Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:35

Geen ervaring met pakketreizen, maar je zou Zuid-Afrika kunnen combineren met Lesotho en dat is wel duidelijk minder Westers.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 11:39

Ah maar lesotho vind ik dan weer niet zo heel erg typisch Afrika of zo. En het is ook zo klein, denk niet dat dit is wat TS zoekt?

Willemiens

Berichten: 944
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:48


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 12:50

Kijk alleen uit dat het niet té warm is dan. Er is echt geen zak aan om met 40 graden in een niet gekoelde Safari auto rond te tuffen op zoek naar beesten die ook helemaal lam zijn van de hitte :D

Ga straks eens de linkjes bekijken, klinkt wel tof hoor. Tanzania staat hier ook nog op het lijstje.

Oeganda vond ik ook heel tof, al ontbreekt daar denk ik het strand stukje.

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:19

Ik vind Zuid Afrika toch ook wel echt wat anders dan Europa hoor. Ja het kent meer westerse faciliteiten, maar denk dat het wel een prachtige ervaring is als je nog nooit in Afrika geweest bent. Het ligt ook een beetje aan de indeling van waar je naar toe gaat.
Als ik die reizen hierboven zie, ziet het er super uit, maar wel super de luxe in lodges. Dat kan net zo makkelijk in Zuid Afrika.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 13:29

Ja ik vind zuid Afrika ook geweldig maar echt niet te vergelijken met bvb Oeganda. In die zin vind ik het wel echt heel erg westers. Maar het is wel een prachtig land voor wildlife, hiken, eten en drinken en super makkelijk bereisbaar op élk budget. Dat maakt het enorm uniek. Ook qua landschap zo ontzettend divers.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:47

poes schreef:
Kijk alleen uit dat het niet té warm is dan. Er is echt geen zak aan om met 40 graden in een niet gekoelde Safari auto rond te tuffen op zoek naar beesten die ook helemaal lam zijn van de hitte :D

Ga straks eens de linkjes bekijken, klinkt wel tof hoor. Tanzania staat hier ook nog op het lijstje.

Oeganda vond ik ook heel tof, al ontbreekt daar denk ik het strand stukje.


Haha dat is wel een hele goede

Wat is nou de beste tijd om wilde dieren te gaan spotten?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:46

Afhankelijk van wanneer het regenseizoen is in dat land.
Het beste spotten doe je wanneer het gras laag staat, dus vlak voor het regenseizoen weer begint.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 20:04

En regen kan soms goede sightings geven aangezien de katten dan ook langer actief zijn gedurende de dag.
Wij hadden in Oeganda best veel regen en hebben ook veel meer gezien dan de reis voor ons waar het te warm was.

December/januari kan in sommige landen zeer warm zijn maar verder heeft elk seizoen wel iets hoor!

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:48

Er is dus niet echt een bepaalde tijd waar je echt moet gaan.
Alle seizoenen en maanden hebben wel iets dus

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:54

poes schreef:
Ja ik vind zuid Afrika ook geweldig maar echt niet te vergelijken met bvb Oeganda. In die zin vind ik het wel echt heel erg westers. Maar het is wel een prachtig land voor wildlife, hiken, eten en drinken en super makkelijk bereisbaar op élk budget. Dat maakt het enorm uniek. Ook qua landschap zo ontzettend divers.


Nee zeker niet. Maar als je toch naar een luxe lodge gaat en je beetje in een reserve laat rond rijden dan maakt dat niet zo heel veel uit bedoel ik meer.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 23:05

Dat kan ik dan weer niet inschatten. Ik zou zelf altijd eerder voorbarig plaatsen tot kamperen in de Bush kiezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 00:19

Tja, definieer 'Westers' en definieer 'typisch Afrika.' Er is net zo min een 'typisch Afrika' als er een 'typisch Europa' of een 'typisch Azië' is - die frase valt voor mij een beetje in de categorie "Africa is a beautiful country." Zuid Afrika is net zo 'typisch Afrika' als Marokko, Benin of de CAR dat zijn. Het is een van de meest geïndustraliseerde en meest stabiele landen op het continent, maar ik waan me niet bepaald in een soort Nederland aan de Costa Brava als ik daar ben. Dan zou ik er namelijk ook niet komen. :))

