekend Bastogne in luxe huis met de kinderen, morgen met de camper op pad

Eerst naar Helmond en dan door richting Geneve, daarna Bandol op de agenda en het mooie weer opzoeken.

Dus ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen en een onmeunig gezond 2023.

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:10

O ClauH ik had niet eens gezien dat jij net daarboven ook zoiets had gezegd haha. Ik vat het niet neerbuigend op hoor! Het is inderdaad helemaal afhankelijk van je wensen en in hoeverre je die kunt realiseren in een kleinere bus. Wou alleen even noemen dat wij eigenlijk niks missen (hoewel een toiletje aan boord best fijn zou zijn :P).

Echwel, klinkt goed! Veel plezier!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:13

Gelukkig *D
Citaat:
hoewel een toiletje aan boord best fijn zou zijn :P).

Dat heb ik nu dus.

En ik realiseer me dat ik de toiletemmer die we in de Opel hadden ook prima vond, dus een eventuele volgende hoeft van mij niet perse een toilet te hebben. :')

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:20

Hahaha ja wij wilden in de caravan ook per se een toiletje omdat ik dat in de caravan van mijn ouders nooit had. Nu hebben we hem en moest ik hem schoonmaken voor de winterstalling en toen dacht ik wel even okeeeeee die emmer was best easy dan :') Leeggooien, soppie erdoor en klaar, in de disselbak dat dingetje en tot de volgende keer :P En nu helemaal ‘ingewikkeld’ natuurlijk met rubbers insprayen en vloeistof en hoe doe je m de winterstalling in, schuif open of niet? Het zal wel wennen :P

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:26

Citaat:
okeeeeee die emmer was best easy dan :') Leeggooien, soppie erdoor en klaar,

Precies dat _O-

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:56

Haha ja echt ideaal zijn die camper/caravantoiletjes nog steeds niet. Gelukkig is op veel plekken wel sanitair. Voor 'noodgevallen' hebben wij deze: https://www.noodzaken.nl/draagbaar-toil ... pbaar.html (tijdens m'n zwangerschap aangeschaft, geen zin om 3x per nacht naar buiten te moeten :P en heb hem de laatste weken van de zwangerschap ook thuis in de badkamer gezet, zodat ik 's nachts niet steeds de trap af hoefde naar de wc :') )

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:04

Oh revisie klinkt niet ideaal nee, ikke. Kan er dan niet beter een nieuw blok in?

Ik heb vandeweek mijn baas eens gevraagd, die vindt het al leuk om langs te komen en alle snufjes te laten zien aan de bus. Dus die datum prikken we binnenkort even :j Hij weet me denk ik ook wel een hoop do's en don'ts te vertellen.

Jettie, die ziet er ook goed uit! Vinden jullie het niet vervelend dat hij zo hoog is, als je hem echt als dagelijkse auto gebruikt?

Heerlijk vooruitzicht Echwel, geniet er van!

Ok, toiletemmer gaat op het lijstje, volwaardig toilet gaat er vanaf :')

Het zal voor ons echt nog wel een paar jaar duren voordat we echt overgaan op aanschaf, omdat we nu nog een dak tot kelder verbouwing aan het doen zijn in ons huis. Daar gaat ook een hoop geld in zitten.
Maar de voorpret is erg leuk en het helpt al enorm dat we lang de tijd hebben om te bedenken wat we wel en niet willen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:37

Jettie schreef:
O ClauH ik had niet eens gezien dat jij net daarboven ook zoiets had gezegd haha. Ik vat het niet neerbuigend op hoor! Het is inderdaad helemaal afhankelijk van je wensen en in hoeverre je die kunt realiseren in een kleinere bus. Wou alleen even noemen dat wij eigenlijk niks missen (hoewel een toiletje aan boord best fijn zou zijn :P).

Echwel, klinkt goed! Veel plezier!


PortaPotti!

Ideale dingen, ik heb de oude van mijn ouders (uit 2006) en hun hebben begin dit jaar een nieuwe gekocht. Een hoge met elektrisch doorspoelen. Die hebben ze in hun Volkswagen T3 staan, voor het keukenblok. Staat gewoon los/ met een spanbandje vast geloof ik. Ze zijn er erg blij mee, ookal staan ze uitsluitend op campings met sanitair, midden in de nacht naar het toilet gebouw hoeft niet meer (en niet meer de halve camping wakker als ze de deur van de bus vervolgens weer dicht moeten gooien. Moet met een flinke vaart dichtgegooid worden, anders gaat ie niet dicht, oldtimer hé..)

Ik heb dus hun oude in gebruik, en ik vind het een prima ding. Heb er een popup douche tentje voor, voor langere kampeertripjes, of hij gaat in 1 van de 2 slaapcabines in m'n grote tent. (Slaap alleen, dus 1 cabine is rommelhok)

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:06

Renee1991 schreef:
Jettie, die ziet er ook goed uit! Vinden jullie het niet vervelend dat hij zo hoog is, als je hem echt als dagelijkse auto gebruikt?


Nee helemaal niet eigenlijk! Nu zijn wij ook allebei lang, dus altijd rechtop kunnen staan is erg fijn :D juist ook met de dagelijkse wandelingen wanneer we de baby van de MaxiCosi in de draagzak tillen bijvoorbeeld. En de extra bergruimte in de verhoging is echt een groot pluspunt. Alleen met parkeergarages/parkeerterreinen dus even opletten.

