Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:00

oh wat gaaf!
Ik zou eigenlijk vorig jaar naar Afrika gaan naar Namibia Wildlife en dan 2 weeks Sanctuary / 2 weeks Carnivore Conservation.
Hierbij zouden we gaan helpen dieren verzorgen (apen, stokstaartjtes, cheetha's, leeuwen) rond trekken met de groep, gaan paardrijden etc.
Dit is helaas niet door gegaan omdat de vliegtuigmaatschapij dus falliet was gegaan
en we dat geld dus kwijt waren (waren falliet gegaan zonder dat we het wisten dus kwamen er achter een maand voordat we gingen).

Het ziet er zo onwijs gaaf uit als ik dit zie wil ik het zo graag als nog doen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 19:15

Bij welke organisatie ging je gaan?

Wij liepen op een pofadder vandaag. Ook spannend!

We zitten nu in Drakensbergen.

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:28

poes schreef:
Bij welke organisatie ging je gaan?

Wij liepen op een pofadder vandaag. Ook spannend!

We zitten nu in Drakensbergen.


We zouden vliegen met Namibië air geloof ik vanaf Duitsland, omdat men vriendin niet wilde overstappen en graag met die wilde gaan.

Verder zouden we de 4 weken gaan met deze organisatie

https://conservationtravelafrica.org/vo ... sanctuary/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:36

Sakura789 schreef:
Wij nemen ook maar een paar foto's per dag. Meestal doen mijn wederhelft het, ik zit vaker vast aan mijn verrekijker. Als ik zou moeten kiezen op reis tussen een verrekijker en een fotocamera, dan kiest ik voor de eerste zelfs!

Ik heb ook wat minder goede ervaringen met mensen die alles door de lens doen. In Argentinië werd ik bijna de boot uitgeduwd door een aantal mensen die perse een foto moesten maken en alleen maar door de lens aan het kijken waren voor het perfecte staartshot. Terwijl de walvissen onder de boot doorzwommen. In Iran deed ik een trip met een bus en elke keer als er ook maar een persoon naast de weg stond, werd de chauffeur gesommeerd om te stoppen voor een foto. Die rit duurde dramatisch lang, want alles moest worden gefotografeerd.

@Fly; jammer hè van de Kilimanjaro. Het lijkt mij ook fantastisch, maar hetzelfde houdt mij ook wat tegen. Die andere trail zegt mij niets, maar genoeg om even te gaan googelen.

@Nyaleti; hopelijk hoef je je schietskills niet te gebruiken in de toekomst. Ik moet zeggen dat ik de eerste keer best schrok toen we uitstapten en de gids z'n geweer 'even' pakte. Maar goed, dat was voor neushoorns, die wil je liever niet tegenover je hebben staan. Buffels trouwens ook niet, daar heb ik ook nog wel wat spannende momenten mee beleefd op de fiets in Kenya.
Ik toch voor de camera, dan heb je 2-in-1. :)) Ik gebruik m'n camera + telelens ook regelmatig als verrekijker namelijk, hahaha.

Ik maak veel foto's, want het is voor mij ook een hobby, maar niet ten koste van alles. Imo is respect voor mens en natuur nog altijd het belangrijkste en ik wil mijn reizen ook niet door m'n lens beleven. Als ik de keuze moet maken tussen een moment beleven of gehaast een foto maken, dan kies ik in de meeste gevallen voor dat eerste of het moet iets écht unieks zijn. De beste foto's maak ik over het algemeen door juist eerst alles op me in te laten werken voordat ik m'n lens ergens op richt.


Nyaleti: Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Poes: Veel plezier nog! :D

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:56

Happy_Hippie schreef:
poes schreef:
Bij welke organisatie ging je gaan?

Wij liepen op een pofadder vandaag. Ook spannend!

We zitten nu in Drakensbergen.


We zouden vliegen met Namibië air geloof ik vanaf Duitsland, omdat men vriendin niet wilde overstappen en graag met die wilde gaan.