Die georganiseerde reizen zijn voor mij al helemaal geen 'typisch Afrika,' want alles wat je ziet, is volledig aangepast op wat West-Europese en Amerikaanse toeristen willen zien en verwachten te zien, oftewel een soort uitgebreid Disneyland. :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 00:30

Ik noem het wel altijd ‘het zuiden van Frankrijk met olifanten’ :D

Iedereen reist zoals hij wil, en het is niet overal even simpel om ongeorganiseerd te reizen. En sommige landen kiezen er dan voor om voornamelijk te mikken op luxe toerisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 01:15

poes schreef:
Ik noem het wel altijd ‘het zuiden van Frankrijk met olifanten’ :D

Iedereen reist zoals hij wil, en het is niet overal even simpel om ongeorganiseerd te reizen. En sommige landen kiezen er dan voor om voornamelijk te mikken op luxe toerisme.
Eens en dat soort reizen maken is ook helemaal prima; ze hebben alleen weinig te maken met een andere wereld zien of “het echte Afrika,” dat moet je je wel realiseren. Er is niks authentieks aan, maar als je gewoon comfortabel en luxe wilt reizen en gegarandeerd bijzondere dieren wilt zien, is zo’n pakketreis een goede optie!

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:46

poes schreef:
Dat kan ik dan weer niet inschatten. Ik zou zelf altijd eerder voorbarig plaatsen tot kamperen in de Bush kiezen :D

Ik ook....:)) Niets voor mij die luxe dingen.
Heb heerlijk een maand in de bush gezeten in ZA toen... kwam je niks of niemand tegen aan toeristen of wat ook. Eens in de week of 2 weken even anderhalf uur rijden voor de boodschappen was het enige haha.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 07:55

De 4*4 drive bij Satara was top! Vooral heel bijzonder dat je dan wel je auto uit mag (met de nodige voorzichtigheid):
Afbeelding

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 08:24

Ik ben net terug uit Egypte, dat was ook tof. Ik zal later even foto's plaatsen. Is ook Afrika immers en we gingen ook op safari in de Rode Zee. Was mijn eerste keer Afrika. Maar de safari op het land staat nog steeds op de wishlist. :P

Paar snelle foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Behalve onder water zijn we nog met een jeep de woestijn in geweest en hebben daar kameel gereden, bij de bedoeïenen thee gedronken en vervolgens nog sterren gekeken.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:32

germie schreef:
Ik ben net terug uit Egypte, dat was ook tof. Ik zal later even foto's plaatsen. Is ook Afrika immers en we gingen ook op safari in de Rode Zee. Was mijn eerste keer Afrika. Maar de safari op het land staat nog steeds op de wishlist. :P

Paar snelle foto's:

[ [url=m/SpZYGw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j2N8hA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hitxdr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Behalve onder water zijn we nog met een jeep de woestijn in geweest en hebben daar kameel gereden, bij de bedoeïenen thee gedronken en vervolgens nog sterren gekeken.


Waauw wat prachtig zeg! <3

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:19

Hier worden de plannen langzaam werkelijkheid, wel weer ontzettend last minute... De verkiezingen lijken nu door de rechter definitief gemaakt te zijn, dus we gaan er nu voor.

We gaan richting Kenia, mijn vriend moet daar nog zijn voor een stichting waar hij penningmeester van is, daarna volg ik hem richting Kenia om dan samen nog een rondreis te maken. Ik denk dat het een krappe twee weken gaat worden.

Is er nog iemand recent geweest? Tips voor do's en don'ts? Zelf ben ik 10 jaar geleden geweest, toen met aanslagen van Boko Haram, en was het heel erg rustig en lag de toerisme op z'n gat.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:05

Uitzicht in Gonarezhou, Zimbabwe. Wat een waanzinnige ervaring was dat
Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6176
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 18:36

:wow: waaaauww!!

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:37

Dat is zeker niet verkeerd, wow.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:03


Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:14

Heerlijke blog! Goed vervolg van de reis gewenst, maar dat zal wel goed zitten zo te lezen!