USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:06

In mijn paspoort staat gewoon mijn geboortedorp ook al valt het inmiddels al jaren onder gemeente X.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:02

Altijd overnemen wat in je paspoort staat.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:53

In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.

Nu heeft mijn man al redelijk wat uitgestippeld qua wat hij wilt zien, maar ik hoop misschien dat jullie uit eigen ervaringen tips hebben. ;) Wat we echt aan moeten doen of moeten zien etc

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:21

Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.

Nu heeft mijn man al redelijk wat uitgestippeld qua wat hij wilt zien, maar ik hoop misschien dat jullie uit eigen ervaringen tips hebben. ;) Wat we echt aan moeten doen of moeten zien etc


Wat is je route concreet?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:31

Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.

Nu heeft mijn man al redelijk wat uitgestippeld qua wat hij wilt zien, maar ik hoop misschien dat jullie uit eigen ervaringen tips hebben. ;) Wat we echt aan moeten doen of moeten zien etc

Yosemite, Bodie, Lake Tahoe, Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:40

elnienjo schreef:
Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.

Nu heeft mijn man al redelijk wat uitgestippeld qua wat hij wilt zien, maar ik hoop misschien dat jullie uit eigen ervaringen tips hebben. ;) Wat we echt aan moeten doen of moeten zien etc

Yosemite, Bodie, Lake Tahoe, Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon.


Je hebt hier 2 accounts? Of je bent de wederhelft van Amber?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:23

Cowboy55 schreef:
elnienjo schreef:

Yosemite, Bodie, Lake Tahoe, Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon.


Je hebt hier 2 accounts? Of je bent de wederhelft van Amber?



Volgens mij geeft elnienjo aan wat ze zouden moeten zien ...

Ik zou hier sowieso San Francisco aan toevoegen, Las Vegas vind je geweldig of je vindt het niks, maar het ligt eigenlijk praktisch altijd op je route.

Als je Arches noemt, moet je zeker ook Canyonlands NP en Death Horse Point State Park erbij nemen. Liefst met een huurjeep voor trailrijden en dan de Shäfertrail rijden. Oefentrail: Onion Creek. Kaarten krijg je bij de verhuurders mee. Canyonlands Jeep Adventure op Main Street in Moab is goed.

Lake Tahoe ligt uit de richting van de standaard routes, maar op vijf weken is het zeker een optie. Sowieso kan je dan redelijk rustig aan doen, heerlijk! San Diego is dan ook nog wel een fijne stad, maar het is wel handig om te weten of er al tickets zijn of dat de begin en eindplaats al bekend is. Wij vonden bijvoorbeeld Anza Borrego State Park prachtig, maar dan moet je wel weten of iemand de ruimte in het schema heeft. Hetzelfde geldt voor Joshua Tree NP en zo zijn er nog wel wat dingen die in een reis van 5 weken mogelijk zijn, met drie net niet.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:42

Ik twijfel soms ook weleens over de westkust maar hoe is het qua drukte in de nationale parken?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:47

Druk ... voor zover ik hoor. Wij hebben de meeste al gedaan tussen 2002 en 2010 en zochten later de minder bekende plekken op. Gelukkig!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:25

Dat lees ik ook, ook dat je voor sommige dan iets van een vergunning aan moet vragen en soms gaat het per loting zoals de hike Devils landing. Logisch dat ze het doen, maar ik ben door wat ik lees qua drukte erg gaan twijfelen. Ik dacht anders om misschien een reis te doen van Colorado en een deel Utah maar dan ook de minder toeristische delen oid bezoeken.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:31

Cowboy55 schreef:
elnienjo schreef:
Yosemite, Bodie, Lake Tahoe, Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon.


Je hebt hier 2 accounts? Of je bent de wederhelft van Amber?


Haha nee, manlief heeft niks met paarden of bokt haha.

We beginnen in SF, daar zitten we 3 nachten voor we met de auto vertrekken. Dan richting LA, SanDiego, Las Vegas, dan naar Grand Canyon en terug naar LasVegas. Daar blijven we dan ook 3 nachten.

Manlief zegt dat van SD naar GC een eind is en daardoor tussenstop op LasVegas. Hebben jullie nog andere stoptips?

We hebben niks vastliggen verder en gaan gewoon van h/motel naar h/motel.

Wat vastligt is bezoek Alcatraz en overnachting GC. We hebben daarvoor al kaarten, maar je hoeft gelukkig niet die al re reserveren qua dag.

Thnx Moniek, die bij SanDiego ga ik eens opzoeken!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:42

Heeft hier toevallig iemand al eens een roadtrip new england gedaan en een voorbeeldroute voor ons?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:46

Amber_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Yosemite, Bodie, Lake Tahoe, Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon.


Je hebt hier 2 accounts? Of je bent de wederhelft van Amber?


Haha nee, manlief heeft niks met paarden of bokt haha.

We beginnen in SF, daar zitten we 3 nachten voor we met de auto vertrekken. Dan richting LA, SanDiego, Las Vegas, dan naar Grand Canyon en terug naar LasVegas. Daar blijven we dan ook 3 nachten.

Manlief zegt dat van SD naar GC een eind is en daardoor tussenstop op LasVegas. Hebben jullie nog andere stoptips?

We hebben niks vastliggen verder en gaan gewoon van h/motel naar h/motel.

Wat vastligt is bezoek Alcatraz en overnachting GC. We hebben daarvoor al kaarten, maar je hoeft gelukkig niet die al re reserveren qua dag.

Thnx Moniek, die bij SanDiego ga ik eens opzoeken!

Volgens mij ben je gerichter bezig als je LV niet meepakt op die route, maar Oatman-Williams rijdt en dan bij het rondje GC, MV, Arches, Bryce,Zion op het eind pas naar LV gaat.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:03

Ik ga het doorgeven en zeker even naar kijken. :D vandaar de vraag met tips aan jullie!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:00

moonsparkle schreef:
Dat lees ik ook, ook dat je voor sommige dan iets van een vergunning aan moet vragen en soms gaat het per loting zoals de hike Devils landing. Logisch dat ze het doen, maar ik ben door wat ik lees qua drukte erg gaan twijfelen. Ik dacht anders om misschien een reis te doen van Colorado en een deel Utah maar dan ook de minder toeristische delen oid bezoeken.


Absoluut doen!

Colorado is prachtig, en Utah is geweldig als je van outdoor activiteiten en mooie natuur houd!

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:55

Josien_ schreef:
Heeft hier toevallig iemand al eens een roadtrip new england gedaan en een voorbeeldroute voor ons?


Ja en nee. Neem uiteraard Boston mee. Pik een wedstrijd van de Red Sox mee. Dat kan tegenwoordig weer zonder faillisement. Bezoek, zo’n 80 km ten noorden van Boston, Salem. De enige plek in noord Amerika waar heksenvervolgingen plaats vonden. Ook een super plek om echt whalewatching te gaan doen. Mooie oude B&b’s.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:57

MoniqueT schreef:
Altijd overnemen wat in je paspoort staat.

Dank je

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:37

Cowboy55 schreef:
Josien_ schreef:
Heeft hier toevallig iemand al eens een roadtrip new england gedaan en een voorbeeldroute voor ons?


Ja en nee. Neem uiteraard Boston mee. Pik een wedstrijd van de Red Sox mee. Dat kan tegenwoordig weer zonder faillisement. Bezoek, zo’n 80 km ten noorden van Boston, Salem. De enige plek in noord Amerika waar heksenvervolgingen plaats vonden. Ook een super plek om echt whalewatching te gaan doen. Mooie oude B&b’s.


Bedankt !

Hoe ver vantevoren regelen jullie je ESTA?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:35

ESTA sowieso altijd een maand of drie van tevoren. Kan maar gedaan zijn.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:44

Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.


Ik lees verderop dat jullie geen planing willen maken, maar gewoon van hotel naar hotel willen rijden. Bezint eer ge begint ... het wordt steeds drukker en september is echt nog hoogseizoen! Zeker in het weekend van Labour Day (eerste maandag van september) zal alles al maanden van tevoren zijn volgeboekt!

Mijn ervaring en die van veel andere Amerikagangers die ik al jaren volg, is dat een goede planning de reisvreugde 200 procent groter maakt. Je kan je dagen volledig benutten, zonder op zoek te moeten naar een volgende slaapplaats, je slaat geen mooie hoogtepunten over, als je annuleerbaar boekt kan je onderweg toch nog eens een keer de route aanpassen. Soms wil je eerder ergens weg of juist niet, ben je een dag niet lekker en blijf je graag in je hotel of in de buurt, dat soort dingen. Ik heb zelfs weleens twee versies van de route gemaakt en gewoon de ene onderweg stapje voor stapje gecanceld, omdat het niet haalbaar bleek vanwege het slechte weer in Yosemite. Nu zijn daar bijvoorbeeld weer bosbranden, waardoor een groot deel niet bereikbaar is.

Voor september ben je nu al rijkelijk laat om dingen vast te leggen, maar ik geef je toch het dringende advies mee dat te doen. Kijk eens op het het forum van AllesAmerika (https://www.forum.allesamerika.com) voor ontelbaar veel tips, routes etc.

Voor vijf weken zou ik zelf globaal. San Francisco - Highway 1 - LA - San Diego - Anza Borrego SP - Grand Canyon - Page (Antelope Canyon, Horshoe Bend, Glenn Canyon Dam) - Monument Valley - Moab (Arches/Canyonlands) - Capitol Reef NP - Bryce - Zion - Las Vegas rijden. De routes van plaats naar plaats zijn dan nog best variabel op sommige plekken. Misschien ook eens kijken naar Sedona (bij Grand Canyon).

Neem je tijd voor de ritten op zich en probeer op een aantal plekken zeker 2 of drie dagen te blijven. Moab bijvoorbeeld, minimaal 2 nachten. Highway 1 liefst met twee stops tot LA, Monument Valley kan makkelijk met 1 nacht en de Grand Canyon ook (mits je niet echt grote hikers bent), Zion minimaal 2, Bryce kan weer met 1 nacht.

N.B.: in dit voorbeeld mist Yosemite, omdat dat vaak op de terugweg naar San Francisco wordt gedaan, terwijl jullie stoppen in Las Vegas. Je zou eerst naar Yosemite kunnen gaan en dan weer terug naar de kust (bijvoorbeeld naar Monterey) en dan beginnen aan de rit langs Highway 1. Jullie hebben tijd genoeg voor dat soort ´slingers´.

N.B.: ik zit de komende dagen urenlang in de auto. Ik kan wel een keer een voorbeeldroute voor je maken als je dat op prijs stelt.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:33

Josien_ schreef:
Hoe ver vantevoren regelen jullie je ESTA?


Heb ‘m van het weekend geregeld voor vertrek eind van de maand.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:48

MoniqueT schreef:
Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.


Ik lees verderop dat jullie geen planing willen maken, maar gewoon van hotel naar hotel willen rijden. Bezint eer ge begint ... het wordt steeds drukker en september is echt nog hoogseizoen! Zeker in het weekend van Labour Day (eerste maandag van september) zal alles al maanden van tevoren zijn volgeboekt!

Mijn ervaring en die van veel andere Amerikagangers die ik al jaren volg, is dat een goede planning de reisvreugde 200 procent groter maakt. Je kan je dagen volledig benutten, zonder op zoek te moeten naar een volgende slaapplaats, je slaat geen mooie hoogtepunten over, als je annuleerbaar boekt kan je onderweg toch nog eens een keer de route aanpassen. Soms wil je eerder ergens weg of juist niet, ben je een dag niet lekker en blijf je graag in je hotel of in de buurt, dat soort dingen. Ik heb zelfs weleens twee versies van de route gemaakt en gewoon de ene onderweg stapje voor stapje gecanceld, omdat het niet haalbaar bleek vanwege het slechte weer in Yosemite. Nu zijn daar bijvoorbeeld weer bosbranden, waardoor een groot deel niet bereikbaar is.

Voor september ben je nu al rijkelijk laat om dingen vast te leggen, maar ik geef je toch het dringende advies mee dat te doen. Kijk eens op het het forum van AllesAmerika (https://www.forum.allesamerika.com) voor ontelbaar veel tips, routes etc.

Voor vijf weken zou ik zelf globaal. San Francisco - Highway 1 - LA - San Diego - Anza Borrego SP - Grand Canyon - Page (Antelope Canyon, Horshoe Bend, Glenn Canyon Dam) - Monument Valley - Moab (Arches/Canyonlands) - Capitol Reef NP - Bryce - Zion - Las Vegas rijden. De routes van plaats naar plaats zijn dan nog best variabel op sommige plekken. Misschien ook eens kijken naar Sedona (bij Grand Canyon).

Neem je tijd voor de ritten op zich en probeer op een aantal plekken zeker 2 of drie dagen te blijven. Moab bijvoorbeeld, minimaal 2 nachten. Highway 1 liefst met twee stops tot LA, Monument Valley kan makkelijk met 1 nacht en de Grand Canyon ook (mits je niet echt grote hikers bent), Zion minimaal 2, Bryce kan weer met 1 nacht.

N.B.: in dit voorbeeld mist Yosemite, omdat dat vaak op de terugweg naar San Francisco wordt gedaan, terwijl jullie stoppen in Las Vegas. Je zou eerst naar Yosemite kunnen gaan en dan weer terug naar de kust (bijvoorbeeld naar Monterey) en dan beginnen aan de rit langs Highway 1. Jullie hebben tijd genoeg voor dat soort ´slingers´.

N.B.: ik zit de komende dagen urenlang in de auto. Ik kan wel een keer een voorbeeldroute voor je maken als je dat op prijs stelt.



SF naar LA via Highway 1 heeft inderdaad 1 a 2 tussenstops nodig anders rij je je helemaal de @#€&*!
Ik ben zelf fan van Carmel-by-the-sea. Hotel midden in t dorp zoeken, 17 mile drive rijden, koffie pakken op het terras van het clubhuis van de wereldberoemde Pebble Beach golfbaan (uitzicht op het 18e hole). Californië op zijn chillest……

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:16

MacavityL schreef:
Josien_ schreef:
Hoe ver vantevoren regelen jullie je ESTA?


Heb ‘m van het weekend geregeld voor vertrek eind van de maand.

Onze reisorganisatie raadde aan te wachten tot begin september voor een reis van eind september.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:18

Ohh ik kom dit topic net tegen terwijl ik bezig ben met mn vliegtickets uitzoeken!
Ik ga in november/december een aantal weken stage lopen op een paardenkliniek in Virginia. Ben 1 keer eerder in Amerika geweest, aan de west kust. Maar nu de eerste keer helemaal in mn eentje en ik vind het super spannend. :') Lijkt me gezellig om hier mee te kletsen en te lezen over jullie avonturen!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:32

Fellow schreef:
Ohh ik kom dit topic net tegen terwijl ik bezig ben met mn vliegtickets uitzoeken!
Ik ga in november/december een aantal weken stage lopen op een paardenkliniek in Virginia. Ben 1 keer eerder in Amerika geweest, aan de west kust. Maar nu de eerste keer helemaal in mn eentje en ik vind het super spannend. :') Lijkt me gezellig om hier mee te kletsen en te lezen over jullie avonturen!

Wat leuk zeg! Ik ga juist nu naar de westkust: San Francisco-Las Vegas-Los Angeles met een vriendin. Erg veel zin in!