USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:08

We hoeven niet perse veel onderweg te zijn.. gewoon de mooie plaatsen, natuur, en soms wat shoppen (vnl old west als dat onderweg te vinden is)
schone hotels/motels (luxe is een keer leuk maar niet perse noodzakelijk.. als het maar veilig is :) )

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:46

Laat sowieso Arches zitten voor een volgende reis, want het is doodzonde als je vanuit Moab niet ook Canyonlands NP doet (liefst de Shafer Trail met een high clearance Jeep) en Dead Horse Point State Park. De sfeer in Moab is zo gaaf! Eten bij Red Cliffs Lodge aan de 128 bij zonsondergang, aan het eind van de ga naar de Moab Brewery, maak me gek!

Goed te combineren met een volgende reis rond Denver.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:58

Moab en omgeving <3

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:12

Ik denk dat ik toch meer neig naar Moab en omgeving... dat trok me gelijk al :j
Eens kijken wat daar een mooie rondreis is..
Hoe zou jij dat doen MoniqueT? (en of anderen met goede ideeen :D)

Ik ben een complete newbie wat USA betreft he, ik ben 1x voor 5 dagen in NY geweest, en dat is het.. dus vaktermen of afko's roepen, dat ga ik niet begrijpen :')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:14

Je kunt je ook focussen op het rondje rechts van Vegas, de mooie Scenic routes en de natuurparken gecombineerd met een stukje route 66.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:20

Ik moet even kijken wat daar precies ligt, want ik vulde het rijtje in wat jij noemde maar toen raakte de routeplanner in de war :')
En ik had tussen Zion en .. euh.. LasVegas een heel stuk niks.. ja een park ligt er nog op de route (Dixi nationaal Forest?)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:24

Wij zijn van LV in één dag naar Bryce gereden via Zion. Onderweg heb je volgens mij ook Valley of Fire en je kunt Ghosttowns tegenkomen. De route van Bryce naar Moab is super mooi en daar heb je Arches.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:30

Thanks, ik ga die nog eens bekijken!

De hotels gewoon langs de route denk? Hier en daar een leuk stadje?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:46

De combinatie Bryce, Zion, Monument Valley, de route UT-12, Capitol Reefe, allemaal met de parken rond Moab te combineren. Richting Denver eventueel met Mesa Verde, Durango (trein!), Black Canyon of the Gunisson richting Denver.

Of vanuit Las Vegas, maar dan zonder Yosemite en Californië.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:53

Wat betekent 'trein!'? Kan je daar met de trein, of moet je daar met de trein? :')

Thanks!! ik ga daar ook naar kijken!!
Echt top dat jullie zo fanatiek meedenken _/-\o_

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:08

Tussen Las Vegas en Zion heb je inderdaad de Valley of Fire. Echt de moeite waard.

Eigenlijk was mijn laatste West-Amerika reis een en al hoogtepunt. Wij hebben toen het volgende rondje gemaakt: Las Vegas - Valley of Fire - Zion - Bryce - Goblin Valley - Moab - Arches - Jeeptocht door Canyonlands en Dead Horse SP - Natural Bridges - Muley Point - Moki Dugway - Valley of the Gods - Monument Valley (en uiteraard paardrijden in MV) - Page - Antelope Canyon - Kanab en van daaruit North Coyote Buttes - North Rim Grand Canyon en weer terug naar Las Vegas.
Echt een fantastisch rondje waar wij 17 dagen over gedaan hebben.

Als je nog wat foto’s wilt, kan ik ze wel plaatsen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:19

Paardrijden in monument valley heb ik ook gedaan. Privé rit geboekt bij Roy Black, dan krijg je een indiaan mee die zelf zadelloos rijdt. Echt de moeite waard!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:36

Mijn vriend rijdt geen paard.. en om hem ergens te laten en alleen te gaan is ook weer zo wat :')

Super bedankt! Ik ga het goed bekijken +:)+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:49

Cer schreef:
Mijn vriend rijdt geen paard.. en om hem ergens te laten en alleen te gaan is ook weer zo wat :')

Super bedankt! Ik ga het goed bekijken +:)+

Die kan gewoon uitslapen natuurlijk. Ik had een rit van 2 uur al heel vroeg s ochtends. Na de rit ging ik samen met m'n ouders ontbijten. We sliepen in The View, echt fantastisch hotel met uitzicht op The Mittens.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:58

