USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:40

Ik zou ook omhoog rijden, richting Oregon bijvoorbeeld.

Crater lake is een van mijn favoriete plekken in Oregon.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 19:56

Ik vond Hawaii echt fantastisch, zou daar lekker de rondreis afsluiten <3

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:50

Nadir schreef:
Ik vond Hawaii echt fantastisch, zou daar lekker de rondreis afsluiten <3


Ik kom hier even binnen vallen :D
Wij gaan volgend jaar misschien 2 weken naar Mid-west Usa, en nu kreeg ik het idee om onze trip af te sluiten met een paar dagen Hawaii. Welk eiland ben jij geweest? Ik zou het liefst naar Honolulu gaan omdat ik Pearl Harbor graag wil zien, maar verder willen we vooral genieten van de natuur, mooie (rustige!!!) stranden, snorkelen en surfen. Ik zou daar ong 5 dagen willen zitten. We vliegen het liefst vanaf Denver. Voor 5 dagen lijkt eilanden hoppen me niet zo leuk haha.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 22:47

Wij zijn op Maui geweest. De dingen die jij opsomt kun je daar allemaal doen. Maar wellicht op de andere eilanden ook, dat weet ik niet. Ik vond Maui iig prachtig!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 04:34

Wat super leuk dat we verzamelen voor Florida haha!

Ik heb ook wel een beetje corona-angst, pas gerust gesteld als alles zo ver is.

Nu heel druk met voorbereidingen.

We hebben ongeveer 4,5 dag om de rest van Florida te doen dus dat wordt nog een flinke uitdaging.
Plan is we vliegen op Miami, dus hier een dag en dan naar de Keys voor 1 nacht, om vervolgens via de Everglades en de westkust omhoog te rijden.
Druk aan het puzzelen hier.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:23

Heeft iemand tips voor San Diego? Ga er in november een kleine week heen voor een congres! En daarna door naar Baja California (Mexico) om te surfen *\o/*

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:48

San Diego is leuk! Ben er in juli geweest. Gaslight district is leuk met vele barretjes en restaurantjes met buiten terrasjes. Balbao park is ook zeker een aanrader, mooi om doorheen te lopen en veel keuze met musea, tuinen en zelfs een dierentuin (wel prijzig trouwens). En je kunt de boardwalk langs het water aflopen, met vele bezienswaardigheden (Seaport, USS Midway, etc).

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:52

@Earth: heb je al concreet iets voor de MidWest? Wij zitten er ook aan te denken voor volgend jaar, maar ik kan het gewoon niet verzinnen :') Veel te veel keus..

@Cowboy55: ik had ook een beetje dezelfde vraag als jij.. die omgeving, de deep south, is dat wat? (of heb jij het net weer over nog meer binnenland?

ik wil graag naar de deep south, maar ik kan niet goed duiden waarom (New Orleans, en dan omhoog naar Memphis / Nashville...)
Als ik het hier zo lees, zijn de parken aan de westkust (?) met Utah of Colorado eigenlijk mooier..

Wie heeft de doorslag :D ?

En boek je dan een gehele rondreis bij een organisatie (welke?) of ga je zelf alles los boeken?

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:16

MacavityL schreef:
San Diego is leuk! Ben er in juli geweest. Gaslight district is leuk met vele barretjes en restaurantjes met buiten terrasjes. Balbao park is ook zeker een aanrader, mooi om doorheen te lopen en veel keuze met musea, tuinen en zelfs een dierentuin (wel prijzig trouwens). En je kunt de boardwalk langs het water aflopen, met vele bezienswaardigheden (Seaport, USS Midway, etc).


Ik breek even in met nog wat aanvullingen: La Jolla is mooi, beetje badplaats idee. Coronado Island is ook tof, wel redelijk op toeristen gefocust. En mocht je het leuk vinden, dan kun je ook de campus van één van de universiteiten bezoeken (UCSD ligt in La Jolla, SDSU wat meer de stad in). Volgens mij zijn de campussen gewoon vrij toegankelijk.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:25

Cer schreef:
<KNIP>

En boek je dan een gehele rondreis bij een organisatie (welke?) of ga je zelf alles los boeken?


Ik regel het altijd zelf. Vind ik leuk. Bovendien weet ik zelf het best wat ik wil en wat niet. Zowel qua vlucht, hotels als reisafstanden. Ben niet iemand van 500 km verplaatsingen per dag.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:10

Cer schreef:
@Earth: heb je al concreet iets voor de MidWest? Wij zitten er ook aan te denken voor volgend jaar, maar ik kan het gewoon niet verzinnen :') Veel te veel keus..