Verder zouden we de 4 weken gaan met deze organisatie

https://conservationtravelafrica.org/vo ... sanctuary/

Weet je heel zeker dat er niet een regeling is voor die gemiste vlucht, qua kosten en geld dat jij kwijt bent? Toen Air Namibia failliet ging, zijn er veel mensen de dupe geweest. Als je wilt, kan ik hier best even navraag doen voor je?

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:20

Iriscope schreef:
Happy_Hippie schreef:
[quote="poes
Bij welke organisatie ging je gaan?

Wij liepen op een pofadder vandaag. Ook spannend!

We zitten nu in Drakensbergen.
[/quote

We zouden vliegen met Namibië air geloof ik vanaf Duitsland, omdat men vriendin niet wilde overstappen en graag met die wilde gaan.

Verder zouden we de 4 weken gaan met deze organisatie

https://conservationtravelafrica.org/vo ... sanctuary/

Weet je heel zeker dat er niet een regeling is voor die gemiste vlucht, qua kosten en geld dat jij kwijt bent? Toen Air Namibia failliet ging, zijn er veel mensen de dupe geweest. Als je wilt, kan ik hier best even navraag doen voor je?


Ik weet niet of dat nu nog wel kan?
Dit is inmiddels al ff geleden (hoe of wat precies moet ik even kijken) de crédit card maatschappij zij in de kleine lettertjes dat ze al een half jaar geleden failliet waren gegaan en we dus niks meer terug kregen...
We kwamen er echt last minute achter toen ik alles nog keer wilde checken schijnbaar waren ze een maand of 2 maanden nadat we geboekt hadden failliet gegaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 20:33

Wat zonde zeg!

Wij hebben een topreis. De vraag is meer wat we niet gezien hebben hahah. Zijn er dingen waarvan jullie graag foto’s willen?

Anderzijds: COVID trekt dikke groeven door Zuid-Afrika…

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 20:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 20:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 21:03

Oh wow!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 16:19

Ja het is echt al fenomenaal geweest! Morgen cheetah tracking en dan Addo in voor twee nachten.
We zijn ook al letterlijk op een pof adder gelopen :D

We slapen nu in Die Tuishuise in Cradock, dikke aanrader! Combineer het met cheetah tracking in Mountain Zebra. Ik vind dit een veel leukere plek dan Bloemfontein bvb als stopplaats. Wel een lange rit naar clarens.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 17:32

Overigens neem ik mijn stelling terug dat je big 5 niet in een dag kunt zien :D wij deden het deze reis in 6 u haha.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:04

Kun je een andere gebruiker ook laten bannen van bokt? Ik kan echt geen foto's van jou meer zien :# Ik woon verdorie in Afrika en zie groen en geel van jaloezie Poes!
Echt super, die welpjes ook <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 22:10

Afbeelding

Mijn favoriete park: Mountain Zebra. Slaap in die tuishuise.


Afbeelding
Ze hadden daar ook een katje. (Cheetah tracking)
We waren te voet.


Afbeelding
Stout van mij :(


Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
En het was leuk jullie gekend te hebben. Vertel over mij aan de kleinkinderen aub.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:20

RIP, poes. _O-

Wat een heerlijke foto's! <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 22:21

Ja het stopt maar niet haha. Wat een wildlife! Vandaag kon ik maar niet wennen aan de chille olifanten. Ze zijn zo relax in Addo.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:20

O die spin! Ik sliep ergens anders :')

maj0

Berichten: 6591
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:50

oh wauw wat gaaf! Behalve die spin dan haha :=

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:53

wat een waanzinnige reis, Poes en wat een geweldige foto's! En Craddock blijft gaaf, met of (bij voorkeur) zonder spinnen.

@Happy_Hippie, wat balen!

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:09

Dit jaar voor mij geen Afrika heb ik besloten. Maar de wens om de big 5 te spotten en de Kilimanjaro te beklimmen en daar ergens nog te duiken in Tanzania is er nog steeds.

maj0

Berichten: 6591
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:55

Hier hetzelfde. Wij hebben besloten om dit jaar niet op vakantie te gaan zodat we misschien volgend jaar naar Afrika kunnen. Even keer met mijn schoonzusje om tafel waar we goed en relatief goedkoop kunnen overnachten en dan eens reken som maken.

