Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:54

Aranel schreef:
Ik meld me ook in dit topic, we hebben deze week een caravan gekocht :D

Alleen zit er geen voortent bij, iemand hier ervaring met een opblaasbare voortent? Het lijkt me zo handig maar die dingen zijn ook best prijzig natuurlijk.

ja, superhandig en ze staan heel snel. Ik had er eentje, maar die bleek achteraf een maatje te groot voor ons, dus ik heb hem verkocht (aan een bokker overigens)
Toevallig zag ik vorige week iemand in z'n uppie een megagrote opblaastent opzetten, dat ging sneller dan mijn man en zijn zoon samen ons kleine voortentje opzetten.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:58

Ik heb de voortent van Morrie overgenomen ;)

Superhandig ding, binnen 10 minuten staat hij.
Dit is een Viera van Obelink, helemaal niet zo duur, en ook niet gemaakt om bij heftige weersomstandigheden mee te gaan.
Normaal gesproken redden wij het wel met alleen een luifel, maar met extra logees is dit wel erg handig.
We hebben er zelfs een binnen slaaptent in gekocht.

Als je een seizoen ergens wilt staan of tijdens wintersport zou ik hem afraden.
Maar als je even snel een tent wilt opzetten voor een paar dagen is hij ideaal.


Afbeelding

Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:10

Wij staan ook weer.
In Nederland dit keer voor een lang weekend.
Fijne vakantie nog iedereen!

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:50

Zonnebloem92 schreef:
Wij staan ook weer.
In Nederland dit keer voor een lang weekend.
Fijne vakantie nog iedereen!

[ [url=m/9BUwc3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn weekend!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:52

Wij staan na een paar dagen aan de kust bij Mimizan, Frankrijk nu midden in het land bij Limoges.
We hadden een paar dagen kust, maar zijn eerder weggegaan ivm de bosbranden. Kwamen gevaarlijk dichtbij. Hele tent onder de as en bij het verlaten van het gebied veel moeten omrijden ivm afgesloten wegen. De lucht was helemaal vol rook en echt niet prettig om daar langs te rijden. Hoop zo dat ze de branden snel onder controle hebben!

Nu zitten we dus een paar dagen bij Limoges en gaan daarna richting de Loire bij Blois.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:12

SdaphneS schreef:
Wij staan na een paar dagen aan de kust bij Mimizan, Frankrijk nu midden in het land bij Limoges.
We hadden een paar dagen kust, maar zijn eerder weggegaan ivm de bosbranden. Kwamen gevaarlijk dichtbij. Hele tent onder de as en bij het verlaten van het gebied veel moeten omrijden ivm afgesloten wegen. De lucht was helemaal vol rook en echt niet prettig om daar langs te rijden. Hoop zo dat ze de branden snel onder controle hebben!

Nu zitten we dus een paar dagen bij Limoges en gaan daarna richting de Loire bij Blois.


Oeii angstig lijkt me dat.
Hopelijk op de andere stek toch nog een leuke vakantie.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:00

Leuk de Limoges, vorig jaar ook geweest, alleen toen bij een bokker gekampeerd. Als je nog iets van heftige geschiedenis mee wil pikken, Oradour-sur-Glane. Was onze reden om die kant op te gaan.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:06

Voor wat betreft de opblaastent. Wij wilden er eerder ook 1.
Maar ik zit heel graag onder de luifel, in de ochtend bij het ontbijt of in de avond gezellig met vrienden, lampje er in. Volgens mij hebben opblaastenten geen echt mooie luifels.
Aan de voorkant loopt hij schuin af, ze ogen wat kleiner/ donker van binnen.
Wij hebben graag wat ruimte in de voortent. Zodat onze dochter bij slecht weer ook gewoon in de tent kan spelen.
Dus hebben wij een isabella voortent van 3 meter diep met luifel. Heerlijke ruimte en bij warm weer en/of regen toch droog of beschermd tegen de zon onder de luifel.
Dus ik denk dat je goed moet uitzoeken wat je ermee wil.
Als je perse een luifel wil zou ik het niet doen. Wil je snel iets kunnen opzetten en met warm weer ervoor zitten ook prima vindt dan lijkt het me ideaal. Ik zou dan wel iets van een tarp of grote parasol meenemen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IMJ op 13-08-22 08:31, in het totaal 4 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:19

Wij zijn twee weken weg en zullen totaal 4 weken roadtrippen en camperen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 13-08-22 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:23

Prachtig be funny!!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:11

Wauw wat mooi BeFunny!

Ik ben ook begonnen met kamperen met mijn vriend, pas eerste weekend weg geweest, volgend weekend weer op pad :)


Afbeelding

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:47

Mooi overzicht van jullie roadtrip zeg!

Ik vind die opblaasbare voortenten zo niet-mooi :o Net als die uitdraailuifels haha. Het oog wilt ook wat, vind ik ;)

Wij gaan morgen weer op huis aan na 2 heerlijke weken in Nederland! De kinderen gaan vanaf maandag naar hun papa en ik mag weer werken. Ik denk erover nog een paar dagen met de honden op pad te gaan, vanaf de camping kan ik ook werken. Dan wil ik wel graag een camping waarvanaf ik een mooi losloopgebied in loop. In Brabant of Zeeland of Biesbosch bv. Iemand tips?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:53

Negende zaligheid echt een aanrader
Ik ben blij met uitdraai luifel juist want anders steeds opzetten met hoge camper lukt niet.