Een PortaPotti is idd ook een handig ding, maar neemt ons net te veel ruimte in beslag..

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:35

mvdende schreef:
Jettie schreef:
O ClauH ik had niet eens gezien dat jij net daarboven ook zoiets had gezegd haha. Ik vat het niet neerbuigend op hoor! Het is inderdaad helemaal afhankelijk van je wensen en in hoeverre je die kunt realiseren in een kleinere bus. Wou alleen even noemen dat wij eigenlijk niks missen (hoewel een toiletje aan boord best fijn zou zijn :P).

Echwel, klinkt goed! Veel plezier!


PortaPotti!

Ideale dingen, ik heb de oude van mijn ouders (uit 2006) en hun hebben begin dit jaar een nieuwe gekocht. Een hoge met elektrisch doorspoelen. Die hebben ze in hun Volkswagen T3 staan, voor het keukenblok. Staat gewoon los/ met een spanbandje vast geloof ik. Ze zijn er erg blij mee, ookal staan ze uitsluitend op campings met sanitair, midden in de nacht naar het toilet gebouw hoeft niet meer (en niet meer de halve camping wakker als ze de deur van de bus vervolgens weer dicht moeten gooien. Moet met een flinke vaart dichtgegooid worden, anders gaat ie niet dicht, oldtimer hé..)

Ik heb dus hun oude in gebruik, en ik vind het een prima ding. Heb er een popup douche tentje voor, voor langere kampeertripjes, of hij gaat in 1 van de 2 slaapcabines in m'n grote tent. (Slaap alleen, dus 1 cabine is rommelhok)

Correctie: slecht onderhoud.

Maar ik ga inderdaad ook geen toiletje inbouwen in de vrachtwagen. We hebben een porta bij de caravan die we dus nooit gebruiken (staat heel sneaky ingebouwd onder een bank). Als ik al iets wil, neem ik die porta wel mee.
Ik besteed die ruimte wel aan een goede zadelkamer en nuttige zithoek/slaapplaats.
Al zag ik ook eens een wagen te koop waar ze een gewoon bed in het paardendeel hadden staan :D

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:51

Hahahaha ja dat toiletje.. ik vind het vooral handig voor de kids en voor ‘s nachts, verder ga ik gewoon lekker naar het kakhuus :')

Ik denk trouwens dat de kans enorm aanwezig is dat ik die cassette van het thetford toilet alsnog weggooi als ik de caravan uit de winterstalling trek :') en een frisse koop. En ik denk ook dat ik een volgende gewoon lekker in de winter eruit haal en op de vliering bewaar met een laagje vloeistof erin _O-

Wat doen jullie met de watercassette van je toiletje?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:52

ikke schreef:
mvdende schreef:


PortaPotti!

Ideale dingen, ik heb de oude van mijn ouders (uit 2006) en hun hebben begin dit jaar een nieuwe gekocht. Een hoge met elektrisch doorspoelen. Die hebben ze in hun Volkswagen T3 staan, voor het keukenblok. Staat gewoon los/ met een spanbandje vast geloof ik. Ze zijn er erg blij mee, ookal staan ze uitsluitend op campings met sanitair, midden in de nacht naar het toilet gebouw hoeft niet meer (en niet meer de halve camping wakker als ze de deur van de bus vervolgens weer dicht moeten gooien. Moet met een flinke vaart dichtgegooid worden, anders gaat ie niet dicht, oldtimer hé..)

Ik heb dus hun oude in gebruik, en ik vind het een prima ding. Heb er een popup douche tentje voor, voor langere kampeertripjes, of hij gaat in 1 van de 2 slaapcabines in m'n grote tent. (Slaap alleen, dus 1 cabine is rommelhok)

Correctie: slecht onderhoud.

Maar ik ga inderdaad ook geen toiletje inbouwen in de vrachtwagen. We hebben een porta bij de caravan die we dus nooit gebruiken (staat heel sneaky ingebouwd onder een bank). Als ik al iets wil, neem ik die porta wel mee.
Ik besteed die ruimte wel aan een goede zadelkamer en nuttige zithoek/slaapplaats.
Al zag ik ook eens een wagen te koop waar ze een gewoon bed in het paardendeel hadden staan :D


Absoluut niet!

De schuifdeur van een T3 gaat nou eenmaal niet zo soepeltjes en stil als een deur van een moderne T6...

En op een verder doodstille camping, klink het dichtgooien van een deur al snel mega luid.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:16

Nee inderdaad, dit herken ik ook nog wel van de bedrijfsbussen die m'n vader vroeger had. Die moest je met een flinke zwieper dichtgooien anders sloot ie niet.
Ik heb al wel gelezen dat de nieuwste Transporter bussen de deur elektrisch kunnen sluiten, zodat je hem heel stil kunt sluiten.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:00


lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:13

Echwel schreef:
San Remo op het programma


[ [url=m/UWWxvf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel vervelend


https://www.remolidays.it/fr/remolipark-2/

Zo een aardige eigenaar



Ohh wat heerlijk,ben jaloers :o

ik kijk even hoe ver het is :j