Jullie nog tips voor overnachtingen en zo welke goed maar betaalbaar zijn. We willen sowieso naar Zimbabwe en een poging tot big 5 spotten doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 12:28

Zimbabwe is failliet geen idee hoe de prijzen en kwaliteit er zijn. Maar rond Vic Falls mag je rekenen op westerse prijzen.

Voor zuid Afrika vind ik persoonlijk dat goedkoop tot middel meest waarde voor hun geld geven. De kwaliteit is vaak erg hoog voor weinig geld. Ook kost van leven is hier goedkoop. Vooral uit eten is laag geprijsd, supermarkten zijn in verhouding duurder. Huurwagens zijn een pak duurder geworden. Slapen lukt wel comfortabel voor 25 euro pppn gemiddeld. Wil je wat meer luxe of vaker in de parken wordt het wat meer. Kijk uit met duurdere opties, je krijgt lang niet altijd meer waar voor je geld.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:08

@poes wat een reis zeg, zooooooo jaloers! <3 <3 <3

De bergen uit je eerste post met foto's, waar is het precies?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:16

poes schreef:
Zimbabwe is failliet geen idee hoe de prijzen en kwaliteit er zijn. Maar rond Vic Falls mag je rekenen op westerse prijzen.


de prijzen in Gonarezhou (zuidoosten) zijn two-tiered, dus een prijs voor de regio Zuidelijk Afrika, en een andere prijs voor bezoekers van daarbuiten.
Ik heb een goed hotel in de eastern highlands gevonden, dat is voor Nederlandse begrippen niet duur, maar ik kan nog niets over prijs/kwaliteit zeggen

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:33

Hi guys! Ik wilde een topic openen, maar toen ik 'Tanzania' bij de zoekfunctie intypte kwam dit topic naar boven. Ik ga het hier dus eerst proberen.

Mijn vader is in 1993 in Tanzania geweest en hij heeft toen de Kilimanjaro beklommen in zijn rolstoel (hij was verlamd op de benen). Het is altijd al mijn droom geweest om deze reis ook te maken, maar mijn vader is twee weken geleden plots overleden en nu begint die droom toch wel serieus te worden. Ik wil ook zijn as uitstrooien over de top van de Kilimanjaro.

Dus een vliegticket heb ik alvast geboekt en een lonely planet gehaald.. Van 17 februari tot 5 maart zal ik daar zijn.

In de Lonely Planet staat dat je de klim van de Kilimanjaro kunt doen voor een prijs van ongeveer 1500-1900 USD (ik schrok een beetje van hoe duur dit is, maar ik heb het ervoor over). Echter, als ik op alle websites kijk die vermeld staan in de Lonely Planet, en ook als ik de zoekfunctie gebruik op google, kom ik uit op prijzen rond de 2500 USD. Wat raden jullie aan? Is het ook mogelijk om 'gewoon' daarheen te vliegen en dan ter plekke de klim te boeken? En zal dit dan schelen qua kosten? Of moet ik dit toch echt ruim van tevoren gaan boeken?

Het plan is als volgt:
Aankomst op Kilimanjaro Airport op 17 februari.
Als eerst de Kilimanjaro beklimmen (ongeveer 6/7 dagen), en daarna een safari (2/3/4 dagen?). Vervolgens met de local bus naar Dar Es Salaam en vanaf daar met de boot naar Zanzibar om uit te rusten. Dit laatste stuk is prima betaalbaar. Terug vliegen vanaf Dar Es Salaam naar Amsterdam op 5 maart.

Het vliegticket heb ik al geboekt en ik hoopte met ongeveer 3000 euro wel rond te komen, maar door de Kili prijzen ben ik bang dat het misschien niet genoeg is :Y) Heeft er iemand tips?
Laatst bijgewerkt door Emita op 02-06-22 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt