Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 05:54

o0eefje0o schreef:
Helaas wij kamperen nu 4 jaar en kan me idd niet anders herinneren dan dat we ook flink voor de hond neer moeten tellen! Wel vond ik het bij de Eene camping idd mega sonde geld en doet de andere camping er wat voor! ( Welkoms pakketje hond met een snack. Poepzakjes en een bal bv. En andere hebben ook echt honden faciliteiten aangelegd. Zoals een zwem vijver voor honden of afgebakende uitlaatplek.

Onze ervaring precies zo.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:12

Hier ook hetzelfde.
Soms is er inderdaad een speelveldje/losloop plek aangelegd oid en hangen er prullenbakken met poep zakjes ter beschikking.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:00

Mijn ervaring is niet zo, hooguit 2 a 3 euro per nacht maar 9 euro ben ik nog nooit tegengekomen. En hier ook vaak de luxere campings.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:14

Denk dat dit vooral in Nederland is.
Zelfs zgn hondencampings rekenen een flink bedrag.
Ook modern is dat je vaak niet meer 1 of 2 nachtjes kunt boeken.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:08

Dank jullie wel!

Ik kan mij herinneren dat op andere campings het hooguit een keer 5 euro was per hond en dan hadden de meeste een 3x3 afgezet stukje met poepzakjes en geen prullenbak erbij.

Dus vandaar dat ik best geschrokken was.

9 euro vragen ze op Strandpark De Zeeuwse Kust in Renesse, iemand toevallig daar geweest?
Pension is ook al gauw 10 euro per hond per dag, maar deze vakantie is juist voor de hondjes, onze teckel vind het fantastisch in de duinen en op het strand <3

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:18


lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:35

Ik weet niet wat je onder luxe campings verstaat,ik zoek naar hoog gewaardeerde minicampings,met schoon sanitair,wij hebben altijd 3 honden bij ons prijzen variëren tussen niets tot 5 euro per hond.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:41

Oh 9 per nacht per hond, vindt ik ook wel veel.

Wij betalen in zwitserland straks 5 zwitsere frank per nacht per hond en in italie 3 euro per nacht per hond.

En vorig jaar in limburg 3 euro per nacht en in Brabant was de hond gratis als je lid van asci.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:05

Dank je wel Echwel!


Luxe verstaat mijn wederhelft onder, verharde plaats voor de camper, nette schone sanitair. Eventueel een binnen of buiten zwembad(je)
En vanwege eventuele pup, max 500 meter van het strand/duin af, ondanks rugzak en fietsen. En heb een kleine voorkeur voor het eiland van Renesse.

Heb nog 2 campings gemaild, 1 in Renesse en 1 in Burg Haamstede. Anders wijken we misschien toch wel af richting Retranchement.... staat nog op m'n lijstje

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:07

Acsi is vaak alleen als de camping mee doet met de Acsi aanbieding in voor en najaar, in die prijs zit inderdaad 1 hond inbegrepen. :)

Ik heb campings gehad die niets of nauwelijks iets vroegen voor de hond, en die waren meestal het meest hond vriendelijk.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:11

Neonlight schreef:
Acsi is vaak alleen als de camping mee doet met de Acsi aanbieding in voor en najaar, in die prijs zit inderdaad 1 hond inbegrepen. :)

Ik heb campings gehad die niets of nauwelijks iets vroegen voor de hond, en die waren meestal het meest hond vriendelijk.


Ik wist dat niet. Dus toen ik de factuur kreeg, heb ik nog gebeld of het wel klopte.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:35

x_Jeanine_x schreef:
Dank je wel Echwel!


Luxe verstaat mijn wederhelft onder, verharde plaats voor de camper, nette schone sanitair. Eventueel een binnen of buiten zwembad(je)
En vanwege eventuele pup, max 500 meter van het strand/duin af, ondanks rugzak en fietsen. En heb een kleine voorkeur voor het eiland van Renesse.

Heb nog 2 campings gemaild, 1 in Renesse en 1 in Burg Haamstede. Anders wijken we misschien toch wel af richting Retranchement.... staat nog op m'n lijstje


Zeeuws Vlaanderen is minder toeristisch/duur.
Ook leuk Vrouwenpolder/Veere.

Wij gaan van het weekend naar Waarde wat verkoeling zoeken langs de Oosterschelde.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:33

Camping in Burg Haamstede mag ik 2 honden meenemen in september en is 3 of 4 euro per hond per nacht.
In renesse die ik gemaild heb is 6 euro per hond per nacht.

Nu met de chef in overleg waar zijn voorkeur nu naar uit gaat... :)

Veere is heel leuk!! Alleen heb ik wat dingetjes waar ik weer eens terug wil vanuit m'n jeugd met m'n ouders op vakantie in Zeeland en dat is Bruinisse, Zierikzee, renesse, Burg haamstede :)

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:12

Aaaargh, eerst een lek in de camper aan wasbak afvoer waardoor we vroeger terug naar huis gaan, nu met pech aan de kant wachten op Eurocross en heel erg hopen dat we vandaag nog terug verder kunnen. Staan in Zweden en moeten nog een heel eindje rijden om thuis in Zeeland te geraken...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:16

Ik vind Burgh Haamstede altijd erg leuk!

Wat een pech Wirobelgje -O-. Heel veel sterkte hopelijk is het redelijk snel opgelost.

Wij hebben 2 weken Texel geboekt met de camper. Erg veel zin in. Fietsen en hond gaan mee.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:22

Ik heb nieuw bestek gekregen voor in mijn camper *\o/* oude was een allegaartje van verzamelde items, deels zelfs nog van mijn opa en Oma.

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:24

Wat een leuke set :D wij hebben vind ik wel functioneel bestek die kun je aan elkaar klikken zodat je als het ware een setje bij elkaar kunt houden

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:26

Super leuk Gaucho :j

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:31

gaucho schreef:
Ik heb nieuw bestek gekregen voor in mijn camper *\o/* oude was een allegaartje van verzamelde items, deels zelfs nog van mijn opa en Oma.

[ [url=m/xZ807e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben jaloers <3
Wirobelgje schreef:
Aaaargh, eerst een lek in de camper aan wasbak afvoer waardoor we vroeger terug naar huis gaan, nu met pech aan de kant wachten op Eurocross en heel erg hopen dat we vandaag nog terug verder kunnen. Staan in Zweden en moeten nog een heel eindje rijden om thuis in Zeeland te geraken...

Jeetje wat een pech
Hoe is het nu

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:36

We staan te wachten op de sleepdienst...
Geen idee hoe het verder zal gaan vanaf dat de sleepwagen er is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:40

Sterkte wirobelgje.

Mooi servies!

Nog 2 weekjes en dan gaan wij lekker kamperen. Heel veel zin in.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:47

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met kamperen in Engeland :) Is het een interessant land om echt gewoon neer te strijken op een camping en vanuit daar de omgeving te verkennen? :)
Waarschijnlijk wordt het dit jaar wel weer Duitsland omdat we een gebied op het oog hebben waar we nog graag een keer heen willen en we dit jaar niet veel tijd hebben om onze vakantie voor te bereiden.

Maar ik ben erg benieuwd of er mensen ervaring hebben met het kamperen in Engeland. We hebben zelf een vrij grote tent dus de voorkeur gaat uit naar echt een camping waar je lekker 2 weken kan staan. We vinden het leuk om dingen in de omgeving te zien maar willen níet perse rondtrekken of roadtrippen. Maar ik weet helemaal niet of Engeland daar dus geschikt voor is (en of het meerwaarde heeft ten opzichte van andere europese landen), aangezien je vaak dus hoort van de meer 'avontuurlijke roadtrips' in Engeland (of Schotland/Ierland etc). :)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:02

Ik heb een jaar of 10 geleden een roadtrip Engeland en Wales gedaan. (Niet gekampeerd) en hij staat zeker op mijn lijstje van herhalen met de camper. Wat een prachtige natuur, vriendelijke mensen, echt een aanrader.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:39

Het was echt heel erg geweldig
Qua campings we een stuk duurder en je kunt minder makkelijk op de bonnefooi.
Probeer toch boerencamping te zoeken, die zijn al heel groot.
Voor ons was Salisburry erg geslaagd
Hadden camping naast de racebaan en die was niet erg duur en keurig netjes

Vandaaruit kun je ook naar Stonehenge en de witte paarden van Wiltshire..


Afbeelding

Daarna zijn wij Wales ingedoken, Aberaeron echt een pareltje

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:48

Wat een pech Wirobelgje!! Hopelijk krijgen jullie snel hulp!

Vrolijk servies Gaucho!! Erg leuk!

Waar gaat de reis naartoe SusanH?

Geen tips voor Engeland Sellyx.
Ergens denk ik: waarom zou je dat in Engeland niet kunnen doen? Op 1 punt opzetten en dan de omgeving verkennen?

Wij zijn aan het aftellen: vrijdag na het werk gaan we op weg. Naar een 3-daags muziek festival in de woestijn, ongeveer 1500 km ten westen van ons. Volledig off-grid, dus vergt enige voorbereiding.
En daar zit hem dus het ‘probleem’; we hebben afgelopen 3 weken onverwacht moeten verhuizen, dus ik heb heel erg het gevoel dat we niet goed voorbereid zijn. Nog 2 dagen om in te pakken :')