@Cowboy55: ik had ook een beetje dezelfde vraag als jij.. die omgeving, de deep south, is dat wat? (of heb jij het net weer over nog meer binnenland?

ik wil graag naar de deep south, maar ik kan niet goed duiden waarom (New Orleans, en dan omhoog naar Memphis / Nashville...)
Als ik het hier zo lees, zijn de parken aan de westkust (?) met Utah of Colorado eigenlijk mooier..

Wie heeft de doorslag :D ?

En boek je dan een gehele rondreis bij een organisatie (welke?) of ga je zelf alles los boeken?

Zelf heb ik niet deep south gedaan maar wel Nashville, Smoky mountains rond Halloween. Dat is een mooie periode daar. Maar de meest indrukwekkende natuurparken vond ik Yellowstone, Bryce, Monument Valley, Tahoe, Yosemite.
Mocht je Montana/Yellowstone doen kan ik een verblijf op duderanch Rocking Z in Wolfcreek van harte aanbevelen.
Ik heb m'n Amerika reizen altijd zelf geboekt, vlucht, SUV, losse hotels,lodges, cabins, ranches.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:14

We neigen er nu naar om de deepsouth niet te doen, maar eerder de parken :j (althans, alles onder voorbehoud nog, gezien de situatie qua financien etc)
Voor de periode rond Halloween wil ik wellicht een keer naar New England / Boston / Virgina oid.. maar Nashville kan wellicht ook :j

Zelf regelen zit ik nu ook aan te denken (hoewel 333travel te doen leek). Ik was aan het kijken naar autohuur.. is er nog een do / don't qua autohuur.. (allesamerika forum heb ik al doorgebrowsed)

Cowboy55: regel je alles van tevoren of doe je het on-the-spot?

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:55

Wij regelen ook altijd alles zelf, ik vind het prettig als we ter plekke nog het schema kunnen aanpassen. Ik boek sowieso altijd een hotel voor de eerste paar nachten. Als we op drukke plekken of plekken met een beperkt aantal hotels verblijven dan boek ik die ook ruim van tevoren maar ik heb ook vaak een dag van tevoren voordat we naar een plek toe reden geboekt.

Autohuur doen wij altijd bij Hertz of Alamo. Er zullen vast ook budgetmaatschappijen zijn die goed zijn maar ik durf het er niet op te gokken. Het is handig om de prijzen goed in de gaten te houden, het kan erg fluctueren. Ik had rond juni een auto geboekt voor september die ik gratis kon annuleren. Begin augustus was de auto bijna 200 euro goedkoper dus direct geannuleerd en opnieuw geboekt.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:16

Nog maar een maandje en dan vliegen wij naar Boston *\o/* .
Mooie road trip gepland door New England, hopelijk krijgen we een mooie Fall Foliage {:}

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:37

Josien_ schreef:
Nog maar een maandje en dan vliegen wij naar Boston *\o/* .
Mooie road trip gepland door New England, hopelijk krijgen we een mooie Fall Foliage {:}

ohhhhhhh dat was ook een idee van mij <3
veel fotos plaatsen!!!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:37

Cer schreef:
We neigen er nu naar om de deepsouth niet te doen, maar eerder de parken :j (althans, alles onder voorbehoud nog, gezien de situatie qua financien etc)
Voor de periode rond Halloween wil ik wellicht een keer naar New England / Boston / Virgina oid.. maar Nashville kan wellicht ook :j

Zelf regelen zit ik nu ook aan te denken (hoewel 333travel te doen leek). Ik was aan het kijken naar autohuur.. is er nog een do / don't qua autohuur.. (allesamerika forum heb ik al doorgebrowsed)

Cowboy55: regel je alles van tevoren of doe je het on-the-spot?

Ik boekte de auto via usareisen.de dan zitten alle verzekeringen erbij en het was de voordeligste optie meerdere reizen. Maar met de huidige gekte kan het zomaar anders zijn. Ik zie op de facebookgroepen huurprijzen voorbij komen die 3 keer zo hoog zijn als toen ik voor 't laatst ging (2017)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:37

Josien_ schreef:
Nog maar een maandje en dan vliegen wij naar Boston *\o/* .
Mooie road trip gepland door New England, hopelijk krijgen we een mooie Fall Foliage {:}

Heerlijk!!! <3

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:26

@cer: nee, ik regel alles van tevoren. Goede hotels zijn snel vol en als ik in een stad kom waar ik waarschijnlijk nooit meer terug ga komen wil ik t ook een beetje luxe doen.