Mijn man heeft zich ook 2 uur vermaakt, hoor. Geen probleem. Het is imo echt een once in a lifetime experience. Ik heb ook nog nooit zo hard gegaloppeerd 8-)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:01

Cer schreef:
Wat betekent 'trein!'? Kan je daar met de trein, of moet je daar met de trein? :')

Thanks!! ik ga daar ook naar kijken!!
Echt top dat jullie zo fanatiek meedenken _/-\o_



https://www.durangotrain.com/

Durango heeft een super mooi oud centrum, net als Ouray, wat meer naar het noorden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 06:35

Cer schreef:
Mijn vriend rijdt geen paard.. en om hem ergens te laten en alleen te gaan is ook weer zo wat :')

Super bedankt! Ik ga het goed bekijken +:)+

De mijne ook niet, maar we hebben wel een rit gemaakt. Zelfs nog een heel klein stukje draf en galop.had deze rit niet willen missen. De gids op een merrie met veulentje, vijf honden en wij twee te paard. Práchtig!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:19

Ik zit een beetje te twijfelen over Amerika, zou graag eens richting Utah gaan maar als ik lees over de drukte, problemen met het vinden van parkeerplekken, permits die je moet reserveren enzovoorts. Ik snap het want heel veel mensen willen het zien maar daardoor vind ik het wel minder aantrekkelijk klinken :o dat je ergens super vroeg heen moet rijden omdat er anders mogelijk geen plek meer is of met sommige dingen dat je mag hopen dat je een permit krijgt

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:24

Klopt hoor, moonsparkle. Het is echt wel druk geworden in het westen. De eerste keer waren wij er in 1991 en het verschil met de laatste keer in 2015 was echt al gigantisch. Maar juist door de permits reguleren ze de drukte. Ik vind het wel een goede zaak.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:38

....hmm... ben benieuwd .. ik kan me voorstellen dat na alle reis restricties het nu overal weer knetterdruk is... dat zou wel jammer zijn (begrijpelijk want meer mensen willen mooie dingen zien, maar in de file voor een parkeerplek...en dan voor veel geld.. hm.. )

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:44

Het zuidwesten was ik in april/mei, nog voor de zomerdrukte

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:47

is april al een goede tijd? Mei lukt niet, dus het wordt april of juni waarschijnlijk..

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:17

April is voor de hooggelegen gebieden nog erg vroeg. Zo is Yosemite dan vaak niet bereikbaar (of in elk geval maar van één kant) vanwege de sneeuw en zal het vaak nog behoorlijk koud zijn. Kan je daar tegen, dan is er eigenlijk niet veel aan de hand. Je moet wel eventuele wegafsluitingen in de gaten houden.

Wij reisden in 2016 in april en bewust behoorlijk zuidelijk. Toch nog wel sneeuw gehad hier en daar. Mijn man krijgt heel veel pijn door kou en vocht, dus niet echt fijn, maar toch een mooie reis gehad hoor! Verslag van die reis: https://www.tijmesusa.wordpress.com

Weinig van de bekende hoogtepunten, die hebben we allemaal al veel eerder gezien. Ik vind mei een heerlijke tijd voor het zuidwesten, maar ook september. Juni kan prima, als je tegen de warmte kan.

Wij hebben vooral vaak juist in mei gereisd, voor de drukte uit en toch vaak mooi weer.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:21

Oh ik ga dat lezen, thanks!

Ik moet de laatste week van mei in NL zijn, dus of ervoor of erna.. en anders wellicht idd later, zoals september, dat geeft ook weer meer regeltijd :j

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:23

In Bryce lag er sneeuw (niet op de wegen) en dat was prachtig! In Arches was het warm (20+) In Grand Canyon hadden we natte sneeuw buiten, maar ook droog met zon er tussen. In Monument Valley was het warm. In Vegas was het heet, in Death Valley heter. In Tahoe sneeuwde het. Voor Yosemite moesten we omrijden (die ene gewilde route gaat soms pas in juli open) maar was het prachtig voorjaarsweer met bloesem en voorjaarsbloemen en krachtige watervallen.
Wij reisden van half april.