Mooie camper Befunny

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:23

BeFunny wat een prachtige foto’s, en wat een leuke hondjes heb je! <3

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:39

Ik denk dat jullie vooral denken aan die rond aflopende opblaastenten (die soms maar tot driekwart van de caravan bedekken) waardoor je dus idd weinig ruimte binnenin hebt.

We gaan deze kopen denk ik:

https://www.obelink.nl/westfield-pluto- ... rtent.html

Kan ook gewoon een luifel aan.

Prachtig Befunny!

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:47

Chubby schreef:
Mooi overzicht van jullie roadtrip zeg!

Ik vind die opblaasbare voortenten zo niet-mooi :o Net als die uitdraailuifels haha. Het oog wilt ook wat, vind ik ;)

Wij gaan morgen weer op huis aan na 2 heerlijke weken in Nederland! De kinderen gaan vanaf maandag naar hun papa en ik mag weer werken. Ik denk erover nog een paar dagen met de honden op pad te gaan, vanaf de camping kan ik ook werken. Dan wil ik wel graag een camping waarvanaf ik een mooi losloopgebied in loop. In Brabant of Zeeland of Biesbosch bv. Iemand tips?



Camperen doe je om buiten te zijn en praktisch vind ik persoonlijk hoger afwegen dan mooi. Wij hebben ook een luifel. En zo'n camping stoel en tafel set. Mooi nee. Wel handig dus prima.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:20

Prachtig Befunny!

Wij staan ook :Y)

Afbeelding
Heerlijk plekje met vrij uitzicht op Texel

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:31

ClauH schreef:
Prachtig Befunny!

Wij staan ook :Y)

[ [url=m/qBebCt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijk plekje met vrij uitzicht op Texel



Heerlijk <3

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:45

Aranel schreef:
Ik denk dat jullie vooral denken aan die rond aflopende opblaastenten (die soms maar tot driekwart van de caravan bedekken) waardoor je dus idd weinig ruimte binnenin hebt.

We gaan deze kopen denk ik:

https://www.obelink.nl/westfield-pluto- ... rtent.html

Kan ook gewoon een luifel aan.

Prachtig Befunny!


Hij ziet er mooi uit hoor.

Hoe gaat de luifel er dan aan? Die gast normaal aan de tentstokken.

Er staat petluifel, die bedoel je toch niet denk ik? Dat is een flapje van zo'n 15cm

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:34

Wij hebben zo'n waterzak, heel handig dat je die kan klein maken, maar de smaak is toch een beetje plastic-achtig heeft iemand een idee hoe je zo'n zak kunt schoonmaken? Iets wat je erin kunt schudden oid? Moet er natuurlijk dan wel goed uit te spoelen zijn

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 23:35

Gewoon een hand ongekookte rijst? Wij gebruiken die dingen nooit. We zoeken altijd een camping met kraantjes bij de plekken.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 05:29

Caravan ophalen in Zuid Limburg, om 5 uur opstaan %)
We kunnen om 8 uur die camping op met de auto en willen zo vroeg mogelijk die voortent eraf hebben
Dat wordt weer 6 uur in de auto. Ik hoop dat m’n man de caravan nooit meer uitleent. Ik mag hem vanmiddag nog schoonmaken ook met 32 graden

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:17

zonnebloem18 schreef:
Gewoon een hand ongekookte rijst? Wij gebruiken die dingen nooit. We zoeken altijd een camping met kraantjes bij de plekken.


Ik snap niet wat ongekookte rijst kan doen aan de bijsmaak van plastic :o ? Ik vind het juist fijn om te kunnen staan waar ik wil zonder na te hoeven denken of er gelijk een kraan naast is soms er ook alleen een kraan bij het toiletgebouw maar daar hoef ik niet gelijk naast te staan :P we gebruiken de zak heel veel, ook wel als we een dag op pad gaan zetten we deze in de auto en ook vanaf huis gaat er water mee omdat we vaak lang rijden

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:19

Ik gebruik water uit de tank van de caravan, de camper of een grote jerrycan bij tent kamperen nooit als drinkwater. Ik heb in Nederland altijd een kan die ik meerdere malen per dag vul voor drinkwater. In het buitenland gebruik ik flessen water.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:24

moonsparkle schreef:
Wij hebben zo'n waterzak, heel handig dat je die kan klein maken, maar de smaak is toch een beetje plastic-achtig heeft iemand een idee hoe je zo'n zak kunt schoonmaken? Iets wat je erin kunt schudden oid? Moet er natuurlijk dan wel goed uit te spoelen zijn

Spoelen met rode aanmaak limonade schijnt de smaak van een watertank te elimineren (is ons verteld). Misschien werkt het ook voor jullie waterzak?
Zelf nooit geprobeerd omdat wij onze camper trailer tweedehands gekocht hebben en eigenlijk nooit direct uit de tank drinken (alleen gekookt water).
Ook geen idee waarom het alleen met rode limonade werkt, dus wellicht is het een broodje-aap verhaal :+