De 1e keer (Boston/upstate NY/Niagara Falls en terug via Lake Placid) had ik de vlucht, auto en hotel in Boston op t eind van de reis geregeld. De rest niet. Internet en GPS waren er nog niet echt, dus dan moest je veel op de bonnefooi doen. Blijf te lang op de weg en alles zat vol en je kwam in foute motels terecht. Ga vroeg van de weg en je komt (letterlijk!) niet zo ver.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:13

Cowboy55 schreef:
@cer: nee, ik regel alles van tevoren. Goede hotels zijn snel vol en als ik in een stad kom waar ik waarschijnlijk nooit meer terug ga komen wil ik t ook een beetje luxe doen.

De 1e keer (Boston/upstate NY/Niagara Falls en terug via Lake Placid) had ik de vlucht, auto en hotel in Boston op t eind van de reis geregeld. De rest niet. Internet en GPS waren er nog niet echt, dus dan moest je veel op de bonnefooi doen. Blijf te lang op de weg en alles zat vol en je kwam in foute motels terecht. Ga vroeg van de weg en je komt (letterlijk!) niet zo ver.


Helemaal mee eens!

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:46

Mijn eerste keren USA waren ook pre-internet. Toen op de bonnefooi geweest en een behoorlijke zoektocht gehad naar hotels vooral in Memorial Day Weekend.

Later alles via internet geboekt, soms al een jaar van tevoren zodra de reserveringen open gingen. Zeker als je in de parken wilt overnachten is dat wel een must.
En ik las pas op het AllesAmerikaforum dat er inmiddels ook tijdslots zijn ingevoerd voor bezoeken aan bepaalde parken. Misschien ook iets om na te gaan.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:37

Ah thanks!
als het financieel uitkan, dan volgend jaar voorjaar ofzo..
ik zag bij de georganiseerde rondreizen idd altijd een paar plekken waar ik niet perse naartoe hoef, en een aantal die er dan niet bij staan..
Ik denk dat we vlaggetjes gaan plakken ofzo, en dan kijken naar hotels op de route..

Als je naar de west coast zou vliegen, welk vliegveld zou je dan doen, qua vlucht?
Ik hoef niet perse naar LA bijvoorbeeld... zou je dan op Las Vegas vliegen of bijv gewoon gelijk op Denver (of is dat laatste dan weer veel duurder?)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:48

Cer schreef:
Ah thanks!
als het financieel uitkan, dan volgend jaar voorjaar ofzo..
ik zag bij de georganiseerde rondreizen idd altijd een paar plekken waar ik niet perse naartoe hoef, en een aantal die er dan niet bij staan..
Ik denk dat we vlaggetjes gaan plakken ofzo, en dan kijken naar hotels op de route..

Als je naar de west coast zou vliegen, welk vliegveld zou je dan doen, qua vlucht?
Ik hoef niet perse naar LA bijvoorbeeld... zou je dan op Las Vegas vliegen of bijv gewoon gelijk op Denver (of is dat laatste dan weer veel duurder?)

Bij mijn rondje zuidwest begonnen we in Las Vegas. Vandaaruit rondje Zion, Bryce, Arches, Antelope, Monument Valley, Grand Canyon stukje route 66 van Williams naar Oatman en weer Vegas. Van daaruit Death Valley, Mono Lake, Bodie, Tahoe, Yosemite en SF. Dan nog richting LA en van daaruit terug gevlogen. Was een reis van 31 dagen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:53

een maand gaat de baas niet leuk vinden..
we willen het in 19 of max 21 dagen doen, vandaar dat er wat af moet vallen... en op de betere plekken wat langer blijven enzo..
Klinkt wel als een goed rondje trouwens :) maar we zullen echt moeten kiezen.. :')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:08

Persoonlijk vond ik de steden het minst boeiend. Denk dat je de natuurpark van dit rondje ook prima kunt doen zonder een paar dagen in LV, SF en LA te verblijven. Dan zou je ook op LV kunnen vliegen en vanuit SF terug als je toch met Yosemite eindigt.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:54

Ik weet niet of je per se de Highway 1 wilt doen langs de Californische kust, maar als je dat niet wilt zou ik vliegen op Las Vegas. Van daaruit kun je een mooi rondje doen, zeker ook voor 21 dagen.