Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:01

Citaat:
Sluftervallei probeer ik en keer per jaar naar toe te gaan. Prachtig in het vroege voorjaar.

Wij waren er afgelopen zomer voor het eerst. Wat een heerlijk plekje!

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:07

@ Clauh en Rien10: die zoek ik op! Bedankt !!

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:22

ClauH schreef:
Bij ons zijn favorieten in Nederland :
Camping 't Peeske
Camping Boszicht
Solassi in Noordwijkerhout
Landal camping sluftervallei op Texel
Jachthaven Barendrecht op de landtong

Allemaal met een kleine speeltuin maar verder geen zwembad met glijbanen of herrie, lekker wandelen met de hond en dorpje op loop-of fiets afstand.


Welke camping Boszicht bedoel je? Er zijn er best wel wat.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:32

Mooiste is de app park4night en campercontact downloaden
Daar vind je heel veel info en review.
Ook openingstijden en voorzieningen


Wij gaan altijd op pad en als.ik er klaar mee ben meestal na 2 of 2.5 uur
Dan open ik de app en zoek iets wat ik leuk vind.
Wij gaan nooit gericht ergens naartoe dan had ik wel weer een caravan genomen


Wi

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:17

Citaat:
Welke camping Boszicht bedoel je? Er zijn er best wel wat.

Laag soeren

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:43

ClauH schreef:
Citaat:
Welke camping Boszicht bedoel je? Er zijn er best wel wat.

Laag soeren


+:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:18

Zijn nu toch ook aan het kijken om in Nederland te blijven en dan weer de paarden mee te nemen. Willen naar een plekje waar we nog niet eerder geweest zijn, en willen er ook een goede bak bij hebben omdat we niet alle dagen buiten gaan rijden. Iemand ervaring met de Lourenshoeve of camping de Tepelenburg? Die laatste is lekker dichtbij voor ons, enige minpunt vind ik het oefenterrein van de Harskamp waardoor je om in het bos te komen toch een eindje moet gaan.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:45

Paardenhotel Burgh ? Daar zit een minicamping bij. Ben er zelf nooit geweest, ken wel mensen die er geweest naar tevredenheid geweest zijn. Burgh Haamstede zelf is ook erg gezellig.

ikke

Berichten: 37568
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:53

SusanH schreef:
Zijn nu toch ook aan het kijken om in Nederland te blijven en dan weer de paarden mee te nemen. Willen naar een plekje waar we nog niet eerder geweest zijn, en willen er ook een goede bak bij hebben omdat we niet alle dagen buiten gaan rijden. Iemand ervaring met de Lourenshoeve of camping de Tepelenburg? Die laatste is lekker dichtbij voor ons, enige minpunt vind ik het oefenterrein van de Harskamp waardoor je om in het bos te komen toch een eindje moet gaan.

Lourenshoeve is een mooie lokatie maar vijf bomen bij elkaar heet daar bos. Niet echt een lokatie voor leuke buitenritten maar een uitstekende lokatie voor les en trainingsweekenden.

Tepelenburg weet ik waar die ligt maar verder geen ervaring. Je kunt van daaruit prima achterlangs naar het Kootwijkerzand rijden. Je hoeft dan maar iets van 200mtr langs de doorgaande weg waar een ruim fiespad langs ligt.
Maar je kunt ook binnendoor richting het Roekelsebos en dan door naar de Ginkel.
Oh, en als je daar langs komt, ga vooral NIET naar Galerie Zuid :D tenzij je met iets leuks, mafs, nuttigs of lang naar gezocht thuis wil komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:04

Ja zag ook al dat het bosje bij de Lourenshoeve heel klein is. Met veel recreatie eromheen. Dus druk. Accommodatie ziet er wel mooi uit.

Burg Haamstede vind ik te ver rijden, moet 2 keer op en neer natuurlijk.

ikke

Berichten: 37568
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:18

SusanH schreef:
Ja zag ook al dat het bosje bij de Lourenshoeve heel klein is. Met veel recreatie eromheen. Dus druk. Accommodatie ziet er wel mooi uit.

Burg Haamstede vind ik te ver rijden, moet 2 keer op en neer natuurlijk.

Wellicht is dat veranderd maar eerder mocht je in dat bosje niet eens komen met paarden en daar waren ze toen streng in de leer, zeg maar.

Accommodatie is top, niet in de laatste plaats door de invloed van, helaas wijlen, Dorien en we zijn er met de NVVR diverse keren geweest voor lesweekenden.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:20

En camping Samoza in Vierhouten met de manege op het terrein, waar je ook je eigen paard mee kan nemen? https://www.samoza.nl/ , https://www.samoza.nl/manege .

Volgens mij hebben ze een knappe buitenbak ( ik zag op de site dat die overdekt is inmiddels) en als je een stukje over de camping rijdt, zit je gelijk in het bos.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:24

Nee Samoza willen we niet meer heen. De manege is prachtig, maar de camping is niks voor ons. Plus, het paarden gedeelte is fiks in prijs verhoogd. Niet normaal wat je moet betalen nu.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:29

Kijk, dat laatste wist ik niet. Inderdaad, de camping is groot en dat moet je maar net willen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:35

Dat het groot is is niet het probleem, maar meer het soort mensen dat er zit. Of wij hebben net 2 keer pech gehad. Camping personeel lostte het wel netjes op hoor na onze klacht. Wij zijn geen fans van Nederlandstalige muziek en veel drank. Dus voelden ons er niet zo thuis.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:36


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:45

Kan alleen op de site nergens info over het paarden gedeelte vinden, ook niet in het filmpje op de site. Camping is wel prachtig zeg. Ik vind 1,5 uur rijden wel de max voor een heel mooi plekje.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:54

SusanH schreef:
Dat het groot is is niet het probleem, maar meer het soort mensen dat er zit. Of wij hebben net 2 keer pech gehad. Camping personeel lostte het wel netjes op hoor na onze klacht. Wij zijn geen fans van Nederlandstalige muziek en veel drank. Dus voelden ons er niet zo thuis.


Nee, dat zou mij ook gigantisch tegenvallen als dat met mijn verblijf ergens zou gebeuren! Dan is het al snel klaar inderdaad.

https://www.mussenkamp.nl/ in Heerde is dan misschien ook nog een optie.

En een heel andere kant op, waar ik zelf naar grote tevredenheid heb gestaan: http://www.zandkant.nl/ in Biezenmortel, bij de Loonse en Drunense duinen. http://www.zandkant.nl/ . Geen idee hoe ver dat bij jullie vandaan is hoor, maar hele fijne meedenkende campingeigenaren en mooie uitrijmogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door Jet op 28-11-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:59

Wow prachtig. Maar wel een afknapper dat er geen weidegang bij zit. Zie ook geen paddocks.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:04

ClauH schreef:
Paardenhotel Burgh ? Daar zit een minicamping bij. Ben er zelf nooit geweest, ken wel mensen die er geweest naar tevredenheid geweest zijn. Burgh Haamstede zelf is ook erg gezellig.


Dit zou inderdaad een mooie optie zijn, maar ik zag dat je aan gaf dat het te ver is.
Heb je een bepaalde omgeving waarin je zoekt?

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:06

SusanH schreef:
Wow prachtig. Maar wel een afknapper dat er geen weidegang bij zit. Zie ook geen paddocks.


Ja, dat viel me ook tegen inderdaad. Ik heb er nog eentje bij gezet in een heel andere richting.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:10

Wij zitten zelf tussen Utrechg en Arnhem. Alles op de Veluwe, Achterhoek, randje Twente of Brabant en noorden van Limburg is goed. Als de paarden faciliteiten maar mooi zijn en camping niet te groot.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:45

SusanH schreef:
Wij zitten zelf tussen Utrechg en Arnhem. Alles op de Veluwe, Achterhoek, randje Twente of Brabant en noorden van Limburg is goed. Als de paarden faciliteiten maar mooi zijn en camping niet te groot.


De vrolijke Flierefluiter in Someren misschien? Of is dat ook te ver weg?

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:47

SusanH schreef:
Kan alleen op de site nergens info over het paarden gedeelte vinden, ook niet in het filmpje op de site. Camping is wel prachtig zeg. Ik vind 1,5 uur rijden wel de max voor een heel mooi plekje.

Ze hebben stallen en weiland
Ook Starnbosch in Dalfsen is een aanrader
Zit naast een grote stal
https://www.stalzielman.nl/

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:15

SusanH schreef:
Wij zitten zelf tussen Utrechg en Arnhem. Alles op de Veluwe, Achterhoek, randje Twente of Brabant en noorden van Limburg is goed. Als de paarden faciliteiten maar mooi zijn en camping niet te groot.


Wij zijn afgelopen zomer naar noord Limburg geweest, svr camping bovensbos in Helden. Kun je paard ook meenemen en echt meteen in het bos.