Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:19

Wij koken gewoon in de camper. Wel fijn hoor als je alles zelf kan. We hebben ook een oven. Maar we hebben even een caravan gehad met van die plastic kraantjes nee dat was niks.
Maar het is echt een verademing om zo zelfvoorzienend te zijn. We zijn niet afhankelijk van campings. Ook niet voor stroom.

Afbeelding

Drink water kopen we.
Tank schoonwater doen we mee afwassen, wc spoelen etc. Voor de wc halen we ook wel uit de rivier en soms ook om vaat af te spoelen. Dan heb je nog maar weinig water nodig vanuit je tank voor afwassen ;)

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:24

Ik zou het water wel kunnen koken maar als het vervolgens in de zak gaat komt de smaak er natuurlijk weer in :') we gebruiken m wel echt vaak, meer flessen meenemen dat neemt ruimte in beslag. Je hebt toch ook veel van die camelbags(rugtaswaterzakken zeg maar) zouden die niet hetzelfde probleem hebben of eigenlijk is meer de vraag die zou je toch ook op de een of andere manier moeten kunnen reinigen denk ik?

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:45

En even een tijd laten staan gevuld met azijn? Dat neutraliseert. Als je naspoelt zul je dat niet proeven

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:48

Emori schreef:
En even een tijd laten staan gevuld met azijn? Dat neutraliseert. Als je naspoelt zul je dat niet proeven


Ah thanks ik dacht dat dat ook smaak zou afgeven, maar dat zou ik wel kunnen proberen

BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:52

Je hebt toch ook van die tabletten ervoor? Dat gebruiken ze in de ruimte ook ;)

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:04

om 5 uur opgestaan en we zijn net terug van de caravan ophalen in Zuid Limburg.
Zodra de vaatwasser klaar is, kan ik hem gaan schoonmaken, hij staat 3 straten verderop in de brandende zon, maar moet morgen om 9 uur weer in de stalling staan.
Ik denk dat ik daarna onder de douche ga en naar bed, ben nu al kapot, ik ben hier echt te oud voor, even 2 uur autorijden, voortent afbreken, opvouwen ging niet daar, dus hij ligt op een hoop onder een bed, caravan uit de plek moveren, want het is een superkrappe camping daar, en weer 2,5 uur terug rijden %)

Alles is pikzwart in de caravan, hij stond onder de naaldbomen en het was 1 en al zwart zand daar.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:08

BeFunny schreef:
Je hebt toch ook van die tabletten ervoor? Dat gebruiken ze in de ruimte ook ;)


? Ik heb er nog niet eerder over gehoord

BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:40


moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:53


BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:09


Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:29

Morrie schreef:
om 5 uur opgestaan en we zijn net terug van de caravan ophalen in Zuid Limburg.
Zodra de vaatwasser klaar is, kan ik hem gaan schoonmaken, hij staat 3 straten verderop in de brandende zon, maar moet morgen om 9 uur weer in de stalling staan.
Ik denk dat ik daarna onder de douche ga en naar bed, ben nu al kapot, ik ben hier echt te oud voor, even 2 uur autorijden, voortent afbreken, opvouwen ging niet daar, dus hij ligt op een hoop onder een bed, caravan uit de plek moveren, want het is een superkrappe camping daar, en weer 2,5 uur terug rijden %)

Alles is pikzwart in de caravan, hij stond onder de naaldbomen en het was 1 en al zwart zand daar.


Wij hebben jaren de caravan van mijn ouders geleend en ook wel eens dat zijn brachten en haalden. Maar nooit in mijn hoofd gehaald hem niet schoon te maken voor mijn ouders. Dat is echt niet netjes….

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:34

degene die hem geleend hebben, zijn niet zo van het schoonmaken, familie van mijn man, is erfelijk, hij ziet daar ook het nut niet van in.
Ik liet hem de pikzarte dweil zien en hij haalde z'n schouders op.

Ze zijn ook niet van het "niet met schoenen in huis/in de caravan", ze stampen allemaal gewoon door, de kinderen ook.

Maar het is weer even schoon, over 2 weken moet de caravan voor reparatie dan kan ik nog een keer dweilen.
Morgen nog even lakens over de matrassen, want in de stalling wordt alles weer stoffig en dan kan ie om 9 uur ingeleverd worden.
Dan mijn auto bij de garage afgeven, want de motorstoring zit er nog steeds in, maar we merken er verder niets van, er branden ook geen lampjes en dan een paar dagen rust.

BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:43

Wij zijn voor onszelf ook niet zo netjes hoor met de camper maar als we zouden lenen van iemand dan gaat het wel schoon en fris terug. Dat kan je toch niet maken om het vies terug te geven. Zou zelf als ik het vies terug kreeg even nabellen met de vraag wanneer ze gepland hadden hem schoon te maken ;) en die kregen hem niet meer mee.

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:28

wat een schoonfamilie Morrie, Ik zou een geleend iets ook niet zo durven teruggeven :x

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:44

Tja, ik ben degene met smetvrees dus het is mijn probleem

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:46

moonsparkle schreef:
Ik zou het water wel kunnen koken maar als het vervolgens in de zak gaat komt de smaak er natuurlijk weer in :') we gebruiken m wel echt vaak, meer flessen meenemen dat neemt ruimte in beslag. Je hebt toch ook veel van die camelbags(rugtaswaterzakken zeg maar) zouden die niet hetzelfde probleem hebben of eigenlijk is meer de vraag die zou je toch ook op de een of andere manier moeten kunnen reinigen denk ik?

Maar je kan toch gewoon 4 x per dag naar een kraantje lopen en een kan drinkwater pakken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:50

Wij hebben de waterkoker weg gegooid omdat de plastic smaak er niet uit ging. Ik zo7 de zak wegdoen en een jerrycan kopen. Zo eentje met een kraantje :j

Wat een prachtige foto's Befunny. Is dat Zweden? Wij denken erover daar volgend jaar heen te gaan.

Wbt luifels en voortenten wij hebben deze zomer het eerst alleen de omnistor gebruikt, met 2 zijwanden en dat is prima bevallen. Heel handig als je naar een andere camping gaat ook. Opbouwen en afbreken is zo gedaan.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:58

Ik ga azijn proberen en als dat niet lukt dan maar misschien de smaak accepteren. Het is altijd een hele puzzel om alles in de auto te krijgen :') de zak kun je ook als die deels gevuld is ergens tussen proppen of als het echt niet past opgevouwen meenemen in de auto, met een jerrycan oid kan dat niet.

Hier ook altijd een plek zonder stroom, ben wel blij dat ik er niet van afhankelijk ben. Laatst was ik een lang weekend weg en het hele tentveld was zo goed als leeg terwijl alle stroomplekken bezet waren.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:15

Wij zijn van de rijn naar de moezel afgezakt.
Staan net buiten Cochem op de fiets nog geen 3 km,met de honden in de fietskarren hebben we alle hotspots gezien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:07

Prachtig!!

Hier waren ze nog niet uitgekampeerd dus van het weekend was het camping tuinesië. Ja dit genoten! Fijne camping met goede faciliteiten :9k
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:08

Lukka leuk zo met de honden op pad

Emori ziet er heel gezellig uit :D

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:26

Emori schreef:
Prachtig!!

Hier waren ze nog niet uitgekampeerd dus van het weekend was het camping tuinesië. Ja dit genoten! Fijne camping met goede faciliteiten :9k
[ [url=m/3jYc1G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha en geweldig sanitair schat ik in.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:52

As we speak (write) zit ik in Dokkum op t terras. Mijn man gaat morgen de Elfstedentocht fietsen. Ik rij hem achterna met de camper. Via de welkoop want ik ben de riem van de hond vergeten.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:02

rien10 schreef:
As we speak (write) zit ik in Dokkum op t terras. Mijn man gaat morgen de Elfstedentocht fietsen. Ik rij hem achterna met de camper. Via de welkoop want ik ben de riem van de hond vergeten.


Ohh leuk daar zijn we verleden jaar aan begonnen met de camper maar toen kregen we zoveel regen dat we naar huis zijn gereden.
Veel plezier

BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:48

SusanH schreef:
Wij hebben de waterkoker weg gegooid omdat de plastic smaak er niet uit ging. Ik zo7 de zak wegdoen en een jerrycan kopen. Zo eentje met een kraantje :j

Wat een prachtige foto's Befunny. Is dat Zweden? Wij denken erover daar volgend jaar heen te gaan.

Wbt luifels en voortenten wij hebben deze zomer het eerst alleen de omnistor gebruikt, met 2 zijwanden en dat is prima bevallen. Heel handig als je naar een andere camping gaat ook. Opbouwen en afbreken is zo gedaan.


Idd Zweden/Noorwegen en Denemarken wij in hier voor de vierde keer. Prachtige landen

Wat van andere keren

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding