Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 21:06

Wow dat is iets heel anders dan ik in gedachten had! Waar als ik mag vragen? Gefeliciteerd!

Dank je voor de info over de auto!

Lielle: heb er geen betere foto van en net weggegooid. Maar het staat wel online!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:03

Nyaleti, proficiat, wat een gave baan!

Emita, aansluitend op de tip van een hotel vlakbij het vliegveld, wellicht gewoon op het vliegveld met een airport shuttle. Zoiets doen wij ook in Jo'burg, we komen pas rond elf uur 's avonds aan en willen het gewoon simpel houden dan.

qua auto, we hebben zelf ook een daktent, ik vind ze helemaal fantastisch! Ik ga je selfdrive Tanzania info volgen, ik zou graag een keer terug gaan naar het gebied waar ik als heel klein Li-elleke kort heb gewoond maar dan ook met self drive.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:14

Ik zat destijds in The Blue Mango lodge in de buurt van OR Tambo. Netjes opgehaald in de hal en de dag erna ben ik ook weer top naar de opstaphalte bij de luchthaven van de shuttlebus naar Hoedspruit gebracht. Is me heel goed bevallen.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:28

Ik spring er even in over vervoer van en naar de airport in Arusha/Moshi; ik zou voor de eerste nacht(en) van te voren iets boeken en vragen hen een taxi te regelen. Dit is gewoon een flat fee, dan hoef je je geen zorgen te maken over onderhandelingen etc. als je midden in de nacht aankomt. Ook is het vliegveld ook niet ontzettend groot, dus is het ook slim pickings qua taxi chauffeurs s nachts.
Ik ga even opzoek naar de naam van het hostel waar ik toen verbleef, die was erg fijn!

Edit: het was The White House!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:17

Hier nog een maandje aftellen. Meeste uitzoekwerk (visa, autopapieren, paar overnachtingen) is gedaan, globale route is bekend. Ik heb er zo’n zin in!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 22:54

Spannend! Post maar veel hier e!!

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:22

Wat zijn jullie ervaringen met aanbieders van safaris en trekkings in Arusha? Dus lokale aanbieders en niet via een Nederlandse organisatie. Gaat dat wel goed? Ik heb met een aantal contact gehad, er zijn enorme prijsverschillen voor hetzelfde op papier (en dan ga ik natuurlijk als echte Hollander voor het goedkoopste), de online reviews zijn van allen wel goed. Maar het moet niet zo zijn dat je op Kili airport staat en er niets geregeld blijkt.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:55

Goede reis Lielle, post inderdaad veel foto's, heerlijk!

Germie, ik ben toen ik in Tanzania zat op pad geweest met Masumin safaris en dat is uitstekend bevallen. Wel met een 'eigen' groepje trouwens, niet als losse reiziger. Wij startten in Mwanza en zijn via Serengeti - Ngorongoro - Lake Manyara - Tarangire geeïndigd in Arusha. Alles af te stemmen naar wens (route, dagindeling, waarvoor wil je wel/niet stoppen), basic tenten maar heel complete uitrusting, eten top geregeld en het klikte heel goed met onze twee gidsen, waarbij de driver tevens een geweldige spotter was. :) Geen idee uiteraard of dit voor alle lokale aanbieders geldt, maar mijn ervaring is dus heel positief.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:39

Foto's en verhalen komen zeker goed! Straks GGD, maar ik verwacht niet nog spuiten nodig te hebben :-)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:58

Nog drie weken :-) Iemand hier tips voor wat te lezen dat in zuidelijk Afrika speelt / over zuidelijk Afrika gaat? Ik heb Cry over the kalahari al gedownload, maar zoek nog wel meer.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:03

Waar hou je van?
De olifanten fluisteraar
Over het leven in het wild van Martine van Zijll, zij was een wild life dierenarts in ZA
Olifanten oorlogen, al wel een ouder boek maar zeer interessant!

Changing a leopard spots, momenteel m'n favoriete boek <3 over 2 trackers maar ook veel over de cultuur (verschillen)
Alles begon met van Riebeeck
De Blanke Masaai

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:53

Boeken van Wilbur Smith en Dalene Matthee zijn aanraders! Country Of My Skull van Antjie Krog vind ik nog altijd een heel indrukwekkend boek. Verder zijn er nog Absolution van Patrick Flannery en de The No. 1 Ladies' Detective Agency serie van Alexander McCall Smith. Die laatste serie is misdaad, maar leest wel lekker vlot weg - Absolution is wat zwaardere kost.

Als je hem kunt vinden, is Molora van Yaël Faber ook interessant. Het is een toneelstuk gebaseerd op de Oresteia van Aeschylus en speelt zich af in Zuid Afrika net na de afschaffing van de Apartheid.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:11

De Boerenoorlog heb ik ook liggen. Drie keer in begonnen, maar ik kom er niet doorheen.
You run, you die is echt een hele leuke.
Out of Africa is ook wel een interessante, daar is geloof ik ook een film van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:17

Sakura789 schreef:
De Boerenoorlog heb ik ook liggen. Drie keer in begonnen, maar ik kom er niet doorheen.
You run, you die is echt een hele leuke.
Out of Africa is ook wel een interessante, daar is geloof ik ook een film van?
Ja, met Meryl Streep. :j

Ik heb ook nog ergens Solitaire liggen, die speelt zich af in Namibië, maar daar ben ik nog niet in begonnen. Ik ben altijd een beetje huiverig voor "Europeaan gaat naar Afrika, woont er een tijdje, en schrijft een boek over de wondere wereld van Wakanda," want ik vind het vaak nogal patronising. Het beloofde land van Adriaan van Dis heeft dat overigens niet, die kon ik wel waarderen. :)) Een mond vol glas van Henk van Woerden heb ik trouwens ook ooit gelezen op school, dat gaat over de moordenaar van Verwoerd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 18:14

Lielle schreef:
Nog drie weken :-) Iemand hier tips voor wat te lezen dat in zuidelijk Afrika speelt / over zuidelijk Afrika gaat? Ik heb Cry over the kalahari al gedownload, maar zoek nog wel meer.


De autobiografie van Trevor noah is een dikke aanrader!

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:28

Diamonds, gold & war van Martin Meredith, supergoed boek over de geschiedenis van Zuid-Afrika en zuidelijk Afrika. :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 06-08-22 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:40

Oh heeft Trevor Noah een autobiografie? Die moet ik lezen.

Ik vind hem zo ongelofelijk scherp en grappig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 18:44

Ik had het luisterboek (door hem ingelezen). Helemaal top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:44

Sakura789 schreef:
Oh heeft Trevor Noah een autobiografie? Die moet ik lezen.

Ik vind hem zo ongelofelijk scherp en grappig.
Born a Crime heet het boek.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 18:52

Klopt. Zit goed ineen en geeft een goede inkijk op opgroeien in soweto.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:59

Oh tof, ik vind hoe hij verteld over zijn jeugd heel bijzonder. Ik zag pas te laat dat hij hier een show had afgelopen juni of juli. Dan ga ik denk ik ook even de luistervariant aanschaffen.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:13

Wat een leuke tip van Trevor Noah! Die gaat op het lijstje :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 21:22

Ik vond dat echt een super beklijvend boek. Weet nog bijna alles.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:49

Hier ga ik denk ik Zanzibar schrappen als ik naar Tanzania wil en me focussen op de Kilimanjaro en dan een 3 daagse safari of 4 dagen

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:00

poes schreef:
Ik vond dat echt een super beklijvend boek. Weet nog bijna alles.


Ga hem lezen/luisteren de eerstvolgende korte vakantie :D